آشنایی با مبحث هارد ماینینگ چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

هارد ماینینگ (Hard Mining) چیست؟

پیش از پرداختن به مبحث هارد ماینینگ چیست باید با اصطلاحاتی در این زمینه آشنا شویم تا درک این مطلب ساده‌تر انجام بگیرد. در ابتدای امر باید بدانیم که ماینینگ چیست؟ ماینینگ یک واژه‌ی انگلیسی است که در زبان فارسی به معنای استخراج اشیاء قیمتی مانند طلا، الماس و دیگر عناصر قیمتی به کار می‌رود، که به وسیله‌ی عملیات گودبرداری و حفاری در یک شرایط نامشخص درآمدی مشخص را به دنبال خواهد داشت. علت انتخاب این نام برای فرایند استخراج در دنیای ارزهای دیجیتال این است که پایه و اساس ماینینگ یا استخراج را براساس قدرت حفاری و زمان ترسیم می‌کنند. نکته‌ی قابل توجه این است که در دنیای رمز ارزها نیازی نیست برای استخراج به فعالیت و گودبرداری‌های تخصصی بپردازید. اما نکته‌ی مهم این است که کما فی سابق قانون قدرت حفاری و زمان مناسب در میزان درآمد افراد تاثیر زیادی دارد.

در صورتی که بتوانید توانایی خود را در دنیای رمز ارزها بالا ببرید مسلماً می‌توانید درآمد خود را افزایش بدهید. کاربران دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یک معدنچی هستند که باید برای دستیابی امکان استخراج بالاتر و در نهایت درآمد بیشتر به فکر تهیه ابزار آلات و تجهیزات قدرتمند دیجیتالی باشند. کاربران می‌توانند به کمک این تجهیزات با انجام یک فرایند اینترنتی درآمد بالایی را به دست بیاورند. حال این پرسش مطرح خواهد شد که عملیات ماینینگ چگونه انجام می‌گیرد و نقش هارد ماینینگ چیست؟

آموزش استخراج ارز دیجیتال با هارد ماینینگ

آشنایی با مبحث هارد ماینینگ چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آموزش استخراج ارز دیجیتال با هارد ماینینگ

افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت دارند در چند سال اخیر مدام با عبارت هارد ماینینگ روبرو شده‌اند. هارد دیسک‌ها مانند کارت گرافیک‌ها و دستگاه‌های ماینر امکان استخراج ارز چیا را به وجود می‌آورند. برای اینکه بدانید چه ارزهایی با هارد دیسک استخراج می‌شوند و فرایند استخراج به وسیله‌ی هاردها چگونه انجام می‌گیرد و برای پاسخ به اینکه آیا ماینینگ به وسیله‌ی هارد دیسک‌ها به صرفه است با پارسیان بورس همراه باشید.

در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که یکی از روش‌های اصلی که برای ماینینگ کردن وجود دارد استفاده از هارد دیسک‌ها است. استخراج ارزهای دیجیتال به وسیله‌ی هارد به کمک الگوریتمی که در بلاکچین‌ها موجود است و با استفاده از شیوه‌ی اثبات ظرفیت یا گنجایش با کمک فضای خالی که در هارد دیسک وجود دارد عملیات ماینینگ را امکان پذیر می‌سازند. عملیات ماینینگ به جز اثبات ظرفیت به صورت اثبات کار به تجهیزات ویژه و گران‌قیمتی نیازمند است که با اثبات سهام نیز ممکن می‌شود.

سوال دیگری که در این جا به وجود می‌آید این است که اثبات ظرفیت در هارد ماینینگ چیست؟ برای آشنایی با این موضوع باید در ابتدای امر هش کردن یا تابع را بیشتر بشناسیم. در واقع هش کردن به فرایندی اطلاق می‌شود که در طی انجام آن یک عملگر ریاضی که به عنوان تابع هش شناخته می‌شود، اطلاعات ریاضی و داده‌ها که معمولا به شکل تصاویر، اعداد، حروف و از این قبیل هستند را دریافت می‌کند. سپس آن‌ها را به خروجی‌های رمز نگاری شده تبدیل می‌کند. فرآیند خروجی این تابع را هش کردن می‌نامند، هش کردن به عملیاتی اطلاق می‌گردد که در طول آن مراحل رمزنگاری داده‌ها ورودی و اعلام خروجی رمزی انجام می‌گیرد. معمولاً هش‌های خروجی را با عنوان خروجی تابع نیز معرفی و نامگذاری می‌کنند. این توابع اغلب به شکل رشته‌های متنی با طول ثابت مشاهده می‌شوند.

در ادامه مقاله هارد ماینینگ چیست باید بگوییم که هش‌ها انواع مختلفی دارند که با روش‌های گوناگونی به رمز نگاری داده‌ها می‌پردازند. این توابع از آن جهت دارای اهمیت هستند که ورودی آن‌ها به هر اندازه‌ای که باشد خروجی را با اندازه‌ی ثابت تحویل خواهند داد. این قابلیت برای زمان‌هایی که داده‌ها زیاد هستند بسیار کاربردی خواهد بود. نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد این است که استفاده از تابع هش باعث می‌شود که امنیت ماینینگ افزایش پیدا کند، به این دلیل که با مشاهده‌ی ورودی نمی‌توان به این نتیجه رسید که ورودی دقیقا چه بوده‌است. به کارگیری شیوه‌ی اثبات که برای هارد ماینینگ استفاده می‌شود به تابع هش بستگی دارد.

توضیح هارد ماینینگ چیست؟

آشنایی با مبحث هارد ماینینگ چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
هارد ماینینگ چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم اساس این فرآیند برمبنای یکی از قطعات کامپیوتری به نام هارد پایه ریزی شده است. در حقیقت هارد ماینینگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزار کاربران دنیای ارزهای دیجیتال برای استخراج یا ماینینگ کردن ارزهای چیا به شمار می‌رود. در صورتی که سیستم رایانه‌ای قدرت ذخیره سازی بالایی داشته باشد اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال به وسیله‌ی یک پردازنده بسیار قوی به طرف اینترنت شما هدایت می‌شود و سپس به استخر شما وارد می‌گردد. با استفاده از روش هارد ماینینگ می‌توانید درآمد بالایی را کسب کنید البته این امر مستلزم دسترسی به ظرفیت بالا است. هر اندازه که بتوانید ظرفیت بیشتری را در دسترس استخرهای رمز ارزهای چیا قرار بدهید به این ترتیب می‌توانید درآمد بیشتری را داشته باشید.

استخراج هارد ماینینگ به شکل دقیق چیست؟

در مورد هارد ماینینگ باید بگوییم این عملیات که به عنوان استخراج رمز ارزها شناخته می‌شود به کمک هارد درایو و به وسیله‌ی الگوریتم اجماع اثبات ظرفیت انجام می‌گیرد. این الگوریتم برای سنجش تابع هش از میزان زیادی حافظه فیزیکی که در هارد درایوهای استخراج کنندگان وجود دارد بهره‌مند می‌شود. در طی مدت زمان جستجو در گام ابتدایی تعدادی از هش‌های مختلف در فضای خالی هارد دیسک‌ها ذخیره می‌گردند که برای گام بعدی ماینینگ کردن این آپشن‌ها از قبل اعمال شده‌اند. زمانی که نرم افزار در حال ماینینگ کردن بیت کوین یا دیگر رمز ارزها به وسیله‌ی هارد دیسک است فرآیندی اتفاق می‌افتد که به عنوان پلاتینگ شناخته می‌شود، در واقع این فرآیند به تولید حجم داده مربوط می‌شود. مفهوم پلاتینگ در اصطلاح شامل پردازش، ثبت، ذخیره کردن پاسخ‌های احتمالی معادله‌ی بلوک‌ها قبل از ماینینگ کردن به وسیله‌ی هارد دیسک‌ها می‌شود.

نکته‌ی مهم در هارد ماینینگ این است که مقدار سود آوری و عملکرد ماینینگ برای کاربران ارزهای دیجیتال بستگی به تعداد پلات‌های ثبت شده دارد. این پلات‌ها در جای خود نشان‌دهنده‌ی حجم داخلی درایو‌ها هستند. در الگوریتم اثبات ظرفیت امکان دسترسی به ورژن‌های پیشرفته‌ای از الگوریتم اثبات ذخیره‌سازی و اثبات امکان بازیابی به وجود آمده است. الگوریتم اثبات ظرفیت برای محاسبه‌ی درآمد کاربران از کل هارد دیسک استفاده می‌کند. در الگوریتم اثبات قابلیت بازیابی برای دسترسی به شاخص درآمد از تعداد دانلودهای داده از درایو کمک می‌گیرند. نکته‌ی مهمی که در این جا باید به آن اشاره کنیم این است که درایو‌های سخت افزار از نظر ظرفیت داخلی موقعیت بهتری دارند. در مورد عملکرد درایوهای حالت جامد نیز باید بگوییم که این درایوها در سرعت انتقال اطلاعات شرایط بهتری را ایجاد می‌کنند.

چه ارزهایی به وسیله هارد دیسک ماینینگ می‌شوند؟

آشنایی با مبحث هارد ماینینگ چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
چه ارزهایی به وسیله هارد دیسک ماینینگ می‌شوند؟

ارز چیا به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه استخراج کنندگان رمز ارزها قرار گرفته است. این رمز ارز در سال 2019 به وجود آمده و به بازارهای ارز دیجیتال ارائه شده است. یکی از هدف های ارز چیا این است، که به عنوان یک پاداش و امتیاز برای افرادی که به ماینینگ مشغول هستند به شمار می‌رود. این رمز ارز به سادگی استخراج می‌شود و کاربران این امکان را دارند که بدون نیاز به سخت افزارهای مدرن و پیشرفته عملیات ماینینگ را انجام دهند. این ارز به وسیله‌ی برام کوهن عرضه شده است او قبل از ارائه‌ی چیا بیت تورنت را نیز عرضه کرده است.

اما مهم‌ترین ارز دیجیتالی که می‌شود به کمک هارد دیسک آن را استخراج کرد Burst است. دیگر ارزهایی که با این شیوه استخراج می‌شوند شامل سیا کوین، ارز دیجیتال Storj هستند.

نکته‌ی مهمی که در ارتباط با استخراج به کمک هارد دیسک وجود دارد این است آیا همه‌ی افراد می‌توانند یک مزرعه‌ی استخراج داشته باشند؟ آیا اطلاعاتی که درون هارد دیسک‌ها قرار می‌گیرند مضر هستند؟ برخی افراد این سوال را دارند که آیا این روش کسب درآمد برای افراد خطرناک نیست؟ در جواب این افراد بایست گفت که به علت استفاده‌ی دائمی از برق صنعتی و شهری احتیاج به دریافت مجوز قانونی دارند. در مورد اطلاعاتی که به سمت هارد دیسک کاربران هدایت می‌شود معمولا از پلتفرم‌های اشتراک محتوای آزاد مانند BitTorrent”، UTorrent” نشات می‌گیرند. این روش استخراج احتیاج به تخصص خاصی ندارد و تنها به میزان حافظه‌ی هارد دیسک‌ها بستگی دارد. کاربران با استفاده از این شیوه‌ی استخراج نیاز به آپدیت کردن نخواهند داشت چون می‌توانند اطلاعات هارد دیسک قدیمی را در هارد دیسک‌های جدید ذخیره کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که این روش نسبت به شیوه‌های دیگر استخراج 20 تا 30 درصد کمتر برق مصرف می‌کند. در پایان باید گفت هر اندازه فضای هارد دیسک‌ها خالی‌تر باشد امکان استخراج رمز ارزهای بیشتری را خواهید داشت.

گروه پارسیان بورس امیدوار است که مقاله هارد ماینینگ چیست برای مخاطبان مثمر ثمر بوده باشد.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در رشت استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی