سرمایه گذاری در فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

نکات حیاتی سرمایه گذاری در فارکس که باید بدانید!

اگر قصد سرمایه گذاری در فارکس را دارید، پیش از هرچیز شما را دعوت به مطالعه این مقاله می کنیم! در حال حاضر سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی غیرمتمرکز  مورد استقبال قرار گرفته است و بسیاری از سرمایه‌گذاران به خرید و فروش و کسب درآمد در این بازارها می‌پردازند، فارکس نیز یکی از بازارهای مالی می‌باشد که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند و به عنوان بزرگ‌ترین بازار تبادل ارزهای خارجی در جهان شناخته می‌شود. سرمایه‌گذاری در فارکس یک راه مناسب برای کسب درآمد می‌باشد.

بازار فارکس از جمله بازارهای مالی است که به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند و شیوه جدیدی از سرمایه‌گذاری را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. بازار فارکس به عنوان یک بازار سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز شناخته می‌شود و محبوبیت زیادی دارد. بازار فارکس در واقع محلی برای تبادل ارزهای خارجی محسوب می‌شود و در این بازار معامله‌گران به خرید و فروش جفت ارزهای مختلف اقدام می‌کنند.

فعالیت بازار فارکس به صورت غیرمتمرکز می‌باشد و محلی متمرکز برای آن وجود ندارد. غیرمتمرکز بودن بازار فارکس به این معنا می‌باشد که این بازار توسط هیچ نهاد و یا سیستم بانکداری پشتیبانی نمی‌شود و به صورت خودگردان اداره می‌شود. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی بازار فارکس و سرمایه‌گذاری در فارکس می‌پردازیم.

سرمایه گذاری در فارکس چیست؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در فارکس را دارید، در مرحله اول شما باید در مورد این بازار اطلاعاتی کسب کنید و بدانید این بازار چگونه کار می‌کند. بازار فارکس Forex مخفف عبارت Foreign Exchange Market است و به معنی  محلی برای خرید و فروش و تبادل ارزهای خارجی می‌باشد. بازار فارکس اولین فعالیت خود را  ابتدا در سال 1971 آغاز کرد و سپس در سال 1998 روند رو به رشد خود را آغاز کرد.بازار فارکس امروزه به عنوان بزرگترین بازار مالی  برای تبادل ارزهای خارجی محسوب می‌شود که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و این موضوع باعث تمایز آن از سایر بازارهای مالی شده است. سرمایه‌گذاری در فارکس اینگونه است که موسسات، بانک‌ها، شرکت‌ها و دیگر سرمایه‌گذاران در بازار فارکس اقدام به خرید ارز می‌کنند و در مقابل ارز دیگری را به فروش می‌رسانند.

بازار فارکس بر اساس ضریب تبادل ارزهای مختلف را به فروش می‌رساند ضریب تبادل‌در بازار فارکس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از طریق برابری عرضه و تقاضا ارزهای مختلف بین سرمایه‌گذاران بازار فارکس مشخص می‌شود. بازار فارکس در ابتدا محدود به معاملات جفت ارزها بود اما پیشرفت تکنولوژی، فارکس دارایی‌های دیگر را به بازار خود اضافه کرد و در حال حاضر امکان معامله جفت ارزها، فلزات گرانبها، ارز دیجیتال، نفت و سهام بورس‌ها وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در بازار فارکس به دلیل فرامرزی بودن آن یک نوع سرمایه‌گذاری در زمینه تبادل ارزهای بین المللی می‌باشد. بازار فارکس همانطور که گفته شد به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و مکان خاصی ندارد به همین دلیل سرمایه‌گذاران تنها از طریق دسترسی به اینترنت می‌توانند سرمایه‌گذاری در فارکس را آغاز کنند. حجم معاملات در بازار فارکس بسیار زیاد می‌باشد و این حجم معاملات و گردش روزانه بازار فارکس نشان‌دهنده این موضوع است که افراد زیادی اقدام به کسب درآمد از این بازار کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در بازار فارکس به این معنا می‌باشد که شما به خرید یک ارز خارجی و همزمان فروش یک ارز دیگر اقدام می‌کنید و با انجام این فرآیند کسب سود می‌کنید. دقت داشته باشید سرمایه‌گذاری در فارکس و سایر بازارهای مالی زمانی سودآور می‌باشد که شما از مهارت و دانش لازم در آن حوزه برخوردار باشید.

 افراد زیادی تا به الان وارد بازار فارکس شده‌اند و سودی از این طریق کسب نکرده‌اند این افراد فقط جنبه سودآوری بازار را شنیده‌اند و بدون آمادگی و دانش قبلی وارد بازار شده‌اند، این طبیعی است که بدون اطلاع و دانش کافی شما در هیچ حوزه‌ای سودآوری نخواهید داشت.

سرمایه گذاری در فارکس

مراحل ورود به فارکس

اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری در فارکس را آغاز کنید شما باید یکسری مراحل را طی کنید تا در نهایت به یک معامله‌گر موفق تبدیل شوید و بتوانید از بازار فارکس سودآوری داشته باشید. معمولا ثبت نام در فارکس کار دشواری نیست اما ثبت نام و تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق نیاز به طی کردن یکسری مراحل دارد.

با فضای بازار آشنا شوید

در مرحله برای سرمایه گذاری در فارکس شما باید بازار را بشناسید و اطلاعاتی در مورد فضای آن کسب کنید. این بازار محلی برای تبادل ارزهای خارجی است و شما باید با اصطلاحات این بازار آشنایی داشته باشید تا بتوانید عملکرد خود را بهبود بخشید. اگر در مورد فضای بازار اطلاعات درستی در دست نداشته باشید شما به نحوی سرمایه‌ خود را در معرض خطر قرار داده‌اید. در آشنایی با فضای بازار شما می‌توانید سرمایه گذاری در فارکس را ارزیابی کنید و ریسک و خطرات را بشناسید، با شناخت بازار، ریسک و خطرات آن می‌توانید سرمایه خود را حفظ کنید و در مرور زمان آن را افزایش دهید.

شرکت در دوره‌های آموزش فارکس

همانطور که گفته شد موفق شدن در هر حوزه‌ای نیازمند فراگیری دانش و اطلاعات درباره آن حوزه می‌باشد، شما برای اینکه بتوانید در بازار فارکس سودآوری داشته باشید باید اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنید و از تجربه‌های یک سرمایه‌گذار مجرب استفاده کنید، معمولا شرکت در دوره‌های آموزشی می‌تواند شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس باشد زیرا دوره‌های آموزشی معتبر محلی برای تمرین و یادگیری نکات مهم بازار فارکس محسوب می‌شوند و شما با کمک مدرسین مجرب می‌توانید با سبک‌های معاملاتی و انواع استراتژی‌ها در بازار فارکس آشنایی پیدا کنید.

همانطور که گفته شد بازارهای مالی از جمله فارکس به دلیل گردش مالی و نوسانات بالا همواره دارای ریسک هستند به همین دلیل برای جلوگیری از خطرات احتمالی شما باید بتوانید شرایط بازار را درک کنید و آینده ارزها را پیش‌بینی کنید. با شرکت در دوره‌های آموزشی شما می‌توانید با انواع تحلیل‌های مربوط به بازارهای مالی آشنا شوید و در جهت سودآوری از آن‌ها استفاده کنید.

آکادمی پارسیان بورس در همین زمینه دوره‌هایی حضوری در زمینه آموزش فارکس در برخی از شهرهای ایران برگزار می کند که از صفحه مربوط به دوره های فارکس می توانید لیست این دوره ها و شهرها را مشاهده کنید و با حضور در این کلاسهای عملی، صفر تا صد ترید در بازار فارکس را به صورت عملی یاد بگیرید!

یادگیری سرمایه گذاری در فارکس با آموزش فارکس

داشتن یک هدف معاملاتی

یکی از مراحل ورود به فارکس این است که شما هدف خود را از ورود به بازار مشخص کنید و بر اساس آن هدف پیش بروید. دقت داشته باشید که هدف شما نباید دور از دسترس باشد. شما با داشتن یک هدف معاملاتی می‌توانید سبک معاملاتی مطابق با آن را نیز انتخاب کنید و سرمایه گذاری در فارکس را آغاز کنید.

استفاده از حساب دمو

بازار فارکس دارای یک حساب تمرینی و دمو می‌باشد که شما قبل از آغاز سرمایه‌گذاری می‌توانید در حساب دمو تمرین کنید و تجربه لازم معاملاتی را بدست آورید. حساب دمو در واقع محلی است که شما به صورت تمرینی می‌توانید خرید و فروش واقعی انجام دهید با این حساب که پولی از شما دریافت نمی‌شود و شما با خیال آسوده می‌توانید سبک‌های معاملاتی مختلف را امتحان کنید و کارایی هرکدام از آن‌ها را بررسی کنید. با داشتن حساب دمو شما می‌توانید تجربه لازم را در حوزه سرمایه‌گذاری در فارکس بدست آورید و سپس وارد فضای اصلی بازار شوید.

انتخاب بروکر و واریز پول

در مرحله آخر بعد از اینکه آشنایی کامل از فضای بازار بدست آوردید و هدف خود را مشخص کردید باید به انتخاب یک بروکر اقدام کنید. بروکر یا همان کارگزار مسولیت  واسطه بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مالی را دارد شما باید در انتخاب بروکر به موارد زیادی دقت کنید تا در نهایت بتوانید بهترین بروکر را برای سرمایه گذاری در فارکس انتخاب کنید. بروکر انتخابی شما باید از امنیت بسیار زیادی برخوردار باشد و همچنین دارای اعتبار باشد. بروکرها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها خدمات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

چه چیزهایی در فارکس معامله می شوند؟

چه چیزهایی در فارکس معامله می‌شود؟

شاید برای شماهم سوال باشد که در بازار مالی فارکس چه چیزی مورد معامله قرار می‌گیرد؟ بازار فارکس در واقع محلی است برای معامله جفت ارزها، تمامی ارزهای مربوط به هر کشور با نماد سه حرفی نشان داده می‌شوند، برای مثال نماد ارز آمریکا USD می‌باشد. شما در بازار فارکس باید با تمامی این نمادها آشنایی داشته باشید و بدانید هر نماد متعلق به ارز کدام کشور می‌باشد. ساختار جفت ارز به این صورت است که ارز یک کشور در مقابل ارز یک کشور دیگر قرار می‌گیرد و به اصطلاح جفت ارز گفته می‌شود. در جفت ارزها ارزش هر ارز نسبت به ارز دیگر مشخص می‌شود. ساختار جفت ارزها به این صورت است که در قسمت اول ارز پایه و اصلی قرار می‌گیرد و در قسمت دوم ارز ثانویه، در جفت ارز یورو و دلار ارز اصلی یورو و ارز ثانویه دلار می‌باشد.

جفت ارزهای موجود در بازار فارکس به دو دوسته جفت ارز اصلی و جفت ارز فرعی تقسیم می‌شوند. به جفت ارزهایی که در یک طرف آن دلار آمریکا قرار گرفته است جفت ارز اصلی گفته می‌شود و در جفت ارزهایی که دلار آمریکا در آن وجود ندارد جفت ارز فرعی گفته می‌شود. جفت ارزهای زیادی در بازار فارکس وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها جفت ارز EUR/USD می‌باشد.

سرمایه گذاری در فارکس چگونه است؟

همانطور که گفته شد بازار فارکس یکی از بازارهای مالی بسیار محبوب در میان سرمایه‌گذاران است که به دلیل حجم معاملاتی زیاد و نوسانات بالا سودآوری بسیار زیادی دارد، اما این سودآوری برای همه سرمایه‌گذاران نیست، تا به الان بسیاری از ما افرادی را می‌شناسیم که در بازار فارکس دچار ضررات سنگینی شده‌اند و این ضررات باعث شده برای همیشه بازار فارکس را ترک کنند. اگر بدون دانش و اطلاعات کافی وارد فضای بازار فارکس شوید چیزی جز ضرر برای شما وجود ندارد. یک معامله‌گر موفق با شرکت در دوره‌های آموزشی و داشتن یک سبک معاملاتی درست می‌تواند به سودآوری در بازار فارکس دست پیدا کند. بازار فارکس به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و هیچ نهاد یا سازمان دولتی از این بازار پشتیبانی نمی‌کند.

بازار فارکس به صورت ۲۴ ساعته در ۵ روز کاری هفته در اختیار سرمایه‌گذاران می‌باشد و شما می‌توانید بدون محدودیت به سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازید. بازار فارکس دارای سشن‌های معاملاتی مختلفی است که محدود به یک کشور و قاره نمی‌باشد. بازار فارکس محدود به محل خاصی نیست و به صورت فرامرزی فعالیت می‌کند اما مراکز اصلی معاملات بازار فارکس مربوط به لندن، توکیو و نیویورک می‌باشد. بازار فارکس از جمله بازارهای مالی می‌باشد که اخبار سیاسی و اقتصادی تاثیر زیادی در فعالیت آن دارد به همین دلیل اگر قصد دارید سودآوری خوبی در این بازار داشته باشید از اهمیت اخبار اقتصادی و سیاسی غافل نشوید.

سرمایه گذاری در فارکس در ایران

سرمایه گذاری در فارکس در ایران

برای سرمایه گذاری در فارکس شما در ابتدا باید مهارت لازم را بدست آورید و سپس یک کارگزاری مناسب برای انجام امور معاملاتی خود انتخاب کنید. بر‌وکرهای ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که در حوزه بازار فارکس می‌توانند به شما خدمات‌رسانی کنند. بعد از انتخاب یک بروکر مناسب باید یک حساب معاملاتی در آن بروکر برای خود ایجاد کنید و سپس پول خود را به حساب انتقال دهید، با انجام اینکار شما سرمایه‌گذاری خود را در بازار فارکس آغاز کرده‌اید.

 دقت داشته باشید بروکر انتخابی شما از امنیت و اعتبار بالایی برخوردار باشد تا بتواند به درستی در امور سرمایه‌گذاری همراه شما باشد. سرمایه‌گذاران ایرانی به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توانند در بعضی از بروکرها فعالیت داشته باشند و باید به کمک بروکرها یا صرافی‌های ایرانی به سرمایه گذاری در فارکس اقدام کنند. بعد از احراز هویت و ثبت نام در بر‌وکر شما باید با توجه به تجربیات خود یک حساب معاملاتی در بروکر انتخاب کنید و مبلغ مورد نیاز را به حساب واریز کنید.

بازه‌های مختلف سرمایه گذاری در فارکس

بازه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در فارکس وجود دارد که شما با توجه به هدف معاملاتی خود می‌توانید یک بازه زمانی را انتخاب کنید. معمولا بازه‌های زمانی به صورت بلند مدت یا کوتاه مدت وجود دارد. شما باید اطلاعات لازم را در مورد سرمایه‌گذاری در بازه‌های متفاوت کسب کنید و سپس با توجه به برنامه معاملاتی خود یک بازه را انتخاب کنید.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت forex

معمولا افرادی که قصد دارد در کوتاه مدت به سرمایه مدنظر خود دست پیدا کنند سرمایه‌گذاری کوتاه مدت را انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید خیلی سریع به پول خود دسترسی پیدا کنید سرمایه‌گذاری کوتاه مدت گزینه خوبی محسوب می‌شود. در این نوع سرمایه‌گذاری شما اجازه دارید در هر زمان هر میزان سود که بدست آورده‌اید را دریافت کنید.

inv of

اهمیت ریسک‌ پذیری در بازارهای مالی

همانطور که گفته شد بازارهای مالی به دلیل میزان زیاد نوسانات همواره با ریسک همراه هستند. سرمایه‌گذاران باید از روحیه ریسک‌ پذیری برخوردار باشند تا بتواند سرمایه‌گذاری را در بازار فارکس آغاز کنند. داشتن یک برنامه معاملاتی اصولی به همراه ریسک پذیری می‌تواند سودآوری خوبی در بازار فارکس را برای شما به ارمغان بیاورد.

کلام نهایی

بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تبادل ارز جهانی می‌باشد که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. سرمایه‌گذاران زیادی در بازار فارکس فعالیت می‌کنند و سودآوری خوبی از این طریق بدست می‌آورند. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش فارکس در مشهد ما به معرفی بازار فارکس و  چگونگی سرمایه گذاری در فارکس پرداختیم.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • صامت جهانبازی نیک
    18 مهر 1402 02:41

    تمایل به پیشرفت و توسعه کار و زندگی و امنیت سرمایه‌گذاری

    پاسخ
  • صامت جهانبازی نیک
    18 مهر 1402 02:42

    اطلاعات بیشتری جهت انجام و اجرایی شدن کار در فارکس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی