سبک ICT پرایس اکشن
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

سبک ICT پرایس اکشن چیست؟⚡آموزش بهترین الگوهای معاملاتی پرایس اکشن ict

سبک ict پرایس اکشن که به inner circle trader نیز مشهور است یکی از سبک‌‎های پرایس اکشن به‌حساب می‌آید. این استراتژی معاملاتی توسط شخصی به اسم مایکل هادلستون به وجود آمده است، او چندین سال به‌عنوان تحلیل‌گر در مؤسسات مالی مشغول به کار بوده است. مایکل هادلستون (پدر سبک پرایس اکشن ict)، نتایج تجربه خود را در این استراتژی معاملاتی وارد کرد که با یادگیری این سبک می‌توان با توجه به روند قیمتی رفتار معامله‌گران بزرگ و مؤسسات را بررسی کرد.

در ادامه مقاله از آکادمی پارسیان بورس مشهد، برگزار کننده دوره جامع آموزش صفر تا صد پرایس اکشن، درباره این موضوع که سبک ict پرایس اکشن چیست؛ صحبت کردیم. همچنین به طور مفصل الگوهای مورد استفاده در این استراتژی معاملاتی را بررسی کردیم و هریک را با مثال و شکل توضیح دادیم که بیشتر با روندهای مورد بررسی در این استراتژی معاملاتی آشنا شوید.

پرایس اکشن چیست؟

قبلاً به طور مفصل راجع به این موضوع که پرایس ‌اکشن چیست و چه کاربردی دارد صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم به سبک ict پرایس اکشن بپردازیم. اما به طور خلاصه می‌توان گفت پرایس اکشن درواقع حرکت قیمت اوراق بهادار، رمز ارزها و یا نرخ تبادل جفت ارزها در طول زمان است.

بسیاری از معامله‌گران که معاملات کوتاه مدت انجام می‌دهند، از تکنیک‌های پرایس اکشن و الگوی کندل‌ها جهت پیش‌بینی قیمت استفاده می‌کنند. اما پرایس اکشن فقط در تایم فریم‌های کوتاه کاربرد ندارد و در تایم فریم‌های طولانی‌تر نیز استفاده می‌شود. درواقع تحلیل تکنیکال یک رویکرد است که از پرایس اکشن مشتق شده است. معامله‌گران با تفسیر قیمت‌ها در طول زمان، تلاش می‌کنند روند‌های قیمت را پیش‌بینی کنند.

پرایس اکشن چیست؟

در پرایس اکشن تمرکز بیشتر بر روی کندل‌ها، خطوط مقاومت و حمایت، تثبیت شدن کندل، تغییر روند و… است و برای تحلیل الگوهایی نیز وجود دارد که این الگو‌ها شامل موارد زیر است.

  • الگوهای کندل استیک
  • ماروبزو (Marubozu)
  • دوجی (Doji)
  • پوششی (Engulfing)

سبک پرایس اکشن ict چیست؟

سبک معاملاتی ict چیست ؟ در این بخش قصد داریم بحث کنیم سبک ICT پرایس اکشن چیست و چه کاربردی دارد. درواقع در این سبک رفتار تریدرهای بزرگ و رفتار مؤسسات مالی را در نظر می‌گیرند. این افراد برای کسب سود تلاش می‌کنند بازار را هیجانی کنند و سعی می‌کنند با حرکت دادن قیمت به نقاط نامطمئن هیجان در بین تریدرهای خرد ایجاد کنند.

این افراد قیمت را از یک محدوده مشخص جدا می‌کنند و با بالا و پایین کردن قیمت در این معاملات سود می‌کنند. درواقع با یادگیری این سبک از معامله قادر خواهید بود، حرکات مؤسسات و بازارگردانان را پیش‌بینی کنید که این کار از فریب خوردن معامله‌گران جلوگیری می‌کند.

اما این سؤال پیش‌ می‌آید که سبک ICT پرایس اکشن در چه بازارهایی کاربرد دارد. باید گفت که این سبک در تمامی بازارهای مالی نظیر بازار ارز دیجیتال، سهام، بورس ایران، بازار فارکس و… کاربرد دارد و می‌توان از این سبک استفاده کرد.

بنیان‌گذار سبک ICT پرایس اکشن

بنیان‌گذار این سبک از پرایس اکشن مایکل هادلستون (Michael Huddleston) است که به این سبک، سبک ICT پرایس اکشن مایکل نیز می‌گویند. او چندین سال در مؤسسات مالی و بانک‌ها فعالیت کرده است و یکی از تحلیل‌گران سرمایه در این مؤسسات بود. از این رو این فرد توانست رفتارهای این بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ را شناسایی کند.

بنیان‌گذار سبک ICT پرایس اکشن

در نهایت او پس از سال‌ها تجربه در این بازار در کنار مؤسسات بزرگ، سبک خودش را به جهان و دنیای معامله‌گران در بازارهای بزرگی مثل فارکس معرفی کرد. هنوز سبک او به‌عنوان یک سبک پرطرف‌دار در بازارهای مالی شناسایی می‌شود. او با بیش از 30 سال سابقه معاملاتی به بیش از 50 هزار دانشجو سبک‌ها معاملاتی خود را یاد می‌دهد.

 مزایا و معایب سبک ICT پرایس اکشن

برای بیان مزایای سبک ict پرایس اکشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای ساده و همه فهم این سبک پرایس اکشن درواقع می‌توان بدون هیچ اندیکاتور و تحلیل پیچیده روند بازار و حرکات مؤسسات را پیش‌بینی کرد.
  • بررسی مرحله به مرحله حرکات بازار و تحلیل آن
  • بررسی نوسانات قیمتی و تغییراتی که بر اساس نقدینگی به وجود می‌آید.

برای بیان معایب پرایس اکشن به سبک ict می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این ساختار کلی و برای روند‌هایی با تایم فریم بالا است و برای روند با تایم فریم پایین عمل نمی‌کند.
  • باز هم ممکن است بازارگردانان و مؤسسات به‌گونه‌ای عمل کنند که ما را فریب دهند و این مفاهیم قطعیت ندارد.

 

بسیاری از ما به این فکر کرده‌ایم که آیا کاهش قیمت سهامی که در اختیار داریم طولانی‌مدت است یا صرفاً یک روند کوتاه مدت و گذرا در بازار!  برخی از ما در چنین شرایطی سهام فروخته ایم، اما تنها چند روز بعد شاهد صعود آن به بالاترین سطح بوده ایم. این سناریو ناامید کننده میتواند مکرر باشد. در حالی که می دانیم در شرایط پر نوسان بازار این رخدادها غیر قابل اجتناب است. اگر بتوانیم که بازار را به درستی شناسایی و سپس با آگاهی کامل معامله کنیم، شاهد بهبود عملکرد خودمان خواهیم بود.در بازار ما شاهد چهار نوع حرکت هستیم که این حرکات به  طور پیوسته در حال تبدیل شدن به یک دیگر هستند. برای ترید با پرایس اکشن ICT‌  بایستی به 4 حالت بازار توجه کنیم. این حرکات عبارتند از:

  1. انبساطی یا حرکت Expansion: حرکت سریع قیمت بعد از یک تعادل قیمتی
  2. ریتریسمنت یا اصلاح Retracement: امکان اصلاح تا یک محدوده خاص بعد از حرکت قیمت
  3. ریورسال یا بازگشت Reversal: تغییر جهت پیدا کردن قیمت و حرکت در مسیر مخالف جهت پیشین
  4. کانسالیدیشن یا تثبیت : Consolidation قیمت در حال در جا زدن و یا به نوعی تعادل است

استراتژی ICT چگونه عمل می‌کند؟

اکنون در مورد نحوه عملکرد استراتژی ict صحبت می کنیم، البته برای یادگیری ترید در فارکس و کسب سود از آن، پیشنهاد ویژه ما شرکت در دوره آموزش فارکس است.

همان‌طور که گفته شد در این سبک از معاملات افراد معمولاً سعی می‌کنند سفارش‌های قیمت را طوری قرار دهند که برای مدتی خطوط حمایتی و مقاومتی و یا خط روند بشکند و یا مخالف خطوط روند حرکت کند و با این کار سعی در گول زدن معامله‌گران خرد را دارند. از این رو در پرایس اکشن  ict سعی شده است با بررسی و شناسایی رفتار این افراد از هیجانی شدن و شکست در معاملات جلوگیری شود.

برای آشنایی با سبک ICT پرایس اکشن باید ابتدا با ساختار مارکت آشنا شوید. برای رسم نمودار قیمت در واحد زمان از نمودارهای شمعی استفاده می‌شود. با توجه به نمودار هر بازار، ساختار آن از روندهای صعودی و نزولی تشکیل شده است. در روند‌های صعودی با پیشروی روند به قله‌های بالاتر HH می‌رسیم و در روند نزولی به کف‌های پایین‌تر یعنی LL  می‌رسیم.

استراتژی ICT چگونه عمل می‌کند؟

اما اتمام روند صعودی و نزولی و شروع روند جدید چه زمانی است؟ وقتی با یک روند صعودی در یک بازار مواجه هستیم بازار یک مستقیم به بالا حرکت نمی‌کند و اصلاح هم دارد. درواقع قیمت بعد از صعود به یک HH (Higher High) می‌رسد سپس بعد از اصلاح اندکی قیمت نزول کرده و به یک HL (Higher Low) می‌رسد. و دوباره این روند طی شده اما برای این که روند شکسته نشود باید HH جدیدی که ایجاد می‌شود قیمت بیشتری از HH قبلی داشته باشد. به بیانی دیگر سقف بعدی باید از سقف قبلی بالاتر باشد در غیر این صورت روند شکسته شده و عوض می‌شود.

سبک ICT در پرایس اکشن

اما در سبک ict پرایس اکشن، مایکل هادلستون معتقد است بازار گردان‌ها به این راحتی اجازه نمی‌دهند تریدرهای خرد متوجه شکست روند شوند و قصد دارند قیمت را به حد ضرر تریدرها برسانند و سپس قیمت را به اوج رسانده و از معامله سود ببرند. از این رو ما در این مقاله از سرفصل های دوره آموزش فارکس در مشهد مفاهیمی معرفی میکنیم که با آن، با این سبک از پرایس اکشن بیشتر آشنا شوید.

تجمیع (Accumulation)

در روند نزولی پس از شکست روند بلافاصله روند جدید که روند صعودی است شروع نمی‌شود و نمودار در یک محدوده رِنج نوسان می‌کند و تا مدتی تغییری در روند ایجاد نمی‌شود که به این مرحله تجمیع گفته می‌شود.  علت این حرکت ثابت نگه‌داشتن قیمت برای جمع‌آوری سفارش‌ها است.

پس از آن قیمت دوباره روبه پایین شکسته می‌شود و کمی از محدوده رنج فاصله می‌گیرد و این کار باعث می‌شود حد ضرر تریدرهای زیادی شکسته شود و سهام این تریدرها در کف توسط مؤسسات خریداری می‌شود. پس از آن قیمت شروع به صعود کرده و روند صعودی جدید را شروع می‌کند. پس با سبک ict پرایس اکشن در مرحله تجمیع آشنا شدیم.

سبک ict پرایس اکشن مایکل

باز تجمیع (Re-Accumulation)

زمانی که روند صعودی است اما سفارش‌ها کم است آنگاه مؤسسات برای جمع‌آوری سفارش‌های بیشتر بازار را به حالت رِنج در می‌آورند. فرق این مدل  با مدل تجمیع این است که در مدل تجمیع اگر بازار نزولی باشد تغییر روند داریم و روند بازار صعودی می‌شود ولی برای باز تجمیع بازار صعودی است اما سفارش‌ها کم است برای صعودی‌تر کردن بازار مؤسسات، بازار را در حالت رِنج قرار می‌دهند و پس از جمع‌آوری سفارش‌ها دوباره بازار به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد.

توزیع (Distribution)

در سبک ict پرایس اکشن برخلاف روش تجمیع اگر روند صعودی شکسته شود به آن توزیع گفته می‌شود. درواقع پس از یک روند صعودی برای شکست آن ابتدا قیمت در یک محدوده رنج نوسان می‌کند و پس از آن قیمت صعود می‌کند و در قیمت بالا سهام‌داران کلان که مؤسسات هستند سهام و یا اوراق بهادار و یا ارز خود را به تریدرهای هیجان‌زده می‌فروشند. پس از این کار قیمت نزول کرده و این سهام‌داران خرد هستند که ضرر می‌کنند و گول مؤسسات را می‌خورند.

باز توزیع (Re-Distribution)

در یک روند نزولی اگر سفارش‌ها کم باشد قیمت در یک نقطه خاص درجا می‌زند تا سفارش‌های بیشتری جمع‌آوری شود سپس بازار به روند خود ادامه می‌دهد. در این چهار مدل ما کمبود سفارش‌ها داریم. اگر بعد از تغییر روند و درجازدن قیمت کمبود سفارش نداشته باشیم حرکت صعودی یا نزولی با توجه به روند قبلی شکل خواهد گرفت اما اگر در روند جدید باز هم کمبود سفارش داشته باشیم، باز تجمیع و باز توزیع برای جمع‌کردن سفارش‌های بیشتر رخ می‌دهد.

استفاده از ابزار فیبوناچی

از این ابزار بر روی نمودار قیمت یک سهم استفاده کنید و این ابزار را در نقطه شروع حرکت روند قرار دهید. در این ابزار نقاط 0.62 و 0.79 نیز وجود دارند اما بین این نقاط در سبک ict پرایس اکشن نقطه‌ای به اسم OTE وجود دارد که این محدوده بهترین و بهینه‌ترین محدوده برای خرید است.

تعادل قیمتی (Equilibrium)

در سبک پرایس اکشن ICT تعادل قیمتی یا EQ به حالتی گفته میشود  که در آن قیمت بعد از حرکت انبساطی یا اکسپنشن وارد فاز اصلاحی می شود و تقریبا 50 درصد حرکت خود را اصلاح می کند. وقتی بازار در تعادل قیمتی قرار گرفت می توان گفت که بهترین فرصت برای ورود و سرمایه گذاری در آن ایجاد شده است. برخی از کارشناسان بر این باورند اگر میزان حرکت اصلاحی بازار با نسبت 68 درصد که همان نسبت طلایی فیبوناتچی هست باشد، سرمایه گذاری کمترین ریسک  و بیشترین سودآوری را خواهد داشت. لازم به ذکر است که قرار گیری در منطقه تعادل یا  EQ موقتی بوده و بازار مدت زیادی در این ناحیه نمی ماند.

قیمت ارزان تر (Discount)

اگر بعد  از یک قیمت صعودی شاهد 50 درصدی اصلاح آن باشیم  اصطلاحا می گویند آن نواحی قیمت ارزان تر دارد. به عبارت دیگر در یک نوسان مشخص قیمت هایی که زیر 50 درصد اصلاح داشته اند یا در زیر ناحیه تعادلی قرار دارند را قیمت ارزان یا تخفیف گفته می شود.

قیمت گران تر (Premium)

اصلاح قیمت گران زمانی است که بعد از یک حرکت نزولی، قیمت بیشتر از 50 درصد اصلاح داشته باشد. به عبارت دیگر در یک نوسان مشخص قیمت هایی که بالای 50 درصد اصلاح داشته اند یا در بالای ناحیه تعادلی قرار دارند را قیمت گران تر یا پرمیم گفته می شود.

خلا نقدینگی (Liquidity Void)

درک خلأهای نقدینگی در اردر بلاک ها اهمیت زیادی دارد. خلأهای نقدینگی بخشی از مفاهیم بنیادی تجارت هستند که به حوزه اردر بلاک ها مرتبط می شوند. خلأهای نقدینگی همیشه در فارکس اتفاق می افتد و وقتی اتفاق می‌افتند، بدون ایجاد فرصت‌های تجاری، بازار را به سختی ترک می‌کنند. خلأهای نقدینگی که به اختصار LV  خوانده می شوند، اشاره به تغییرات ناگهانی در قیمت دارند و در  فارکس هنگام جهش قیمت از یک سطح به سطح دیگر، بدون نقدینگی کافی بین سطح قیمت مبدأ و سطح قیمت نهایی، رخ می‌دهند.

خلا های نقدینگی زمانی که قیمت با مومنتوم (کندل های با بدنه بزرگ و سایه نسبتا کوچک) در یک جهت خاص و بدون اصلاح حرکت می کند. انتظار می رود در برگشت قیمت برای جمع آوری مجددا مشاهده شوند. به دلیل خلأ نقدینگی، دچار عدم تعادل در بازار می شویم. بنابراین، قیمت برای متعادل کردن یا بستن خلأ نقدینگی ایجاد شده مجدداً حرکت می‌کند و در مسیر خود ادامه می‌یابد.

استخر نقدینگی (Liquidity Pool)

نواحی بالایی سقف ها یا پایینی کف ها که معمولا معامله گران ورودی معاملات خودشان را در آنجا قرار می دهند را استخرهای نقدینگی می گویند. اهمیت نقدینگی در معاملات فارکس واضح است زیرا عاملی کلیدی برای سودآور کردن تجارت است. بانک ها با کشاندن قیمت به آن مناطق حجم سفارشات خود را پر می کنند در نتیجه جریان معاملات را آسان‌تر می‌کنند و قیمت‌گذاری را رقابتی‌تر می‌کنند.

سبک ict پرایس اکشن مایکل

اردر بلاک (Order Block) چیست؟

شناخت اردر بلاک در پرایس اکشن ict مهم است. اردر بلاک به عنوان یک رفتار بازار در نظر گرفته می شود که نشان دهنده انباشته شدن بازار از سفارشات بانک ها و موسسات است. در این حالت عمدتا بازار توسط بانک های مرکزی و موسسات مالی هدایت می شوند. به عبارت دیگر اردر بلاک یک ساختار بازار است که به عنوان آخرین کندل نزولی قبل از حرکت قیمت صعودی و بالعکس شناسایی می‌شود. این بلوک‌های سفارش به عنوان حمایت و مقاومت عمل می‌کنند که در آن معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند قیمت جهت خود را معکوس کند.

اگر قیمت وارد بلوک سفارش صعودی شود، نشان دهنده برگشت احتمالی قیمت است. بنابراین، معامله‌گران باید به دنبال نقطه ورودو  خرید بر اساس عمل قیمت در بلوک سفارش صعودی باشند و اگر قیمت وارد یک بلوک سفارش نزولی شود، معامله‌گران فارکس باید موقعیت فروش را قرار دهند و انتظار می‌رود بازار معکوس شود. بهترین ورودی در منطقه نزولی بر اساس اقدام قیمت است. توقف ضرر بالای بلوک سفارش یا نوسان قبلی بهترین نتایج را ارائه می‌دهد. بلوک‌های سفارشی که در جهت روند قبلی ادامه می‌یابند، اغلب پاداش بیشتری دارند و نسبت ریسک به پاداش خوبی دارند.بنابراین، برای سودآوری، معامله گران باید از قبل برنامه ریزی داشته باشند که در این حالت چه استراتژی می خواهند داشته باشند.

 پس از تکمیل اردر بلاک ، بازار تمایل دارد حرکت شدیدی را در هر دو طرف به سمت بالا و پایین انجام دهد و همانند فنر حرکات صعودی و نزولی در ابعاد گسترده داشته باشد. چیزی که اهمیت دارد پیداکردن مناطق اردر بلاک است. پیدا کردن این نواحی می تواند برای مبتدیان کمی سخت باشد، اما با تمرین می توان این نواحی را به آسانی یافت. تنها چیزی که نیاز می باشد این است که از نزدیک به منطقه ای که قیمت در محدوده بسیار کمی در نوسان است را نگاه کنیم.

در این تایم فریم اوردر بلاک صعودی شناسایی می شود. در این حالت به تایم فریم پایین تر رفته و منتظر تشکیل اوردر بلاک در همین تایم فریم می مانیم. زمانی که کندل اوردر بلاک در تایم فریم پایین تر با کندل رنگ متضاد پوشش داده شد با تعیین اوردر لیمیت در نزدیکی مرکز بدنه یا قیمت آغازی آن وارد معامله می شویم. در این حالت می توان استاپ لاس را پشت کندل اوردر بلاک و یا نزدیک قیمت پایانی آن قرار داد.

باید انواع اوردر بلاک را نیز برای کار با پرایس اکشن ict بشناسید:

اوردر بلاک صعودی

هنگامی که حداقل پنج کندل صعودی در یک سری پس از کندل نزولی تشکیل می‌شود، یک منطقه بلوک صعودی تشکیل می‌شود.

اوردر بلاک نزولی

هنگامی که حداقل پنج کندل نزولی در یک سری پس از کندل صعودی تشکیل می‌شود، یک بلوک نزولی در نمودار شکل می‌گیرد.

به طور کلی، بلوک های سفارشی صعودی و نزولی با توجه به تأثیر آنها بر قیمت تعریف می شوند. اگر قیمت به یک بلوک سفارش خاص رسید و شاهد کاهش قیمت یا فروش کوتاه بودیم، آن را یک بلوک سفارش نزولی می نامیم و اگر قیمت به یک بلوک سفارش خاص رسید و دیدیم که قیمت طولانی می شود، این یک بلوک سفارش صعودی است. واکنش های قیمت تعیین می کند که آیا یک بلوک سفارش صعودی یا نزولی است

در حالت کلی بلوک های سفارش نقش کلیدی در الگوریتم ایجاد قیمت ایفا می کنند، زیرا به عنوان یک نقطه مرجع برای حرکت طولانی (خرید) یا کوتاه شدن (فروش) در یک سطح هستند.

BMS یا شکست در ساختار بازار Break in Market Structure

یکی دیگر از اطلاعاتی که برای ترید با پرایس اکشن ict لازم است بدانید، شکست بازار است. شکست در ساختار بازار زمانی رخ می‌دهد که قیمت، بالا یا پایین در یک  Swing High یا Swing Low قفل شود یا Close کند. به طور کلی، هر تریدری باید در مسیر  BMS  تایم فریمِ بالاتر ترید کند. سویینگ- های، کندلی است که در هر دو طرف آن، حداقل دو کندل دارای High پایین‌تر وجود داشته باشد و سویینگ- لاو، کندلی است که در دو طرف آن، حداقل دو کندل دارای Low بالاتر وجود داشته باشد.

در روند صعودی، قیمت سقف و کف های بالاتر از هم می زند و به نظر خریداران احترام می گذارد که به آن ناحیه تقاضا نیز می گوییم. طبیعتا ادامه روند صعودی به شرط شکسته شدن سطوح و کشف قله های جدید ادامه پیدا می کند. در روندهای نزولی قاعدتا کف ها و سقف های پایین تر از هم ایجاد می شود که در این مرحله قیمت به نظر فروشندگان احترام می گذارد که به آن محدوده عرضه می گوییم. ادامه روند نزولی منوط بر شکسته شدن کف قبلی است. حال اگر بازار رنج باشد (در یک ناحیه درجا بزند) و قیمت دائما در حال نوسانات کوتاه باشد، برای تشخیص روند، باید به کف‌ها و سقف‌ها دقت کنیم

 تجربه نشان میدهد بعد از BMS  یک تثبیت قیمتی (Consolidation) رخ می‌دهد که رنچ بالا (RH) و رنج پایین (RL) نامیده می‌شود. بنابراین بهتر است که در راستای مسیر BMS ترید کنیم و بعد از BMS منتظر یک ریتریسمنت یا بازگشت از سطح 50 درصد یا سایر سطوح فیبوناچی باشیم.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم راجع به سبک ict پرایس اکشن صحبت کنیم و الگوهای این استراتژی معاملاتی (پرایس اکشن ict) را شرح دهیم. اما باید این نکته را در نظر گرفت که این استراتژی‌ها معاملاتی قطعی نیستند و ممکن است استراتژی معاملاتی، اندیکاتورها، خبر بنیادی حاکی از صعود باشد ولی بازار نزولی شود. پس هیچ قطعیتی راجع به استراتژی‌های معاملاتی وجود ندارد. درواقع این یکی از سبک‌های رایج در پرایس اکشن سبک ICT است که به ما کمک می‌کند بازار را بهتر تحلیل کنیم و رفتار مؤسسات را پیش‌بینی کنیم اما نتایج تحلیل‌ها قطعی نیست.

4/5 - (14 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

18 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • رکسانا حقیقت دوست
    22 مرداد 1401 11:30

    آیا شما این سبک معاملاتی را در دوره آموزش فارکس در مشهد آموزش می دهید؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      22 مرداد 1401 11:35

      درود بر شما🌹 در دوره جدید آموزش فارکس در مشهد آکادمی پارسیان بورس مشهد، سبک پرایس اکشن سمارت مانی یا همان ICT آموزش داده می شود.

      پاسخ
  • سلام، بهترین سبک پرایس اکشن چیست ؟

    پاسخ
    • مهدی ظریفیان
      30 آذر 1401 09:21

      سلام دوست عزیز، تمام سبک های پرایس اکشن مزایا و معایب خودشون رو دارند و نمی‌توان گفت کدام سبک از همه بهتر است ولی دو سبک ICT و RTM نسبت به دیگر سبک های پرایس اکشن کاربردی تر هستند.

      پاسخ
    • RTM & ICT & البروکس

      پاسخ
  • ict price action

    پاسخ
  • پورمحمد
    26 آذر 1401 13:13

    سلام، کتاب مایکل هادلستون واسه ICT و اسمات مانی خوبه ؟

    پاسخ
    • مهدی ظریفیان
      30 آذر 1401 09:18

      سلام دوست عزیز، بله . مایکل جی.هادلستون مدرس و بنیان گذار سبک ICT است

      پاسخ
  • هنرمند
    26 آذر 1401 13:29

    تفاوت اسمارت مانی و ict چیه ؟

    پاسخ
    • مهدی ظریفیان
      30 آذر 1401 09:16

      سلام دوست عزیز، سبک ICT بر پایه اسمارت مانی است و از این سبک با عنوان اسمارت مانی هم یاد می شود. اما تفاوت و نکته آن اینست که ICT در نمودارهای قیمت، سطوح و قیمت‌هایی را جستجو می‌کند که در آن، اسمارت مانی یا پول هوشمند وارد بازار شده است.

      پاسخ
  • زهرا الهی
    26 آذر 1401 13:53

    سلام دوره آموزش فارکس شامل آموزش ict هم میشه ؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      29 آذر 1401 17:29

      با سلام
      بله در دوره جامع آموزش فارکس، پرایس اکشن به سبک ICT آموزش داده می‌شود.

      پاسخ
  • به نام آنگه بودنمان یادی از اوست
    سلام
    سپاس از مقاله شما بنده تمام مقاله مطالعه کردم

    پاسخ
  • روح الله کشتکار
    22 مرداد 1402 12:14

    با سلام و احترام ، بنده تریدر سبک آی سی تی هستم و با این سبک بی نظیر در تایم های یک و پنج دقیقه با استراتژی گپ عدم تعادل و اوردربلاک ترید می کنم بنابراین بند اول معایب احصایی شما کاملاً اشتباه است.
    البته ناگفته نماند که این سبک مولتی تایم فریم هست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی