ارز لونا چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال LUNA
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارز لونا چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال LUNA

ارز لونا یا luna، یک واحد رمزارز یا کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) است که بر روی شبکه ترا (Terra) اجرا می‌شود. شبکه ترا یک پلتفرم بلاک چین است که هدف آن ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی و پایدار با استفاده از ارزهای دیجیتالی ملی است. ارز لونا در این شبکه نقش اساسی را ایفا می‌کند و برای تنظیم عرضه و تقاضای ارزهای دیجیتالی در بستر ترا به کار می‌رود.

همچنین، این رمزارز برای افزایش امنیت و حفاظت از شبکه ترا ضروری بوده و در اجرای قراردادهای هوشمند و توسعه برنامه‌های کاربردی بر روی این شبکه ارز به کار می‌رود. ارز لونا در سال 2018 برای اولین بار به بازار عرضه شد و از آن زمان تاکنون رشد چشم‌گیری داشته است. ارزش بازار این رمزارز در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیارد دلار است و این رمزارز در رتبه ۱۳ بازار جهانی قرار دارد.

فراز و فرودهای ارز لونا LUNA

فراز و فرودهای ارز لونا LUNA

همانطور که گفتیم پروژه رمزارز لونا، یک طرح ارز دیجیتال است که با هدف ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی و فراهم کردن بستر مناسب و امن برای اجرای قراردادهای هوشمند طراحی شده است. لونا به عنوان یک ارز دیجیتال دو لایه شناخته می‌شود، که دارای دو نوع توکن ترا لونا (Terra LUNA) و ترا استیبل کوین‌ها (Terra Stablecoins) است. Token اصلی ترا لونا به منظور حفظ پایداری قیمت Terra Stable coinها به کار می‌رود. ترا استیبل کوین‌ها نیز به عنوان ارزهای دیجیتال ملی، مانند دلار آمریکا، یورو و یوان چین، با ارزش ثابت و برابر شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، توکن ترا دلار (USTC) همواره با ارزش یک دلار آمریکا برابر است.

معرفی بهترین نرم‌ افزار ترید ارز دیجیتال
ادامه

پروژه رمزارز لونا در سال 2018 به وسیله شرکت ترا فورم لبز Terra form labs راه‌اندازی شد و از آن زمان تا حال حاضر رشد چشم‌گیری را تجربه کرده است. لونا اکنون به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ارز دیجیتال در آسیا مطرح است و با همکاری بیش از ۵۰ شرکت فناوری و تجارت الکترونیکی در کشورهایی نظیر کره جنوبی، سنگاپور، مغولستان و ویتنام، بیش از ۲.۵ میلیون کاربر فعال را به خود جذب کرده است. این پروژه از طریق بستر کاسموس cosmos به شبکه‌های دیگر ارزهای دیجیتال، از جمله اتریوم (ETH)، بیت کوین (BTC) و بایننس اسمارت چین (BSC)، متصل شده و امکان انتقال و تبادل ارزهای دیجیتال را کاملاً راحت به وجود می‌آورد.

در سال ۲۰۲۳، قیمت لونا با نوسانات زیادی همراه بود. ابتدا در اوایل سال، به حدود ۵ دلار افزایش یافت و در مارس march به بیش از ۲۲ دلار افزایش پیدا کرد. اما در ماه‌های بعدی و با نزول بازار ارز دیجیتال، قیمت لونا نیز به کمتر از ۵ دلار کاهش پیدا کرد. در ژانویه ۲۰۲۴، قیمت لونا دوباره در حال افزایش است و در حال حاضر حدود ۶۶ دلار است. قیمت لونا تحت تأثیر عوامل گوناگونی، از جمله تقاضای بازار، روند کلی ارزهای دیجیتال، تحولات فنی و اطلاعات مرتبط با پروژه قرار دارد.

به صورت کلی رمز ارز لونا یکی از ارزهای دیجیتال است که در این بازار مالی وجود دارد. شما می‌توانید با تکیه بر دانش و تخصص معامله‌گری خود و خرید و فروش هر ارز دیجیتال که شرایط فاندامنتال و تکنیکال خوبی داشته باشد، سود خوبی به دست آورید. فعالیت در بازارهای مالی، یکی از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری است که فقط در صورتی می‌توانید از آن پاسخ مناسب را بگیرید که بتوانید بازار را تحلیل کنید.

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال: آن روی دیگر سکه سرمایه گذاری
ادامه

برای اینکه بتوانید مهارت خوبی در این کار به دست آورید باید آموزش ببینید. با کمی جست و جو در اینترنت مشاهده خواهید کرد که دوره‌های زیادی در رابطه با یادگیری ارزهای دیجیتال وجود دارد ولی قطعاً آموزشی بهتر است که 0 تا 100 بازار را به شما آموخته و مطمئن باشید دیگر نیازی به آموزش دیگر نخواهید داشت. دوره آموزش ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس می‌تواند شما را به همان درجه‌ای از تخصص برساند تا بتوانید بعد از پایان دوره، معاملات خود را با قطعیت انجام داده و به سودی که می‌خواهید دست پیدا کنید. به این صورت به راحتی به درآمد دلاری دست پیدا می‌کنید.

تفاوت لونا و لونا کلاسیک

تفاوت لونا و لونا کلاسیک

لونا کلاسیک LUNC و لونا LUNA دو نوع ارز دیجیتال هستند که هر دو به شبکه ترا (Terra) تعلق دارند. لونا یک توکن اصلی است که برای حفظ پایداری قیمت ترا استیبل کوین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لونا کلاسیک یا LUNC توکن اصلی شبکه ترا قبل از ایجاد یک شبکه جدید بود. در سال ۲۰۲۳، شبکه ترا با یک مشکل فنی بزرگ مواجه شد که باعث سقوط قیمت ترا استیبل کوین‌ها و لونا شد. برای رفع این مشکل، توسعه‌دهندگان شبکه تصمیم گرفتند که یک شبکه کاملا جدید و مستقل به نام ترا ۲ یا Terra2  ایجاد کنند. بعد از سقوط شبکه قدیمی، ترا کلاسیک (Terra Classic) و توکن آن لونا کلاسیک (LUNA Classic) شکل گرفت.

آینده ارز لونا

آینده ارز لونا به عوامل مختلفی همچون تقاضای بازار، روند کلی ارز دیجیتال، توسعه‌های فنی و اخبار مربوط به پروژه وابسته است. عواملی که ممکن است بر آینده ارز لونا تأثیر گذار باشند، شامل موارد زیر می‌شوند:

آشنایی کامل با ارز دیجیتال ترون + قیمت لحظه ای ترون
ادامه

1. افزایش تعداد کاربران و شرکای تجاری

ارز لونا با ارائه یک سیستم پرداخت سریع، ارزان و پایدار، جذابیت بیشتری برای کاربران و شرکای تجاری دارد. همکاری با بیش از ۵۰ شرکت فناوری و تجارت الکترونیکی از یک پایه و اساس قوی پشتیبانی می‌کند و توسعه این همکاری‌ها در آینده می‌تواند تقاضا و قیمت ارز لونا را افزایش دهد.

2. گسترش شبکه و اتصال به شبکه‌های دیگر

استفاده از بستر کاسموس به ارز لونا این امکان را می‌دهد که به شبکه‌های دیگر ارز دیجیتال مثل اتریوم، بیت کوین و بایننس اسمارت چین متصل شود. این اتصالات می‌توانند حجم معاملات و قیمت ارز لونا را افزایش دهند.

3. افزایش امنیت و کارایی شبکه

استفاده از الگوریتم اجماع proof of stake (pos) می‌تواند امنیت و کارایی شبکه را بهبود بخشد. این الگوریتم با ارائه قابلیت‌های خود به کاربران برای قفل کردن توکن‌های لونا و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شبکه، افزایش اعتماد و ارزش ارز لونا را ایجاد کند.

به طور کلی ارز لونا به عنوان یک پروژه ارز دیجیتال با بالاترین پتانسیل رشد در آسیا شناخته می‌شود. ادامه توسعه و همکاری با شرکای تجاری و شبکه‌های دیگر می‌تواند در آینده موفقیت‌های بیشتری برای ارز لونا به همراه داشته باشد.

مقاله‌های پیشنهادی


با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی