نحوه خرید تتر در ایران؛ چطور در ایران تتر بخریم؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

نحوه خرید تتر برای افراد تازه‌ وارد از صفر تا 100

امروزه شاهد انبوه گسترده‌ای از انواع ارزهای دیجیتالی در بازارهای موفق جهانی هستیم که اتفاقا سیر صعودی قابل توجهی را نیز در بر دارند. حتما شما نیز با انواع مختلف این ارزهای رمزنگاری شده، مواجه شده‌اید. در میان این انبوه پیشرو و سرمایه گذاری موفق، انتخاب بهترین و امن‌ترین آنها کمی دشوار و پیچیده است. ارزهای رمزنگاری شده از حجم معاملات بسیار بالایی برخوردار هستند. اما سوال اینجاست که: چقدر انواع این ارزها را می‌شناسید؟! آیا ارز دیجیتالی تتر را می‌شناسید؟! راهکارها و نحوه خرید تتر کدام است؟!

امروز در این مطلب، آموزش خرید تتر را به شما خواهیم داد، گفتنی است که این مطلب بخش کوچکی از آموزش ارز دیجیتال در آکادمی پارسیان بورس است که تحت کلاس‌های حضوری برگزار می گردد.

تتر چیست؟

امروزه شاهد تعاریف مختلفی از این ارز دیجیتالی هستیم. اما در یک توضیح مفید و کلی از تتر می‌توان گفت که: سومین و بزرگترین ارز دیجیتالی در جهان که از جمله پر استفاده‌ترین ارزها بوده است، ارز دیجیتالی تتر می‌باشد. اگر به دنبال یک ارز رمزنگاری شده پایه ثابت و مناسب برای شروع تجارت خود هستید، قطعا انتخاب ارز دیجیتالی تتر (با برخورداری از ایجاد یک بستر مطمئن و امن) بسیار هوشمندانه خواهد بود. استیبل کوین تتر از حجم بسیار بالایی در معاملات برخوردار است.

در واقع می‌توان گفت که: متوسط حجم مبادلات این ارز دیجیتالی، چیزی حدود میلیاردها دلار در یک روز، تخمین زده شده است. یکی از نکات متمایز کننده‌ی این ارز با سایر ارزهای ارائه‌ شده، ثبات و عدم نوسان آنها است. این نوع از ارزها به نوعی می‌توانند به دارایی‌های دنیای واقعی شما (مانند دلار و ..) متصل شوند. همچنین خالی از لطف نیست اگر بدانید که در تجارت‌های بین المللی، ارز دیجیتال تتر به عنوان یک روش کم هزینه و مقرون به صرفه برای انتقال وجود خرید، مورد استفاده قرار گرفته و بسیار کارآمد بوده است. برای نحوه خرید تتر باید بدانید که این ارز دیجیتال با نماد USDT نیز نمایش داده می‌شود.

حتما بازدید کنید: دوره آموزش ارز دیجیتال

آموزش خرید تتر

قبل از هر چیز باید بدانید که ارز دیجیتال تتر به سبب منحصر بفرد بودن، از نظر فنی بر روی بلاک چین‌های مختلفی قابلیت اجرا دارد. از جمله بلاک چین‌هایی که این ارز دیجیتال بر روی آنها اجرا می‌شود، می‌توان به:

  • ETH (اتریوم)
  • TRX (ترون)
  • EOS (ایاس)

اشاره نمود. با گذشت زمان برخی از انواع نسخه‌های عرضه شده‌ی ارز دیجیتال با محبوبیت بسیار زیادی مواجه می‌شوند. برای خرید این ارز دیجیتالی نیز مانند بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر باید از کیف پول ارز دیجیتالی استفاده نمایید.کیف پول‌ها نیز در دو دسته‌ی کلی سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارند.

از جمله کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتالی که در بسیاری از سیستم‌ها مانند: ویندوز، مک، اندروید و … قابل دسترسی هستند، تراست ولت (TRUST WALLET) ، KLEVER، EXODUS می‌باشند. از انواع کیف‌ پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتالی نیز: می‌توان به: Ledger Nano S، KeepKey، Trezor One، Trezor Model T و … اشاره نمود.

حال که توانستید از کیف پول ارزی مناسب برخوردار گردید، باید اقدام به انتخاب روش خرید تتر از دو راه مختلف نمایید.

  • یکی از راهکارها تبدیل دیگر ارزهای دیجیتال مانند:اتریوم و یا بیت کوین و … به تتر است.

راهکار دیگر برای نحوه خرید تتر نیز، استفاده از کارتهای اعتباری نظیر مسترکارت و یا پی پال برای خرید تتر است.

چگونه تتر بخریم

نحوه خرید تتر در ایران

یکی از محدودیت‌‌های کاربر ایرانی برای خرید تتر، عدم دسترسی به کارتهای اعتباری است. از این جهت بهترین راهکار برای خرید تتر در ایران، مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال است. این صرافی‌ها سهولت در خرید تتر را برای کاربران فراهم نموده‌اند. در آکادمی پارسیان بورس می‌توانید یک خرید موفق را با یک احراز هویت بسیار ساده، تجربه کنید.

نحوه خرید تتر در خارج از کشور

گاها برخی از افراد به سبب سکونت در کشورهای دیگر، اقدام به ثبت نام در صرافی‌های بین المللی می‌کنند. در این صورت می‌توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتالی تتر نمایند. صرافی‌های بین المللی در بر دارنده‌ی بزرگترین و معتبرترین صرافی‌ها در جهان، هستند. گاهی برخی از کاربران ایرانی نیز در این وب سایت‌ها فعالیت می‌کنند که این فعالیت به سبب تحریم ایران، بدون احراز هویت انجام می‌پذیرد. این عدم احراز هویت نیز محدودیت‌های خاصی را برای کاربران در بر خواهد داشت.

تفاوت نحوه خرید تتر در ایران و خارج از کشور

ارزهای دیجیتالی هیچ نوع محدودیت جغرافیایی را برای کاربران پدید نمی‌آورند. اما از تفاوت‌های نحوه خرید تتر در ایران و خارج از کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گاها برخی ازمحدوده‌های جغرافیایی با سختی در خرید و فروش این ارزها مواجه هستند. در کشور ایران نیز کمی با سختی در خرید و فروش ارزهای دیجیتالی مواجه خواهیم بود.
  • عدم ثبات قیمت تتر در کشور ایران نسبت به کشورهای دیگر (به دلیل نوسانات قیمت دلار) نیز از تفاوت نحوه خرید تتر در ایران و خارج از کشور است.

چگونه تتر ارزان بخریم

خرید ارزان تتر و یا هر نوع ارز دیجیتالی دیگر، یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران است. اغلب شاهد ارائه‌ی قیمت‌های مختلف در صرافی‌های متفاوت خواهیم بود. این تفاوت قیمت وابسته به دریافت نرخ متفاوت کارمزد اکسچنج‌ها است. لذا برای بهره برداری از یک ارز دیجیتالی ارزان قیمت، انجام تحقیقات در زمینه‌ی نرخ کارمزد مناسب بسی هوشمندانه خواهد بود.

آموزش خرید تتر

صرافی‌های داخلی که تتر می‌فروشند

دنیای مجازی این امکان را برای شما فراهم نموده است که بتوانید در کمترین زمان ممکن به اهداف بسیار بزرگ خود دست یابید. برای اینکه بتوانید صرافی‌های داخلی که تتر می‌فروشند را بشناسید، فقط کافیست که اقدام به یک جستجوی ساده در اینترنت نمایید. در این صورت شاهد بسیاری از صرافی‌ها خواهید بود که اقدام به فروش تتر می‌کنند.

حتما بازدید کنید: دوره جامع آموزش ارز دیجیتال در مشهد

آموزش خرید تتر از صرافی نوبیتکس

پس از ثبت نام در سایت و انجام احراز هویت و تعریف کارت اعتباری در سایت، ورود به داشبورد را انتخاب نموده و با انتخاب کیت‌های من به قسمت واریزهای ریالی وارد می‌شوید. سپس با بهره برداری از تعریف کارتهای بانکی، می‌توانید مبلغ واریزی (به تومان) را درج کنید. پس از تکمیل فرایند پرداخت، شاهد شناسه پرداخت هستید که باید اقدام به یادداشت کردن آن کنید. در این صورت کیف پول ارزی خود را شارژ می‌کنید. حال می‌توانید از دو روش سریع و انتخاب بازار اصلی برای ورود به تتر تومان است.

امنیت تتر

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، تتر یک ارز دیجیتالی امن است که، قبلا از دلار آمریکا به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتالی نیز یاد می‌کردند. اما امروزه به سبب افزایش تعداد تترها از میزان دارایی دلاری شرکت تتر لیمیتد، این موضوع لغو شده‌ است. اما همچنان تتر از جمله امن‌ترین ارزهای دیجیتالی شناخته شده است.

تتر برای چه مواردی استفاده می‌شود و کاربرد آن چیست؟

استیبل کوین‌هایی مانند تتر در سراسر بازار ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی استفاده می‌شوند در این قسمت به برخی از کاربردهای تتر می‌پردازیم:

در پلتفرم‌های معاملاتی

استیبل کوین‌هایی مانند تتر روشی محبوب برای تجارت هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند ارز فیات را با تتر مبادله کنند و سپس از آن برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنند. معمولاً تتر را در قالب یک جفت ارز معاملاتی می‌بینیم (دو دارایی که می‌توانند با یکدیگر معامله شوند.) برای مثال، ممکن است امکان مبادله مستقیم دلار آمریکا با کاردانو (ADA) وجود نداشته باشد.

در عوض، یک معامله‌گر ابتدا باید تتر را بخرد و سپس تتر را با کاردانو معامله کند. علاوه بر این، انتقال دارایی‌های رمزنگاری شده به یک استیبل کوین برای معامله‌گران ارزان‌تر از ارزهای فیات است. فرض کنید قیمت بیت کوین (BTC) به‌طور ناگهانی شروع به کاهش می‌کند و یک معامله‌گر تمایل داشته باشد از نوسانات بازار مصون بماند. در این حالت به‌جای پرداخت هزینه‌های بالاتر برای تبدیل آن دارایی‌ها به دلار آمریکا، دارایی‌های خود را به USDT تتر تبدیل می‌کند.

برنامه‌های مالی غیرمتمرکز

برنامه مالی غیرمتمرکز (DeFi) یک اصطلاح کلی برای مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی است که واسطه‌ها – یعنی بانک‌ها – را از امور مالی سنتی خارج می‌کند. امور مالی سنتی می‌تواند شامل وام، پس‌انداز، بیمه و غیره باشد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است DeFi نسبت به حساب‌های پس‌انداز سنتی نرخ بهره‌های بالاتری برای سپرده‌های تتر پرداخت کند.

به‌عنوان یک روش پرداخت

یکی از موانع بزرگی که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین به‌عنوان نوعی پرداخت با آن روبرو هستند، این است که هنوز به‌شدت نوسان دارند. حتی ارزش بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در جهان می‌تواند در عرض چند ماه می‌تواند به نصف کاهش دهد که این مورد یکی از چالش‌های جدی برای کاربران ارزهای مختلف می‌باشد. استیبل کوین‌ها راه‌حل این چالش‌ها هست.

بازرگانان می‌توانند از زمان‌های سریع تراکنش‌های کریپتو و هزینه‌های پردازش ارزان بدون نیاز به مقابله با نوسانات سود ببرند. همین امر در مورد کسانی که می‌خواهند پرداخت‌های بین‌المللی انجام دهند نیز صدق می‌کند. USDT تتر انتقال پول به خارج از کشور را به سرعت و با کارمزد نسبتاً پایین ممکن می‌سازد.

مراحل نحوه خرید توکن تتر USDT

  • حساب کاربری ایجاد کنید و یا وارد حسابی که از قبل افتتاح کرده‌اید بشوید.
  • به بخش sell/ buy بروید.
  • تتر را به‌عنوان ارز دیجیتالی که می‌خواهید بخرید، انتخاب کنید.
  • USD، EUR، GBP یا RUB را به‌عنوان ارزی که با پرداخت آن تتر را خریداری می‌کنید، انتخاب کنید.
  • بر روی دکمه “buy” کلیک کنید.
  • اطلاعات کارت خود را وارد کنید.
  • مراحل نهایی خرید را تکمیل کنید.

شایان ذکر است که می‌توانید از کارت بانکی خود که متناسب با ارز محلی خود صادر شده است استفاده کنید. مبلغ تتر به ارزی که برای پرداخت انتخاب کرده‌اید (USD، EUR، GBP یا RUB) به نرخ ارز فعلی موقعیت شما تبدیل می‌شود.

خرید تتر با کارت اعتباری

  • برای خرید تتر به بخش finance بروید.
  • ارز فیات مورد نظر را انتخاب کنید.
  • بر روی “Deposit” کلیک کنید.
  • اطلاعات کارت را وارد کنید.
  • واریز را تکمیل کنید.
  • پول در حساب شما ظاهر می‌شود. سپس به بخش trade بروید و تتر را خریداری کنید.

چگونه تتر را بفروشیم؟

  • ثبت‌نام
  • تکمیل مشخصات (ایمیل، شماره تلفن، رمز عبور و غیره) را وارد کنید.
  • احراز هویت
  • وارد قسمت امور مالی پلتفرم صرافی شوید
  • به صفحه Exchange بروید و با توجه به شرایط فعلی بازار، تتر را به پول فیات یا ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید؛ بنابراین، در صورتی که می‌خواهید از ارزهای دیجیتال سود ببرید، می‌توانید با آن‌ها معامله کنید تا سود کسب کنید یا ارز دیجیتال دیگری بخرید.

آیا فروختن تتر در سال 2023 ایده خوبی است؟

 تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش ارز دیجیتال همیشه به عهده شماست. برای تصمیم‌گیری به نمودار قیمتی همواره توجه داشته باشید تا بتوانید نوسانات جفت مورد ارز مدنظر را تجزیه‌وتحلیل کنید. اگر قبلاً هرگز با بازار ارز سروکار نداشته‌اید، ممکن است هنگام دیدن نمودارهای قیمت برای اولین بار، بیش‌ازحد پیچیده به نظر برسند که قابل درک نیستند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال به شما امکان می‌دهد الگوهایی را که سیگنال‌هایی را در مورد حرکت بعدی انجام دهید، کشف کنید. الگوها نشان دهنده گرایش‌های موجود در بازار هستند که بر اساس آن‌ها می‌توانید پیش‌بینی کنید که آیا قیمت یک دارایی دیجیتال خاص بالا می‌رود یا کاهش می‌یابد. درحالی‌که با بازار ارزهای دیجیتال سروکار دارید، همیشه به خطرات آن توجه کنید زیرا بازار ارز بسیار نوسانی است.

سریع‌ترین راه برای انجام فروش از طریق صرافی ارز دیجیتال است. قیمت ارزهای دیجیتال در هر ثانیه تغییر می‌کند. قبل از فروش هر دارایی دیجیتالی که به آن علاقه دارید، در مورد وضعیت فعلی بازار تحقیق کنید. اگر مایل به فروش این دارایی دیجیتال هستید، نمودار قیمت USDT را دنبال کنید،

تفاوت USD و USDT

تاکنون، USD و USDT تقریباً از نظر ارزش برابر بوده‌اند. بااین‌حال، این دارایی‌ها قطعاً یکسان نیستند. بدیهی است که USDT نسبت به USD در اولویت ثانویه قرار دارد زیرا ارزش خود را از دلار آمریکا می‌گیرد و اگر USD از بین برود وجود نخواهد داشت. این ارتباط متقابل نیست. اگر تتر ناپدید شود، دلار آمریکا از بین نخواهد رفت. یکی از تفاوت‌های اساسی بین دلار ایالات‌متحده و تتر، وضعیت قانونی و قابل‌اعتماد بودن آن است.

از آنجایی که دلار آمریکا قوی‌ترین ارز فیات، ارز ترجیحی اصلی در جهان است و در بسیاری از مناطق ارز قانونی است که به طور قابل‌توجهی قابل‌اعتمادتر از تتر است. اگر اقتصاد دولت ایالات‌متحده دچار اختلال شود و قیمت دلار کاهش یابد، قیمت تتر نیز پایین خواهد آمد. این چیزی است که در شرایط مشابه برای کوین‌های، بدون پیوند به دلار آمریکا، به‌عنوان‌مثال، بیت‌کوین اتفاق نمی‌افتد.

ارسال پول به خارج از کشور با تتر آسان‌تر است، زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند مانع ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال شود. زمان و کارمزد تراکنش به مکان فرستنده و گیرنده بستگی ندارد. بااین‌حال، در صورت نیاز به تبدیل تتر به پول فیات، ممکن است با محدودیت‌ها و هزینه‌های اضافی روبرو شوید. اگر مبلغ قابل‌توجهی را به خارج از کشور ارسال کنید، بانک USDT شما را مسدود نمی‌کند.

هنگامی‌که از تتر استفاده می‌کنید، پول خود را به طور کامل در اختیار دارید. تاجران بسیار بیشتری USD را نسبت به تتر ترجیح می‌دهند. بسیاری از سیستم‌های پرداخت پول فیات می‌توانند به‌طور خودکار دلارهای شما را به سایر ارزهای فیات تبدیل کنند. این امر دلار را به کلیدی برای اکثر کالاهای آنلاین تبدیل می‌کند اما USDT نمی‌تواند چنین عملکردی داشته باشد.

به همان اندازه که USD را می‌توان کلید اکثر بازارهای آنلاین (و آفلاین) نامید، تتر یک جز مهم برای بخش DeFi است. پلتفرم‌های DeFi برای ارزهای فیات ممنوع هستند. اینجاست که تتر اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید از طریق سهام، استخراج نقدینگی یا سایر فعالیت‌های مرتبط با DeFi درآمد کسب کنید، داشتن USDT می‌تواند مفید باشد.

چگونه USDT را به USD تبدیل کنیم؟

اکنون در مورد نحوه تبدیل USDT به USD و بالعکس صحبت خواهیم کرد. وظیفه تبدیل تتر به USD را می‌توان به روش‌های مختلفی حل کرد. ابتدا می‌توانید از کسی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید بخواهید در ازای USDT مقداری دلار به شما بدهد. این می‌تواند ایمن‌ترین و ساده‌ترین راه برای انجام این کار باشد. اگر در لحظه مناسب چنین شخصی را ندارید، باید به یکی از صرافی‌های رمزنگاری که به شما امکان برداشت پول فیات را می‌دهد مراجعه کنید.

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای تبدیل USDT به USD از طریق پلت فرم P2P در صرافی ارز دیجیتال است. می‌توانید یکی از روش‌های پرداخت پشتیبانی شده را که برای شما مناسب‌تر است انتخاب کنید و معامله کنید. قبل از استفاده از چنین پلتفرمی آماده باشید تا هویت خود را تأیید کنید. استفاده از پلتفرم‌های P2P بسیار ایمن است.

بهترین جایگزین تتر در سال 2023

تتر در حال حاضر شناخته شده ترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است، اما از زمان آغاز به کار آن در سال 2014، به دلیل ادعاهای مشکوک در مورد ذخایر با پشتوانه دلاری خود، درگیر رسوایی‌های مالی بسیاری بوده است؛ بنابراین، برای هر کسی که هنوز به دنبال خرید استیبل کوین است، در اینجا لیستی از جایگزین‌های تتر را گردآوری کرده‌ایم:

نحوه خرید تتر
نحوه خرید تتر
  • USD COIN (USD C)

کوین دلار آمریکا یا USDC یک جایگزین اصلی برای USDT است. استیبل کوین در سپتامبر 2018 راه‌اندازی شد و بر روی شبکه‌های بلاک چین اتریوم، استلار، الگوراند، سولانا قابل اجرا است. USDC توسط شرکتی به نام Centre مدیریت می شود که متعلق به کمپانی Circle است که یک شرکت پرداخت همتا به همتا است؛ مانند USDT، USDC  به دلار آمریکا متصل است و به سرعت مجبوبیت آن در حال افزایش است.

در زمان نگارش این مقاله، بیش از 53 میلیارد USDC در گردش و بیش از 4 تریلیون دلار تراکنش در شبکه USDC انجام شده است. با توجه به رونق USDC ، Circle  اخیراً اعلام کرد که به ده شبکه بلاک چین دیگر گسترش خواهد یافت تا تقاضای فزاینده را تأمین کند.

نحوه خرید تتر
نحوه خرید تتر

 

  • Binance USD (BUSD)

بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است و busd  پروژه استیبل کوین این شرکت است که با مشارکت Paxos، یک شرکت بلاک چین که استیبل کوین خود را نیز دارد، ایجاد شده است.  BUSD روی سه شبکه بلاک چین اجرا می‌شود: اتریوم، Binance Smart Chain و Binance Chain. همچنین به دلار آمریکا متصل است و توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک تنظیم می‌شود.

طبق وب‌سایت بایننس، BUSD سه مزیت اصلی برای تراکنش‌های خود ارائه می‌کند: دسترسی، انعطاف‌پذیری و سرعت. دارندگان BUSD می‌توانند به سرعت BUSD را بسته به نیاز خود بین سه شبکه بلاک چین مبادله کنند. در زمان نگارش، بیش از 18 میلیارد دلار در این صرافی در گردش است.

نحوه خرید تتر
نحوه خرید تتر
  • True USD

TUSD که در سال 2018 توسط TrustToken مستقر در سانفرانسیسکو ایجاد شد، بر اساس پروتکل ERC20 اتریوم ساخته شده است و از حساب‌های امنیتی برای اطمینان از حریم خصوصی مشتری استفاده می‌کند. قبل از اینکه فرد واجد شرایط برگزاری TUSD باشد، ابتدا باید احراز هویت شده (KYC) و تعهد ضد پول‌شویی (AML) را بگذراند. در حال حاضر، TUSD دارای ارزش بازار 1.2 میلیارد دلار است و 1.2 میلیارد تومان در گردش است.

نحوه خرید تتر
نحوه خرید تتر
  • Pax Dollar (USDP)

دلار پکس (USDP) تحت حمایت شرکت پکسوس تر است در سپتامبر 2018، تقریباً هم‌زمان با USDC، راه‌اندازی شد و یکی از اولین استیبل کوین‌های تنظیم شده صنعت بود. USDP روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و از پروتکل ERC 20  پیروی می‌کند؛ مانند  BUSD، USDP نیز معاملات جهانی یکپارچه را به هر گوشه‌ای از جهان ارائه می‌دهد. پس از  USDP، Paxos Trust Company  در سپتامبر 2019 PAX Gold (PAXG) را راه‌اندازی کرد. تا زمان نگارش، بیش از 945 میلیون USDP در گردش وجود دارد.

نحوه خرید تتر
نحوه خرید تتر
  • DAI

DAI  توسط Rune Christensen ایجاد شد و در دسامبر 2017 راه‌اندازی شد. DAI  بر اساس پروتکل اتریوم ساخته شده است که امکان انتقال بین هر کیف پولی که اتریوم را امکان‌پذیر کند و از پلتفرم پروتکل native Maker آن ساخته می‌شود. ثبات قیمت آن توسط جامعه غیرمتمرکز خود، MakerDAO  تنظیم می‌شود. DAI همچنین در اکوسیستم وام غیرمتمرکز MakerDAO مرکزی است.

به ازای هر وام گرفته‌شده از MakerDAO توسط وام‌دهنده، مقدار معینی از DAI دریافت می‌شود. سپس، هنگامی‌که وام‌دهنده وام خود را بازپرداخت می‌کند، DAI  ها سوزانده می‌شوند. تا زمان نگارش، بیش از 6 میلیارد DAI در گردش است و استیبل کوین دارای ارزش بازار بیش از 6.8 میلیارد دلار است.

نحوه خرید تتر
نحوه خرید تتر
  • Neutrino USD

نوترینو USD جایگزین دیگری برای UST است که با دلار آمریکا پیوند خورده است و یک استیبل کوین الگوریتمی است که توسط پروتکل Waves پشتیبانی می‌شود؛ مانند DAI، وقتی توکن WAVES خود را در قراردادهای هوشمند نوترینو قفل می‌کنید، می‌توانید USDN را ضرب کنید.

توکن‌های USDN زمانی سوزانده می‌شوند که توکن‌های خود را بازخرید کنید و قفل WAVES، توکن اصلی بلاک چین Waves را باز کنید. به عبارت دیگر، USDN  به‌عنوان وثیقه برای سایر دارایی‌های پایدار نوترینو استفاده می‌شود. این مکانیزمی است که توسط آن USDN میخ 1 دلاری خود را حفظ می‌کند. بااین‌حال، راه‌های مختلفی وجود دارد که استیبل کوین‌ها برای حفظ ارزش خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. تا زمان نگارش، حدود 830 میلیون توکن USDN عرضه شده و ارزش بازار آن 830 میلیون دلار است.

بهترین استیبل کوین‌ها در سال 2023

 استیبل کوین‌ها برای سرمایه‌گذارانی مفید است که تمایل دارند دارایی‌های خود را در فضای بازار ارز حفظ کنند. تغییر از کریپتو به ارز فیات می‌تواند گران و زمان‌بر باشد. به دلیل ثبات نسبی، استیبل کوین‌ها نیز زمان راحت‌تری برای تطابق با قانون‌گذاران دارند. با افزایش تعداد استیبل کوین‌ها، خوب است که از مفیدترین انتخاب‌ها آگاهی داشته باشید. در اینجا بهترین استیبل کوین‌ها بر اساس ارزش بازار فهرست کرده‌ایم:

  • تتر (USDT)

تتر، شناخته شده ترین استیبل کوین در دنیای کریپتو است که توسط طلا، ارز سنتی و معادل‌های نقدی پشتیبانی می‌شود. تتر همچنین به دلیل امنیت و ادغام با پلتفرم‌های کریپتو به فیات بزرگ‌ترین استیبل کوین است، اما اغلب به دلیل گذشته مشکوک خود، یکی از پر ریسک ترین موارد شناخته می‌شود.

  • USDC
  • قیمت 9992 دلار
  • خرید 24 ساعت
  • توسط Coinbase، بزرگ‌ترین کارگزار بیت کوین در جهان و بزرگ‌ترین دارنده مبادله بیت‌کوین پشتیبانی می‌شود.
  • Binance USD (BUSD)

ارزش یک دلار آمریکا

  • (TUSD)
  • 100٪ توسط دلار ایالات‌متحده پشتیبانی می‌شود.
  • یکی از نقد شونده ترین استیبل کوین ها در بازار است.
  • کارمزد تراکنش‌های کمتری را نسبت به حواله‌های ارز فیات و نرخ‌های بهره بالاتر در موجودی‌های ذخیره‌شده ارائه می‌دهد.
  • به ارزهای اصلی دیگر TrueAUD، TrueGBP و TrueHKD متصل شده‌اند
  • (OUSD)
  • Origin Dollar’s OUSD از این نظر منحصربه‌فرد است که توسط برترین استیبل کوین‌های موجود در بازار USDC، DAI و USDT پشتیبانی می‌شود.
  • این یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند و به طور فعال حساب خود را مدیریت کنند.
  • به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً از کیف پول سود کسب کنند

مقالات مرتبط

سخن آخر

چه یک معامله‌گر فعال یا یک سرمایه‌گذار بلندمدت باشید، داشتن یک گزینه هوشمند برای حفظ ثروت و تثبیت ارزش سرمایه ضروری است. آکادمی پارسیان بورس با چندین سال سابقه و حضور در تجارت ارزهای دیجیتال، ثابت کرده است که یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین مجموعه برای سرمایه‌گذاری است.

آکادمی پارسیان بورس، نه تنها برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال طراحی شده، بلکه گزینه‌های مختلفی برای تعامل و استفاده حداکثری از دارایی‌های رمزنگاری را برای شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با همراهی مشاوران ما درآمد بیشتری کسب کنید و سطح بالایی از امنیت و آسوده‌خاطری را تجربه کنید. با استفاده از خدمات ما، ویژگی‌های منحصربه‌فردی پیدا خواهید کرد. ما به شما کمک می‌کنیم تا لذت تجربه تجارت مثبت و سودآور را بچشید و از فرصت‌های عالی بهره‌مند شوید

اگر به دنبال کلاس های ارز دیجیتال هستید تا با درک عمیق از مفاهیم این حوزه به کسب درآمد بیشتر بپردازید، می‌توانید در دوره آنلاین پارسیان بورس شرکت کنید. شما با شرکت در این دوره نه تنها از آموزش‌های اساتید به نام بهره‌مند خواهید شد، بلکه گواهینامه معتبر نیز دریافت خواهید کرد.

اگر هم به هر دلیلی کلاس‌های حضوری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید در شهرهای زیر آموزش حضوری ببینید:

و شهرهای دیگر.

سوالات متداول

  • از کجا می‌توانیم تتر USDT بخیرم ؟

از تمامی صرافی های داخلی و خارجی به راحتی می‌توانید تتر مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

  • آیا تتر همان دلار است؟

بله، به نوعی می‌توان گفت که تتر همان دلار دیجیتالی است.

  • تتر چگونه نگهداری می‌شود؟

تتر را می‌توان در کیف پول نرم افزاری مانند Atomic و Trust و یا کیف سخت افزاری مانند Ledger نگهداری کرد.

  • آیا خرید تتر به عنوان سرمایه گذاری مناسب است؟

به صورت کلی استیبل کوین ها نظیر تتر برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب نیستند زیرا ارزش ها ثابت است.

  • بهترین صرافی خرید تتر در ایران کدام است؟ 

بهترین سایت خرید تتر در ایران وجود ندارد و قیمت‌ها مدام تغییر می‌کنند.

4.5/5 - (16 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی