خبر nfp

یکی از تحلیل‌هایی که معامله‌گران زیادی از آن استفاده می‌کنند تحلیل تکنیکال است. علی‌رغم محبوب بودن این تحلیل در برخی از مواقع انتشار یک خبر می‌تواند تحلیل را نقض کند. از این رو باید در هنگام تحلیل به اخبار نیز توجه داشته باشیم. یکی از خبرهای مهم در بازار فارکس خبر nfp است. خبر nfp شاخصی است که تعداد اشتغال در امریکا را نشان می‌دهد و بازار تحت تاثیر این خبر می‌تواند برای مدتی نوسان شدید داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به این نوع خبر بپردازیم و تأثیر آن را روی جفت ارز دلار با سایر ارزها بسنجیم. از آنجایی که دلار یکی از قدرتمندترین پول‌های جهان است تاثیر اخبار مربوط به آن نیز بر بازار فارکس تأثیرگذار خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این نوع خبر و این که چرا این خبر تأثیر زیادی بر بازار دارد با ما همراه باشید. بعد از مطالعه مقاله، درصورتی که دوست دارید در بازار فارکس عمیق شده و از آن کسب درامد نمایید، پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های آموزش فارکس پارسیان بورس را مشاهده کنید.

خبر NFP چیست؟

برای این که متوجه شوید خبر NFP چیست باید ابتدا با معنی آن آشنا شوید. NFP به معنای اشتغال در بخش غیرکشاورزی است که تعداد کارکنان حقوق‌بگیر آمریکا را نشان می‌دهد و یکی از شاخص‌های مهم در این کشور است. باید توجه کنید که این شاخص شامل کسانی که در مزارع، دولت فدرال، مشاغل سازمان‌های غیرانتفاعی نمی‌شود.

این یکی از شاخص‌های مهم در آمریکاست که بر روی بازار فارکس تاثیر می‌گذارد. تعداد مشاغل فعال و افزایش تعداد مشاغل نشان دهنده سلامت اقتصادی یک کشور است و این موضوع برای سرمایه‌گذاران کلان به دید میان‌مدت و بلندمدت تأثیر زیادی دارد. درواقع افزایش آمار بیکاری در یک کشور اثر نامطلوبی بر روی اقتصاد می‌گذارد و سرمایه‌گذاران سرمایه خود را خارج می‌کنند. به همین دلایل آمار اشتغال در یک کشور اهمیت دارد و سرمایه‌گذاران آمار NFP را چک می‌کنند.

خبر NFP یکی از مؤثرترین شاخص‌ها در بازار است که اختلاف آن با داده‌های مورد انتظاران فعالان بازار می‌تواند تأثیرگذار باشد. برای مثال، اگر این شاخص بالاتر از حد انتظار باشد؛ ارزش دلار معمولاً نسبت به سایر ارزها افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که قدرت آتی اقتصاد ایالات متحده، معامله‌گران را به خرید دلار تشویق می‌کند. اما اگر عکس آن رخ دهد و این شاخص کمتر از حد انتظار باشد دلار نزول می‌کند. در ادامه بیشتر در خصوص آن صحبت می‌کنیم.

خبر nfp چیست

خبر NFP چه زمانی منتشر می شود؟

در بخش‌های قبل به طور خلاصه راجع به NFB صحبت کردیم اما سوال اینجاست که خبر NFP چه زمانی منتشر می‌شود. باید گفت که این اخبار در اولین       جمعه هر ماه و معمولاً ساعت 8:30 صبح آن روز منتشر می‌شود. همان‌طور که گفته شد این گزارش تمام مشاغل حقوق بگیر را شامل می‌شود به جز کسانی که در مزارع، مراکز دولتی و مشاغل خانگی هستند. درواقع این مشاغل 80 درصد مشاغل آمریکا را تشکیل می‌دهد که این کارکنان تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) را تشکیل می‌دهد.

چرا خبر NFP برای معامله گران مهم است؟

انتشار خبر NFP به‌صورت ماهیانه به‌شدت موردعلاقه معامله‌گران است و آنها این آمار را به‌عنوان یک عدد کلیدی برای سنجش سیاست‌های پولی و در نتیجه قدرت دلار آمریکا در نظر می‌گیرند. از آنجایی که آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است و دلار آمریکا ارز مورداستفاده در ذخیره جهانی است، انتشار ماهانه NFP برای همه فعالان بازار از جمله معامله‌گران خرد و کلان، مؤسسات مالی و یا شرکت‌های بین‌المللی مهم به‌حساب می‌آید.

خبرهای NFB در روز انتشار، بازار را به سمت دیگری حرکت می‌دهند از این رو برخی از معامله‌گران باتجربه به دنبال حدس زدن اخبار قبل از روز انتشار هستند زیرا این آمار برای مدتی سمت و سوق بازار را عوض می‌کند. برای مثال اگر روز قبل معامله‌گران انتظار یک عدد بزرگ را داشته باشند؛ سعی می‌کنند در یک جفت ارز مثل EURUSD پوزیشن‌های خرید را ببندند و پوزیشن فروش باز کنند. زیرا اگر دلار در برابر یورو قوی شود این ارز سقوط می‌کند.

اگرچه انتشار خبر NFP تأثیر طولانی‌مدت ندارد و به‌صورت کوتاه‌مدت بر روی بازار تأثیر می‌گذارد ولی این تاثیر گاهی می‌تواند خیلی زیاد باشد و بازار را دچار نوشان شدید کند. از این رو معامله‌گران از یک هفته قبل از انتشار موقعیت‌های خود را کاهش می‌دهند تا در روز انتشار خبر ضرر زیادی نکنند و اگر تحت تأثیر خبر بازار برخلاف نظرشان، نزول یا صعود کرد زیاد متضرر نشوند. در نتیجه بازار در روزهای پایانی ماه حالت رِنج به خود می‌گیرد.

Nfb در فارکس چیست

چه ابزارهای مالی تحت تأثیر گزارش NFP قرار می گیرند؟

بسیاری از ابزارهای مالی، جفت ارزهای مربوط به دلار مثل EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD و … تحت تأثیر این شاخص نوسان می‌کنند. حتی خبر NFP روی بازارهای مالی که به‌صورت غیرمستقیم با دلار در ارتباط هستند مثل طلا نیز تأثیر گذاشته است.

نمونه این را می‌توان به قیمت دلار به یورو در سال 2015 توجه کرد در این سال شاخص NFP روی 220 هزار تا پیش‌بینی شد ولی عددی که دیده شد برخلاف این میزان مود انتظار عدد 173 هزار بود. درنتیجه این شاخص باعث شد یورو به دلار برخلاف انتظار صعودی شود.

آیا باید با استفاده از خبر NFP معامله کنید؟

در بخش‌های قبل به طور مفصل راجع به NFP صحبت کردیم اما سؤال اینجاست که آیا باید با استفاده از خبر NFP معامله کنید؟ با تمام صحبت‌هایی که راجع به NFPها شد؛ محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. اگرچه این شاخص دلیل حجم عظیمی از نوسانات بازار است و انتشار این شاخص پتانسیل رشد و یا نزول را ایجاد می‌کند و برای معامله گران اهمیت زیادی دارد. اما از دیدگاه اقتصاددان، این شاخص آن‌قدر اهمیت ندارد و نشان دهنده همه چیز نیست و معتقدند اقتصاد یک کشور فقط بر پایه یک شاخص این چنینی رشد یا سقوط نمی‌کند. در حقیقت این موارد اهمیتی زیادی ندارند و شما می‌بایست در معاملات خود با انتخاب استراتژی فارکس درست، معامله کنید و نه مواردی همچون خبر nfp.

اول، این عدد حاصل نرخ اشتغال در ماه قبل است و وضعیت اقتصاد در ماه گذشته را نشان می‌دهد و نه وضعیت اقتصادی حال حاضر. همچنین این عدد تحت تأثیر عوامل خارجی می‌تواند پایین و بالا شود که این عوامل می‌تواند ربطی به اقتصاد کشور نداشته باشد.

یکی از این عوامل تأثیرگذار شرایط آب و هوایی نامطلوب است. در دوره‌هایی شرایط آب و هوایی بسیار نامطلوب است تعداد اشتغال تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پس دلیل کم یا زیاد شدن اشتغال پس از خبر NFP ممکن است ربطی به پیشرفت یا نزول اقتصاد کشور نداشته باشد. این در حالی است اقتصاد کشور ممکن است سالم و روبه صعود باشد و شرایط بدی مثل آب و هوای بد می‌تواند نرخ اشتغال را در دوره‌ای کم کند ولی این موضوع تصویری از اقتصاد ضعیف کشور نیست.

همانطور که گفته شد درست است از نظر اقتصاد دادان این شاخص میزان اشتغال به‌شدت تأثیر آن در بازار بر روی اقتصاد تاثیر نداشته باشد. اما باید همیشه در قبل از این تاریخ توجه کرد که ممکن است پس از انتشار خبر NFP بازار نوسان شدیدی داشته باشد. به همین منظور به تریدرهای مبتدی توصیه می‌شود در این زمان‌ها معاملات خود را کم کنند و یا پوزیشن‌های باز را ببندند زیرا بازار ممکن است تحت تأثیر خبر نوسانات شدیدی خواهد داشت.

Non farm employment change چیست

نتیجه‌گیری

همان‌طور که با خواندن این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره تخصصی آموزش فارکس در مشهد متوجه شدید این خبر می‌تواند تأثیر کوتاه‎‌مدت زیادی در هفته اول هر ماه بر روی بازار داشته باشد. از این رو اگر به‌عنوان معامله‌گر در فارکس فعالیت می‌کنید باید در خصوص خبرهای مهم در این بازار مثل خبر NFP اطلاعات داشته باشید تا سرمایه خود را تحت تأثیر اخبار از دست ندهید. در این مقاله درباره میزان تأثیر این خبر و دلیل تأثیر آن مفصلاً بحث کردیم اما چیزی که اهمیت دارد این است که معامله‌گران باید در زمان انتشار این خبر به بازار توجه‌ بیشتری داشته باشد.

4.2/5 - (12 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی