استپن چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

استپن چیست؟ آموزش کامل بازی (StepN) و کسب درآمد از آن

اگر دوست دارید در حال قدم‌زدن هم کسب درآمد کنید ارز دیجیتال استپن گزینه‌ای است که با فعال‌کردن GPS برنامه‌اش به شما در حین دویدن یا راه رفتن پاداش می‌دهد. این ارز در سال 2021 به وجود آمد و تا کنون حدود سه میلیون کاربر در سراسر جهان در حال استفاده از این برنامه هستند.

درواقع پروژه استپن ترکیبی و تکاملی از دو مفهوم است که امروزه موردتوجه بازی‌سازان زیادی قرار رفته است. این دو مفهوم عبارت‌اند از بازی‌های واقعیت افزوده (Augmented Reality (AR) Game) و کسب درآمد در ازای بازی (Play-To-Earn Gaming). در واقع بازی‌های واقعیت افزوده یا AR بازی‌هایی هستند که به نحوی دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب کرده‌اند. بازی پوکمونگو (Pokemon Go) که در سال 2015 در بین مردم خیلی معروف شد نمونه‌ای از بازی‌های واقعیت افزوده بود.

در بازی استپن کاربران NFT کفش‌های کتانی تهیه می‌کنند و پس آن شروع به قدم‌زدن یا دویدن می‌کنند و در حین این فعالیت‌ها درآمد کسب می‌کنند. هدف این پروژه ایجاد سبک زندگی سالم‌تر در بین مردم جهان است. اگر دوست دارید بیشتر راجع به این پروژه منحصر به فرد اطلاعات کسب کنید با ما در آکادمی پارسیان بورس، برگزار کننده دوره آموزش ارز دیجیتال همراه باشید.

استپن چیست؟

در این بخش قصد داریم درباره این موضوع که استپن (StepN) چیست و چه کاربردی دارد صحبت کنیم. این ارز، از ارزهای حوزه گیم ‌فای (GameFi) به‌حساب می‌آید. همان‌طور که اطلاع دارید ارزهای گیم‌ فای، P2E (بازی کن و درآمد کسب کن) هستند و برای کاربران خود کسب درآمد می‌کنند. اما کسب درآمد در این بازی به‌صورت ورزش در نظر گرفته شده است. این ارز بر روی بستر ارز سولانا (SOL) قرار دارد. ارز سولانا نیز همانند اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس عمل می‌کند و یکی از رقیبان آن‌ها به‌حساب می‌آید.

نحوه کسب درآمد از بازی استپن stepn

برنامه استپن نیز همانند دیگر برنامه‌های ورزشی عمل می‌کند که اطلاعات ورزشی کاربر از جمله تعداد قدم‌ها و… را دریافت می‌کند. فقط کافی است قبل از پیاده‌روی برنامه مخصوص آن را فعال کرده تا بتوانید تعداد قدم‌های خود را ردیابی کنید. اما تفاوت آن این است که با قدم‌زدن توکن مربوط به ارز دیجیتال استپن که GTS (توکن سبز ساتوشی: Green Satoshi Token) نام دارد دریافت می‌کنید.

همان‌طور که گفته شد عملکرد این ارز به این صورت است که با قدم‌زدن به شما توکن GTS می‌دهد و این توکن بر روی کیف پولی که به آن متصل شده است واریز می‌شود. اما برای شروع شما باید NFT یا توکن غیر قابل تعویض یک کفش ورزشی را خریداری کنید که قیمت این کفش در میزان درآمد شما تأثیر دارد که در ادامه بیشتر به آن پرداخته می‌شود.

آموزش بازی استپن (StepN)

پس از معرفی این ارز دیجیتال، در این بخش قصد داریم درباره آموزش بازی استپن (StepN) صحبت کنیم و مراحلی که باید برای شروع و کسب درآمد طی شوند را یک به یک بررسی کنیم. پس از دانلود و نصب و ثبت‌نام در برنامه، برای دسترسی به محیط آن موانعی وجود دارد. یکی از موانع این است که باید کد معرف از کاربران فعال این برنامه دریافت کنید که اجازه ورود به شما داده شود.

پس از واردکردن کد معرف و دسترسی به محیط برنامه اولین کاری که باید انجام داد ساخت کیف پول در محیط برنامه است. البته می‌توان از کیف پول خارج برنامه نیز استفاده کرد و آن را به برنامه متصل نمود ولی برای امنیت بیشتر بهتر است که از کیف‌ پول محیط برنامه استفاده کرد.

پس از اتصال و راه‌اندازی کیف پول استپن، برای کسب درآمد باید یک کفش که به‌صورت NFT در بازاری که در خود برنامه وجود دارد خریداری کرد که برای این کار نیاز به انتقال ارز سولانا به کیف پول است.

جهت اطلاعات بیشتر راجع به NFT ها مقاله ، NFT چیست؟ را مطالعه کنید.

البته می‌توان NFT کفش را از بایننس هم خریداری کنید اما برای جلوگیری از بروز مشکل بهتر است این کار را در برنامه اصلی انجام دهید. برای خرید ارزان‌ترین نوع کفش حدود 10 تا 12 سولانا نیاز است. زمان نوشتن این مقاله هر سولانا 40 دلار است که این مبلغ چیزی حدود 400 تا 500 دلار خواهد بود که این مبلغ خیلی گران به‌حساب می‌آید.

استپن (STEPN) چیست؟ آموزش بازی و معرفی ارز GMT و GST

پس از انجام این مراحل می‌توانید به‌راحتی کفش را انتخاب و با دویدن کسب درآمد کنید. البته به دلیل گران بودن مبلغ اولیه برای خرید کفش، این ارز اعلام کرده است که ویژگی اجاره کردن کفش دیگر کاربران را به این برنامه اضافه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه:

روش محاسبه پاداش در بازی استپن

در بخش‌های قبل راجع به نحوه ثبت‌نام و فعال سازی اپلیکیشن استپن برای کسب درآمد صحبت کردیم اما سؤال اینجاست که روش محاسبه پاداش در بازی استپن چگونه است. برای پیداکردن پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.

در هنگام دویدن درست همانند سایر برنامه‌هایی که برای تناسب‌اندام استفاده می‌شوند این برنامه را باز کنید و حالت انفرادی (Solo Mode) را انتخاب کنید. البته دو حالت دیگر نیز وجود دارد که در حال حاضر در دسترس نیستند. پس از انتخاب این حالت به محیط باز رفته و بدوید. توجه کنید که این اپ از GPS برای ردیابی مسافت طی شده استفاده می‌کند پس از تردمیل نمی‌توان استفاده کرد. این برنامه از پارامترهای دیگر مثل سرعت، ضربان قلب و میزان سوخت‌وساز بدن و… نیز داده می‌گیرد پس نمی‌توان با روش‌های دیگری غیر از دویدن کسب درآمد کرد.

استپن چیست

در برنامه استپن سه حالت دویدن در این اپ وجود دارد از جمله راه رفتن معمولی (Walk)، راه رفتن سریع (Jog) و دویدن (Run) که برای هرکدام از این حالات کفش اختصاصی وجود دارد. پس با توجه به نوع دویدن باید کفش مخصوص به آن را انتخاب کرد در صورت انتخاب کفش اشتباهی توکنی دریافت نمی‌کنید بنابراین در انتخاب کفش دقت کنید.

برنامه استپن نوع حالت دویدن شما را از روی سرعت حرکت شما تشخیص می‌دهد. برای راه رفتن معمولی باید سرعتی معادل 1 تا 6 کیلومتر در ساعت، برای راه رفتن سریع سرعتی معادل 4 تا 8 کیلومتر در ساعت و دویدن سرعتی معادل 8 تا 20 کیلومتر در ساعت داشته باشید. پس شما به‌ازای هر دقیقه فعالیت توکن بومی این ارز یعنی GST دریافت می‌کنید. البته میزان زمانی که برای دویدن دسترسی دارید به نوع و تعداد کفشی که دارید بستگی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چگونگی محاسبه میزان زمان کسب درآمد

همان‌طور که گفته شد تعداد و نوع کفش در مدت زمانی که برنامه به شما دسترسی می‌دهد که کسب درآمد کنید تأثیر دارد. اما این مدت‌زمان چه‌طور محاسبه می‌شود؟

برنامه استپن از واحدی برای نشان‌دادن مدت‌زمان استفاده می‌کند که این واحد انرژی (Energy) نام دارد. هر انرژی به شما اجازه 5 دقیقه کسب درآمد می‌دهد. شما با خرید یک کفش متوسط در کمترین حالت ممکن معادل دو انرژی دریافت خواهید کرد و با خرید سه کفش، چهار انرژی دریافت خواهید کرد و … . به جز تعداد کفش نوع و قیمت کفش نیز در میزان انرژی شما مؤثر است به صورتی که بسته به گران قیمت بودن کفش شما دو تا چهار انرژی به‌ازای هر کفش دریافت خواهید کرد. (توجه کنید کفش‌های خریداری شده در قالب NFT هستند.)

جهت دانلود اپلیکیشن بازی استپن (STEPN) به لینک های زیر مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن استپن برای اندروید                                                      دانلود اپلیکیشن استپن برای ios

معرفی توکن‌های اختصاصی بازی استپن

برای استفاده از برنامه ارز دیجیتال استپن، سه نوع ارز وجود دارد که ما در این بخش به این سه می‌پردازیم.

اولین ارز مورداستفاده، ارز دیجیتال سولانا است. این بازی بر روی بستر ارز سولانا وجود دارد و برای خرید کفش‌های NFT در این برنامه به این ارز نیاز دارید. این ارز توکن اختصاصی این بازی نیست و همانند اتریوم عمل می‌کند.

استپن داری دو توکن اختصاصی است به نام‌های GST و GMT. همان‌طور که در طول این مقاله به آن پرداخته شد؛ ارز GST در ازای مدت‌زمان دویدن و پاداش به‌ازای دویدن به شما پرداخت می‌شود که در زمان نوشتن این مقاله قیمت آن 8 سنت است. (البته در این زمان بازار حالت خرسی دارد و این ارز 8 دلار هم دیده است.) این توکن عرضه نامحدود دارد. از این توکن به جز کسب درآمد می‌توان برای ارتقای سطح کفشتان استفاده کرد.

قیمت ارز استپن

توکن GMT توکن مدیریتی ارز استپن است که عرضه کل آن 6 میلیارد است. با داشتن این توکن به شما حق رای داده می‌شود و شما می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های این ارز دخیل شوید. البته می‌توان این توکن را از طریق ورزش نیز کسب کرد که برای کسب آن باید در برنامه حداقل یک کفش خریداری کرده باشید و سطح کفش شما حداقل 30 باشد.

هر دوی این توکن‌ها را می‌توان جداگانه در صرافی تهیه نمود. این توکن‌ها در صرافی‌هایی چون بایننس (Binance)، کوین تایگر (CoinTiger)، بای بیت (Bybit) و FTX موجود هستند و می‌توان آن‌ها را خریداری و ترید کرد.

green-metaverse-token
green-metaverse-token

GMT (GMT)

قیمت
$ 0.226367

نتیجه‌گیری

همان‌طور که با خواندن این مقاله متوجه شدید پروژه استپن یک پروژه منحصر به فرد است که با فروش NFT هایش و ایجاد راهی برای کسب درآمد کاربرانش فعالیت می‌کند. اما این نکته را باید در نظر گرفت که در زمان نوشتن این مقاله دو ارز دیجیتال بومی این ارز افت خیلی شدید قیمتی را تجربه کرده‌اند. افت شدید قیمت در ازای قیمت گران NFT کفش‌های آن، جذابیت این ارز برای کاربران کاسته است. این پروژه برای پیشرفت باید تدبیری برای این موضوع بیندیشد.

همان‌طور که متوجه شدید هیچ ارز دیجیتالی خالی از ریسک نیست حتی ارز دیجیتال استپن که کم‌ریسک به نظر می‌آمد به دلیل افت شدید قیمت توکن بومی‌اش، سرمایه‌گذاران زیادی را متضرر کرده است. پس قبل از انجام هر سرمایه‌گذاری اول تحقیق کنید.

اگر علاقمند به یادگیری ارز های دیجیتال هستید با ما در دوره جامع آموزش آنلاین ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس مشهد همراه باشید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • توصیه اکید میکنم وارد این برنامه نشید وگرنه پولتون رو از دست میدید، حتی داخل خود اپلیکیشن نمیتونید توکنی جالبه جا کنید و پول بلوکه میشه، کد ندارید کفی که میخرید، کار نمیکنه، چندین روز طول می‌کشه تا کفش رو بفروشید و کارمزد بر میدارن، برای انتقال از کیف پول به قسمت بازی کارمزد برمیدارن، خرید سکه ها رو هواست و برداشت میشه اما سکه ای بهتون تعلق نمیگیره، جالبه جا هم نمیتونید بکنید، هیچ پشتیبانی ای هم ندارن، گیر میکنید تو تار عنکبوت ، گول کسایی که میگن از این راه درآمد دارن رو هم نخورید

    پاسخ
    • دوست عزیز در مورد چیزی که سوادش رو نداری ،نظر نده،من تو این پلتفرم فعال هستم،وهیچکدوم از چیزهتیی که گفتی درست نیست

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    راجع به repair و خرید الماس در بازی استپن اطلاعی دارید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی