همه آن چیزی که درباره تتر، انواع تتر و شبکه های آن باید بدانیم | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

تتر چیست؟ معرفی 0 تا 100 تتر و انواع تتر (USDT)

اگر می‌خواهید بدانید که تتر چیست؟ باید بگوییم که tether یک ارز دیجیتال نام‌ آشنا، شناخته شده و معروف در دنیای کریپتوکارنسی‌ها است، این رمز ارز ویژگی‌های خاص خودش را دارد، و از برخی ابعاد متفاوت با سایر ارزهای دیجیتال است، در این مقاله قصد داریم درباره این استیبل کوین و ویژگی‌های آن صحبت کنیم، با ما همراه باشید تا به واکاوی tether بپردازیم و انواع تتر و شبکه‌های تتر را همراه با هم بشناسیم.

تتر چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است اندکی درباره خود تتر اطلاعاتی را داشته باشیم، تتر یا Theter با نماد USDT یک رمز ارز بلاک چین محور است که در سال 2015 معرفی شد. این رمز ارز در ابتدا real coin نام داشت که بعدها به تتر تغییر نام داد، ویژگی مهم تتر این است که جز ارزهای باثبات است، و به عبارتی از نوع ارزهای Stable coin است، منظور از ارزهای باثبات به این معنا است که در برابر نوسانات احتمالی دنیای رمز ارزها ارزش خودش را حفظ می‌­کند، شاید با خود بپرسید چه ویژگی و دلیلی باعث می‌شود که این استیبل کوین ارزش خودش را حفظ کند؟

پاسخ روشن است، این امر به دلیل این است که فیات‌هایی همچون دلار و یورو پشتیبان usdt هستند. از آنجایی‌ که ارزش این فیات‌ها تقریبا ثابت است و خیلی تغییر نمی‌­کند، در نتیجه میزان تغییر ارزش tether نیز به همان اندازه است و خیلی تغییر نمی­‌کند. برخلاف بیت کوین و سایر رمزارز ها، این استیبل کوین از نوسانات قیمتی در امان است.

قیمت تتر معادل 1 دلار آمریکا است، و قابلیت نقدشوندگی زیادی دارد و از امنیت خوبی نیز برخوردار است.

تتر (Tether) چه کاربردهایی دارد؟

tether با اهداف گوناگونی تسهیل گرانه ایجاد شده است، ترکیب یک ارز دیجیتال با یک فیات می‌­تواند خروجی‌ها زیادی داشته باشد که تا قبل از آن در بازارهای مالی شاهد آن نبودیم:

1. به آسانی و بدون محدودیت پول انتقال دهید

حتما اطلاع دارید که اگر از سایر درگاه‌ها بخواهید پول را انتقال دهید و تبدیل به یک ارز دیگر کنید چه دردسرها و قوانین خاص خودش را دارد! usdt  آمد که این دردسرها و سختی‌ها را از میان بردارد.

شما به‌ آسانی و در عرض چند دقیقه می­‌توانید به هرکجای دنیا که بخواهید بدون محدودیت خاصی پول انتقال دهید، به همین راحتی!

از طرفی کارمزد انتقال از طریق این استیبل کوین بسیار کمتر از روش های دیگر است.

2. ارزش سرمایه خودتان را حفظ کنید

بازار ارزهای دیجیتال است و امکان هزار و یک اتفاق! حتی اگر شاه بازار باشی و نصف سهم بازار را هم داشته باشی ممکن است قیمت افت کند و کلی ضرر بر جای بگذارد! بله بیت کوین. حتی بیت کوین هم می­تواند برای شما ضرر و زیان ایجاد کند. زیرا این بازار به‌شدت تحت تاثیر وقایع مختلف است.

خب چاره چیست؟

چاره کار tether است، وقتی در حالت ضرر هستید، سرمایه خودتان را به این استیبل کوین تبدیل کنید تا ارزش پولتان حفظ شود.

همه آن چیزی که درباره تتر، انواع تتر و شبکه های آن باید بدانیم | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
تتر (Tether)

انواع تتر (Tether) چیست؟

usdt به‌طورکلی در 3 دسته کلی قابل دسته‌بندی است که عبارت‌اند از:

1. تتر اومنی یا Omni

Omni پلتفرمی است که بر روی بلاک چین بیت کوین عرضه شده است. و ویژگی‌هایی مانند بیت کوین دارد. از جمله ویژگی‌های اومنی می­توان به:

  • کارمزد زیاد
  • سرعت کم تراکنش‌ها
  • امکان حمله هکرها

اشاره کرد. آدرس tether اومنی مانند آدرس بلاک چین بیت کوین است و 34 کاراکتر دارد و با bc1 و یا اعداد 1و2و3 آغاز می­‌شود.

2. تتر اتریوم

در دومین نوع از انواع تتر، این استیبل کوین بر روی بلاک چین اتریوم ارائه و عرضه شده است، از جمله ویژگی‌های شبکه اتریوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت زیاد
  • و کاهش میزان کارمزد

آدرس والت اتریوم به‌ صورت ERC-20 است و آدرس‌ها با OX آغاز می­‌شوند و 42 کاراکتر دارند.

3. تتر ترون

ترون در گذشته انشعابی از اتریوم بود، ولی اکنون مستقل است، از جمله ویژگی‌هایی شبکه ترون می­‌توان به:

  • سرعت زیاد نسبت به اتریوم
  • کارمزد کم نسبت به اتریوم

اشاره کرد، آدرس‌های والت tether ترون 34 کاراکتر دارند و با حرف T آغاز می­‌شوند، و الگوریتم شبکه ترون TRC-20 نام دارد.

همه آن چیزی که درباره تتر، انواع تتر و شبکه های آن باید بدانیم | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
انواع usdt

معرفی 6 کیف پول معتبر برای نگهداری تتر (Tether)

برای نگهداری این استیبل کوین کیف پول‌های چندی وجود دارند که ما در اینجا چند نمونه از بهترین نمونه‌های کیف پول را برایتان شرح می‌دهیم:

 لجر:

این کیف از نوع سخت‌افزاری است، و امنیت خوبی دارد، لجر از usdt عرضه شده بر روی شبکه اتریوم یا همان ERC-20 پشتیبانی می­‌کند. این کیف پول دو نوع X و S دارد که مدل X برای استفاده در گوشی های موبایل طراحی شده است.

Trezor:

این کیف پول نیز از نوع سخت افزاری است، وصرفا نسخه دسکتاپ آن در دسترس است.

Coinomi:

کوینومی از نوع کیف پول‌های نرم‌افزاری است، و نسخه گوشی و دسکتاپ آن در دسترس است، و از هر 3 نوع شبکه این استیبل کوین پشتیبانی می‌­کند.

Exodus:

اگزودوس کیف پول نرم‌افزاری است، و پشتیبان tether ارائه شده بر روی شبکه ERC-20 است. این کیف پولی مناسب افراد مبتدی در این حوزه است.

Atomic:

این کیف پول از 2 شبکه اتریوم و ترون پشتیبانی می­‌کند و از امنیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.

My Ether Wallet:

این کیف پول تنها از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌­کند، و از جمله کیف پول‌های تحت وب است.

ما در مقاله‌ای تحت عنوان بهترین کیف پول تتر، والت‌های مناسب این استیبل کوین را کامل‌تر بررسی کرده‌ایم.

چگونه می‌توانیم تتر بخریم؟

برای یادگیری شیوه خرید این استیبل کوین، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی نحوه خرید تتر را از بلاگ پارسیان بورس مطالعه نمایید که به صورت اختصاصی برای این موضوع نوشته شده است.

نتیجه گیری:

در این مقاله دانستیم که تتر چیست و چه تفاوتی با سایر ارزهای دیجیتال دارد.این استیبل کوین به دلیل اینکه از پشتیبانی فیات‌ها برخوردار است، ارزش خود را در طول زمان حفظ می­‌کند. این رمز ارز باعث شده است بسیاری از افراد گرایش به ذخیره دارایی‌های خود در قالبusdt داشته باشند، tether مزایای خاص خودش را دارد که در بالا به آن اشاره کردیم.

با این‌ حال برای فعالیت در زمینه ارزدیجیتالusdt و تبدیل سرمایه به این استیبل کوین بهتر است، گام به گام این کار را انجام دهیم و به یکباره تمام سرمایه خود را به تتر تبدیل نکنیم!

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری داشته باشید، ما در آکادمی پارسیان بورس در هر زمانی پاسخگوی سوالات شما هستیم.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال در مشهد به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در اصفهان استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی