اندیکاتور الیگیتور
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش اندیکاتور الیگیتور (alligator) از صفر تا صد

اندیکاتور الیگیتور به شما این فرصت را می‌دهد تا به شکل دقیق‌تری پایان یک روند را تشخیص دهید و همچنین پیش‌بینی بهتری نسبت به قیمت جدید در بازار داشته‌باشید. اما چرا اندیکاتور الیگیتور؟ میزان دقت بالای این اندیکاتور، استفاده از اعداد فیبوناچی در الگوریتم‌های آن و همچنین قابلیت استفاده در بازارهای مخلف(از جمله فارکس، بازار بورس و بازار ارزهای دیجیتال) از جمله دلایلی هستند که می‌توانند شما را به کار با این اندیکاتور ترغیب نمایند. اگر شما هم از آن دسته معامله‌گران حرفه‌ای و دقیقی هستید که به شمارش امواج الیوت توجه زیادی دارند، باید به شما بگوییم که اندیکاتور الیگیتور یک راه آسان و مطمئن برای موج شماری را پیش‌روی شما قرار می‌دهد که در کنار تحلیل معتبر وضعیت بازار، به شما امکان داشتن تریدهای مطمئن و پرسود را می‌دهد.

اندیکاتور الیگیتور چیست؟

برای هر معامله‌گر حرفه‌ای، اطلاع از پشتوانه و میزان کارایی اندیکاتوری که با آن ترید می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است. اندیکاتور الیگیتور توسط بیل ویلیامز طراحی و تولید شده‌است؛ کسی که به نگارش کتاب‌های متنوع در زمینه مطالعه رفتار بازار مشهور است و بر پایه نظریاتش اندیکاتورهای مختلفی طراحی و تولید شده‌اند که معتبرترین آنها در نزد معامله‌گران حرفه‌ای، اندیکاتور الیگیتور است. حالا که متوجه اهمیت این اندیکاتور و پشتوانه قوی آن شده‌اید، وقت آن رسیده تا به آموزش ترید با اندیکاتور الیگیتور بپردازیم.

آموزش ترید با اندیکاتور الیگیتور

این اندیکاتور شمال سه نمودار نمایش میانگین متحرک ساده است که روی تصویر شکلی شبیه به تمساح(الیگیتور) می‌سازند. در ادامه به بررسی هرکدا از این نمودارها می‌پردازیم.

آموزش اندیکاتور الیگیتور

  • خط سبز: این خط، ترازی براساس میانگین تحرک ساده است که دوره زمانی آن سه کندل قبل از کندل فعلی می‌باشد. همانطور که در تصویر می‌بینید، این خط به لب‌های تمساح معروف است.
  • خط قرمز: این خط نیز ترازی براساس میانگین تحرک ساده است با دوره زمانی هشت روزه که شروع آن، پنج کندل قبل از کندل فعلی است. به این خط دندان‌های تمساح می‌گویند.
  • خط آبی: خط معروف به فک یا آرواره‌های تمساح، خط آبی رنگ است که درست مانند دو خط قبلی اندیکاتور، نمایانگر میانگین تحرک ساده است با دوره زمانی ۱۳ روزه که آغاز آن از هشت کندل قبل از کندل فعلی است.

این سه خط حرف‌های بسیار زیادی درباره شناسایی روند بازار دارند که در ادامه به بررسی ترجمه وضعیت‌های مختلف این خطوط خواهیم پرداخت.

کاربرد اندیکاتور الیگیتور

پیش از بررسی کاربردهای این اندیکاتور و ادامه مبحث آموزش ترید با الیگیتور باید در نظر داشته‌باشید که هیچ ابزاری نمی‌تواند به تنهایی به پیش‌بینی روند بازار بپردازد و معامله‌گران حرفه‌ای از ابزارهای مختلف جهت تحلیل دقیق‌تر بازار استفاده می‌کنند و در نهایت نیز تصمیم نهایی برعهده خود ایشان خواهد بود. شما به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای باید از ابزار مختلف در تحلیل وضعیت بازار استفاده نمایید و در نهایت با استفاده از مهارت، دانش و تجربه خود به بهترین شکل ممکن به روند بازار پاسخ دهید. یکی از اندیکاتورهایی که در ترکیب با اندیکاتور الیگیتور می‌تواند پیش‌بینی مطلوبی از وضعیت بازار را به دست دهد، اندیکاتور ADX می‌باشد. در ادامه بیشتر به نحوه همکاری این دو ابزار با یکدیگر خواهیم پرداخت.

بخشی از کاربردهای اندیکاتور الیگیتور عبارتند از:

  • تحلیل و شناسایی روند سهم و ارسال سیگنال‌های خرید و فروش
  • پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • و موج شماری امواج الیوت

برای آشنایی با چگونگی تشخیص هرکدام از این کاربردها، باید ابتدا بتوانید وضعیت‌های مختلف خطوط تراز نسبت به یکدیگر را ترجمه کنید.

از اندیکاتور الیگیتور می‌توان در بازارهای فارکس، بورس و کریپتوکارنسی استفاده کرد.

از اندیکاتور الیگیتور می‌توان در بازارهای فارکس، بورس و کریپتوکارنسی استفاده کرد؛ در آکادمی پارسیان بورس شما می‌توانید بهترین استراتژی‌های ترید در این بازارها را آموزش ببینید. پیشنهاد می‌کنیم درصورتی که قصد دارید به صورت حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنید، حتما کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال ما را چک کنید.

آموزش ترید با اندیکاتور الیگیتور؛ تحلیل حالت‌های مختلف در اندیکاتور الیگیتور

یکی از نکات جالب در اندیکاتور الیگیتور، تحلیل وضعیت‌های مختلف نسبت به حالات حقیقی یک تمساح است. به طوری که ما می‌توانیم حالت‌های مختلف خطوط تراز در الیگیتور را به سه حالت خوابید، گرسنه و رضایت تقسیم‌بندی نماییم.

  • حالت اول؛ خوابیده: این حالت به زمانی گفته می‌شود که هر سه خط آبی، سبز و قرمز با یکدیگر همپوشانی دارند و معنای آن این است که در بازار روند خاصی دیده نمی‌شود.

اندیکاتور alligator خوابیده

  • حالت دوم؛ گرسنگی: این حالت به طور منطقی در ادامه حالت خوابیده تعریف می‌شود و مربوط به زمانی است که آهسته آهسته خطوط از یکدگیر فاصله می‌گیرند. همانطور که حدس می‌زنید این حالت مربوط به شکل‌گیری یک روند در وضعیت بازار است.

اما چطور می‌توانیم حدس بزنیم که این روند صعودی است یا نزولی؟

برای تشخیص صعودی یا نزولی بودن روند بازار، خط سبز از اهمیت کلیدی برخوردار است. در حالت صعودی لب تمساح(خط سبز رنگ) در قسمت بالا قرار می‌گیرد و نمودار آبی رنگ(که فک یا آرواره تمساح است) در وضعیت پایین قرار می‌گیرد.

اگر روند بازار نزولی باشد، قاعدتا وضعیت این دو تراز نسبت به یکدیگر معکوس حالت قبل خواهد بود. یعنی خط سبز رنگ در پایین و خط آبی رنگ در بالا قرار خواهدگرفت.

  • حالت سوم؛ رضایت: بعد از وضعیت گرسنگی، خطوط به طور کامل از یکدیگر جدا می‌شوند که نشان‌دهنده روند تازه بازار است که تشخیص صعودی یا نزولی بودن آن را در بخش قبلی به طور کامل توضیح دادیم.

استراتژی الیگیتور

اگر خط سبز در بالا باشد، روند صعودی ست و اگر پایین باشد روند قیمت نزولی خواهد بود.

چند نکته :

  • استفاده از کندل‌های حقیقی از اهمیت بالایی در ترید با اندیکاتور الیگیتور برخوردار است. هرگاه تعدادی کندل، سه خط الیگیتور را بشکنند شاهد تغییر روند بازار خواهیم بود. افزایش تعداد کندل‌ها به معنای افزایش اعتبار این تحلیل است.
  • گفته شد که اندیکاتور الیگیتور در ترکیب با اندیکاتور ADX که آن هم اندیکاتوری روندی ست و در تحلیل روند بازار کاربرد دارد، می‌تواند به شما در تشخیص بهتر وضعیت بازار کمک نماید. زمانی که سطح منحنی در اندیکاتور ADX بالاتر از ۲۵ باشد و قیمت سهام نیز بالاتر از خطوط الیگیتور باشد، یک سیگنال خرید مهم برای شما خواهد بود و اگر پایین‌تر از خطوط الگیتیور باشد، به معنای سیگنال فروش خواهد بود.

نحوه اضافه کردن اندیکاتور الیگیتور به نرم‌افزار

حالا که با ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف اندیکاتور الیگیتور آشنا شده‌اید نوبت به نحوه استفاده از آن می‌رسد. برای انتخاب این اندیکاتور از قسمت Insert نرم افزار روی گزینه Indicators کلیک کنید. از آنجا به سربرگ Bill Williams بروید و اندیکاتورAlligator را انتخاب کنید.

 استفاده از اندیکاتور Alligator در پلتفرم‌های معاملاتی

اگر یادتان باشید گفتیم که چطور به کمک اندیکاتور الیگیتور و ADX سیگنال‌های خرید و فروش را تشخیص دهید. اما اینکار در خود اندیکاتور الیگتور چطور انجام می‌شود؟

هرزمان خط قرمز رنگ خط سبز را قطع کند و به وضعیت قبلی خود بازگردد به معنای سیگنال خرید خواهدبود.

هر زمان خط قرمز بالای خط سبز و خط آبی بالای خط قرمز قرار بگیرد، به معنای سیگنال فروش خواهدبود. حال اگر خط سبز به نقطه‌ای بالاتر از دو خط دیگر قرار بگیرد، به معنای پایان روند نزولی خواهدبود و زمان مناسبی را برای ورود به بازار نشان می‌دهد.

یک راه دیگر که می‌تواند به آسانی وضعیت خرید و فروش را به شما نشان دهد، رابطه خط سبز و کندل است. اگر کندل خط سبز را رو به پایین قطع کند به معنای سیگنال فروش و اگر رو به بالا خط سبز را قطع کند به معنای سیگنال خرید خواهدبود.

پیش از پایان این مبحث خوب است بدانید که اندیکاتور الیگیتور در کار با اندیکاتورهای معتبر و پرکاربرد MACD، RSI پتانسیل بسیار بالایی دارد و می‌تواند به شما در شناسایی وضعیت بازار کمک نماید.

جمع‌بندی؛ آموزش ترید با اندیکاتور الیگیتور

به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای شما نیاز دارید تا به روشنی وضعیت بازار را تحلیل کنید. اندیکاتور الیگیتور می‌تواند به عنوان دستیار شما در پیش‌بینی روند بازار قرار بگیرد. باید دوباره یادآور شویم که هیچ اندیکاتوری به تنهایی نباید مبنای تحلیل شما از وضعیت بازار قرار بگیرد و تصمیم نهایی را باید بعد از بررسی دقیق و براساس تجربه شخصی‌تان اتخاذ نمایید. در این زمینه اندیکاتور الیگیتور به دلیل تطبیق‌پذیری بالا با اندیکاتورهای دیگر از جمله ADX  می‌تواند به شما در داشتن تحلیلی جامع کمک نماید.

خطوط اندیکاتور الیگیتور حامل پیام‌های مهمی برای معامله‌گران هستند که از میان آنها خط سبز رنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است و قرارگیری آن نسبت به سایر خطوط علاوه‌بر ارسال سیگنال خرید یا فروش، به شما در پیشبینی وضعیت بازار نیز کمک شایانی می‌نماید. از ویژگی‌های مهم اندیکاتور الیگیتور، قابلیت کاربرد در بازارهای مختلف است. به‌طوری که معامله‌گران بازارهای فارکس، بورس و یا کریپتوکارنسی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از اندیکاتور الیگیتور استفاده نمایند. باید یادآور شویم که نحوه استفاده از آن در نرم افزار ایزی تریدر بسیار آسان است و تنها کافی ست از تب مربوط به بیل ویلیامز(تریدر و نویسنده معروف، مبدع اندیکاتور الیگیتور) گزینه مربوط به این اندیکاتور را انتخاب نمایید.

در این مقاله سعی کردیم توضیح کاملی در مورد اندیکاتور الیگیتور و حالت‌های مختلف آن ارايه دهیم. اگر شما هم از آن دسته معامله‌گرانی هستید که ترجیح می‌دهید با دانش کافی وارد بازار معاملات شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی به سایر مقالات تخصصی آکادمی پارسیان بورس بیاندازید و با مهارت کافی وارد بازار معاملات شوید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی