بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال با صعودهای شدید و سقوط‌های دلهره‌آور خود شناخته می‌شود که توسط عواملی از احساسات بازار گرفته تا رویدادهای اقتصادی جهانی هدایت می‌شوند. بنابراین، زمان‌بندی بسیار مهم است و موضوعی است که بحث‌های مناقشه برانگیز را در جامعه ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. اگر از علاقمندان به آموزش ارز دیجیتال هستید در این مطلب همراه ما باشید تا ببینیم بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال چه زمانی است و در کنار آن نکات جدیدی در مورد انتخاب بهترین زمان برای خرید در بازارهای مالی یاد بگیرید.

بهترین زمان (ساعت) خرید ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال، بازار نوپایی است و در بازارهای نوپا حکم قطعی دادن معمولاً امکان پذیر نیست. با این حال، از جمله اصول بازارهای مالی می‌توان نکاتی را برای بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال ارائه کرد. از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید مدنظر داشته باشید این است که قصد شما خرید کوتاه مدت (ترید) یا خرید بلندمدت است.

بازار ارزهای دیجیتال کاملاً وابسته به قیمت بیت کوین است. این همبستگی در طی سال‌های اخیر کمتر شده است اما از بین نرفته است. اگر قصد داشته باشیم یک ساعت خاص را برای خرید ارزهای دیجیتال نام ببریم، عموماً ساعت‌هایی که قیمت بیت کوین دچار کاهش چند درصدی شده است، بهترین ساعت برای خرید ارزهای دیجیتال برای علاقمندان به خرید کوتاه مدت و بلندمدت است.

بهترین روز برای خرید ارزهای دیجیتال

بهترین روز برای خرید ارزهای دیجیتال

همانطور که قبلاً گفته شد، بازار ارزهای دیجیتال بازاری بسیار پرنوسان است و به اندازه بازار فارکس و بورس قابل پیش بینی نیست. همچنین این بازار بسیار به قیمت بیت کوین وابسته است. با این حال، بعضی روزها مانند روزهای آخر هفته یا آخر ماه، به دلیل بسته شدن کندل‌های هفتگی، نوسانات بسیار زیادی دارند و بهتر است که از خرید ارزهای دیجیتال در چنین روزهایی پرهیز کنید.

در عوض بهترین روز برای خرید ارزهای دیجیتال روزهایی است که به آخر هفته یا ماه نزدیک نیستند. همچنین از آن جایی که بازار ارزهای دیجیتال وابستگی به بازارهای مالی دیگر دارد، بهتر است که از خرید در روزهایی که بازارهای دیگر در حال ریزش هستند، دوری کنید.

برخی از تحولات قانون گذاری و سیاسی (مانند اعلام نرخ بهره در آمریکا) از جمله زمان‌هایی هستند که بر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال اثر می‌گذارند. از این نظر بهتر است که از خرید در این روزها نیز پرهیز کنید. اخبار قانون گذاری کشورهای آمریکا، چین و اروپا (به دلیل این که این کشورها قطب‌های این بازار هستند) بسیار مهم است.

از جمله دیگر روزهایی که برای خرید مناسب نیستند، روزهایی است که خبرهای منفی جهانی در حال انتشار هستند. یکی از بزرگترین ریزش‌های بازار ارزهای دیجیتال روزهای تأیید خبر انتشار بیماری کرونا بود. همچنین جنگ‌های بین دو کشور نیز بر این بازار اثر می‌گذارد.

بهترین ماه برای خرید ارزهای دیجیتال

بهترین ماه برای خرید ارزهای دیجیتال

بازار نوپای ارزهای دیجیتال، داده‌های زیادی برای تحلیل و تصمیم گیری در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده‌است. همچنین این بازار به دلیل وجود چرخه‌های سه الی چهارساله، معمولاً بیشتر اوقات در حال ریزش است ولی در بازه‌ی کوتاه یکساله چند برابر سوددهی دارد.

از تجزیه و تحلیل‌های متخصصان مالی برای تعیین بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال در این بازار مشخص شده است که از بین 12 ماه سال، معمولاً 2 ماه وجود دارد که تقریباً در 10 سال گذشته بیت کوین در آن‌ها رشد قیمتی داشته و متعاقباً بقیه ارزهای دیجیتال نیز رشد قیمتی داشته‌اند.

ماه آپریل

بهترین ماه برای خرید ارزهای دیجیتال

این ماه، چهارمین ماه سال میلادی است و متخصصان بازارهای مالی، وقتی داده‌های سال‌های مختلف را کنار هم قرار داده‌اند، متوجه شدند که به طور تصادفی این ماه، هر بار تقریباً نزدیک به رویداد نصف شدن پاداش ماینرهای بیت کوین (هاوینگ بیت کوین) است. این ماه، رویداد ویژه‌ای است که معمولاً حول و حوش آن بیت کوین رشد قیمتی بالایی دارد.

با توجه به نمودارها، ماه آپریل در شش سال از ده سال اخیر ماهی سودده برای بیت کوین بوده و البته چهارماه نیز ضررده بوده است ولی این ضرر بسیار کمتر از ماه‌های دیگر می‌باشد. به این ترتیب ماه آپریل با میانگین 36 درصد سوددهی جزء بهترین زمان‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال است.

ماه نوامبر

بهترین ماه برای خرید ارزهای دیجیتال

نوامبر یا ماه یازدهم میلادی یکی دیگر از زمان‌هایی می‌باشد که طی ده سال اخیر آمارها نشان داده که بیت کوین با رشد قیمتی در آن مواجه شده است. معمولاً علت این امر را به همبستگی بازار ارزهای دیجیتال با دیگر شاخص‌های اقتصادی از جمله شاخص S&P مربوط می‌دانند. این شاخص معمولاً در ماه نوامبر با سوددهی و رشد همراه بوده و همین امر باعث شده که بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارها با رشد قیمتی مواجه شود.

بیت کوین طبق آمار در پنج ماه نوامبر در دوازده سال اخیر ضررده بوده و بیشترین ریزش نیز مربوط به نوامبر سال 2022 بود که قیمت بیت کوین به دنبال خبر ورشکستگی یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در آمریکا با سقوط 19 درصدی مواجه شد. با این حال، در هفت ماه نوامبر دیگر در دوازده سال اخیر بیت کوین آنقدر سوددهی داشته است که به صورت میانگین، نوامبر بهترین ماه برای خرید ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. میانگین رشد قیمتی بیت کوین در دوازده سال اخیر، 39 درصد بوده است.

دقت کنید که اگر چه یک ماه ممکن است که به صورت کلی سوددهی داشته باشد، با این حال، حتماً در همان ماهی که قصد خرید دارید ممکن است برای شما سوددهی نداشته و اتفاقاتی مشابه با اتفاقات نوامبر 2022 بیفتد و بازار دچار ریزش شود. خبرها همیشه اثرگذارترین عامل بر ریزش‌ها و صعود‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند. از میان این اخبار، اخبار مربوط به قانون گذاری، هک‌ها و ورشکستگی‌ها تأثیر بسیار قابل توجهی بر بازار داشته و در درجه اهمیت اول هستند.

نتیجه گیری

در این مطلب مروری بر بازار ارزهای دیجیتال داشتیم و دیدیم که بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال چه زمان‌هایی است. بازار ارزهای دیجیتال نوپا و چرخه‌ای است. اگر علاقه‌مند به خرید ارزهای دیجیتال به صورت بلندمدت هستید، بهترین زمان خرید، زمانی است که بیت کوین در کف قیمتی قرار دارد و اگر قصد خرید کوتاه مدت را دارید، در بازارهای نزولی، زمانی که اخبار منفی منتشر می‌شوند باز کردن پوزیشن‌های شورت مناسب هستند و بازارهای صعودی برای تمامی تریدرهای کوتاه مدت سوددهی را به دنبال خواهد داشت.

سوالات متداول

  1. بهترین ساعت برای خرید ارزهای دیجیتال کدام است؟
    ساعت‌هایی که کندل‌های روزانه در میانه هستد و هنوز تا بسته شدن فاصله دارند معمولاً با نوسانات کمتری همراه بوده و بهترین ساعات برای خرید ارزهای دیجیتال هستند.
  2. بهترین روز برای خرید ارزهای دیجیتال کدام است؟
    روزهای وسط هفته و ماه و همچنین روزهایی که از اخبار سیاسی و قانون گذاری به دور هستند و بازار در حالت صعودی است بهترین روزها برای خرید ارزهای دیجیتال هستند.
  3. بهترین ماه برای خرید ارزهای دیجیتال کدام است؟
    طبق آمار، ماه آپریل و ماه نوامبر بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال هستند.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی