معرفی کاربردهای نقره در فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی کاربردهای نقره در فارکس

نقره نیز همانند طلا یک فلز باارزش است و همیشه به‌عنوان پوششی برای حفظ ارزش پول در اثر تحولات اقتصادی استفاده شده است. همچنین کاربرد صنعتی این فلز در صنایعی نظیر صنعت الکترونیک، صفحات خورشیدی و… به محبوبیت این فلز نیز افزوده است. این فلز ارزشمند در فارکس نیز معامله می‌شود از این رو در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس قصد داریم به کاربرد نقره در فارکس بپردازیم.

نماد نقره در فارکس چیست؟

همان‌طور که می‌دانید فلزات گران‌بها نظیر نقره در بازار فارکس معامله می‌شوند. نقره نیز یک کالای ارزشمند به‌حساب می‌آید که در صنایع مختلف از جمله الکترونیک، جواهرات و پزشکی استفاده می‌شود. از این رو در معاملات فارکس، نقره نیز همانند طلا به‌عنوان دارایی امن در نظر گرفته می‌شود و قیمت آن در زمان عدم‌اطمینان اقتصادی و نوسانات بازار افزایش می‌یابد. از این رو در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که نماد نقره در فارکس چیست.

نماد این فلز باارزش در فارکس XAG/USD است که از نماد شیمیایی نقره، Ag گرفته شده و USD نشان‌دهنده دلار آمریکا است. این نماد برای نشان‌دهنده قیمت یک اونس نقره به دلار آمریکا استفاده می‌شود. برای مثال، اگر قیمت XAG/USD، 25 دلار باشد، به این معنی است که یک اونس نقره 25 دلار آمریکا ارزش دارد.

در بخش‌های بعد بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت که قیمت نقره در بازار فارکس تحت‌تأثیر چه عواملی است. اما به طور خلاصه می‌توان گفت قیمت هر اونس از این دارایی وابسته به پارامتر‌هایی مثل عرضه و تقاضا، شاخص‌های اقتصادی، رویدادهای ژئوپلیتیکی مثل جنگ‌ها، بی‌ثباتی سیاسی و اختلافات تجاری و تورم است. به طور کلی، نقره یک فلز ارزشمند که هم کاربرد صنعتی و هم کاربرد زینتی دارد. نقره در فارکس برای سرمایه‌گذارانی جذاب است که به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی و مدیریت ریسک هستند.

درصد معاملات نقره در بازار فارکس

درصد معاملات نقره در بازار فارکس

مقدار نقره معامله شده در بازار فارکس به عوامل مختلفی نظیر شرایط بازار و روندهای اقتصادی جهانی بستگی دارد. در هر حالت، نقره به‌عنوان یکی از پرکاربردترین کالاهای معامله شده در بازار فارکس در نظر گرفته می‌شود. از این رو در این بخش قصد داریم به درصد معاملات نقره در بازار فارکس بپردازیم.

تعیین حجم معاملات نقره در فارکس بسیار دشوار است، زیرا معاملات فارکس به‌صورت غیرمتمرکز است و از طریق شبکه‌ای از بانک‌ها، کارگزاری‌ها و معامله‌گران در سراسر جهان انجام می‌شود. با این حال، تخمین زده می‌شود که حجم معاملات روزانه نقره در بازار فارکس به‌اندازه میلیاردها دلار باشد. این موضوع نقره را به یکی از محبوب‌ترین کالاهای معامله شده در بازار فارکس تبدیل می‌کند.

می‌توان گفت که نقره و طلا و پلاتین از محبوب‌ترین فلزات گران‌بها در بازار فارکس هستند. اما اگر بخواهیم مقدار نقره معامله شده در بازار فارکس را با جفت‌ارزهای محبوب در فارکس مانند دلار آمریکا، با یورو و ین ژاپن مقایسه کنیم؛ حجم معاملات نقره بسیار کم‌تر است. حجم معاملات نقره در فارکس در مقایسه با ارزهای اصلی ناچیز و معمولاً کمتر از 0.5٪ از حجم EUR/USD است.

موضوعی که در بازارهای مالی خیلی واضح است، درگیری معامله گر با ریسک می‌باشد. شاید حجم معامله نقره در بازار فارکس کم باشد ولی هنوز هم بی احتیاطی کوچکی می‌تواند تمامی سرمایه شما را از بین ببرد. به همین دلیل نیاز است تا با تمامی روش‌های معاملاتی و نکات مهم در فارکس آشنا شوید. طبیعتا نمی‌توانید به صورت تجربی این موارد را بیاموزید. مفاهیم فارکس سخت‌تر از سایر بازارهای مالی بوده و همین موضوعات است که آموزش فارکس به صورت تخصصی را مهم جلوه می‌دهد. به این صورت با اطمینان بیشتری سرمایه گذاری را انجام خواهید داد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقره

عوامل عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقره بسیار زیاد هستند که در این بخش قصد داریم بخشی از مهم‌ترین این عوامل را بیان کنیم و میزان تأثیر هر یک را بررسی کنیم.

عرضه و تقاضا

مانند هر کالای دیگری، قیمت نقره تا حد زیادی به تعادل بین عرضه و تقاضا مربوط است. منابع اصلی تأمین نقره معدن، بازیافت و فروش ذخایر دولتی نقره است. به طور متوسط سالانه 27000 تن نقره در سراسر جهان استخراج می‌شود که چین، مکزیک و پرو از نظر تولید پیشتاز هستند.

در بخش تقاضا، نقره کاربردهای صنعتی فراوانی از جمله صنایع الکترونیک، پنل‌های خورشیدی و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود. نقره در جواهرات و ظروف نیز استفاده می‌شود و یک دارایی محبوب برای سرمایه‌گذاری است. کشورهای بزرگ واردکننده مانند ایالات متحده، بریتانیا و هند هستند که می‌توانند تا 29000 تن نقره در سال وارد کنند. هرگونه افزایش، کاهش یا عدم تعادل می‌تواند در تقاضا یا تولید می‌تواند باعث حرکت در بازار نقره شود.

عوامل اقتصادی

عوامل و شاخص‌های اقتصادی نیز می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت نقره در فارکس داشته باشد. رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و تورم را کاهش می‌دهد که در نتیجه موجب افزایش تقاضا و افزایش قیمت نقره می‌شود؛ زیرا توسعه اقتصادی نشان‌دهنده یک اقتصاد سالم با تقاضای زیاد برای فلزات صنعتی مثل نقره است. در مقابل آن، رشد اقتصادی ضعیف، نرخ بالای بیکاری و تورم بالا می‌تواند موجب کاهش تقاضا و قیمت نقره شود.

نسبت طلا به نقره

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقره

نسبت طلا به نقره نشان‌دهنده ارزش نسبی طلا در مقایسه با نقره است و تقسیم قیمت طلا بر قیمت نقره محاسبه می‌شود. برای مثال، اگر قیمت طلا 1800 دلار در هر اونس و قیمت نقره 25 دلار در هر اونس باشد، نسبت طلا به نقره 72 خواهد بود.

نسبت طلا به نقره در فارکس می‌تواند بر قیمت نقره در بازار فارکس تأثیر بگذارد. وقتی این نسبت بالا باشد، نشان می‌دهد که طلا در مقایسه با نقره گران است. این موضوع می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت نقره سوق دهد؛ زیرا در آن زمان قیمت نسبتاً پایین نقره، جذاب به نظر می‌آید. در نتیجه افزایش تقاضا برای نقره می‌تواند قیمت آن را در بازار فارکس افزایش دهد.

رویدادهای ژئوپلیتیک

رویدادهای ژئوپلیتیک مثل جنگ، بلایای طبیعی باعث عدم‌اطمینان مردم می‌شود و می‌تواند بر قیمت نقره تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر یک بحران ژئوپلیتیکی بزرگ رخ دهد که ثبات اقتصاد جهانی را تهدید کند؛ سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن‌تر مانند نقره سوق می‌دهد که می‌تواند تقاضا و قیمت‌ را افزایش دهد.

احساسات سرمایه‌گذاران

در نهایت، احساسات سرمایه‌گذاران و روان‌شناسی بازار نیز می‌توانند بر قیمت نقره در فارکس تأثیر داشته باشد. وقتی سرمایه‌گذاران به آینده خوش‌بین هستند؛ تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در نقره دارند که درنهایت منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. برعکس، زمانی که سرمایه‌گذاران بدبین هستند؛ ممکن است تمایل بیشتری برای فروش دارایی‌های نقره خود داشته باشند که موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود.

10 سال دیگر نقره چه ارزشی داشته و در چه وضعیتی قرار می‌گیرد؟

10 سال دیگر نقره چه ارزشی داشته و در چه وضعیتی قرار می‌گیرد؟

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که 10 سال دیگر نقره چه ارزشی خواهد داشت. نمی‌توان به طور قطعی پاسخی به این سؤال را داد؛ زیرا ارزش نقره و سایر دارایی‌ها در آینده تحت‌تأثیر عوامل زیادی چون پیشرفت اقتصادی، عرضه و تقاضا و… است. درنتیجه نمی‌توان به‌راحتی گفت که در ده سال آینده نقره چه ارزشی خواهد داشت.

همان‌طور که گفتیم نمی‌توان ارزش نقره در آینده به طور قطعی و دقیق پیش‌بینی کرد؛ اما می‌توان با توجه به شرایط فعلی و تحولات جهانی، تصمیم‌گیری کرد. همچنین، دنبال‌کردن متخصصان مالی و نظرات و پیش‌بینی‌های آن‌ها در این خصوص می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک شایانی کند تا بتوانند تصمیمات بهتری در خصوص سرمایه‌گذاری بر روی نماد نقره در فارکس بگیرند.

کدام فلز در معاملات فارکس، گزینه بهتری است؟

تصمیم‌گیری در مورد این که کدام فلز در معاملات فارکس، گزینه بهتری است؛ باید گفت بسته به اهداف سرمایه‌گذاری، سطح ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران متفاوت است. هر دو فلز طلا و نقره محبوبیت زیادی در معاملات فارکس دارند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه برای اطلاع بیشتر شما به تفاوت‌های این دو می‌پردازیم.

طلا به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و ارزشمندترین فلزات در جهان، همیشه به‌عنوان یک پوشش ریسک برای سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات اقتصادی و جنگ‌های بین‌المللی شناخته شده است. در معاملات فارکس، قیمت طلا بر اساس دلار آمریکا است و اغلب به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین دارایی‌ها در دوران نوسانات اقتصادی محسوب می‌شود. همچنین، طلا به‌عنوان یک از فلز باارزش برای سرمایه‌گذارانی جذاب است که به دنبال داشتن دارایی‌های پایدار برای سال‌های آینده هستند.

از طرف دیگر، نقره در فارکس نیز مانند طلا یک از فلز باارزش در معاملات فارکس به‌حساب می‌آید و به جز کاربرد زینتی در صنعت نیز محبوب است. از آنجایی که این فلز صنایع زیادی مثل الکترونیک، خودروسازی، تولید شیشه، تولید صفحه‌های خورشیدی و…کاربرد دارد؛ از این رو دارای تقاضای ثابتی از طرف صنعت است. همچنین، نقره به‌عنوان یک از فلز کم‌هزینه‌تر در برابر طلا، برای سرمایه‌گذارانی جذاب است که به دنبال دارایی‌های ارزان‌تر برای سرمایه‌گذاری هستند.

چگونه می توان نقره را معامله کرد؟

چگونه می توان نقره را معامله کرد؟

همان‌طور که در این مقاله نیز متوجه شدید نقره یک فلز باارزش است. از این رو در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان نقره را معامله کرد.

یکی از راه‌های معامله نقره از طریق بازار فارکس است که بسیاری از کارگزاران فارکس این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند که نقره را در بازار فارکس معامله‌ کنند. برای این کار باید با ساخت حساب فارکس آشنایی داشته باشید.

از دیگر راه‌های معامله نقره خریدوفروش این فلز صورت فیزیکی است. در این روش، شما می‌توانید نقره را به شمش و یا به‌صورت زینتی خریداری کنید.

نتیجه گیری

نماد نقره در فارکس به‌عنوان یک فلز ارزشمند و محبوب معامله می‌شود و قیمت آن به عواملی چون تحریم‌های اقتصادی، میزان پیشرفت تکنولوژی، تحولات اقتصادی و… بستگی دارد. در نتیجه این موارد پیش‌بینی قیمت این فلز را برای سرمایه‌گذاران پیچیده‌تر نیز می‌کند. از این رو برای تحلیل این فلز نیاز به دانش در حوزه تحلیل تکنیکال و بنیادی است و بدون دانش و مشورت با اساتید در این زمینه نمی‌توان در این بازار سرمایه‌گذاری کرد.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی