آشنایی با فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال

شاید در خصوص فارم ماینینگ شنیده‌ باشید. اولین برداشتی که از این کلمه می‌توان کرد؛ مزرعه‌ استخراج است. این مزرعه‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال کاربرد دارند. از این رو در این مقاله قصد داریم در خصوص این مزرعه‌ها صحبت کرده و شما را با ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین چیست؟

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که استخراج بیت‌کوین چیست و این فرایند چگونه انجام می‌شود. به بیان ساده استخراج بیت‌کوین به معنای پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین و بررسی صحت آن‌ها توسط شبکة بیت‌کوین است. پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین توسط دستگاه‌هایی به اسم ماینر انجام می‌شود. این کامپیوترها، با استفاده از توان پردازشی خود، به حل یک مسئلة ریاضی مشخص می‌پردازند.

این مسئله ریاضی بسیار پیچیده است و هر کامپیوتری که سریع‌تر آن مسئله ریاضی را پاسخ دهد پاداش را دریافت می‌کند. بنابراین هرچه ماینر توان پردازشی بیشتری داشته باشند؛ احتمال بیشتری برای حل آن دارند. به مجموعة بزرگی از ماینرها که در یک بخش قرار دارند و همگی با هم به دنبال حل مسئله ریاضی هستند؛ فارم ماینینگ می‌گویند.

وقتی یک ماینر موفق به حل این مسئله می‌شود؛ یک بلوک جدید به شبکه اضافه می‌شود و به‌عنوان پاداش، بیت‌کوین‌ به او تعلق می‌گیرد. همچنین، هزینه‌های تراکنش‌های موجود در آن بلوک هم به‌عنوان پاداش به استخراج‌کننده تعلق می‌گیرد. از آنجایی که میانگین زمان استخراج هر بیت‌کوین 10 دقیقه در نظر گرفته شده است هرچه توان پردازشی دستگاه‌های درون شبکه بیت‌کوین بیشتر باشد؛ میزان پردازش بیشتر است.

این موضوعات باعث می‌شود که استخراج بیت‌کوین رقابتی شود و این مزرعه استخراج ارز دیجیتال هستند که در این رقابت پیروز می‌شوند. از این رو استخراج بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای انرژی دارد که برای محیط‌زیست مضر است. برای حل این مشکل، برخی افراد به دنبال راه‌حل‌های جایگزینی همچون استفاده از الگوریتم‌های Proof of Stake هستند که مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به الگوریتم Proof of Work دارند.

فارم ماینینگ چیست؟

فارم ماینینگ چیست؟

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که مزرعه ماینینگ یا به بیانی دیگر فارم ماینینگ چیست. این اصطلاح به مجموعه‌ای بزرگی از تجهیزات مخصوص ماینینگ گفته می‌شود که برای استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، در یک محل یا مجتمع نصب شده‌اند. این تجهیزات شامل کامپیوترهای قدرتمند، تراشه‌های ASIC  و دیگر دستگاه‌های استخراج‌کننده هستند که به‌صورت پیوسته و بدون وقفه به شبکة بلاک‌چین وصل هستند. البته شما با روش هارد ماینینگ نیز می‌توانید برای این کار اقدام کنید ولی موضوعی که وجود دارد این است که فارم ماینینگ روش بهتری در این حوزه محسوب می‌شود.

ماینینگ فارم‌ها به دلیل دارابودن تجهیزات پرسرعت و پرقدرت، می‌توانند بیشترین میزان بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به دست آورند. همچنین، باتوجه‌به این که استخراج بیت‌کوین کاملاً رقابتی است؛ مزرعه‌های استخراج بیت‌کوین به دلیل داشتن تجهیزات بیشتر، شانس بیشتری برای استخراج بلاک‌های جدید دارند. از این رو اشخاص حقیقی با سرمایه خرد که با تجهیزات اندکی در صنعت ماینینگ فعالیت می‌کنند؛ شانس بسیار کمی برای کسب درآمد دارند.

با توسعه دستگاه‌های ماینر و مزرعه‌های بیت‌کوین، توان پردازشی که برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌شود بسیار بالاست. این موضوع باعث می‌شود مصرف برق این دستگاه‌ها بسیار بالا باشد در نتیجه فارم‌های ماینینگ عموماً در مناطقی با قیمت برق کمتر و شرایط آب‌وهوایی مناسب‌تر، مستقر می‌شوند. از آنجایی که پردازش سنگین دستگاه‌های ماینیگ، باعث داغ شدن این دستگاه‌ها می‌شود محل‌هایی با آب و هوای سردتر برای ماین‌کردن مناسب‌تر است.

الزامات راه اندازی فارم ماینینگ

الزامات راه اندازی فارم ماینینگ

در این بخش قصد داریم الزامات راه‌اندازی فارم ماینینگ را بیان کنیم. راه‌اندازی یک مزرعه ماینینگ نیازمند بررسی دقیق و فنی دارد و افراد در این زمینه باید دانش فنی داشته باشند. علاو بر این موارد باید در حوزه تحلیل ارز دیجیتال نیز مهارت کافی داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتما آموزش ارز دیجیتال را به صورت کاملا جدی دنبال کنید. در بخش برخی از الزامات راه‌اندازی این نوع مزرعه‌ها را بیان خواهیم کرد:

  1. انتخاب مکان مناسب: برای راه‌اندازی یک مزرعه ماینینگ، به یک محیط مناسب با تهویه و سیستم خنک‌کننده مناسب برای کنترل دما و رطوبت نیاز دارید. همچنین، میزان قیمت برق را در آن محل در نظر بگیرید و به دنبال یافتن مکانی با هزینه برق کمتر باشید.
  2. تجهیزات ماینینگ: در بخش mining farm چیست به این موضوع پرداختیم که برای راه‌اندازی مزرعه‌های ماینیگ، نیازمند تجهیزات قدرتمند و باکیفیت هستید. تجهیزات ماینینگ شامل کامپیوترهای قدرتمند، تراشه‌های  ASIC  هستند که به‌صورت پیوسته و بدون وقفه به شبکة بلاک‌چین متصل هستند.
  3. نصب و راه‌اندازی سیستم برق: برای راه‌اندازی، نیاز به یک سیستم برق قوی و پایدار دارید. به دلیل مصرف بالای برق تجهیزات ماینینگ، باید میزان مصرف برق را به‌دقت بررسی کنید و به دنبال یافتن راهکارهایی برای کاهش مصرف برق باشید. همچنین به دلیل اینکه تجهیزات ماینینگ دائماً در حال کار و تولید گرما هستند؛ باید یک سیستم خنک‌کننده مناسب برای کنترل دما و رطوبت داشته باشید.
  4. مدیریت و نظارت: برای راه‌اندازی یک فارم ماینینگ، باید یک سیستم مدیریت و نظارت و نگهداری و تعمیرات مناسب برای دستگاه‌ها داشته باشید تا بتوانید کارایی تجهیزات را بررسی کرده و هرگونه مشکلات فنی را به‌سرعت رفع کنید.
  5. هزینه‌ها: راه‌اندازی یک مزرعه ماینینگ هزینه‌های نیاز دارد که بیشتر این هزینه‌ها شامل خرید تجهیزات، برق، سیستم خنک‌کننده و هزینه‌های نگهداری تعمیرات می‌شود. قبل از راه‌اندازی باید به‌دقت هزینه‌ها و میزان سود را بررسی کنید و این موضوع را در نظر داشته باشید که به دلیل نوسانات بازار سودآوری این مزرعه‌ها متغیر است.

اجاره فارم ماینینگ

اجاره فارم ماینینگ

اجاره فارم ماینینگ می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای کسانی باشد که به دلیل هزینه‌های بالای راه‌اندازی، قادر به راه‌اندازی نیستند. در این حالت، یک نفر در ازای در اختیار قراردادن تجهیزات خود، به شخص دیگری اجاره دریافت می‌کند.

میزان سود در اجاره فارم‌های ماینینگ، به عوامل مختلفی چون هزینه اجاره، بند‌های قرارداد بستگی دارد که هریک باید مورد بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر است که در اجاره این مزرعه‌ها مسئولیت تعمیر و نگهداری تجهیزات برعهده فرد اجاره‌کننده است به همین دلیل، باید قبل از اجاره مطمئن شوید که فارم از تجهیزات باکیفیت و قابل‌اعتماد استفاده کرده است. در کل، اجاره می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به دلیل هزینه‌های بالای راه‌اندازی، قادر به راه‌اندازی فارم اختصاصی برای خود نیستند.

نتیجه‌گیری

فارم ماینینگ‌ها به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر برای استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند. اما به دلیل هزینه‌های بالای نصب و راه‌اندازی و وابستگی به شرایط خاصی مانند قیمت برق و شرایط آب‌وهوایی فعالیت در این صنعت را برای بسیاری از افراد مشکل کرده است. همچنین در هر کشوری باید قوانین مخصوص آن کشور را در این خصوص در نظر گرفت. از این رو قبل از راه‌اندازی این مزرعه‌ها میزان سود و زیان خود را در نظر بگیرید.

امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی