بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

فارکس یک بازار جهانی است که در همه کشورها قابل دسترسی بوده و معامله‌گران از مناطق زمانی مختلف، با استراتژی‌های منحصر به فرد خود در این بازار ترید می‌کنند. این تنوع جهانی باعث افزایش اهمیت زمان ترید شده و به‌عنوان یک معامله‌گر، دانستن زمان تعامل با بازار می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سود شما داشته باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس قصد داریم بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه زمان می‌تواند بر میزان سودآوری شما اثر داشته باشد. حتی اگر از علاقه‌مندان به بازار بورس یا ارز دیجیتال هستید، این مطلب می‌تواند نکات مناسبی برای انتخاب زمان درست ترید برای شما داشته باشد پس با ما همراه باشید.

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم نیاز است بدانید که شناخت بهترین زمان برای ورود به معامله نیازمند مهارت تریدری در فارکس است. یک معامله‌گر حرفه‌ای با استفاده از ابزارهای مختلف و تحلیل روند بازار می‌تواند این موضوع را به خوبی درک کرده و با آگاهی خود نسبت به روند بازار، سود خوبی به دست آورد.

فارکس بازاری است که به صورت قطعی به آموزش نیاز دارد. این بازار تفاوت‌های زیادی با سایر بازارهای مالی داشته و حتی معامله گران فعال در این بازارها نیز به آموزش نیاز خواهند داشت. شما در دوره‌های آموزشی باید بیامو زید که از چه استراتژی استفاده کرده و دقیقا چه قدمی را بردارید تا بتوانید به سود دست پیدا کنید. برای اینکه بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید شما نیاز خواهید داشت تا دوره کامل و جامعی را پشت سر بگذرانید. در  آکادمی پارسیان بورس می‌توانید با جامع‌ترین دوره آموزش فارکس پیش رفته و به همان تخصصی که نیاز دارید، دست پیدا کنید.

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس معمولاً سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه است. در این روزها بازار اغلب سطوح بالاتری از فعالیت بازار، نقدینگی و نوسانات را دارد. سه شنبه روز مورد علاقه بسیاری از معامله‌گران است زیرا از واکنش اولیه بازار در روز دوشنبه پیروی کرده و چهارشنبه و پنجشنبه حرکت خود را حفظ می‌کنند.

توجه به این نکته مهم است که شرایط بازار می‌تواند متفاوت باشد و رویدادهای مهم اقتصادی یا تحولات ژئوپلیتیکی می‌توانند بر بهترین روزهای هفته برای معاملات فارکس تأثیر بگذارند، بنابراین معامله‌گران باید از رویدادهای جاری مطلع باشند و استراتژی‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

بدترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

بدترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

بدترین روزهای هفته برای معاملات فارکس معمولاً دوشنبه و جمعه است.

  1. دوشنبه: بازار فارکس ممکن است در روزهای دوشنبه نقدینگی کمتر و اسپردهای بالاتری را داشته باشد، زیرا به رویدادها و اخبار آخر هفته واکنش نشان می‌دهد. این واکنش اولیه می‌تواند منجر به تغییرات غیرقابل پیش‌بینی قیمت شود و آن را به یک روز خطرناک‌ برای معاملات تبدیل کند.
  2. جمعه: با نزدیک شدن به پایان هفته معاملاتی، معامله‌گران اغلب سود می‌برند و موقعیت‌های خود را قبل از آخر هفته کاهش می‌دهند، که می‌تواند منجر به کاهش نوسانات و نقدینگی شود. در نتیجه، تغییرات قیمت ممکن است کمتر قابل پیش‌بینی باشد و اخبار غیرمنتظره در آخر هفته می‌تواند منجر به شکاف‌های بازار در هنگام از سرگیری معاملات در روز دوشنبه شود.

به خاطر داشته باشید که شرایط خاص بازار می‌تواند متفاوت باشد و استثناهایی برای این روندهای کلی وجود دارد. معامله‌گران باید استراتژی‌ها و مدیریت ریسک خود را با پویایی خاص هر روز معاملاتی تطبیق دهند.

سشن های معاملاتی بازار فارکس

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز در پنج روز هفته کار می‌کند و به چند بازه 9 ساعته زمانی تقسیم می‌شود که به آن‌ها سشن معاملاتی می‌گویند که این سشن‌ها عبارتند از:

  1. سشن سیدنی: این سشن در ساعت 5:00 عصر به وقت EST باز می‌شود و با نوسانات کمتر مشخص می‌شود. این سشن به وقت ایران در ساعت 11:30 شب تا 8:30 صبح باز است.
  2. سشن توکیو: این سشن که در ساعت 7:00 عصر به وقت EST افتتاح می‌شود، با سشن سیدنی همپوشانی دارد و با بازار آسیا مرتبط است. این سشن به وقت ایران در ساعت 3:30 صبح تا 12:30 شب باز است.
  3. سشن لندن: از ساعت 3:00 صبح به وقت EST شروع می‌شود و این سشن فعال‌ترین سشن است. سشن لندن به وقت ایران در ساعت 11:30 صبح تا 8:30 شب باز است.
  4. سشن نیویورک: ساعت 8:00 صبح به وقت EST افتتاح می‌شود و با سشن لندن همپوشانی دارد. این سشن به وقت ایران در ساعت 4:30 عصر تا 1:30 بامداد باز است.

توجه به این نکته مهم است که اگر چه بازار فارکس بیست و چهار ساعته باز است، اما سشن‌ها در همه ساعات به یک اندازه فعال نیستند. امیدوارکننده‌ترین فرصت‌های معاملاتی اغلب در طول همپوشانی جلسات لندن و نیویورک رخ می‌دهد، زمانی که فعالیت بازار و نقدینگی در اوج خود هستند. معامله‌گران اغلب تلاش خود را روی این ساعات متمرکز می‌کنند تا شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانند.

بهترین ماه برای معامله در فارکس

بهترین ماه برای معامله در فارکس

تریدرها و متخصصان مالی نظرات متنوع زیادی در مورد انتخاب بهترین ماه برای معامله در فارکس دارد. از آن جایی که بازار فارکس یک بازار جهانی است و به شدت با تحولات سیاسی در ارتباط است، انتخاب بهترین ماه، کمی دشوار به نظر می‌رسد. هر جفت ارزی با توجه به شرایط و تحولات سیاسی ممکن است نوسان شدید داشته باشد. به عنوان مثال جفت ارزهای مربوط به شرق آسیا در ماه‌های تعطیل معمولاً نوسانات زیادی نداشته و یا جفت ارزهای مربوط به روپیه در ماه‌های اعیاد مذهبی نوسانات زیادی ندارد.

با این حال، برخی از ماه‌های میلادی مانند سپتامبر، ژانویه، اکتبر و نوامبر معمولاً عملکرد خوبی را برای تریدرها فراهم می‌کنند و اگر بهترین ماه را در کنار بهترین روزهای هفته برای معامله فارکس قرار دهید احتمال سودآوری شما بیشتر خواهد بود.

ماه ژانویه

ژانویه معمولاً یکی از بهترین ماه‌ها برای معاملات فارکس است، زیرا شروع سال جدید است و معامله‌گران مشتاق هستند تا از روندهای جدید بازار استفاده کنند. بسیاری از سرمایه گذاران نیز پس از فصل تعطیلات به بازار باز می‌گردند که می‌تواند منجر به افزایش فعالیت معاملاتی و نوسانات شود. علاوه بر این، بانک‌های مرکزی اغلب چشم انداز اقتصادی و تصمیمات سیاست پولی خود را در ژانویه منتشر می‌کنند که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت ارز داشته باشد.

ماه سپتامبر

سپتامبر معمولاً ماه بسیار سودآوری برای معاملات فارکس است، زیرا بسیاری از معامله‌گران پس از فصل تعطیلات تابستانی به بازار بازمی‌گردند. این مسئله در مورد جفت ارزهای مربوط به نیمه غربی و کشورهای اروپایی بیشتر نیز صادق است چرا که تقویم زمانی آن‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد. این تحولات می‌توانند منجر به افزایش فعالیت معاملاتی و نوسانات و همچنین روندهای جدید بازار شوند. علاوه بر این، بسیاری از بانک‌های مرکزی جلسات سیاست پولی خود را در ماه سپتامبر برگزار می‌کنند که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت ارز داشته باشد.

ماه اکتبر

اکتبر یکی دیگر از ماه‌های خوب برای معاملات فارکس است، زیرا شروع سه ماهه چهارم است و معامله‌گران مشتاق هستند از روندهای جدید بازار استفاده کنند. انتشار داده‌های اقتصادی نیز در ماه اکتبر فراوان بوده و بسیاری از کشورها گزارش‌های تولید ناخالص داخلی، تورم و اشتغال خود را منتشر می‌کنند. این تحولات می‌توانند نوسانات زیادی را در بازار ایجاد کنند که می‌توانند برای معامله‌گران مفید باشند.

ماه فوریه

فوریه یکی دیگر از ماه‌های خوب برای معاملات فارکس است، زیرا از ژانویه پیروی کرده و اغلب ادامه روندهای تعیین شده در ماه قبل است. انتشار داده‌های اقتصادی نیز در ماه فوریه فراوان است و بسیاری از کشورها گزارش‌های تولید ناخالص داخلی، تورم و اشتغال خود را منتشر می‌کنند.

بهترین ساعت برای معامله فارکس

بهترین ساعت برای معامله فارکس

حال که مروری بر بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس داشتیم و ماه‌ها را بررسی کردیم، این سوال پیش می‌آید که بهترین ساعات روز برای معامله در فارکس چه ساعاتی است؟ یک اصل اساسی در بازار فارکس وجود دارد و آن هم این است که بهترین ساعت، زمانی است که حجم معاملات بسیار بالاتر از حالت معمول است.

این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که دو تا از سشن‌ها با هم باز هستند و باعث می‌شود که حجم معاملات به طرز قابل توجهی بالاتر برود. همچنین ساعاتی که جلسات ملی برای انتشار داده‌ها یا تصمیم گیری‌ها اجرا می‌شود نیز می‌تواند زمان مناسبی باشد. با این حال، با توجه به این که این جلسات روتین نیستند، اولویت با ساعاتی است که سشن‌ها با هم همپوشانی دارند.

زمانی که تنها یک بازار باز است، جفت ارزها تمایل دارند در یک پیپ محدود، تقریباً 30 پیپ حرکت قفل شوند. وقتی دو بازار که به طور همزمان باز می‌شوند به راحتی می‌توانند حرکت به سمت شمال از 70 پیپ را مشاهده کرد و این مسئله در زمان انتشار اخبار مهم مثل خبر جنگ بیشتر نیز می‌شود.

بهترین ساعات برای معاملات فارکس در هنگام همپوشانی سشن‌های اصلی معاملاتی است، به ویژه زمانی که سشن لندن و نیویورک همزمان هستند. (از ساعت 8:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر (EST)) همچنین سشن‌های دیگر نیز ممکن است که با همدیگر همپوشانی داشته باشند اما این دو سشن بیشترین حجم معاملات را برای شما رقم خواهند زد.

نتیجه گیری

در این مطلب برای علاقه‌مندان به آموزش فارکس مروری بر بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس داشته و دیدیم که چه روز و هفته و ماهی برای ترید مناسب است. پس اگر تریدر هستید، سعی کنید در بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس و بهترین ماه و ساعت، ترید خود را انجام دهید تا ببینید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سودآوری در فارکس، زمان مناسب است.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی