بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

با بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس آشنا شوید!

بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس چیست؟ شاید این سوالی است که ذهن شما را درگیر کرده است، معاملات طلا در بازارهای مالی مختلف به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و فارکس هم یکی از این بازارها می‌باشد که می‌توان طلا را در آن معامله کرد و این فلز گرانبها یکی از دارایی‌های موردعلاقه برخی تریدرهای بازار فارکس است، از این رو، در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، قصد داریم بهترین زمان معامله طلا در فارکس را برای شما رمزگشایی کنیم، پس تا انتها با ما باشید.

معاملات طلا در فارکس

معاملات طلا در بازار فارکس

در واقع معاملات طلا در بازار فارکس به صورت کاملا آنلاین انجام می‌گیرد و به راهکارهایی گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران را از طریق بازار فارکس در معرض طلا قرار می‌دهد. در این نوع تجارت طلا شما به جای خرید فروش طلای واقعی می‌توانید با استفاده از معاملات بازار فارکس طلا را به عنوان یک جفت ارز خریداری کنید. طلا در فارکس یک آیتم معاملاتی به شما می‌رود و به شکل ارز قابل معامله می‌باشد. جالب است بدانید که طلا در بازار فارکس با نماد XAU خرید و فروش می‌شود.

فلز طلا در بازار فارکس با دلار معامله می‌شود و نماد دلار USD می‌باشد که در آیتم‌های معاملاتی در کنار نماد طلا نشان داده می‌شود تا معامله‌گران بدانند برای خرید یک اونس طلا باید چقدر دلار پرداخت کنند. طلا به دلیل تغییرناپذیری در ارزش در میان سرمایه‌گذاران از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد و در سال ۲۰۲۰ به عنوان پرمعامله‌ترین دارایی شناخته شده است. اگر قصد دارید در بازار فارکس طلا معامله کنید باید یک حساب معاملاتی در کارگزاری انتخابی خود افتتاح کنید و معامله طلا با نماد XAU انتخاب کنید.  برای آشنایی بیشتر با معامله طلا در بازار فارکس می‌توانید مقاله مربوطه ما در آکادمی پارسیان بورس را مطالعه کنید.

ما در یک مقاله جامع، به‌طورکامل در مورد معاملات طلا در فارکس صحبت کرده و تمام ابعاد آن و نه فقط بحث زمانی ترید طلا را پوشش داده‌ایم. در ادامه به پرسش اصلی شما، یعنی بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس پاسخ خواهیم داد.

 

بهترین زمان معامله طلا در فارکس چه زمانی است؟

ساعت کار بازار طلا فارکس مانند بازار سایر ارزهای معاملاتی به صورت ۲۴ ساعته در پنج روز هفته به جز یکشنبه و دوشنبه امکان پذیر می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در هر ساعتی که می‌خواهند طلا را در بازار فارکس معامله کنند. بازار فارکس در زمان بازگشایی بازار نیویورک دارای بیشترین حجم نقدینگی می‌باشد، حجم نقدینگی بالا باعث وقوع نوسانات منطقی در بازار فارکس می‌شود و از آن جایی که بازار طلا بسیار تاثیرپذیر می‌باشد و نوسانات بر روی آن تاثیر می‌گذارند بهترین بهترین ساعات معاملات طلا در فارکس در هنگام بازگشایی بازار می‌باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود در زمانی که نقدینگی بازار بالا می‌باشد اقدام به معامله طلا کنید..

هر معامله‌گر در معاملات خود دارای یک سبک معاملاتی می‌باشد و ممکن است با توجه به سبک معاملاتی شما، زمان دیگری برای خرید و فروش طلا مناسب باشد. به همین دلیل بهتر است طلا را در ساعات مختلف معامله کنید تا بهترین بازه زمانی و بیشترین بازدهی را برای خرید و فروش طلا پیدا کنید. بعد از انتخاب بازه زمانی مناسب باید به میزان عرضه و تقاضا توجه کنید. هرچقدر میزان تقاضا افزایش پیدا کند قیمت طلا نیز افزایش پیدا می‌کند. میزان تقاضا مصرف‌ کنندگان طلا نیز بر افزایش قیمت آن تاثیر دارد زیرا زمانی که تقاضا برای یک کالای معاملاتی افزایش پیدا می‌کند و تولید آن ثابت است شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود..

ما در دوره‌های آموزش فارکس خود، به‌طور کاملا عملی سبک معاملاتی پرایس اکشن را به شما آموزش خواهیم داد، پس اگر قصد داریم یک تریدر حرفه‌ای با سبک معاملاتی قوی باشید، می‌توانید این دوره‌ها را شرکت کنید.

همانطور که می‌دانید طلا در بازار فارکس بیشتر با ارز دلار معامله می‌شود و به همین دلیل شما باید قیمت دلار را به طور کامل بررسی کنید زیرا رابطه طلا و دلار به صورت برعکس می‌باشد و اگر قیمت دلار در حال کاهش باشد نشان‌دهنده این است که قیمت طلا در حال افزایش می‌باشد. با بررسی این موراد شما می‌توانید بهترین زمان معامله طلا در فارکس را تشخیص دهید.

طبق بررسی تحلیلگران بازار طلا فارکس، بهترین ساعت معامله طلا در فارکس بر اساس حجم و فعالیت و همپوشانی بازار اروپا و ایالات متحده ساعت 13 الی 17 به وقت گرینویچ می‌باشد. در هنگام همپوشانی بازار اروپا و آسیا بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس ساعت 7 الی 9 به وقت گرینویچ می‌باشد. از دیگر زمان‌های مناسب معامله طلا در فارکس می‌توان به ساعت 7 الی 17 اشاره کرد که بازه طولانی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. توجه داشته باشید در کنار بررسی زمان مناسب برای معامله طلا در فارکس به نکات ذکر شده مانند میزان عرضه و تقاضا، نقدینگی بازار و قیمت دلار نیز توجه کنید.

تا اینجا بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس را شناختید، حال بهترین روزهای معامله طلا در فارکس را نیز به شما خواهیم گفت!

بهترین زمان معامله طلا در فارکس

بهترین روزها برای معامله طلا در بازار فارکس

جالب است بدانید، همانطور که یکسری ساعت‌های خاص برای معامله طلا بهتر می‌باشد بعضی روزها نیز برای معامله طلا مناسب‌تر هستند. به طور کلی، روزهایی که حجم نقدینگی بازار بالا باشد برای معامله‌گران بهتر است. روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه دارای بیشترین حجم معاملات هستند و هنگامی که حجم معاملات بالا باشد نقدینگی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه افزایش نقدینگی فرصت‌های بهتری برای معامله‌گران ایجاد می‌شود. در کنار انتخاب این روزها به همپوشانی بازار فارکس نیز دقت کنید، با استفاده از استراژی معاملاتی درست و بازه زمانی مناسب شما می‌توانید به بهترین نحو ممکن به سرمایه‌گذاری گسترده و موفق بپردازید.

حال که بهترین روزها و بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس را شناختید، می‌توانید هوشمندانه‌تر در بازار فارکس معامله کنید.

کلام نهایی

طلا از گذشته‌های طولانی به عنوان یک فلز گرانبها شناخته می‌شود که بعد از مدت زمان طولانی ارزش آن کاهش پیدا نکرده است. معامله طلا و سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار پرسود می‌باشد و سرمایه‌گذاران زیادی در حال حاضر به تجارت طلا می‌پردارند چرا که هیچ عاملی نتوانسته بر ارزش این فلز تاثیر منفی بگذارد. در روش سرمایه‌گذاری مدرن کاربران به راحتی می‌توانند در بازارهای مالی مانند فارکس به معامله طلا بپردازند. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش فارکس در مشهد ما  بهترین ساعت معاملات طلا در فارکس را برای سرمایه‌گذاران مشخص کردیم.

2.7/5 - (10 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی