باینری آپشن چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

باینری آپشن چیست؟ آموزش صفر تا 100 binaryoption

ورود به هر پلتفرم جدیدی می‌تواند پر از ابهام باشد، به‌خصوص اگر تجربه و دانش لازم را نداشته باشیم. این موضوع در مورد معاملات باینری آپشن نیز صدق می‌کند. معاملات باینری آپشن یک روش برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد هست که این امکان را به کاربران می‌دهد تا از سرمایه‌گذاری‌های خود سود کلانی به دست آورند یا در یک چشم به هم زدنی، همه آن را از دست بدهند. بسیاری از تریدرهای مبتدی نمی‌دانند که کسب درآمد از باینری آپشن را از کجا شروع کنند و چه مراحلی را برای انجام معامله در آن پشت سر بگذارند.

کار کردن با باینری آپشن در نگاه اول ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما با نگاهی دقیق‌تر به آن، به این نتیجه میرسیم که کار کردن با این پلتفرم نه‌تنها پیچیده نیست بلکه بسیار ساده می‌باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش فارکس در مشهد راهنمای جامعی در مورد نحوه شروع معاملات باینری آپشن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

باینری آپشن چیست؟

معاملات باینری آپشن شکلی از معامله است که دو گزینه در آن ارائه می‌شود؛ یا قیمت یک دارایی خاص بالا می‌رود یا کاهش می‌یابد و شما باید حدس بزنید که در یک‌زمان مشخص قیمت به کدام سمت حرکت می‌کند. معامله‌گران در صورت پیش‌بینی صحیح روند قیمت در باینری آپشن، سود دریافت می‌کنند و در صورت عدم پیش‌بینی درست، متحمل ضرر شده و دارایی خود را به‌طور کامل از دست می‌دهند.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن به معامله‌گران اجازه موضع‌گیری در یک موقعیت امن را نمی‌دهد. این بدان معناست که خریدار باینری آپشن یا سود دریافت می‌کند یا کل سرمایه‌گذاری خود را در معامله از دست می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر هیچ‌چیزی دراین‌بین وجود ندارد. نتیجه معامله یا سود بالاست یا صفر شدن کل دارایی! فرض کنید معامله‌گر 100 دلار سرمایه در باینری آپشن سرمایه‌گذاری می‌کند. این تریدر این‌گونه برآورد می‌کند که در یک تاریخ و زمان مشخص، قیمت بالاتر از 25 دلار بسته می‌شود. اگر سهام در آن تاریخ و زمان بالاتر از 25 دلار معامله شود، معامله‌گر طبق شرایط توافق شده، سود دریافت می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، اگر سود تعیین‌شده 70٪ باشد، بروکر باینری 70 دلار اعتبار به حساب معامله‌گر اضافه می‌کند. اگر قیمت در آن تاریخ و زمان کمتر از 25 دلار معامله شود، برآورد تریدر اشتباه بوده و سرمایه 100 دلاری خود را در معامله از دست می‌دهد. به بیان ساده در باینری آپشن شما باید پیش‌بینی کنید که آیا ارزش یک دارایی پس از یک دوره کوچک افزایش یا کاهش می‌یابد. اگر درست حدس بزنید، سود ثابتی بین 60 تا 95 درصد از سرمایه‌گذاری خود دریافت می‌کنید.

علاوه بر تحلیل تکنیکال و تجربه سودآوری در پلتفرم‌های دیگر، عنصر شانس هم در باینری آپشن دخیل است بنابراین این نوع معاملات دارای ریسک بالایی بوده و ممکن است برای همه سرمایه‌گذاران مناسب نباشد زیرا احتمال قوی وجود دارد که سرمایه‌گذار تمام سرمایه خود را از دست بدهد. به همین دلیل به باینری آپشن، معامله همه‌یاهیچ» نیز گفته می‌شود.

آیا باینری آپشن گزینه مناسبی برای مبتدیان می‌باشد؟

پاسخ کوتاه بله است! تجارت در باینری آپشن به دلیل سهولت یادگیری آن آسان است. ماهیت معاملات باینری آپشن به‌گونه‌ای است که فرصت زیادی برای کسب درآمد مناسب وجود دارد، البته ناگفته نماند عنصر ریسک نیز در آن دخیل است. احتمال پیش‌بینی درست، 50/50 است. این بدان معنی است که اگر زمان و تلاش زیادی برای تحقیق صرف کنید، می‌توانید چند استراتژی خوب معاملاتی باینری آپشن را یاد بگیرید تا شانس برد خود را افزایش دهید.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

استراتژی‌های معاملاتی مؤثر باینری آپشن برای مبتدیان

شما می‌توانید با رعایت اصول زیر، شانس خود را برای پیش‌بینی‌های درست در باینری آپشن افزایش دهید

  • روند بازار را دنبال کنید

یکی از اساسی‌ترین و درعین‌حال پرکاربردترین استراتژی‌های معاملاتی، پیروی از روند بازار است. اگر روند بازار برای یک دارایی خاص مثبت باشد، در این استراتژی فرض می‌شود که این روند ادامه خواهد داشت و قیمت بیشتر خواهد شد. این استراتژی برای معاملاتی با تاریخ انقضای طولانی‌تر بسیار مؤثر است، معاملاتی با تاریخ انقضای کوتاه‌تر، تمایلی برای دنبال کردن روند عمومی بازار ندارند.

  • اخبار را دنبال کنید

یکی دیگر از استراتژی‌های اساسی و درعین‌حال مؤثر، دنبال کردن اخبار است. معمولاً وقتی اخبار مثبتی پیرامون یک دارایی خاص وجود دارد، بازار با روند صعودی به آن پاسخ می‌دهد.

  • انتخاب کارگزار

مواردی وجود دارد که باید قبل از انتخاب یک کارگزار معاملاتی برای باینری آپشن بایستی به آن‌ها توجه کنید:

  • کارمزد سپرده‌گذاری

برنامه معاملاتی باینری آپشن خوب به شما این امکان را می‌دهد که با یک سرمایه‌گذاری کوچک شروع کنید. حداقل مبلغ سپرده برای اغلب بروکرها 20 دلار می‌باشد. حداقل مبلغ قابل سرمایه‌گذاری برای دیگر بروکر می‌تواند کمتر یا بیشتر باشند. سپرده‌گذاری کم برای انتخاب بروکر اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا تریدرهای مبتدی با تجربه کم هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

  • سهولت در استفاده

مورد دیگری که در انتخاب بروکر باید به آن توجه کرد، رابط کاربری پلتفرم باینری آپشن می‌باشد. در انتخاب بروکر باید توجه کنیم که پلتفرم آن، نیازی به مهارت حرفه‌ای ندارد.

  • امکان ایجاد حساب دمو

یک حساب آزمایشی فرصت خوبی برای تمرین سرمایه‌گذاری در باینری آپشن است. همان‌طور که در مقاله پیشین نیز مطرح کردیم در حساب دمو نیازی به پرداخت پول واقعی نیست و کارکرد این حساب از طریق پول مجازی است.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

مزایای تجارت در باینری آپشن

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های باینری آپشن در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها این است که اطلاعاتی در مورد چگونگی به پایان رسیدن معامله در اختیار دارید. شما دقیقاً می‌دانید که ریسک معامله شما چه میزان است، در صورت پیش‌بینی درست چقدر سود خواهید داشت (اگر پیش‌بینی درستی انجام دهید ارزش نهایی برابر مبلغ سرمایه‌گذاری به‌علاوه سود خواهد بود)، ریسک‌های موجود (ممکن است با پیش‌بینی اشتباه همه‌چیز را از دست بدهید) و مدت‌زمان لازم برای اتمام معامله چقدر است.

از مزایای باینری آپشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سادگی: برای انجام معامله در این پلتفرم، تنها یک کلیک کافی است.

دسترسی: می‌توانید از هر دستگاه متصل به اینترنت برای معامله استفاده کنید

کنترل: حتی قبل از اینکه اولین معامله خود را انجام دهید، از قبل نتایج احتمالی را می‌دانید. ریسک و مزایا مشخص است، بنابراین دید روشنی برای حرکت بعدی خودخواهید شد.

بدون کمیسیون یا کارمزد: کارگزاران معمولاً از اشخاصی که در معاملات سود دریافت کرده‌اند، کمیسیون یا کارمزد دریافت نمی‌کنند.

بروکر های قابل‌اطمینان برای ایرانیان

  • بروکر الیمپ ترید

دارایی‌های متعدد سرمایه‌گذاران

حداقل سپرده لازم 10 دلاری

حداکثر سود قابل‌ارائه 83 درصد

امکان ترید در آخر هفته

دارای حساب دمو

پشتیبانی توسط متخصصین مجرب 24 در ساعت از شبانه‌روز

اختلاف پیپ آن با متاتریدر (افزایش 30 درصد ریسک)

  • اکسپرت آپشن

حداقل سرمایه برای شروع 50 دلار

امکان معامله از 1 دلار

بیشترین تریدر در بیت‌کوین و نفت

سود ترید تا سقف 95 درصد

رابط کاربری بسیار آسان

حداکثر زمان انقضای معاملات 15 دقیقه

حساب دمو با سپرده 10 هزار دلار

به نسبت پلتفرم دارای باگ و خطاهای سیستمی می‌باشد

  • بروکر آلپاری

یکی از محبوب‌ترین بروکر ایرانی که در سال 1998 تأسیس شد

پشتیبانی فارسی

حداقل سرمایه لازم 1 دلار

دارای حساب دمو

بروکر های برای ایرانیان خارج از کشور

  • بروکر IQ IOTION

در سال 2012 راه‌اندازی شده

حداکثر سود 95 درصد

استفاده از آن برای مردم کشور ایران امکان‌پذیر نیست

دارای مجوز فعالیت از سازمان بین‌المللی CYSEC

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری 10 دلاری

  • بروکر com

حداقل سپرده‌گذاری برای کیف پول الکترونیکی و 10 دلار برای پول‌های نقدی

حداکثر سود از 100 تا 1000 درصد

استفاده از این بروکر برای مردم ایران امکان‌پذیر نمی‌باشد

  • GTOptions

ارائه بیش از با بیش از 70 دارایی

امکان سپرده‌گذاری حداقل معامله 5 دلار و حداکثر 3000 دلار

ارائه ابزارهایی مانند تقویم اقتصادی، سیگنال‌های معاملاتی و بررسی روزانه/هفتگی بازار

  • Stockpair

دارای مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌ها

قابلیت اطمینان تجارت، امنیت صندوق، شفافیت داده‌ها و حریم خصوصی اطلاعات

دارای نمودارهای تحلیل تکنیکال برای کمک به معامله گران در هوش تجاری مالی و پیش‌بینی و ارزیابی بازار

دارای مجوز CySEC

حداقل سپرده 250 دلار

ارائه سود از 75٪ تا 80٪ و عدم محدودیتی در برداشت

ابزارهای باینری آپشن

بسیاری از کارگزاران، طیف‌های گسترده‌ای از ابزارهای معاملاتی را ارائه می‌دهند. در این بخش، ما محبوب‌ترین ابزارهای باینری آپشن را فهرست کرده‌ایم.

  • CALL/PUT

هنگام استفاده از این ابزار، پیش‌بینی صحیح افزایش یا کاهش قیمت در مدت‌زمان مشخص بسیار مهم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیش‌بینی کنید که قیمت افزایش می‌یابد یا کاهش می‌یابد. اگر پس از اتمام زمان معامله، قیمت در جهت پیش‌بینی شما حرکت کند، به سود خود خواهید رسید. اگر قیمت بازار مخالف پیش‌بینی شما باشد نه‌تنها سود دریافت نخواهید کرد بلکه سرمایه شما برابر صفر خواهد شد. این ابزار یکی از محبوب‌ترین انواع ابزارها است.

  • Touch

در این نوع ابزار معامله‌گر پیش‌بینی می‌کند که قیمت یک سهم به قیمت مشخص‌شده به‌وسیله بروکر خواهد رسید یا نه منظور از این ابزار آن است که قیمت باید سطحی مشخص‌شده را لمس کند (به آن برسد). در این حالت یک تماس کوچک با قیمت تعیین‌شده توسط بروکر کافیست.

  • Range

هنگام کار با این ابزار، قیمت باید در محدوده از پیش تعیین‌شده توسط معامله‌گر باقی بماند. برای سودآوری، معامله‌گر باید محدوده قیمتی را مشخص کند که در آن قیمت از حداکثر و حداقل طیف خارج نشود. معامله‌گر زمانی سود می‌برد که قیمت از چارچوب‌های مشخص‌شده فراتر نرود.

  • Spread

هنگام کار با این ابزار، پیش‌بینی قیمت بالاتر یا پایین‌تر از علامت فعلی معیار نیست. در این حالت باید مقدار دقیق آن را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید کاهش 10 امتیازی قیمت را در 30 دقیقه آینده پیش‌بینی کنید. این ابزار ریسک بیشتری دارد، زیرا پیش‌بینی چنین داده‌های دقیقی می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از این باشد که فقط نشان دهد آیا قیمت بالا می‌رود یا خیر. اگر اغلب با چنین معاملاتی سروکار دارید، بسیاری از شرکت‌های بروکر درصد سود بیشتری به شما می‌دهند زیرا سطح ریسک چنین معاملاتی بیشتر است.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

تفاوت باینری آپشن و فارکس

معاملات باینری آپشن در چند سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است، اما محبوبیت آن به این معنا نیست که این نوع سرمایه‌گذاری مناسب همه تریدرها است. تجارت در باینری آپشن و فارکس هر دو می‌توانند سودهای قابل‌توجهی را به کاربران خود ارائه دهند، اما استراتژی هر دو کاملاً متفاوت می‌باشد و ممکن است نیازهای یکسانی را برآورده نکنند.

هنگامی‌که با باینری آپشن معامله می‌کنید، روی این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنید که آیا دارایی مانند کالا، سهام یا ارز در طول یک بازه زمانی ثابت، افزایش یا کاهش قیمت خواهد داشت یا نه. هم‌چنین به‌عنوان معامله‌گر می‌توانید میزان درآمد قابل کسب خود را از قبل مشاهده کنید. به‌عبارت‌دیگر، شما دقیقاً می‌دانید که در صورت درست بودن پیش‌بینی، چه مقدار سود از سرمایه‌گذاری خود کسب خواهید کرد.

ویژگی‌های باینری آپشن

میزان سود/زیان از قبل مشخص است.

زمان انقضا معامله از قبل توسط تریدر انتخاب می‌شود.

طیف متنوعی از ابزارها در باینری آپشن در دسترس هستند.

باینری آپشن فقط در ساعات کاری قابل استفاده است.

امکان استفاده از اهرم در آن وجود ندارد.

ویژگی‌های فارکس

فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازار جهان برای مبادله جفت ارز است که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار در آن معامله می‌شود. معامله به‌صورت جفت ارز انجام می‌شود. در این پلتفرم معامله‌گر تفاوت‌های قیمتی بین دو ارز مانند دلار آمریکا و یورو را مقایسه می‌کند و علاوه بر تصمیم‌گیری در جهت حرکت یک ارز، باید پیش‌بینی کنند که ارز چقدر بالا یا پایین خواهد رفت.

پیشنهاد ویژه: دوره جامع آموزش فارکس

هیچ محدودیتی در سود/زیان وجود ندارد

هیچ زمان انقضای مشخصی برای معاملات فارکس وجود ندارد

فارکس نسبت به معاملات باینری آپشن تنوع کمتری دارد

معاملات فارکس را می‌توان در 24 ساعت از شبانه‌روز انجام داد

در فارکس می‌توان از اهرم معاملاتی استفاده کرد

دیگر تفاوت‌های فارکس و باینری آپشن

  • مدت‌زمان معامله

قبل از ورود به معامله باینری آپشن، زمان انقضای آن را انتخاب می‌کنید که می‌تواند از یک دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد. در بازار فارکس شما کنترل تجارت خود را در دست دارید و می‌توانید در هر زمانی که بخواهید از آن خارج شوید.

  • تنوع

معاملات باینری آپشن طیف وسیعی از بازارها ازجمله سهام، کالاها و ارزها را ارائه می‌دهد، درحالی‌که بازار فارکس انتخاب بسیار کمتری از معاملات را به معامله گران ارائه می‌دهد.

  • ریسک و پاداش

معامله در باینری آپشن یکی از معاملات جذاب است زیرا قبل از ورود به هر معامله‌ای میزان حداکثر سود یا زیان خود را می‌داند. معامله گران می‌توانند به‌سادگی وارد معامله شوند و منتظر زمان انقضای آن باشند. در باینری آپشن سود و معامله بالقوه موفق معمولاً کمتر از معاملات موفق فارکس است. سود حاصل از معاملات باینری آپشن بین 65 تا 80 درصد سرمایه‌گذاری اولیه متغیر است، درحالی‌که سود بالقوه برای تریدرهای باتجربه فارکس می‌تواند تا 200 درصد نیز باشد.

  • ماهیت بازار

نوسانات بازار بر باینری آپشن تأثیر نمی‌گذارد. اگر پیش‌بینی شما هنگام انجام معامله درست باشد، زمانی که معامله به زمان انقضا خود برسد، سرمایه‌گذاری شما از نوسانات غافلگیرکننده بازار در مصون خواهد ماند. فارکس به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر نوسانات غافلگیرکننده بازار است که اغلب توسط رویدادهای خبری ایجاد می‌شود؛ بنابراین، تنظیم مدیریت ریسک هنگام معامله در فارکس بسیار مهم است.

  • اهرم

استفاده از اهرم می‌تواند پتانسیل سود یک معامله را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. اهرم مالی بین 50 تا 500 برابر سرمایه‌گذاری اولیه در معاملات فارکس است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران فارکس این توانایی را دارند که در مدت زمان کوتاهی با سرمایه‌گذاری اولیه کمتر سود بیشتری به دست آورند. در مقایسه با فارکس، در باینری آپشن از اهرم یا لوریج استفاده نمی‌شود.

  • نتیجه‌گیری

اینکه برای سرمایه‌گذاری باینری آپشن یا فارکس را انتخاب کنید کاملاً به اهداف سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری شما بستگی دارد. ازآنجایی‌که تجارت در باینری آپشن ریسک‌های ثابت و پاداش‌های ثابتی را ارائه می‌دهد، برای معامله‌گر ریسک گریز بسیار مناسب است. فارکس ممکن است گاهی بازدهی بالاتری را ارائه دهد، اما پیچیده‌تر است و با ریسک بیشتری نسبت به باینری آپشن انجام می‌شود. با تمرین زیاد، معاملات فارکس سودآور پایدارتر و بیشتری خواهد داشت.

حکم شرعی باینری آپشن

در مورد سرمایه‌گذاری در باینری آپشن دو دیدگاه متفاوت از هم وجود دارد. برخی موافق استفاده از باینری آپشن به‌عنوان یک استراتژی قانونی هستند، برخی نظر مخالف دیدگاه مذکور را دارند.

  • دیدگاه مخالفین

معاملات باینری آپشن از جهت پیش‌بینی حرکت دارایی‌های مالی در یک دوره زمانی کوتاه، شبیه به قمار است، با پیش‌بینی درست سود کلان به دست می‌آید و با پیش‌بینی اشتباه، سرمایه تریدر از وی گرفته می‌شود. این امر تجارت در باینری آپشن را غیرقانونی می‌کند.

  • دیدگاه موافقین

قمار یک نوع سرمایه‌گذاری احساسی بوده و خطر و ریسک بالایی در پی دارد. قماربازان به شانس تکیه کرده و نتیجه قمار را در اغلب موارد نمی‌دانند. درحالی‌که در باینری آپشن سرمایه‌گذاری از روی استدلال بوده و هوشمندانه صورت می‌گیرد. ریسک آن برای تریدر قابل‌درک بوده و نتیجه با احتمالات آماری از قبل مشخص است. هم‌چنین معامله گران از لحاظ ذهنی در وضعیت سالمی قرار دارند.

مطالعه بیشتر: حکم شرعی ارز دیجیتال

آموزش افتتاح حساب باینری آپشن در آلپاری

در این قسمت افتتاح حساب باینری آپشن را در دو حالت دمو و واقعی آموزش خواهیم داد.

افتتاح حساب دمو باینری آپشن در آلپاری

افتتاح حساب دمو در بروکر آلپاری بسیار آسان است. برای افتتاح حساب دمو لزومی به ثبت‌نام نیست. کافیست بعد از ورود به سایت در پایین صفحه اصلی در قسمت پلتفرم‌ها و اپلیکیشن ها کلیک کنید.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

سپس FIX CONTRACTED را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این عبارت حساب دمو باینری آپشن برای شما ایجاد خواهد شد.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

افتتاح حساب واقعی

ابتدا وارد سایت آلپاری شده و وارد کابینه شخصی خودتان شوید.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

برای افتتاح حساب همانند حساب دمو عبارت fix contracted را لمس کنید (در بروکری آلپاری به باینری آپشن fix contractd گفته می‌شود)

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

بعد از کلیک، صفحه جدیدی ایجاد می‌شود که در آن از شما سؤالی پرسیده می‌شوید که  آیا تمایل دارید که حساب شما به دلار باشد یا یورو؟ توصیه ما این است که دلار را انتخاب کنید

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

بر روی کلمه افتتاح کلیک کنید تا حساب جدید برای شما ایجاد شود. در ابتدای ورود در بالای صفحه می‌توانید اکوئیتی را مشاهده کنید. بعد از ورود به حساب، موجودی در قالب بالانس به شما نشان داده می‌شود.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

در این قسمت می‌توانید جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر جفت ارز طلا  و نقره، شاخص ، سهام و ارزها در اختیارتان قرار می‌گیرد.بعد از انتخاب جفت ارز تایم مدنظر را می‌توانید با توجه به استراتژی معاملاتی خودتان تغییر دهید.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

برای اضافه کردن اندیکاتورها می‌توانید بر روی منوی مشخص‌شده کلیک کنید. در این حالت، سه گزینه نمایان نمی‌شود . که  شامل MOVING AVARAGE  و BOLLINGER BAND و PARABOLIC SAR می‌باشند. برای اضافه کردن هرکدام بر روی آن کلیک کنید

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

در بالای نمای پلتفرم می‌توان ابزارها باینری آپشن را مشاهده کرد.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟

با انتخاب  CALL PUT و تنظیم تایم مورد نظر( به‌طور مثال تایم یک دقیقه‌ای )، اگر پیش‌بینی ما بر این اساس باشد که در آینده این قیمت بالاتر از رقم فعلی خواهد بود گزینه buy را انتخاب می‌کنیم اگر پیش‌بینی ما برعکس حالت قبلی باشد گزینه sell  را انتخاب می‌کنیم. اگر بعد از یک دقیقه  قیمت بالاتر از قیمت فعلی بسته شود در این حالت پیش‌بینی ما درست  است و ما میزان سود 75 درصد دریافت می‌کنیم.اگر پیش‌بینی ما درست مباشد کل بودجه را از دست خواهیم داد.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟
  • TOUCH

فرض کنید تایم مورد نظر را بر روی 15 دقیقه تنظیم می‌کنیم . اگر قیمت فعلی خط مشخص شده را لمس کند به‌عبارت‌دیگر به مرز مشخص‌شده، نزدیک باشد بر روی BUY  کلیک می‌کنیم ولی اگر برآورد کنیم که  خط پایین را لمس خواهد در این حالت گزینه SELL را انتخاب می‌کنیم. اگر پیش‌بینی ما درست باشد میران سود کسب شد 90 درصد خواهد بود.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟
  • RANG

با اعمال این گزینه پیش‌بینی ما این است که در تایم تنظیم‌شده ، قیمت در این محدوده تعیین‌شده (خط بالا و پایین مشخص‌شده توسط بروکر )خواهد ماند و از این محدوده خارج نخواهد شد. سپس buy را انتخاب می‌کنیم. در این ابزار گزینه sell وجود ندارد. اگر بعد از 15 دقیقه قیمت در محدوده مشخص‌شده باقی بماند و پیش‌بینی ما درست باشد، در این حالت میزان سود 90 درصد خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر با سپرده‌گذاری 10 دلار میزان سرمایه نهایی ما 19 دلار خواهد بود.توجه داشته باشید که اعمال این ابزارها نبایستی برا اساس شانس باشد بلکه برای انتخاب هر ابزار باید استراتژی منطقی و هوشمندانه وجود داشته باشد.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟
  • Speard

در این گزینه اگر buy را انتخاب کنیم، بایستی قیمت  بالاتر از حداکثر محدوده تعیین‌شده بسته شود تا سود دریافت کنیم و اگر گزینه sell را کلیک کنیم، قیمت باید از حداقل محدوده تعیین‌شده پایین‌تر بسته شود تا سود دریافت کنیم.

باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن چیست؟
  • Turbo

در این حالت مشخص می‌کنیم که در 5 تیک آینده بازار به چه سمتی حرکت می‌کند. به طور مثال اگر قیمت فعلی بازار 1.10670 می‌باشد اگر عدد آخر یک عدد تغییر کند یعنی تبدیل به عدد 1.671 باشد به معنای آن است که بازار به‌اندازه یک تیک صعود کرده است. در گزینه توربو اگر buy را انتخاب کنیم به معنای آن است که پنجمین تیک به  سمت بالا خواهد بود و اگر گزینه sell  را انتخاب کنیم پنجمیم تیک سیر نزولی داشته است.

سخن آخر

در این مقاله جنبه‌های مختلف باینری آپشن را مقایسه کردیم و ثبت‌نام این پلتفرم را آموزش دادیم.همواره به خاطر داشته باشید که اگر سرمایه خود را به دلیل پیش‌بینی نادرست از دست بدهید، می‌توانید همه‌چیز را از نو شروع کنید. بازار اساساً بی‌ثبات است. اگر نتوانید احساس خود را مهار کنید و بدون استفاده از قضاوت هوشمندانه و ابزارهایی که کارگزار برای کاهش خطر در اختیار شما قرار داده است، مقادیر بیشتری از سرمایه را وارد کنید، خودتان را در معرض ضررهای پایدار قرار می‌دهید.

بهتر است اطلاعات و داده‌های کافی در مورد نحوه رفتار ارزها و قیمت سهام و کالاها در بازار به دست آورید و با تجزیه‌وتحلیل بازار استراتژی‌های معاملاتی خود را تقویت کنید. تجزیه‌وتحلیل روند بازار، شما را برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر و اجرای یک سرمایه‌گذاری واقعی آماده می‌کند. همین امروز با کارشناسان آکادمی پارسیان بورس تماس بگیرید تا اولین گام های هدایت شده خود را در یادگیری بازار بردارید.

منبع: investopedia.com

سوالات متداول

  • باینری آپشن چیست؟

معاملات باینری آپشن شکلی از معامله است که دو گزینه در آن ارائه می‌شود؛ یا قیمت یک دارایی خاص بالا می‌رود یا کاهش می‌یابد و شما باید حدس بزنید که در یک‌زمان مشخص قیمت به کدام سمت حرکت می‌کند.

  • حکم شرعی باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن به سبب اینکه سیستمی مشابه با قمار دارد، توسط مراجع تقلید حرام دانسته شده است و خرج کردن درآمد حاصل از آن نیز جایز نیست.

5/5 - (4 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی