ارز دیجیتال ترون (teron) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی کامل با ارز دیجیتال ترون + قیمت لحظه ای ترون

آشنایی کامل با ارز دیجیتال ترون

ارزهای دیجیتال این روزها سروصدای زیادی نه تنها در ایران بلکه در همه‌ی دنیا به پا کرده‌اند. این رمز ارزها به سرکردگی بیت کوین و با رشد فوق العاده‌ای که در مدت اخیر داشت به شدت محبوب شدند افراد زیادی متمایل شدند تا در این زمینه سرمایه گذاری کنند. امّا علاوه بر بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگری هم هستند که معروف بوده و به اصطلاح از نظر فاندامنتالی هم پایه و اساس درستی دارند. یکی از این موارد را می‌توان ارز دیجیتال ترون به شمار آورد. این رمزارز هم یکی از جذاب‌ترین‌های دنیای کریپتوکارنسی بوده و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه با ما تا انتها همراه باشید تا به طور کامل ارز دیجیتال ترون را معرفی کنیم.

ارز دیجیتال ترون (teron) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون چیست؟

یکی از پروژه هایی که در فضای کریپتوکارنسی مطرح شد و به شدت جاه‌طلبانه بود همین ارز دیجیتال ترون است. هدف نهایی این ارز دیجیتال چیزی نیست به غیر از بنا کردن اینترنت به شکلی کاملاً غیرمتمرکز. پس همانطور که می‌بینید این پروژه رویاهای بزرگی در سر دارد که در صورتی که موفق به محقق کردن آنها شود توانسته است موفقیت فوق العاده‌ای برای خود به ارمغان بیاورد. پروتکل هایی که برای رمزارز ترون وجود دارند را می‌توان در شمار عظیم ترین سامانه‌های اجرایی در سطح بین المللی به شمار آورد که بر پایه‌ی بلاک چین هستند.

تیم توسعه دهنده‌ی این ارز دیجیتال اینگونه بیان کرده است که این پروژه می‌تواند به شدت مقیاس پذیر باشد و در عین حال هم قدرت به اجرا درآمدن آن فوق العاده بالا است. همچنین ترون قادر است تا رنج گسترده‌ای از برنامه هایی را که به صورت نامتمرکز هستند را بدون هیچ مشکلی ساپورت کند. اگر اطلاعاتی در مورد برنامه های نامتمرکز، غیر متمرکز یا همین دی اپ ها (Dapp) ندارید لازم است بگوییم که این برنامه‌ها آن‌هایی هستند که مبتنی بر بلاکچین هستند. یعنی در این پلتفرم اجرایی می‌شوند و دارای قراردادهای هوشمند برای خود می‌باشند. مزیت این دسته از برنامه‌ها این است که پس از اینکه اجرایی شوند دیگر بدون احتیاج به هیچ گونه واسطه‌ای کار خود را ادامه می‌دهند حتی احتمال این که از کار بیفتند و متوقف شوند هم وجود ندارد.

ارز دیجیتال ترون (teron) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ترون

قیمت لحظه ای ترون

tron
tron

TRON (TRX)

قیمت
ریال 4,714

درصورتی که می‌خواهید لیست کاملی از نرخ لحظه‌ای رمزارزها را مشاهده کنید، به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مراجعه نمایید.

سازندگان ارز دیجیتال ترون چه ادعاهایی در مورد این ارز دیجیتال دارند؟

همانطور که گفتیم یکی از قوی ترین پروژه‌های دنیای کریپتوکارنسی را می‌توان همین ارز دیجیتال ترون به شمار آورد. حال ببینیم که اصلاً توسعه دهندگان این ارز دیجیتال چه چیزهایی را در مورد آن بیان کرده اند. نخست این که این شبکه ادعا می‌کند که هم اکنون می‌تواند چیزی در حدود دو هزار تراکنش را در واحد ثانیه به انجام برساند و نکته‌ی مهم تر در این زمینه این که این تراکنش‌ها با کارمزدی نزدیک به صفر در حال معامله و انجام هستند که این یک برتری و مزیت فوق العاده در این حوزه محسوب می‌شود.

چرا که این امر در حالی در حال جریان است که پروژه‌های عظیمی نظیر بیت کوین و یا اتریوم توانایی انجام 7 و 15 تراکنش را در هر ثانیه دارند. علاوه بر این توسعه دهندگان ارز دیجیتال ترون امید دارند که در آینده‌ی نه چندان دور سامانه‌ای برقرار کنند که کل افراد بتوانند در هر نقطه‌ای از این جهان که هستند کلیه‌ی احتیاجات خود را در بستر اینترنت به شکلی غیر متمرکز و در عین حال بدون وجود هیچ گونه واسطه‌ای به انجام برسانند.

استانداردهای موجود برای ارز دیجیتال ترون کدام هستند؟

به کمک رمزارز ترون شما می‌توانید دقیقاً مثل اتریوم و یا بیت کوین هم قراردادهای هوشمند در اختیار داشته باشید، هم توکن بسازید و هم برنامه هایی که غیر متمرکز هستند طراحی کنید. برای این که بتوانید به وسیله‌ی این رمزارز قادر به ایجاد توکن باشید دو استاندارد تعریف شده اند. نخست استاندارد TRC-10 و دیگری TRC-20. توضیحاتی که به صورت رسمی راجع به این دو استاندارد منتشر شده اینگونه بیان می‌کند که نخستین استاندارد ذکر شده یعنی TRC-10 نیازی به ماشین مجازی ترون که به نام TVM شناخته می‌شود ندارد.

علاوه بر این، این استاندارد را خود بلاک چین مبتنی بر ترون پشتیبانی می‌کند. در مقابل استاندارد TRC-20 می‌تواند برای قراردادهای هوشمندی مورد استفاده قرار گیرد که به وسیله‌ی تی وی ام (TVM) یا همان ماشین مجازی ترون انجام می‌شود. این استاندارد ترون را می‌توان هم رده با استاندارد ERC-20 به شمار آورد. توکن هایی که با استاندارد TRC-10 ساخته می‌شوند را می‌توان با هزینه‌ای معادل 1024 واحد ارز دیجیتال ترون(TRX) بر روی این شبکه صادر نمود و جالب است بدانید برای ساختن توکن های ترون شما لازم نیست بر برنامه نویسی خاصی تسلط داشته باشید.

توکن بیت تورنت که با نشانه‌ی BTT شناخته می‌شود را می‌توان معروف ترین توکنی به شمار آورد که بر پایه‌ی ترون طراحی و ساخته شده است. استاندارد مورد استفاده برای این توکن TRC-10 می‌باشد اما لازم است بدانید در صورتی که می‌خواهید از قراردادهای هوشمند آن هم از نوع بسیار پیشرفته بهره مند شوید می‌بایست حتماً از استاندارد دیگر ترون یعنی TRC-20 استفاده کنید.

معرفی ارز دیجیتال ترون با نماد TRX

حال که کمی در مورد پایه و اساس رمز ارز ترون به صحبت پرداختیم نوبت به این می‌رسد که بیشتر در مورد خود این ارز بدانیم. این ارز که با نماد TRX در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود ارز دیجیتالی است که در شبکه‌ی داخلی خود بلاک چینی به همین نام یعنی ترون است. در حال حاضر این ارز در رتبه‌ی یازدهم رده‌بندی ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. معرفی توکن ترون به ماه سپتامبر سال 2017 باز می‌گردد که مصادف با زمانی است که نخستین آی سی او (ICO) یا همان عرضه اولیه از ترون ساخته شده بود.

در این پروسه‌ی عرضه اولیه ترون مبلغی نزدیک به هفتاد میلیون دلار درآمدزایی نمود و آن را به سرمایه‌ی خود افزود. ارز دیجیتال ترون یا همان TRX در ابتدای کار یک توکن بود که مبتنی بر شبکه‌ی اتریوم ساخته شده بود که همان ERC-20 نام داشت. اما بعد از این که در سال 2018 و در بیست و پنجم ماه ژوئن بلاک چین اصلی این رمزارز یعنی بلاک چین ترون رونمایی شد این توکن هم وارد شبکه‌ی اصلی خودش شد.

نکته‌ی مهم در مورد ترون این است که این رمزارز برخلاف بقیه‌ی ارزهای دنیای کریپتو قابلیت ماین کردن یا همان استخراج را ندارد. به همین علت هم تاییدیه گرفتن برای انجام دادن تراکنش در این پلتفرم به وسیله‌ی الگوریتمی DPoS انجام می‌شود. الگوریتم DPoS همان به اثبات رساندن سهامی است که نمایندگی شده اند.

خوب است بدانید مجموع توکن هایی که برای TRX موجود هستند چیزی در حدود صد میلیارد واحد است و در حال حاضر تقریباً 66.6 میلیارد واحد از این توکن در حال انجام تراکنش و گردش می‌باشد.

سیر قیمتی رمزارز ترون

ارز دیجیتال ترون را می‌توان در شمار رمزارزهایی به شمار آورد که توانسته است سود خوب را نصیب افرادی که بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند کنند. این سود مخصوصاً برای افرادی که از همان ابتدا با این توکن همراه بوده‌اند به شدت چشمگیر بوده است و افرادی که آی سی او (ICO) ترون را خریداری کرده بودند به سود فوق العاده‌ای دست پیدا کردند. این توکن همانطور که گفته شد در ماه سپتامبر 2017 به بازار عرضه شد و قیمتی که برای عرضه‌ی آن به صرافی ها در نظر گرفته شده بود دو هزارم دلار بود.

تنها یک سال بعد که کوین ها و خصوصا دسته‌ی آلت کوین ها به شدت وایرال شده بودند و رشدهای رویایی را تجربه می‌کردند قیمت هر یک واحد از این ارز دیجیتال به بیست و هشت هزارم دلار رسید. این امر یعنی رشدی فرای ده هزار درصد در تنها چند ماه پس از این که این توکن به صورت عرضه‌ی اولیه ارائه شده بود. اما پس از آن این رمزارز هم مثل سایر رمز ارزها سیر نزولی در پیش گرفت ولی با این وجود باز هم TRX ارزش خود را در میان برترین رمز ارزها حفظ کرده است.

کیف پول‌های مورد استفاده برای ترون (TRX)

از زمانی که ارز دیجیتال ترون به بلاک چین اصلی خودش منتقل شد دیگر کیف پول های مربوط به اتریوم برای آن قابل استفاده نیستند. برای این کار می‌بایست حتماً از والت های مخصوص خود این رمزارز استفاده کنید. البته که بهترین والت ها انواع سخت افزاری آنها هستند اما با توجه به هزینه بر بودن آنها افراد ترجیح می‌دهند از والت‌های رایگان نرم افزاری استفاده کنند. براساس وب سایت رسمی ترون کیف پول های زیر مناسب این رمز ارز هستند:

  1. ترون لینک TronLink
  2. اتمیک والت Atomic Wallet
  3. تراست والت Trust Wallet

نتیجه گیری

یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال را می‌توان ارز دیجیتال ترون به شمار آورد که در این مطلب سعی کردیم به صورت مفصل به آن بپردازیم.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

ارز دیجیتال ترون (teron) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های جامع حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در رشت استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
  • برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال، می‌توانید سری مقالات معرفی ارز دیجیتال را از بلاگ ما مطالعه فرمایید.

اینستاگرام پارسیان بورس

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی