انتقال ارز از تراست ولت به صرافی
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول دیجیتال برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. این کیف پول از طریق تلفن همراه و برای سیستم‌عامل iOS و Android در دسترس است. تراست ولت از بیشتر ارزهای دیجیتال پرطرف‌دار از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، بایننس کوین و… پشتیبانی می‌کند. به طور کلی، تراست ولت یک کیف پول دیجیتال مطمئن و قابل‌اعتماد برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال است. از این رو در این بخش قصد داریم به انتقال ارز از تراست ولت به صرافی و برعکس بپردازیم.

آموزش ارسال ارز دیجیتال در تراست ولت

تراست ولت یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. از مزایای کیف پول ارز دیجیتال این است که به شما این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در یک محیط امن و قابل‌اعتماد نگهداری کنید. در این بخش نیز قصد داریم به آموزش ارسال ارز دیجیتال در تراست ولت بپردازیم. این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال خود را به‌راحتی بفروشید و یا به دیگران ارسال کنید.

به صورت کلی برای اینکه بخواهید در دنیای ارز دیجیتال به فردی حرفه‌ای تبدیل شوید باید بتوانید به خوبی با این کیف پول کار کرده و تمامی جزئیات را در رابطه با آن بدانید. در دوره آموزش ارز دیجیتال به صورت کامل در رابطه با تراست ولت صحبت شده و هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشید را می‌توانید دریافت کنید.س

برای ارسال انتقال ارز از تراست ولت به صرافی یا برعکس می‌توان به دو روش این کار را انجام داد. در هر دو روش، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در تراست ولت شوید و سپس روی ارزی که قصد انتقال آن را دارید کلیک کنید برای مثال در عکس زیر ما بر روی ارز اتریوم کلیک کردیم. پس از آن وارد صفحه مخصوص به آن ارز دیجیتال می‌شوید. پس از آن روی گزینه send کلیک کرده و در ادامه از هریک دو روشی که در ادامه ذکر شده می‌توانید استفاده کنید.

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی

در روش اول، برای ارسال ارز دیجیتال به آدرس مقصد کافی است آدرس مقصد را در بخش مربوطه وارد کرده و مقدار ارزی که قصد انتقال آن را دارید تأیید کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه‌ «Continue»، تراست ولت شما مبلغ و آدرس را بررسی می‌کند و پس از تأیید، ارز دیجیتال شما به آدرس مقصد ارسال می‌شود.

در روش دوم، انتقال ارز از تراست ولت به صرافی باید از QR کد استفاده کنید. در این روش با اسکن کردن QR کد مقصد آدرس به‌صورت خودکار ثبت شده و پس از آن فقط باید مقدار ارز دیجیتال موردنظرتان را وارد کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه «Continue»، تراست ولت مبلغ و آدرس را بررسی می‌کند و پس از تأیید، ارز دیجیتال شما به آدرس مقصد ارسال می‌شود.

نکات مهم در ارسال ارز دیجیتال

نکات مهم در ارسال ارز دیجیتال

در عین حال که ارسال ارز دیجیتال می‌تواند کاری ساده باشد ولی نکاتی دارد که این فرایند را پیچیده می‌‌کند. در ادامه به برخی از نکات مهم در ارسال ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد پس بهتر است در هنگام ارسال ارز دیجیتال به نکات زیر توجه داشته باشید.

صحت آدرس مقصد

یکی از مهم‌ترین نکات قبل از ارسال ارز دیجیتال، این است که حتماً آدرس مقصد را بررسی کنید و مطمئن شوید که آدرس درست است. در صورت حتی یک اشتباه در آدرس ارز دیجیتال شما به یک آدرس نامعتبر یا به صاحبان آدرس اشتباه ارسال می‌شود و در نتیجه منجر به از دست رفتن ارز دیجیتال شما می‌شود. پس قبل انتقال ارز از تراست ولت به صرافی بهتر است آدرس مقصد را با دقت چک کنید.

هزینه‌های تراکنش و زمان ارسال

بسته به نوع ارز دیجیتال، هزینه‌های تراکنش آن می‌تواند متفاوت باشد. قبل از جابه‌جایی ارز دیجیتال، بررسی هزینه تراکنش اهمیت زیادی دارد. ممکن است با ارسال ارز دیجیتال بخش زیاد ارز خود را صرف تراکنش انتقال کنید. همچنین بعضی از ارزهای دیجیتال، مانند بیت‌کوین، برای تایید تراکنش و ارسال آن زمان به نسبت زیادتری نیاز دارد از این رو بررسی این موضوع که چقدر زمان برای تایید تراکنش نیاز است حائز اهمیت است.

استفاده از ابزارهای امنیتی

استفاده از ابزارهای امنیتی

برای امنیت بیشتر و جلوگیری از هک، بهتر است از ابزارهایی مثل FA2 استفاده کنید. این ابزار همانند رمز عبور دومرحله‌ای عمل کرده و امنیت تراکنش‌های شما را تضمین می‌کنند. این ابزار توسط نرم‌افزارهای مختلف ارائه می‌شود و مخفف عبارت (Two-Factor Authentication) است. با استفاده از FA2، کاربران باید یک کد تایید دوم را وارد کنند که از طریق یک اپلیکیشن تولید می‌شود. این کد تاییدی دوم به‌عنوان یک‌لایه اضافی از امنیت برای حساب کاربری عمل می‌کند و از دسترسی افراد غیرمجاز به‌حساب کاربری جلوگیری می‌کند.

باید بدانید که امکان هک تراست ولت وجود داشته و به همین دلیل نیاز است تا این نکته را مورد توجه خود قرار  داده و دقت زیادی برای آن داشته باشید.

پشتیبانی از ارزها

قبل انتقال ارز از تراست ولت به صرافی بهتر است مطمئن شوید که ارز دیجیتال موردنظر شما را توسط صرافی پشتیبانی می‌شود. در صورتی که صرافی یا کیف پول مقصد از ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را دارید پشتیبانی نکند نمی‌توانید این ارز دیجیتال را ارسال کنید.

انتقال ارز دیجیتال بین کشورها

اگر ارز دیجیتال را از یک کشور به کشور دیگر انتقال می‌دهید، باید قوانین و مقررات مربوط به انتقال ارز دیجیتال را در کشور مقصد بررسی کنید. برخی کشورها ممکن است محدودیت‌هایی برای انتقال ارز دیجیتال داشته باشند یا نرخ تبدیل ارز متفاوتی باشد. این موضوع می‌تواند تأثیری بر ارزش ارز دیجیتال شما داشته باشد. از این رو بهتر است قبل از انتقال قوانین مربوطه را مطالعه کنید.

آموزش نحوه ساخت کیف پول تراست والت

آموزش نحوه ساخت کیف پول تراست والت

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول ارز دیجیتال است که برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. قبل از انتقال ارز از تراست ولت به صرافی لازم است که کیف پول را بر روی گوشی همراه خود نصب و حساب کاربری ایجاد کنید. در ادامه به آموزش نحوه ساخت کیف پول تراست والت خواهیم پرداخت.

مرحله اول

مرحله اول قبل از ساخت و ایجاد کیف پول تراست ولت نصب نرم‌افزار آن است. نکته‌ مهم این است که نرم‌افزار تراست ولت را از جای معتبر تهیه کنید. می‌توانید با مراجعه به سایت trustwallet.com، نرم‌افزار تراست ولت را برای دستگاه خود دانلود کنید. این نرم‌افزار این کیفت پول برای دستگاه‌های iOS و Android و ویندوز در دسترس است.

همانطور که در عکس زیر مشخص است نرم‌افزار تراست ولت را می‌توانید به‌صورت مستقیم از سایت تراست ولت و یا از گوگل‌پلی و اپ‌استور برای iOS دانلود کنید.

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی

مرحله دوم

پس از نصب نرم‌افزار، باید آن را باز کرده و برای ساخت کیف پول جدید روی گزینه Create a New Wallet کلیک کنید. سپس قوانین و مقررات این کیف پول برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که برای ساخت کیف پول باید قوانین این نرم‌افزار را قبول کنید. تمامی این فرایندها باید یک‌بار انجام شود و سپس می‌توانید انتقال ارز از تراست ولت به صرافی را به‌راحتی انجام دهید.

در مرحله بعد، به شما یک عبارت نشان داده می‌شود که آن را باید برای بک‌آپ‌گیری از کیف پول خود در جایی یادداشت کرده و آن را در یک مکان امن نگهداری کنید. این شامل عبارت 12 کلمه می‌شود و به شما کمک می‌کند که در صورت از دست دادن دستگاه خود و یا حذف برنامه تراست ولت، بتوانید با وارد کردن این کد به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید این عبارت قابل بازیابی نیست و نباید آن را در اختیار دیگران قرار دهید.

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی

پس از آن حساب کاربری شما تکمیل شده و کیف پول تراست ولت شما ساخته شده است. در نتیجه می‌توانید به آن ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید را اضافه کنید و از قابلیت‌های مدیریت آن استفاده کنید. برای افزودن ارز دیجیتال به کیف پول تراست ولت، باید آدرس کیف پول مربوط به آن را به فرد یا سرویسی که می‌خواهید ارز دیجیتال را دریافت کنید، ارسال کنید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

در بخش‌های قبل در خصوص انتقال ارز از تراست ولت به صرافی صحبت کردیم؛ اما در این بخش قصد داریم به آموزش دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت بپردازیم.

دریافت ارز دیجیتال توسط افراد: اگر شخص دیگری می‌خواهد ارز دیجیتالی را برای شما ارسال کند؛ باید برای او آدرس اختصاصی مربوط به آن ارز دیجیتال را ارسال کنید. برای دریافت آدرس کیف پول خود، باید روی ارز دیجیتالی که قصد دارید دریافت کنید کلیک کرده؛ سپس روی گزینه “receive” کلیک کنید. آنگاه آدرس برای شما نمایش داده می‌شود.

دریافت ارز دیجیتال از طریق صرافی‌ها: ممکن است از صرافی‌هایی نظیر بایننس، کوین بیس، کوکوین و … برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کرده باشید. از این رو ممکن است میزانی ارز دیجیتال در صرافی داشته باشید. در این صورت، برای انتقال ارزها از صرافی به کیف پول باید وارد بخش withdraw  در صرافی شوید و سپس آدرس کیف پول تراست ولت خود را وارد کنید. در نتیجه ارز شما به آدرسی که وارد کردید ارسال می‌شود.

دریافت ارز دیجیتال استخراج شده توسط ماینرها: اگر شما یک ماینر دارید و در حال استخراج ارز دیجیتال هستید؛ می‌توانید ارز دیجیتال استخراج شده را به آدرس کیف پول تراست ولت خود ارسال کنید. همچنین پس از آن برای فروش ارز دیجیتال می‌توانید انتقال ارز از تراست ولت به صرافی را انجام دهید.

آموزش مرحله به مرحله دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

آموزش مرحله به مرحله دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

برای دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت، باید اول به بخش ارزهایی که کیف پول تراست ولت پشتیبانی می‌کند سر بزنید. سپس سرچ کنید که آیا ارزی قصد انتقال آن را دارید توسط کیف پول تراست ولت پشتیبانی می‌شود یا خیر. سپس به صفحه مربوط به آن ارز دیجیتال در تراست ولت وارد شوید در آنجا با انتخاب گزینه Receive آدرس را به فرد یا سرویسی که می‌خواهید ارز دیجیتال را دریافت کنید، ارسال کنید.

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی

نکات مهم در دریافت ارز دیجیتال

در این بخش قصد داریم به نکات مهم در دریافت ارز دیجیتال بپردازیم. در عین سادگی دریافت ارز دیجیتال نیز ممکن است با خطراتی همراه باشد. از این رو برای امنیت بیشتر در هنگام دریافت ارز دیجیتال، بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کنید.

قبل از انتقال ارز از تراست ولت به صرافی یا برعکس باید به آدرس که قصد انتقال به آن دارید توجه کنید. در این مرحله، باید مطمئن شوید که آدرس ارسالی، با آدرسی که در کیف پول شما نمایش داده شده است؛ مطابقت دارد. برای این منظور، از روش‌های ساده‌تر مثل کپی کردن و یا از روش‌های دیگر مانند اسکن کد QR استفاده کنید.

نکته‌ی دیگری که خیلی اهمیت دارد؛ استفاده از کیف پول‌های قابل‌اعتماد است. برای دریافت ارز دیجیتال، باید از کیف پول‌های قابل‌اعتماد هستند استفاده کنید. کیف پول‌های معتبر از امنیت بالاتری برخوردار هستند و امکان هک، آن وجود ندارد و عملاً ارز شما امنیت بیشتری دارد.

کلیدهای خصوصی که از 12 کلمه تشکیل شده است برای بازیابی کیف پول شماست از این رو باید از کلیدهای خصوصی خود محافظت کنید و آنها را در جایی امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید. در صورت لو رفتن کلید خصوصی عملاً سرمایه شما از بین می‌رود و سارقان به‌راحتی می‌توانند کیف پول شما را بازیابی کرده و ارزهای شما را انتقال دهند.

بعد از انتقال ارز از تراست ولت به صرافی باید تراکنش‌های انجام شده را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمامی تراکنش‌ها به‌درستی انجام شده‌اند و هیچ تراکنشی به‌صورت ناخواسته‌ انجام نشده است. بهتر است از صفحه مخصوص نمایش تراکنش‌ها استفاده کنید و همیشه بتوانید تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید را بررسی کنید.

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی بیت برگ

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی بیت برگ

در این بخش قصد داریم به انتقال ارز از تراست ولت به صرافی بیت برگ بپردازیم. زمانی که قصد دارید ارز دیجیتال خود را خریدوفروش کرده و یا تبدیل به ریال کنید می‌توانید آن را به صرافی‌های ایرانی مثل صرافی بیت برگ انتقال دهید.

اگر قصد انتقال ارز دیجیتال از طریق کیف پول تراست ولت به صرافی بیت برگ را دارید ابتدا باید وارد قسمت فروش شوید. سپس باید میزانی که ارز در کیف پول خود دارید و قصد فروش آن را دارید در صرافی بیت برگ در بخش زیر مشخص کنید.

انتقال ارز از تراست ولت به صرافی

برای انتقال ارز از تراست ولت به صرافی باید روی گزینه فروش ارز کلیک کرده و شبکه انتقال را به‌درستی مشخص کنید. پس از آن صرافی بیت برگ به شما آدرسی جهت انتقال ارز مشخص شده ارائه می‌دهد. سپس باید آدرس را کپی کرده؛ میزان ارز دیجیتالی که مشخص کردید را از طریق تراست ولت به آدرسی صرافی بیت برگ انتقال دهید. پس از گذشت مدت‌زمان گفته شده ارز شما تبدیل به ریال شده و به شماره کارتتان انتقال داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌دانید تراست ولت یکی از پرطرف‌دارترین کیف پول‌ها در حوزه ارز دیجیتال است از این رو در این مقاله به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توان انتقال ارز از تراست ولت به صرافی را انجام داد. فرایند انتقال ارز دیجیتال به‌ظاهر ساده است؛ اما دارای نکاتی است که باید در هنگام ارسال به آن توجه کنید که در این مقاله سعی کردیم به این موضوعات بپردازیم.

اگر به دنبال دوره ارز دیجیتال هستید تا مفاهیم مرتبط با ارز دیجیتال را برای کسب درآمد به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید از دوره آنلاین پارسیان بورس استفاده کنید. همچنین کلاس حضوری در شهرهای زیر نیز برگزار می‌گردد:

و شهرهای دیگر.

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توانم ارز دیجیتال به کیف پول Trust Wallet منتقل کنم؟
    برای انتقال ارز به  Trust Wallet، شما باید آدرس کیف پول خود را دریافت کنید و سپس از آن آدرس به عنوان مقصد استفاده کنید. در کیف پول بخشی به نام “Receive” یا “دریافت” وجود دارد که شما می‌توانید آدرس خود را ببینید.
  2. آیا هزینه انتقال ارز به Trust Wallet وجود دارد؟
    بله، هزینه انتقال ممکن است وابسته به شبکه بلاک چین مربوطه باشد. معمولاً شبکه‌ها هزینه انتقالی به نام “Gas” یا “Transaction Fee”  دارند. این کارمزد به انجام تراکنش و تایید آن توسط شبکه مربوطه مرتبط است.
  3. آیا می‌توانم از هر کیف پول دیجیتالی ارز به Trust Wallet انتقال دهم؟
    بله، در اکثر موارد می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را از هر کیف پول دیجیتال یا صرافی به Trust Wallet منتقل کنید. مهم‌ترین نکته آن است که باید آدرس مقصد و شبکه مربوطه را به دقت بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که ارز شما به مقصد درستی ارسال می‌شود.
  4. آیا می‌توانم از کارت اعتباری یا بانک برای خرید ارز در Trust Wallet استفاده کنم؟
    Trust Wallet به طور مستقیم امکان خرید ارز از طریق کارت اعتباری یا بانک را فراهم نمی‌کند. برای خرید ارز، باید از یک صرافی معتبر استفاده کنید و سپس ارزهای خریداری شده را به کیف پول Trust Wallet خود انتقال دهید.
  5. چگونه می‌توانم از انتقال ارزهای دیجیتال خود در Trust Wallet برای معاملات استفاده کنم؟
    پس از انتقال ارز به  Trust Wallet، می‌توانید از آن برای معاملات در دیگر صرافی‌ها یا پلتفرم‌های رمز ارزی استفاده کنید. برای این کار، به صفحه تراکنش‌های خود در کیف پول مراجعه کنید و آدرس و مقدار مورد نظر را برای انجام تراکنش‌ها و معاملات وارد کنید.
1/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی