Pi Network
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

Pi Network ارز دیجیتال قابل سرمایه‌گذاری یا یک پروژه کلاه‌برداری؟

دنیای سرمایه گذاری با سرعت و شتاب و نوآوری در حرکت است، روش‌های سنتی سرمایه گذاری تا حد زیادی جای خود را به روش‌های نوین سرمایه گذاری؛ همانند سرمایه گذاری در زمینه ارز های دیجیتال داده‌اند، در این میان گاهی ادعاها و مسائلی مطرح می‌­شود که باعث ایجاد شک و شبهه در سرمایه گذاران می‌شود، Pi Network یکی از این مواردی است که باعث ایجاد سوال در ذهن بسیاری از افراد شده است، اما به‌ راستی پای نتورک چیست؟ و می­‌توان به آن اعتماد کرد؟

همراه پارسیان بورس باشید، تا درباره آن به طور کامل توضیح دهیم.

Pi Network چیست؟

اولین بار ارز دیجیتال پای نتورک از سال 2018 بر سرزبان‌ها افتاد، این ارز دیجیتال توسط 3 نفر از دانشجویان دکترای دانشگاه استنفورد ارائه شد، و هدف اولیه ارائه این ارزدیجیتال آسان‌سازی فرآیند استخراج و ماینینگ ارز دیجیتال بود، آن‌ها چنین عنوان کردند که شما به‌راحتی و با گوشی تلفن همراه خود خواهید توانست ارز دیجیتال استخراج کنید!

البته پیش‌ از این، نیز ارز دیجیتال الکترنیوم این اقدام را انجام داده بود، ولی بایستی توجه کرد، نحوه استخراج یک ارز دیجیتال نمی‌تواند هدف ایجاد و ارائه یک ارز دیجیتال باشد.

در پای نتورک شما با نصب اپلیکیشن Pi Network و دعوت از دوستان خودتان برای نصب برنامه می­‌توانید پاداش و یا امتیازی به‌عنوان ارز دیجیتال دریافت کنید، و از طرفی فردی که کد معرف برای نصب برنامه پای نتورک داشته باشد نیز امتیازی به‌عنوان ارز دیجیتال خواهد گرفت.

البته گفتنی است این امتیازها، وجود خارجی ندارند، یعنی در حال حاضر قابل تبدیل به ارز دیجیتال واقعی و یا پول نیستند، زیرا پای نتورک هنوز قیمت‌گذاری نشده است، و ارزش بازاری آن صفر است.

روش استفاده از Pi Network چگونه است؟

بعد از نصب رایگان و مجانی برنامه و دریافت کد معرف برای ارسال به دوستان‌تان، این اپلیکیشن به شما امتیاز می‌­دهد و از طرفی شما بایستی هر روز بر روی دکمه خاصی کلیک کنید تا تعداد امتیازات شما افزایش یابد، در حال حاضر بعد از گذشت نزدیک 3 سال عملا هیچ برنامه مشخصی برای خرید و فروش پای نتورک وجود ندارد، و این ارز قابل‌ خرید و فروش نیست، و هرچه هست محدود به همان برنامه است.

Pi Network چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای بررسی صحت‌ و سقم این ارز دیجیتال بایستی به بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم:

  • کلی‌گویی در وایت‌پیپر:

در مقالات پیشین اشاره کردیم که وایت پیپر سندی است که نقشه راه یک ارز دیجیتال را مانند یک مقاله آکادمیک شرح می­‌دهد، و از مقدمه تا نتیجه مواردی را به‌صورت جزئی توضیح می‌­دهد. با این حال در وایت پیپر پای نتورک به این جزئیات اشاره نشده است، و بیشتر کلی‌گویی صورت گرفته است، که این امر نمی‌تواند در تریدرها اعتماد ایجاد کند.

  • وایت پیپر ساختار درست و کاملی ندارد:

علاوه بر کلی‌گویی در وایت پیپر Pi Network، این سند ساختار درستی ندارد و اصول یک وایت پیپر درست در آن رعایت نشده است.

  • Open sourse نیست:

این رمز ارز دقیقاً مشخص نیست که دقیقا از چه نوع کدی استفاده می­‌کند، و کد مورد استفاده از آن در جایی ثبت نشده است.

  • جابه‌جایی هدف با روش:

گفتیم که در سایت Pi نتورک به این مورد اشاره شده است، که هدف اصلی تسهیل و آسان‌سازی ماینینگ است، ولی لازم به ذکر است که روش استخراج هدف نیست، و بلکه روش است!

  • بی‌اعتباری پای نتورک در شبکه‌های اجتماعی:

در زمان پیدایش این رمز ارز، توسعه دهندگان Pi Network در شبکه‌های اجتماعی پروفایل کامل و قابل اعتمادی نداشتند، و هیچ پستی نداشتند، با این حال با گذر زمان این امر تا حدودی تغییر کرده است و صفحه اینستاگرامی پای نتورک نیز فعال است.

Pi Network ارز دیجیتال قابل سرمایه‌گذاری یا یک پروژه کلاه‌برداری؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
Pi Network

آیا Pi Network قابل‌اعتماد است؟

درباره اعتماد به Pi Network مواردی مطرح می‌­شوند که عبارت‌اند از:

1 ) اپلیکیشن Pi نتورک بیش از 10 میلیون بار دانلود شده‌است!

باید در نظر داشت افزایش تعداد دانلودها به‌تنهایی عاملی برای اعتماد نیست، زیرا با توجه‌ به استراتژی این اپلیکیشن برای دعوت از دوستان و در نتیجه افزایش امتیازها برای فرد دعوت‌کننده و دعوت شونده، نمی­‌توان این عامل را دلیلی برای اعتماد به خوب بودن این ارز دیجیتال دانست.

2) نصب اپلیکیشن پای نتورک، رایگان است:

این مسئله نیز مطرح است که این برنامه یا ارز دیجیتال، پولی از شما دریافت نمی‌­کند پس شما نگران از دست‌ دادن چه چیزی هستید؟ ولی باید گفت این برنامه اگر چه در ظاهر رایگان است، ولی برای توسعه‌دهندگان خود از طریق تبلیغات درآمد ایجاد می‌کند.

نکته: برای نصب این برنامه، پای نتورک از شما اجازه دسترسی به مخاطبان گوشی شما را می­‌خواهد! که این نیز در نوع خود جای تأمل دارد و قابل توجیه نیست.

از طرفی درست است که فعالیت در آن رایگان است، با این‌حال زمانی که صرف آن می­‌کنید بسیار ارزشمندتر از چیزی که با احتمال بسیار کم قرار است نصیب شما شود.

نتیجه‌گیری:

با توجه‌ به آنچه گفته شد چنین نتیجه می‌­گیریم که پای نتورک زیاد شفاف نیست، و نقشه راه آن به‌درستی برای سرمایه گذاران ترسیم نشده است، و بی‌اعتمادی نسبت به آن وجود دارد، بسیاری Pi Network را یک پروژه کلاه‌برداری می­‌دانند، ولی بایستی گفت حتی اگر کلاه‌برداری هم نباشد، آینده امیدوارکننده‌ای برای آن وجود ندارد، و بیشتر جنبه سرگرمی دارد! شما برای استفاده از آن از زمان خود هزینه می‌­کنید و این بزرگ‌ترین هزینه‌ای است که شاید می‌­توان پرداخت کرد، گفتنی است در حال حاضر هیچ فرد یا صرافی معتبری نیز از آن حمایت نمی­‌کند، و طبق اصول عقلایی نمی­‌توان صرفاً با کلیک کردن به درآمدزایی رسید و صاحب ارز دیجیتال رسید!

همه آنچه گفته شد واقعیت وجودی در حال حاضر Pi نتورک است، و هرکسی بر اساس باور و تصمیم شخصی خودش، تصمیم به فعالیت یا عدم فعالیت در آن کند، ولی بهتر است به گرفتن خروجی از پای نتورک خوش‌بین نباشیم.

پیشنهاد ما این است که به جای تمرکز بر روی ارزهای مشکوک و  تقریبا غیرقابل اعتمادی مانند Pi نتورک بهتر است با کسب دانش تخصصی و اطلاعات لازم در زمینه‌ها و ارزهای بهتر و قابل اعتمادتری سرمایه‌گذاری کنید.

اگر برای فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال، بیت کوین و یا پای نتورک نیاز به مشورت گرفتن داشته باشید، آکادمی پارسیان بورس با کارشناسان توانمند، مجرب و کارآزموده خود در خدمت شما است.

همین حالا با ما در تماس باشید، تا همراه شما در مسیر سرمایه‌گذاری باشیم.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی آموزش ارز دیجیتال در مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • 🎁 این کُد رو بزنید تا یک پای رایگان هدیه بگیرید و سرعت استخراج تون هم زیاد بشه تا بتونید پای بیشتری بگیرید 🎁

    🔥sinaghorbani9999🔥

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی