سفارش محدود
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کاربرد سفارش محدود (Limit order) در ارز دیجیتال

امروزه افراد بسیار زیادی در جوامع مختلف حضور دارند که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می‏کنند. ارز دیجیتال دارای قوانین و استراتژی‏های به خصوص و پیچیده‌ای است که هر کدام از آن‏ها دارای چندین روش و قلق است. از پراستفاده‏ترین و پرکاربردترین انواع استراتژی‏های ترید ارز دیجیتال، می‏توان به سفارش محدود خرید و فروش اشاره نمود. در ادامه این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش ارز دیجیتال با ما همراه باشید تا متوجه شوید سفارش محدود چیست و با این استراتژی بی نظیر و شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

سفارش محدود یا لیمیت اوردر چیست؟

در سال‏های اخیر، می‏توان گسترش چشمگیر معاملات ارز دیجیتال را به چشم مشاهده نمود. در دنیای مدرن امروزی، کمتری کسی است که از ترید و خرید و فروش ارز دیجیتال اطلاعاتی نداشته باشد. ترید ارز دیجیتال به روش‏های مختلفی انجام می‏شود تا تریدرها بتوانند درصد سود خود را بالا ببرند و احتمال ضرر را کاهش دهند. یکی از بهترین روش‏های ترید ارز دیجیتال، سفارش محدود یا همان لیمیت اوردر است.

بسیاری از تریدرهای تازه‌کار با این سوال مواجه می‏شوند که لیمیت اوردر یا سفارش محدود چیست؟ لیمیت اوردر در واقع یکی از روش‏های سفارش گذاری در ارز دیجیتال و بازارهای سنتی محسوب می‏گردد. طبق این روش، تریدرها می‏توانند سفارش خرید یا فروش ارز دیجیتال مدنظر خود را در قیمتی مشخص و از قبل تعیین شده در نظر داشته باشند و ثبت کنند. پس از آن، زمانی که بازار به وضعیتی برسد که تریدرها پیش‌بینی کرده‏اند، آن‏ها برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام می‏کنند. در واقع این نوع سفارش از پرطرف‌دارترین روش‏های ترید ارز دیجیتال محسوب می‏گردد.

سفارش محدود، استراتژی قوی برای ترید ارز دیجیتال
سفارش محدود، استراتژی قوی برای ترید ارز دیجیتال

بررسی نحوه عملکرد سفارش محدود

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد، سفارش محدود از مزایای فراوانی برخوردار است و قادر به افزایش سود و کاهش احتمال ضرر در زمان ترید ارز دیجیتال است. یکی از مهم‏ترین مسائلی که سبب متمایز شدن این روش نسبت به دیگر روش و استراتژی‏ها گشته است، احتمال پیش‌بینی دقیق و بدون نقص در لیمیت اوردر است. در این روش تریدرها می‏توانند بر اساس وضعیت فعلی بازار، وضعیت آینده آن را نیز مشخص سازند. البته در نظر داشته باشید که این روش به دو صورت سفارش خرید محدود و سفارش فروش محدود در ترید ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‏گیرد.

سفارش محدود خرید

در لیمیت اوردر خرید، ابتدا تریدرها ارز دیجیتال یا همان کوین را در نظر می‏گیرند و تمرکز خود را بر روی آن قرار می‏دهند. پس از آن، تریدرها و معامله گران قیمت فعلی آن را در نظر می‏گیرند و تمامی نوسانات آن را از گذشته تا حال را بررسی می‏نمایند. پس از بررسی دقیق جزئیات ارز انتخاب شده، معامله گران قیمتی را برای آن در آینده پیش‌بینی می‏کنند. پس از گذشت مدتی، زمانی که قیمت ارز به حد پیش‌بینی شده رسید، تریدرها برای خریداری ارز مورد نظر خود اقدام می‏نمایند. این امر سبب افزایش چندین برابری سود آن‏ها می‏گردد.

پیشنهاد ویژه:

سفارش محدود فروش

لیمیت اوردر فروش نیز همانند لیمیت اوردر خرید است. در چنین سفارشی، تریدر تمامی دارای خود را در یک حساب جمع آوری می‏کند. پس از آن، معامله گران با استفاده از اندیکاتورها و استراتژی‏های مختلف، آینده دارایی خود را پیش‌بینی می‏کنند. جالب است بدانید هر زمانی که تریدرها بتوانند قیمت بالاتری را برای دارای خود پیش‌بینی کنند، دارایی خود را در همان زمان به فروش می‏رسانند. البته در نظر داشته باشید که در سفارش محدود فروش، اگر محاسبات با دقت بالایی انجام نشود یا حد سود کمتر از مقدار تعیین شده باشد، تریدرها از فروش دارایی خود، خودداری می‏کنند.

محاسبات دقیق سفارش محدود
محاسبات دقیق سفارش محدود

مراحل ثبت سفارش محدود

تریدرها برای آن که بتوانند سود خوبی را نصیب خود کنند، ابتدا پیش از آن که اقدام به سفارش محدود فروش یا خرید نمایند، ارز دیجیتال مورد نظر خود را با دقت مورد بررسی و سنجش قرار می‏دهند. پس از آن، تریدرها زمان مناسبی را برای خرید آن پیش‌بینی می‏کنند و در زمان تعیین شده در آینده، اقدام به خریداری آن به تعداد تعیین شده می‏نمایند. پس از آن، تریدرها با استفاده از استراتژی و اندیکاتورها، یک زمان مناسب را برای فروش دارایی خود با قیمتی بالا در آینده انتخاب می‏کنند و در همان زمان، برای فروش دارایی خود اقدام می‏نمایند.

استفاده از استراتژی سفارش محدود در زمان خرید و فروش
استفاده از استراتژی سفارش محدود در زمان خرید و فروش

اجرای سفارش محدود چقدر طول می‏کشد؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی مدت زمان سفارش محدود نقش بسزایی را ایفا می‏کند، سیاست‏های صرافی و معامله گران است؛ مدت زمان چنین سفارشاتی می‏تواند از یک ساعت تا یک سال طول بکشد. اما برخی از صرافی‏ها و معامله گران، بازه‏های زمانی 30، 60 و 90 روزه را برای سفارش محدود خرید و فروش ارز دیجیتال مشخص شده در نظر می‏گیرند. البته در نظر داشته باشید که اگر چنین سفارشاتی طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پیش نروند، ممکن است مدت زمان سفارش محدود کوتاه‏تر یا بلندتر بشود. به همین دلیل، تریدرها سعی می‏کنند محاسبات خود را با دقت بسیار بالایی انجام دهند تا با چنین مشکلی مواجه نشوند.

همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، استفاده از روش سفارش محدود برای معاملات ارز دیجیتال می‏تواند سبب افزایش سود و کاهش احتمال ضرر تریدرها گردد. اما برای آن که بتوانید از چنین روشی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، می‏بایست محاسبات را با دقت بالایی انجام دهید و از دیگر استراتژی‏ها نیز استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی