آموزش معاملات اسپات Spot صرافی Mexc
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش معاملات اسپات Spot صرافی Mexc

معاملات اسپات spot صرافی Mexc که به عنوان معاملات لحظه‌ای شناخته می‌شود، به خرید یا فروش یک ارز، ابزار مالی یا کالا برای تحویل فوری در یک تاریخ مشخص اشاره دارد. درواقع معاملات اسپات، معامله بین خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت هستند که بیشتر با جفت‌های معاملاتی USDT  مبادله می‌شوند.

تفاوت در قیمت آتی و قیمت فعلی تعیین‌کننده ارزش و بهره تریدر بوده و راحتی، سرعت و هزینه کمتر از مزایای معاملات اسپات می‌باشد. در این مقاله جنبه‌های مختلف معاملات اسپات spot صرافی Mexc را آموزش خواهیم داد.

مراحل تکمیل معاملات اسپات Spot در صرافی مکسی

مراحل تکمیل معاملات اسپات Spot در صرافی مکسی

معاملات اسپات، رایج‌ترین نوع معاملات بازار فارکس در سراسر جهان است. فارکس بزرگ‌ترین بازار جهان است که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار در آن معامله می‌شود. جالب است بدانید این بازار توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این به دلیل سود مناسبی است که تریدرها از این بازار به دست آوردند. البته باید این را بدانید که تمامی افراد نمی‌توانند از این بازار سود به دست آورند. افرادی که آموزش در حوزه فارکس را جدی نگرفته باشند، قطعا با ضرر رو به رو خواهند شد.

به همین دلیل ما روی آموزش آنلاین فارکس تاکید داریم. شما با گذراندن این دوره می‌توانید به تریدری حرفه‌ای در بازار فارکس تبدیل شده و به خوبی از آن کسب درآمد کنید.

همان‌طور که گفته شد قیمت فعلی در این معاملات را قیمت لحظه‌ای می‌نامند. قیمتی که با آن می‌توان یک ارز را فوراً فروخت یا خریداری کرد. نحوه انجام معاملات اسپات درصرافی مکسی به شرح زیر است:

مرحله 1: وارد وب‌سایت MEXC شوید، روی Spot در نوار منوی بالا کلیک کنید و به صفحه معاملات اسپات وارد شوید.

مراحل تکمیل معاملات اسپات Spot در صرافی مکسی

مرحله 2: معرفی رابط معاملاتی اسپات

مراحل تکمیل معاملات اسپات Spot در صرافی مکسی

با توجه به تصاویر بالا می‌توانیم موارد زیر را به ترتیب در معاملات اسپات مشاهده کنیم:

  1. قیمت و حجم معاملات در 24 ساعت گذشته
  2. سفارش فروش
  3. سفارش حرید
  4. کندل‌ها و اندیکاتورها
  5. نوع معامله: نقطه‌ای / ETF / مارجین/ فیوچرز
  6. نوع سفارش: Limit / Market / Stop-limit
  7. خرید ارز دیجیتال
  8. فروش ارز دیجیتال
  9. جفت ارزهای معاملاتی
  10. آخرین معاملات تکمیل‌شده در بازار
  11. سفارش Stop-Limit / تاریخچه سفارش شما

مرحله 3: انتقال وجه به حساب اسپات

قبل از اینکه معاملات اسپات spot صرافی Mexc را شروع کنید، باید ارزهای مختلفی را در حساب اسپات خود داشته باشید. شما می‌توانید ارز موردنظر را از طریق روش‌های مختلف خریداری کنید: می‌توانید در P2P Market  با کلیک بر روی «Buy Crypto» در نوار منوی بالا، خرید کنید یا با استفاده از رابط معاملاتی OTC، ارز را از حساب فیات به حساب اسپات انتقال دهید.

مرحله 4: خرید ارز دیجیتال

مراحل تکمیل معاملات اسپات Spot در صرافی مکسی

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن ارز دیجیتال را خریداری کنید، می‌توانید به سفارش Market بروید. زمانی که قیمت بازار به قیمت تعیین‌شده شما رسید، سفارش ثبت‌شده شما اجرا خواهد شد؛ و شما ارز موردنظر را در حساب اسپات خود خواهید یافت.

مرحله 5: فروش ارز دیجیتال

مراحل تکمیل معاملات اسپات Spot در صرافی مکسی

اگر می‌خواهید ارز خود را سریع بفروشید، می‌توانید به سفارش Market بروید. برای تکمیل فوری معامله، مقدار فروش را وارد کنید. علاوه بر معاملات اسپات، ابزارهای دیگری مانند معاملات فیوچرز، معاملات ETF و معاملات مارجین وجود دارد که با آموزش ارز دیجیتال می‌توانید سودآوری خود را از این معاملات نیز افزایش دهید.

نحوه ثبت سفارش Limit در معاملات اسپات صرافی مکسی

در سفارش‌های limit معاملات اسپات spot صرافی Mexc، کاربران می‌توانند قیمت فروش و خرید را تعیین کنند تا سفارش‌ها با قیمت مشخص‌شده انجام پذیرد. هنگام ثبت سفارش limit، اگر قیمت سفارشی و مشخص‌شده کاربر با قیمت order book مطابقت داشته باشد، سفارش limit بلافاصله با بهترین قیمت موجود اجرا می‌شود. اگر هیچ سفارش منطبقی وجود نداشته باشد، سفارش limit تا زمانی که اجرا شود، در دفترچه سفارش باقی می‌ماند.

بیایید از  MXبه‌عنوان‌مثال استفاده کنیم:

تصور کنید در حال حاضر 3.97 توکن MX در حساب خود دارید. قیمت فعلی بازار برای یک MX 2.83 USDT است و شما قصد دارید 3 توکن MX را با قیمت 3 USDT بفروشید. در زیر نمودار خط K، در منو Spot، لیمیت limit  را انتخاب کنید. در قسمت سمت راست، قیمت فروش 3 USDT را در قسمت  Priceو مبلغ فروش 3 MX  را در قسمت  Amountوارد کنید.

این سفارش منجر به معامله نهایی 9 USDT خواهد شد. برای تکمیل سفارش limit برای فروش توکن MX  خود، روی Sell MX کلیک کنید. همچنین اگر قصد خرید توکن MX را دارید، در قسمت سمت چپ می‌توانید قیمت خرید و مقدار خرید خود را در قسمت‌های  Priceو  Amountوارد کنید. سپس روی Buy MX کلیک کنید و منتظر بمانید تا سفارش limit ثبت شود.

نحوه ثبت سفارش Limit در معاملات اسپات صرافی مکسی

در طول فرآیند ثبت سفارش، اگر تصمیم به لغو سفارش گرفتید ، می‌توانید روی Cancel کلیک کنید تا معامله پایان یابد.

نحوه ثبت سفارش Limit در معاملات اسپات صرافی مکسی

نحوه سفارش Market در معاملات spot صرافی مکسی

سفارش Market معاملات اسپات spot صرافی Mexc به کاربران این فرصت را می‌دهد تا به‌سرعت معاملات را با قیمت فعلی بازار تکمیل کنند. در این سفارش، کاربران نیازی به تعیین قیمت ندارند، زیرا فقط باید مقدار را مشخص کنند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است زمانی که قیمت‌های بازار بسیار نوسان هستند، استفاده از سفارش Market ممکن است منجر به تفاوت قیمت اجرای نهایی با قیمت اولیه نشان داده‌شده به کاربر شود.

بیایید از MX به‌عنوان‌مثال برای توضیح نحوه ثبت سفارش Market در صرافی MEXC استفاده کنیم:

تصور کنید می‌خواهید 3 توکن MX را به قیمت بازار بفروشید. بر روی Spot کلیک کرده و سپس Market را انتخاب کنید. در قسمت سمت راست، حجم سارش فروش 3 MX را در قسمت  Amount وارد کنید و برای تکمیل سفارش فروش در بازار، روی Sell MX کلیک کنید. اگر می‌خواهید توکن‌های MX را به قیمت بازار بخرید، در قسمت سمت چپ، مقدار USDT را که می‌خواهید خرج کنید، در قسمت  Amount وارد کنید و برای تکمیل سفارش خرید بازار، روی Buy MX  کلیک کنید.

نحوه سفارش Market در معاملات spot صرافی مکسی

نحوه سفارش Stop-Limit در اسپات صرافی مکسی

با سفارش‌های Stop-Limit، کاربران می‌توانند قیمت‌ را به همراه حجم خرید/فروش تعیین کنند. هنگامی‌که قیمت بازار به قیمت ماشه یا ترایگر پرایس (قیمت حد ضرر) رسید، سفارش Stop-Limit اجرا می‌شود.

طبق معمول، اجازه دهید از MX به‌عنوان‌مثال استفاده کنیم:

تصور کنید که قیمت فعلی بازار MX 2.83 USDT است و پیش‌بینی می‌کنید که قیمت MX پس از عبور از 2.9 USDT  همچنان به افزایش خود ادامه دهد. درنتیجه، شما قصد دارید 3 توکن MX خود را به قیمت 3 USDT بفروشید. در منو spot، گزینه Stop-limit را انتخاب کنید. در قسمت سمت راست، قیمت حد ضرر (2.9 USDT) را در قسمت “Trigger Price”، قیمت فروش (3 USDT) را در قسمت “Price” و مقدار فروش (3 MX) را در قسمت “Amount” وارد کنید. سپس، برای تکمیل سفارش، روی Sell MX کلیک کنید.

نحوه سفارش Stop-Limit در اسپات صرافی مکسی

اگر تمایل به لغو دستور سفارش داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی cancel سفارش را لغو کنید.

نتیجه گیری

معاملات اسپات spot صرافی Mexc در سال‌های اخیر توجه بسیاری از تریدرهای رمز ارز را به خود جلب کرده است. این نوع معامله، ابزارهای مختلفی دارد تا مشتریان بتوانند بلافاصله ارزهای دیجیتال را هر طور که دوست دارند معامله کنند. ما نیز در آکادمی پارسیان بورس معاملات اسپات را در صرافی مکسی مورد بررسی قراردادیم. مشاوران مجرب ما در این مسیر راهنمای شما خواهند بود.

سؤالات متداول

  • معاملات اسپات چیست؟
    معاملات اسپات spot که به‌عنوان معاملات لحظه‌ای شناخته می‌شود، به خرید یا فروش یک ارز، ابزار مالی یا کالا برای تحویل فوری در یک تاریخ مشخص اشاره دارد.
  • آیا معاملات اسپات spot صرافی Mexc جز معاملات امن است؟
    بله MEXC یک صرافی امن و قانونی است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.
  • در پلتفرم معاملات اسپات spot صرافی Mexc، سفارشات اسپات به چند حالت تقسیم می‌شوند؟
    به سه حالت سفارش limit، سفارش Market و سفارش Stop-Limit

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی