صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

مقایسه ترید و معامله بیت کوین با استخراج (ماینینگ) چیست؟

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن چیست؟

برای این که بتوانید رمز ارزهایی نظیر بیت کوین را به دست آورید شیوه های مختلفی در اختیار شما قرار دارد. دو تا از مهمترین این شیوه ها را می‌توان ترید یا همان معامله کردن و نیز استخراج بیت کوین یا ماینینگ به شمار آورد. نه تنها برای بیت کوین بلکه برای کلیه‌ی ارزهای دیجیتال این دو روش از رایج ترین روش‌ها برای به دست آوردن آنها است. در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن بپردازیم و مزیت ها و معایب هر یک از این روش ها را شرح دهیم. اگر شما هم مایل هستید تا اطلاعات جالبی راجع به مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن به دست آورید و از مزیت ها و معایبی که برای هر روش وجود دارد مطلع شوید تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن: کدام روش بهتر است؟

اجازه بدهید در همین ابتدای امر به مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن پرداخته و ببینیم که کدام یک از این دو روش بر دیگری برتری دارد. سپس به مزیت ها و معایب هر روش به صورت مجزا هم خواهیم پرداخت. برای این پرسش نمی‌توان یک پاسخ دقیق و قطعی ارائه کرد بلکه این امر کاملا بسته به شرایط و خواسته‌های فردی دارد که قصد انجام این کار را دارد. این فرد می‌تواند با مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن، بررسی هر یک از این دو روش و سپس سنجش شرایط و وضعیتی که دارد بهترین تصمیم را برای خود گرفته و سرمایه گذاری لازم را در روش انتخابی خود انجام دهد. اما در این راه اجازه دهید تا کمی شما را کمک کنیم.

به طور کلی ماینینگ یا استخراج کوین را می‌توان به عنوان پایه و اساس موارد زیر به شمار آورد که می‌تواند در نهایت به به‌تکامل رسیدن ارزهای دیجیتال منجر شود. این موارد عبارتند از:

  1. ضمانتی برای کارکرد شبکه‌ی مورد نظر آن هم به صورت کاملاً پایدار
  2. توسعه دادن نرم افزارهای موجود در آن بستر
  3. بهتر کردن کلیه‌ی الگوریتم های موجود برای انجام ماینینگ

بهتر است پیش از این که تصمیم خود را برای انتخاب روش استخراج بگیرید مواردی نظیر مخارج برق مصرفی، هزینه‌ی تجهیزاتی که به آنها نیاز دارید و نیز زمانی که طول می‌کشد تا سرمایه‌ی شما بازگردد را مورد بررسی قرار دهید. درست است که عامل‌های بسیاری بر سودآور بودن این روش اثرگذار هستند اما در صورتی که همه چیز به خوبی جلو برود قطعاً سودهای خوبی نصیب شما خواهد شد و نتیجه‌ی خوبی از سرمایه گذاری که کرده اید دریافت خواهید کرد.

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
سرمایه گذاری

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن: کدام روش را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

در قسمت قبلی به موضوع ماینینگ و یا استخراج بیت کوین به صورت مفصل پرداختیم و گفتیم که در مقام مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن می‌بایست نخست این موضوع را در نظر بگیریم که شرایط انجام این کار به چه صورت است و چه هزینه هایی برای ما در برخواهد داشت. در مقابل این روش ترید کردن و یا همان انجام معامله و خرید و فروش بیت کوین قرار دارد. یکی از فاکتورهای مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن را می‌توان سرمایه‌ی مورد نیاز به شمار آورد. در این روش فرد نیاز به سرمایه‌ی بسیار کمتری در مقایسه با روش ماینینگ یا استخراج بیت کوین دارد. هر فرد تنها با در اختیار داشتن 100 دلار قادر است تا ترید کردن در بستر بیت کوین را آغاز کند.

البته که علاوه بر سرمایه‌ی اولیه آموزش دیدن برای این بازارهای مالی و قدرت تحلیل از اهمیت فوق العاده برخوردار است. هر تریدر می‌بایست به صورت کاملاً تدریجی و با کسب تجارب و مهارت های تریدری و معامله‌گری نسبت به معامله کردن قسمت بیشتری از سرمایه‌اش اقدام کند. در این کار مهمترین مسئله‌ای که وجود دارد قدرت مدیریت حساب یا بهتر بگوییم مدیریت سرمایه و داشتن استراتژی در کنار آموزش دیدن به صورت حرفه‌ای است. جنبه‌ی تئوریک مسئله از اهمیت بالایی برخوردار نیست بلکه یک تریدر موفق کسی است که بتواند آموخته های تئوریک خود را به صورت عملی پیاده سازی کرده و از آنها سود کسب کند. تجربه و بک تست گرفتن هم از جمله‌ی مهمترین ابزارهایی است که در اختیار یک تریدر قرار دارند.

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن: ریسک کدام روش بیشتر است؟

در این قسمت از مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن نوبت به مقایسه‌ی این دو روش از نظر ریسکی که در بردارند می‌رسد. اگر بخواهیم نسبت به مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن از نظر ریسک موجود و خطر از دست رفتن سرمایه بپردازیم قطعاً به این نتیجه می‌رسیم که ریسک ترید کردن بسیار بالاتر از ماین کردن بیت کوین است. چرا که عموماً درست است ماینینگ و یا همان استخراج کردن هزینه‌هایی در برداشته باشد اما دیگر ریسکی برای از دست دادن آنچه به دست آورده اید شما را تهدیدی نخواهد کرد.

در مقابل امّا ترید کردن این احتمال را دارد که سرمایه‌ی شما را در خطر از دست رفتن قرار دهد. هرچند احتمال این موضوع برای افراد آموزش دیده و حرفه ای نمی‌گوییم اصلاً نیست بلکه دست کم بسیار پایین است. امّا این را هم در نظر داشته باشید که با در اختیار داشتن ترکیب از ابزارها نظیر مدیریت سرمایه‌ی صحیح، در اختیار داشتن استراتژی های تست شده با ریسک به ریوارد مناسب، توانایی کنترل ذهن و خصوصا احساسات و سایر مواردی از این دست تریدرها قادر هستند به سودهای فوق العاده‌ای دست پیدا کنند که عموماً پیوسته و برقرار هم هستند.

مزایا و معایب استخراج (ماینینگ) بیت کوین

در این قسمت از مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن قصد داریم تا به مزایا و معایب استخراج یا ماینینگ این ارزها در مقایسه با ترید کردن و معامله‌ی آنها بپردازیم. مزیت های این روش به شرح زیر هستند:

  1. ریسک آن بسیار پایین است.
  2. فرد سرمایه گذار قادر است تا سودی که کسب کرده است را به صورت روزانه دریافت نموده و از آن استفاده کند.
  3. فرد سرمایه گذار قادر است تا به راحتی روی سرمایه گذاری که کرده است کنترل داشته و آن را مدیریت کند.

اما در مقابل این روش معایب خاص خود را هم در بردارد. این معایب به شرح زیر هستند:

  1. فردی که برای این کار اقدام می کند می‌بایست اطلاعات و دانشی در زمینه‌ی کامپیوتر و آن هم قسمت سخت افزاری آن در اختیار داشته باشد.
  2. فردی که برای این کار سرمایه گذاری می کند می‌بایست در مورد پیکربندی سیستم های کامپیوتری تجربه هایی در اختیار داشته و در عین حال هم بتواند از پس نگهداری قطعه های کامپیوتری بربیاید. اما خب چنین مشخصه ای را هر فردی در اختیار ندارد.
  3. با توجه به این که برای این کار به تجهیزاتی نیاز است لذا برای درست کار کردن می‌بایست حتماً این تجهیزات به صورت پیوسته تحت نظارت و بررسی باشند.
  4. لازم است تا فرد به صورت پیوسته بازار کریپتوکارنسی ها را رصد کند.
  5. میزان سود آن کم بوده ولی در عین حال همیشگی و ثابت است.
مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کوین

مزایا و معایب ترید (معامله‌ی) بیت کوین

در قسمت قبلی از مطلب مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن به مزایا و معایب ماینینگ بیت کوین پرداختیم. اما این قسمت به مزیت ها و معایب ترید کردن و معامله‌ی آن اختصاص دارد. مزیت های ترید بر روی بیت کوین به شرح زیر هستند:

  1. بازدهی آن بسیار خوب و بالا است.
  2. نیاز به سرمایه‌ی خیلی زیاد و نیز امکانات خاص نداشته و تنها می‌توان به کمک یک لپ تاپ و یا حتی گوشی تلفن هوشمند برای این کار اقدام نمود.
  3. خیلی راحت و سریع می‌توان به وسیله‌ی صرافی ها واریز و برداشت خود را انجام داد.

معایب معامله‌ی بیت کوین هم به شرح زیر هستند:

  1. لازم است تا تریدر به خوبی بر احساسات خود مسلط باشد.
  2. در اختیار داشتن مهارت های مدیریت سرمایه و به کارگیری آنها
  3. ریسک از دست رفتن سرمایه حتی به صورت کامل هم در این روش وجود دارد که به آن لیکویید شدن گفته می‌شود. البته که با استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک می‌توان این ریسک را به حد قبل توجهی کاهش داد.
  4. می‌بایست حتماً یک استراتژی معاملاتی تست شده داشته باشید که بازدهی مناسبی از خود به نمایش گذاشته باشد.
  5. حساب کردن سود بالقوه‌ی برای این روش کمی سخت است.
مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
مقایسه ترید و ماینینگ

نتیجه گیری

دو مورد از روش های اصلی برای به دست آوردن بیت کوین عبارت هستند از: استخراج بیت کوین یا ماینینگ آن و ترید کردن بر روی بیت کوین یا همان معامله و خرید و فروش آن. در این مطلب ما به مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن پرداختیم و مزیت ها و معایب موجود برای هر روش را شرح دادیم.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

مقایسه‌ی ترید بیت کوین با استخراج آن | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در شیراز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد

اینستاگرام پارسیان بورس

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • رضا شمشیری
    13 اردیبهشت 1402 22:05

    عالی بود .منتها فرقی که گفته میشه ومن نوعی خودم هم دنبال انهستم نفهمیدم استخراج بیت مثلا ازمعدنطلااوردنداصل وخرید همان طلابادرصدپایین ومخلوط

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی