HODL یا هودل چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

HODL: از نگهداری ارزهای دیجیتال تا فروش با سود بیشتر

HODL چیست؟ فوت‌ و فن های زیادی در بازارهای مالی وجود دارد، سرمایه گذاران بنا به ویژگی های شخصیتی و اهدافی که از حضور در این بازار دارند، رفتارهای متفاوتی از خود نشان می­‌دهند. یکی از فوت‌وفن هایی که در دنیای رمزارز ها وجود دارد هودل است. اما به راستی هودل چیست؟ HODL از کجا آمده و چرا باید از این استراتژی استفاده کنیم؟ این مقاله به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ می‌­دهد، همراه ما باشید تا به بررسی این استراتژی بنظر ساده ولی مهم بپردازیم.

HODL یا هودل چیست؟

در گذشته و در همان دنیای کودکی مان همه­مان یک قلک خریده بودیم، هر پولی که به دست می‌­آوریم درون قلک می­‌انداختیم، زیرا به‌ جای تصمیم به خرید، دوست داشتیم سکه ها و پول های خود را نگهداریم و ذخیره کنیم تا در آینده و در زمان بهتر و مناسبی قلک را بشکنیم، و با آن نیاز بزرگ تر و بهتری را رفع کنیم.

همه ما مراقب آن قلک بودیم و برای شکاندن آن شور و شعف داشتیم، و این یک هدف بلند مدت برای ما بود.

این مثال ساده همه آن چیزی است که در دنیای کمی پیچیده تر، باید از هودل به خاطر بسپاریم. آری HODL همان نگهداری و ذخیره پول ها در قلک است. با این تفاوت که این بار به جای قلک باید در کیف پول سخت افزاری و یا نرم افزاری اقدام به نگهداری و حفاظت از آن نماییم، و به‌جای سکه و پول ها در کیف پولمان، ارز های دیجیتال و یا همان پول های دیجیتالی مان را ذخیره کنیم.

HODL از کجا آمده است؟

قصه پیدایش HODL به سال 2013 یعنی حدود 8 سال پیش برمی‌­گردد. درست در زمانی که فعالیت در زمینه ارز های دیجیتال به مانند امروز گسترش نیافته بود. در آن زمان در سایت معروف bitcointalk سخن از بیت کوین بود. بیت کوین قیمت بسیار ناچیزی داشت و در حدود 15 دلار بود. هنوز اطلاعات زیادی در این حوزه وجود نداشت، در این میان شخصی به اسم GameKyuubi اصطلاحی را در دنیا رواج داد که تا امروز ادامه دارد، و جز استراتژی­ های اصلی و جذاب برای سرمایه گذاران حرفه ای محسوب می‌شود. بله هودل!

او اصطلاح غلطی را به عمد به اشتراک گذاشت و باعث مشهور شدن آن گشت:

I Am Hodling: او چنین نوشت، و از سرمایه گذاران خواست تا به جای فروش بیت‌کوین با قیمت کمتر، آن را ذخیره و نگهداری کنند و در آینده با قیمت بیشتری بفروشند.

HODL در حقیقت برگرفته از واژه HOLD است که در آن جای L و D به عمد پیس و پیش شده است، HOLD در زبان انگلیسی به معنای نگه‌داشتن است و اصطلاح هودل به معنای نگهداری بیت‌کوین و سایر ارز های دیجیتال است.

گفتنی است که هودل صرفاً به معنای نگهداری ارز های دیجیتال اطلاق نمی­‌گردد و معنای بسیار جامع‌تری دارد که عبارت است از:

“هودل یعنی در قیمت مناسب،

 ارز های دیجیتال مناسب را بخرید،

در جای مناسب و امنی نگهداری کنید،

و در زمان مناسبی، با قیمت مناسب و سود بیشتری بفروشید.”

کل فلسفه هودل همین است.

HODL یا هودل چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
HODL

استراتژی هودل ویژه چه کسانی است؟

با وجود اینکه هودل در بلند مدت می­‌تواند سودده باشد ولی با این‌ حال همه به این استراتژی عمل نمی­‌کنند، در حالت کلی می‌توان گفت هودل ویژه کسانی است که:

1. دیدگاه بلند مدتی به سرمایه گذاری دارند.

2. ریسک پذیر هستند.

3. از افت قیمت و ریزش قیمتی نمی‌­هراسند.

4. زمانی که بقیه به علت افت شدید قیمتی اقدام به فروش می­‌کنند، آنها سرمایه خود را حفظ می­‌کنند.

5. به جای سود کمتر به سود بیشتری اعتقاد دارند.

6. به ترید روزانه علاقه ای ندارند.

کدام ارز های دیجیتال مناسب HODL است؟

دانستیم که HODL با بیت کوین معنا یافت، و در ابتدا به نگهداری ارز دیجیتال بیت‌کوین و فروش آن در بلند مدت با سود بیشتر و قیمت بیشتر اطلاق می­شد، اما بعدها ارزها و آلت کوین هایی دیگر نیز شامل هودل شدند. و شما امروزه علاوه بر بیت‌کوین، می‌توانید سایر ارزهای معتبر مانند اتریوم را نیز هودل کنید.

نکات بسیار مهم HODL که بایستی به یاد داشته باشم:

1. روی ارز های دیجیتالی که MarKet Cap زیادی دارند سرمایه گذاری کنید.

گفتنی است، برای هودل کردن حتماً از ارزهای معتبر و دارای ارزش و سهم بازاری زیاد استفاده کنید، زیرا ارزهایی که ارزش بازاری کمتری دارند و از اعتبار چندان زیادی برخوردار نیستند ممکن است آینده چندان مثبتی نداشته باشند.

2. آدم عاقل تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌­گذارد!

این اصطلاح قدیمی چاره کار ما در بازارهای مالی است، و تعبیر بسیار زیبایی است.

پس بنابراین برای هودل کردن حتما از سبدی متنوع از ارز های دیجیتال استفاده کنید. به عبارتی کل سرمایه خودتان را در گرو یک رمز ارز نگذارید. شما می‌توانید یک ارز را هودل کنید و سایر ارزها را به صورت روزانه و کوتاه مدت ترید کنید، زیرا آینده غیر قابل‌ پیش ‌بینی است.

پس استراتژی تنوع سازی ارز های دیجیتال نکته بسیار مهمی است که هرگز نبایستی فراموش کنیم.

HODL یا هودل چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
هودل

نتیجه: گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی!

در این مقاله درباره استراتژی کاربردی هودل آموختیم. هودل استراتژی بلند مدتی است که می­‌تواند بسیار سودبخش باشد، مصداق بارز و واقعی HODL رشد قیمتی 52000 برابری بیت‌کوین در فاصله سال های 2013 تا 2015 بود که حتی با افت شدیدی قیمتی بیت کوین در پس آن، باز هم قیمت بیت کوین 17 برابر قیمت سال 2013 بود. و این بیانگر این است که اگر بر روی ارز های دیجیتال با ارزش بازاری بالاتری برای بازه زمانی بلند مدت سرمایه گذاری کنید، می­‌توانید با استفاده از استراتژی HODL شاهد رشد سرمایه خودتان باشید.

با این‌ وجود استفاده از این استراتژی بستگی به تشخیص و تصمیم شما و میزان سرمایه فعلی شما دارد، آنچه که مسلم است قبل از هر اقدامی تصمیم خودتان را برای نحوه سرمایه گذاری مشخص کنید، و از طرفی دیگر هرگز تمام سرمایه خودتان را روی یک ارز دیجیتال متمرکز نکنید، زیرا همانطور که اشاره کردیم آینده غیرقابل پیش بینی است.

پیشنهاد ما این است که اگر برای ورود به بازار کریپتوکارنسی ها با سوالات و ابهامات زیادی فکر می‌­کنید مواجه هستید و نمی‌دانید چگونه آنها را رفع کنید، مشاوران و کارشناسان مجرب ما در آکادمی پارسیان بورس در خدمت پاسخگویی به سوالات شما هستند.

پس همین حالا با ما در تماس باشید.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در رشت استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی