آموزش افتتاح حساب وکالتی
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش افتتاح حساب وکالتی از 0 تا 100

اگر قصد افتتاح حساب وکالتی دارید، باید بگوییم حساب وکالتی، نوعی حساب بانکی است که کاربر باید پول موردنیاز برای خرید کالای فیزیکی را از طریق یک شرکت واریز کند تا بتواند در قرعه‌کشی‌ها و طرح‌های فروش شرکت کند. در سال‌های پیشین به دلایل متعددی قیمت خودرو افزایش‌یافته است. از طرفی افزایش تقاضا برای خودرو در کشورمان باعث شده تا تولید شرکت‌های داخلی پاسخگوی نیاز مردم نباشد. درنتیجه شرکت‌های خودروسازی محصولات خود را از طریق قرعه‌کشی به فروش می‌رسانند.

برای شرکت در طرح‌های قرعه‌کشی مشتریان ابتدا باید یک حساب وکالتی ایجاد کنند. با توجه به اختلاف قیمت بالای کارخانه و بازار در خودرو، تعداد کثیری از افراد در طرح‌های فروش خودرو ثبت‌نام کرده و از امتیاز آن بهره‌مند می‌شوند. افراد متقاضی قبل از ثبت سفارش خرید از طریق سایت شرکت خودروسازی ابتدا بایستی حساب وکالتی خود را در یکی از بانک‌های ایجاد کرده و سپس مبلغ موردنظر برای ثبت‌نام خودرو را واریز کنند. سؤالی که در این مرحله پیش می‌آید این است که حساب وکالتی چیست؟ و چگونه افتتاح می‌شود؟ در پارسیان بورس با آموزش افتتاح حساب وکالتی در کنار شما هستیم.

همچنین حتما پیشنهاد می‌کنیم ضمن مطالعه این مطلب، مقاله آموزشی خرید خودرو از بورس کالا را نیز مطالعه فرمایید.

حساب وکالتی چیست؟

میدانیم که برای انجام معاملات در بورس کالای ایران خرید اقلامی مانند خودرو، داشتن حساب وکالتی یکی از ضروریات است. حساب وکالتی نوعی حسابی است که به یک کارگزاری متصل بوده و مبلغ موردنیاز برای خرید در بورس کالا از این ناحیه تأمین می‌شود.

حساب وکالتی به این معنی است که مشتری به‌طرف مقابل خود (که می‌تواند بورس اوراق بهادار یا غیره باشد) اجازه می‌دهد تا از حساب بانکی وی پول برداشت کند. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که شما حساب وکالتی را به بورس کالا می‌دهید، به این معنی است که بورس کالا می‌تواند کارمزد معاملات شما را از موجودی حساب وکالتی شما کسر کند. یا به‌عنوان‌مثال اگر اکانت وکالتی خود را به ایران‌خودرو و سایپا بدهید، یعنی به آن‌ها اجازه می‌دهید موجودی حساب شما را بررسی کنند و در صورت خرید خودرو از این شرکت‌ها می‌توانند مبلغ لازم را برای ثبت‌نام خودرو پرداخت کنند.

اکثر کارگزاری‌های فعال در بورس کالا، امکان معامله در بازار بورس کالا را از طریق حساب وکالتی برای مشتریان فراهم می‌کنند. برای افتتاح حساب وکالتی نیاز به دریافت معرفی‌نامه از کارگزاری دارید. متقاضیان با مراجعه به‌حساب‌های کارگزاری می‌توانند این معرفی‌نامه را دریافت کنند. پس از ارائه این معرفی‌نامه به بانک، امکان افتتاح حساب وکالتی وجود خواهد داشت.

لازمه دریافت این معرفی‌نامه و افتتاح حساب وکالتی، اخذ کد بورس کالا می‌باشد که از طریق سامانه EBGO قابل دریافت است. با مراجعه به سایت کارگزاری می‌توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید و کد بورس کالا را دریافت کنید. هر فردی می‌تواند در کارگزاری‌ها و بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات بورس کالای مختلف، حساب وکالتی داشته باشند، اما چیزی که باید در نظر داشته باشیم این است که در هر کارگزاری فقط یک حساب وکالتی افتتاح می‌شود. نوع حسابی که برای این منظور در نظر گرفته‌شده، سپرده کوتاه‌مدت یا پس‌انداز است و کسانی که چک برگشتی دارند نمی‌توانند حساب وکالتی افتتاح کنند.

نحوه درست کردن حساب وکالتی

افتتاح حساب وکالتی

نحوه افتتاح حساب وکالتی آنلاین به شرح زیر است: مشتریان در ابتدا باید به سامانه EBGO مراجعه کنند. این سامانه که مربوط به مدیریت تراکنش‌های ما بین کارگزاران و مشتریان در حوزه بورس کالا می‌باشد، نقش مهمی در دریافت کد بورس کالا و دریافت معرفی‌نامه افتتاح حساب وکالتی دارد.

  • ابتدا به سایت ebgo.ir و سپس به قسمت کارگزاران فعال بروید.
  • با انتخاب کارگزاری موردنظر، به سامانه EBGO هدایت‌شده و سپس بر روی دریافت کد آنلاین بورس کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی مشخصات فردی، آدرس، اطلاعات مالی خود را وارد کرده و اسناد لازم را آپلود کنید.
  • در این مرحله ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی تکمیل‌شده و امکان دریافت معرفی‌نامه افتتاح حساب وکالتی در قسمت اطلاعات بانکی را خواهید داشت.
  • پس از دریافت معرفی‌نامه یکی از بانک‌ها، لازم است متقاضی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به افتتاح حساب اقدام نماید. پس از افتتاح حساب باید به سامانه EBGO مراجعه و از قسمت اعلام شماره‌حساب ، مشخصات حساب را در اختیار کارگزار قرار دهید.
  • پس از طی این مراحل و تائید حساب توسط کارگزاری، خرید کالا ازجمله خودرو با این حساب از طریق کارگزاری امکان‌پذیر خواهد بود.

نحوه دریافت معرفی‌نامه وکالت‌نامه

ابتدایی ترین مرحله برای ورود به بورس، ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام است. سپس مراحل ثبت‌نام که شامل ارائه مدارک هویتی، نمونه امضا و عکس و … می‌باشد را انجام دهید. پس از ثبت‌نام در سامانه سجام، باید به سایت یکی از کارگزاری‌های ارائه‌دهنده خدمات بورس کالا مراجعه و مراحل دریافت کد بورس کالا را تکمیل کنید. سامانه مربوط به دریافت این کد سامانه EBGO است که امکان تعامل بین کارگزاران و خریداران کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند.

این سامانه به کارگزاری‌های فعال در این زمینه متصل است و متقاضیان با مراجعه به کارگزاری موردنظر خود برای دریافت کد بورس کالا و دریافت معرفی‌نامه افتتاح حساب وکالتی به این سامانه هدایت می‌شوند. در سامانه EBGO پس از پر کردن اطلاعات هویتی، مالی و … ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی انجام می‌شود.

پس از واردکردن اطلاعات و تائید آن‌ها توسط کارگزار، معرفی‌نامه به شما ارائه می‌شود. حال باید از این نامه پرینت بگیرید و با مدارک هویتی خود به یکی از بانک‌های خدماتی مراجعه کنید تا حساب وکالتی افتتاح کنید. پس از افتتاح حساب وکالتی، باید مبلغ موردنیاز برای ثبت سفارش خودرو در بورس کالا را در حساب وکالتی خود واریز کنید. در غیر این صورت سفارش شما ثبت نمی‌شود و نمی‌توانید در روز عرضه خودرو در فرآیند فروش خودرو شرکت کنید. مقدار پولی که باید در حساب شما موجود باشد به نوع خودرو و تقاضای آن محصول بستگی دارد.

تائید حساب وکالتی

معامله‌گرانی که تمایل دارند در بازار بورس کالا فعالیت کنند، پس از احراز هویت در سامانه سجام و دریافت کد بورسی از کارگزاری انتخابی خود، با دریافت معرفی‌نامه از کارگزاری، می‌توانند حساب وکالتی خود را به یکی از بانک‌ها برای افتتاح بورس کالا ارائه کرده و در مرحله بعدی برای اتصال این حساب به کارگزاری، تائید حساب وکالتی بورس کالا است. به این معنی که پس از افتتاح حساب وکالتی در بانک باید شماره‌حساب افتتاح‌شده به کارگزاری اعلام شود تا این حساب تائید شود و امکان برداشت از آن برای شرکت در معاملات بورس کالا فراهم شود. برای این منظور لازم است متقاضیان به سایت کارگزاری مراجعه و پس‌ازآن وارد سامانه EBGO شده و اعلام شماره‌حساب اکانتی را در صفحه اصلی این سامانه انتخاب کنند.

با ورود به این قسمت مشخصات حساب وکالتی افتتاح‌شده از متقاضی درخواست می‌شود و پس از واردکردن این اطلاعات، حساب به کارگزاری معرفی می‌شود و با تائید کارگزاری به‌عنوان حساب نماینده معامله‌گر شناخته می‌شود. با تأمین کالاهایی مانند خودرو و پس از ثبت درخواست، امکان برداشت وجه از این حساب توسط کارگزاری و خرید کالا وجود خواهد داشت.

در کدام بانک حساب وکالتی درست کنیم؟

چه بانک‌هایی برای حساب‌های وکالتی اعلام‌شده است؟

لیست اسامی بانک‌های مورد تائید برای افتتاح حساب وکالتی می‌باشد:

  • بانک ملی
  • تجارت
  • رفاه
  • بانک صادرات
  • اقتصاد نوین
  • بانک ملت

حساب وکالتی ایران خودرو

حساب وکالتی ایران‌خودرو

در ادامه مراحل افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو را ذکر می کنیم.

 مراحل افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو

  • افتتاح حساب نمایندگی نزد بانک‌های عامل و با پرداخت حداقل 90 میلیون تومان آن از طریق سامانه اینترنتی بانک‌های عامل ثبتنام تکمیل میشود.
  • متقاضی با واردکردن کد کاربری و رمز عبور حداکثر 3 روز پس از افتتاح حساب وکالتی و واریز حداقل 90 میلیون تومان وارد صفحه ثبت‌نام‌شده و خودرو را انتخاب می‌کند.
  • در پایان مراحل ثبت‌نام به متقاضی کد رهگیری تعلق می‌گیرد.
  • مراسم قرعه‌کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.
  • لیست برندگان قرعه‌کشی حداکثر تا 5 روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت ایران‌خودرو و از طریق ارسال پیامک اعلام می‌شود. سپس به سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو مراجعه و حواله یک‌باره را انجام داده و مراحل را ادامه دهید.

نکته که حائر اهمیت است این است که در صورت عدم پرداخت کامل پیش‌پرداخت به‌حساب ایران خودرو، ثبت‌نام متقاضی، منقضی می‌شود. در صورت انصراف مشتری و همچنین مشاهده مغایرت در شرایط احراز هویت متقاضی در هر مرحله تا زمان تحویل خودرو، ثبت‌نام متقاضی کامل تلقی و وجه پرداختی مشتری خواهد بود.

حداکثر ظرف مدت 20 روز به شماره شبای درج‌شده عودت داده می‌شود. متقاضیانی که فاقد گواهینامه معتبر رانندگی باشد. در صورت درخواست ثبت‌نام ضمن اینکه ثبت‌نام ملغی می‌شود، به مدت 3 سال از ثبت‌نام در کلیه طرح‌های فروش ایران‌خودرو محروم خواهند شد.

حساب وکالتی سایپا

افتتاح حساب وکالتی سایپا

افتتاح حساب در سایپا، شباهت زیادی به روند افتتاح آن در شرکت ایران‌خودرو دارد. برای افتتاح حساب وکالتی سایپا ابتدا باید کد بورسی داشته باشید مشتریان می‌توانند با مراجعه به یکی از بانک‌های تجارت، ملی، صادرات، ملت، رفاه و اقتصاد نوین نسبت به دریافت وکالت اقدام کنند. حساب وکالتی را به هنگام خرید خودرو از بورس کالا لازم خواهید داشت.

محصولات خودروسازی سایپا از دو طریق بورس کالا و طرح‌های فروش عرضه می‌شود. نحوه افتتاح حساب وکالتی سایپا برای خرید خودرو از طریق طرح‌های فوق فروش یا پیش‌فروش از طریق بورس کالا متفاوت است. ازآنجایی‌که تقاضا برای خرید محصولات سایپا به‌ویژه از طریق طرح‌های فروش و بورس کالا افزایش‌یافته است، در این قسمت نحوه ایجاد حساب وکالتی در هر روش را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد. به‌این‌ترتیب متقاضیان می‌توانند به‌راحتی یک حساب وکالتی سایپا ایجاد کرده و با استفاده از آن اقدام به خرید خودرو کنند.

  • آدرس وب سامانه بورس کالا یعنی ebgo.ir را در مرورگر خود وارد کرده و جستجو کنید.
  • پس از جستجو در آدرس بالا، کمی صبر کنید تا گوگل نتایج جستجوی شما را نمایش دهد. برای دریافت کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا روی اولین سایت کلیک کنید.
  • در ادامه وارد صفحه اصلی این سیستم شوید. در بالای صفحه منویی وجود دارد که شامل گزینه‌های مختلف است. برای انجام امور مربوط به دریافت کد بورسی روی گزینه «کارگزاری‌های فعال» کلیک کنید.
  • می‌توانید لیست کارگزاران فعالی که امکان معامله در بورس کالا فراهم می‌کنند را مشاهده کنید. در قسمت اول صفحه امکان جستجو بر اساس حروف الفبا وجود داشت.
  • با رفتن به انتهای صفحه لیست کلیه کارگزاری‌های معتبر کشور که امکان دریافت کد بورسی و ایجاد حساب وکالتی سایپا را در اختیار شما قرار می‌دهند را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت کارگزاری موردنظر خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  • با انتخاب کارگزاری موردنظر به صفحه ورودی آن منتقل می‌شوید. در این قسمت گزینه‌های مختلفی وجود دارد که برای ایجاد حساب کاربری در بورس کالا باید گزینه دریافت کد آنلاین در بورس کالا را انتخاب کنید. پس‌روی این گزینه کلیک کنید.
  • در ادامه به پنجره ورودی قسمت ثبت‌نام می‌رسید. دقت داشته باشید قبل از ثبت‌نام، دریافت کد بورس کالا و افتتاح حساب وکالتی سایپا حتماً باید کد سجام داشته باشید.
  • به‌این‌ترتیب وارد فرآیند ثبت‌نام در بورس کالا شده و پس از تکمیل آن امکان خرید با حساب وکالتی سایپا در این بازار را خواهید داشت. در قسمت مربوط به ثبت‌نام باید اطلاعات هویتی و مشخصات، اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت، اطلاعات مالی را وارد کنید. پس از تکمیل کلیه اطلاعات موردنیاز و آپلود اسناد موردنیاز، نام شما برای دریافت کد ثبت می‌شود. حال باید معرفی‌نامه خود را دریافت کرده و به بانک مراجعه کنید تا کد بورسی را دریافت کرده و حساب وکالتی سایپا ایجاد کنید.
  • پس از افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک موردنظر مجدداً به سامانه EBGO مراجعه و شماره‌حساب و سایر مشخصات حساب خود را در اختیار کارگزاری خود قرار دهید.
  • حساب وکالتی شما برای انجام معاملات در بازار کالا تکمیل‌شده است.

کارگزاری مفید

افتتاح حساب وکالتی در بورس کالا مفید

اولین قدم برای ورود به سیستم EBGO احراز هویت سجام است. پس از احراز هویت به آدرس mofid.ebgo.ir مراجعه کنید. پس از ورود به صفحه ورود به سیستم بر روی گزینه دریافت کد آنلاین در بورس کالا کلیک کرده و وارد EBGO شوید:

  • در این مرحله بر روی گزینه دریافت کد آنلاین در بورس کالا کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید.
  • در صفحه جدید شماره ملی و شماره همراه خود و کد امنیتی مشخص‌شده در تصویر را وارد کنید. سپس بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.
  • کد ملی خود را وارد کنید.
  • در مرحله بعد یک کد 5 رقمی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. سپس باید کد ارسال‌شده به تلفن همراه خود را در کادر وارد کنید. درنهایت بر روی گزینه “Confirm” کلیک کنید.
  • کد پیامک را در EBGO وارد کنید.
  • پس از واردکردن کد تائید، به صفحه پروفایل شخصی در سیستم EBGO هدایت می‌شوید. شما باید اطلاعات شخصی خود (آدرس، اطلاعات مالی، اطلاعات شغلی و …) را در این صفحه وارد کنید.
  • در مرحله بعد اطلاعات حساب بانکی ثبت‌شده شما در سامانه سجام نمایش داده می‌شود. برای دریافت کد آنلاین در بورس کالا باید حساب بانکی «کوتاه‌مدت عادی» خود را که در بانک‌های عامل افتتاح‌شده است به کارگزار معرفی کنید. این حساب به‌عنوان حساب وکالتی» در نظر گرفته می‌شود. برای افتتاح حساب در بورس کالا در بانک‌های عامل نیاز به معرفی‌نامه دارید که در قسمت معرفی شماره‌حساب بانکی در سامانه EBGO می‌توانید آن را دریافت کنید. پس از دریافت معرفی‌نامه به بانک مراجعه کرده و حساب نمایندگی خود را بازکنید.
  • در این مرحله از ثبت‌نام در سامانه EBGO باید تصویر امضای خود را در سامانه آپلود کنید. سپس مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید. درنهایت در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت‌نام، پیامک تأییدیه برای شما ارسال خواهد شد.
  • پس از افتتاح حساب نمایندگی در بانک‌های عامل، لازم است به سامانه مراجعه و نسبت به «اعلام شماره‌حساب وکالتی» اقدام نمایید.

بانک ملت

افتتاح حساب بانک ملت

برای افتتاح حساب وکالتی اینترنتی بانک ملت، فرد باید سپرده کوتاه‌مدت نزد بانک ملت داشته باشد. لذا چنانچه متقاضی وکالت حساب بانک ملت قصد افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک ملت را دارد و دارای حساب سپرده نزد این بانک نیست باید در اسرع وقت به یکی از شعب این بانک مراجعه و نسبت به افتتاح حساب اقدام نماید.

  • ابتدا باید آدرس اینترنتی سامانه افتتاح حساب وکالتی بانک ملت یا سایت بسطام را جستجو کنید. پس آدرسbankmellat.ir را در مرورگر خود قرار دهید و جستجو کنید
  • پس از جستجو آدرس بالا، مدتی صبر کنید تا گوگل نتایج جستجوی شما را نمایش دهد. اولین سامانه ذکرشده در بالا در فهرست نتایج با همین آدرس و عنوان «سامانه بانک ملت» مربوط به سامانه حساب وکالت‌نامه بانک ملت است. پس‌روی آن کلیک کرده و وارد شوید.
  • با انتخاب گزینه قبلی وارد صفحه اصلی سامانه بسطام یا سایت افتتاح حساب نمایندگی این بانک شوید. اکنون با ورود به‌حساب کاربری خود در این سیستم قادر به ایجاد یک حساب وکالتی خواهید بود.

افتتاح حساب بانک ملی

  • اولین قدم باید آدرس اینترنتی سایت فیروزه بانک ملی یعنیbmi.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست‌وجو نمایید.
  • بعد از جستجو نشانی فوق، کمی صبر کنید تا نتیجه جست‌وجوی‌تان توسط گوگل نمایش داده شود. اولین سایت بالا در لیست نتایج با همین نشانی مربوط به سامانه حساب وکالتی بانک ملی است. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید.
  • در مرحله بعد، به صفحه اصلی سایت فیروزه بانک ملی وارد شوید. در این قسمت توضیحاتی را در رابطه با این سامانه و نحوه فراهم‌سازی امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک ملی مشاهده می‌کنید. جهت استفاده از این سایت برای تبدیل حساب عادی به وکالتی، بر روی گزینه «ورود به سامانه»‌ کلیک نمایید.
  • به‌این‌ترتیب، وارد بخش ورودی این سامانه خواهید شد. در این قسمت می‌توانید با استفاده از دو روش مختلف به سایت فیروزه واردشده و نسبت به افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک ملی اقدام نمایید.
  • با انجام این چند مرحله ساده می‌توانید به سایت در نظر گرفته‌شده توسط بانک ملی ایران جهت افتتاح حساب وکالتی وارد شوید. در ادامه هم با تکمیل فرم حساب وکالتی بانک ملی در این سامانه، امکان ثبت‌نام در طرح‌های فروش شرکت‌های خودروساز و معامله در بورس کالا را خواهید داشت.

seepah bank

افتتاح حساب وکالتی بانک سپه

برای ایجاد حساب وکالتی در بانک سپه کافی است یک سری مراحل ساده را مرحله‌به‌مرحله انجام دهید. اقدامات لازم برای افتتاح حساب نمایندگی این بانک به شرح زیر است:

  • وارد حساب کاربری خود در اینترنت بانک سپه شوید. برای این منظور آدرس اینترنتی آنebanksepah.ir را در مرورگر خود وارد کرده و جستجو کنید.
  • پس از جستجو آدرس بالا، منتظر بمانید تا گوگل نتایج جستجوی شما را نمایش دهد. اولین سامانه ذکرشده در لیست نتایج با همین آدرس و عنوان مربوط به اینترنت بانک سپه می‌باشد.
  • به‌این‌ترتیب وارد صفحه ورود اینترنت بانک سپه شوید. در این قسمت از شما خواسته می‌شود که اطلاعات کاربری خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کاربری و رمز عبور ثابتی است که هنگام فعال کردن اینترنت بانک در شعبه در اختیار شما قرارگرفته است. درنهایت بر روی عبارت “ورود” کلیک کنید تا به‌حساب خود در اینترنت بانک سپه منتقل شود.
  • اگر اطلاعات کاربری اینترنت بانک خود را به‌درستی وارد کرده باشید، وارد حساب کاربری خود خواهید شد. برای افتتاح حساب وکالتی باید از این قسمت روی گزینه «حساب وکالتی» کلیک کنید.
  • به‌این‌ترتیب باید مراحل موردنیاز را مرحله‌به‌مرحله طی کنید و مدارک موردنیاز را برای ایجاد اکانت وکالتی خود آپلود کنید یا اکانت عادی خود را به وکالتی تغییر دهید.

افتتاح حساب وکالتی تجارت

برای افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت یک سری مراحل ساده را که در این قسمت شرح داده‌ایم طی کنید. این مراحل لازم برای ورود به سایت مذکور شامل موارد زیر است:

  • در مرحله اول باید آدرس اینترنتی این سامانه یعنیtejaratbank.ir/vekalati را در مرورگر خود قرار دهید و جستجو کنید.
  • پس از جستجو در آدرس بالا، منتظر بمانید تا گوگل نتایج جستجوی شما را نمایش دهد. سپس سامانه اول لیست نتایج را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  • در مرحله بعد وارد سایت تعیین‌شده برای این منظور شوید و می‌توانید حساب وکالتی آنلاین بانک تجارت افتتاح کنید. مسیر در نظر گرفته‌شده برای ایجاد این نوع حساب برای فعالیت در بورس کالا و شرکت در قرعه‌کشی خودرو متفاوت است.
  • با انجام این چند مرحله ساده وارد سیستم وکالتی می‌شوید.

سخن آخر

حساب وکالتی نوعی حساب بانکی است که سرمایه‌گذاران برای مقاصد مختلف در بورس کالا و بورس از آن استفاده می‌کنند. افتتاح حساب وکالتی برای بورس کالا ضروری و برای بورس اختیاری است. روش‌های افتتاح حساب وکالتی در بورس با بورس کالا متفاوت است. سرمایه‌گذارانی که هم‌زمان در بورس کالا و بورس فعال هستند، می‌توانند با معرفی حساب بانکی بین سامانه معاملات کالا و بورس، فرآیند انتقال وجه نقد به‌حساب وکالتی خود را تسریع بخشند. در این مقاله به افتتاح حساب وکالتی پرداختیم و نحوه افتتاح حساب را در آیتم‌های مختلف بررسی کردیم. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه آکادمی پارسیان بورس تماس بگیرید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی