از کوین تا توکن: کوین همان توکن است؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

از کوین تا توکن: کوین همان توکن است؟

همه ما می­‌دانیم که قبل از ورود به دنیای کریپتوکارنسی‌ها باید به سواد دنیای ارزهای دیجیتال مسلط شویم. بدون سواد و اطلاعات کافی در این زمینه با کوچک‌تری و ریزترین اشتباهی می‌­توانیم شکست بخوریم و سرمایه خود را از دست بدهیم، این گونه رویای یک شبه پولدار شدن نه تنها به هوا می‌­رود و دود می­‌شود بلکه اصل سرمایه خودمان را نیز از دست می­‌دهیم! مثل حالتی است که شما رانندگی بلد نیستید ولی می­‌خواهید در جاده پر پیچ‌وخم رانندگی کنید!

شرط عقل و احتیاط آن است که به‌جای آزمون خطا از قبل آموزش ببینیم. شاید از قبل‌ اصطلاح توکن و کوین را شنیده باشید، و با از خود پرسیده باشید آیا توکن همان کوین است؟ و یا چه تفاوتی بین توکن و کوین وجود دارد؟

ما به دنبال بررسی همین سوالات در آکادمی پارسیان بورس هستیم، پس همراه ما باشید تا سری به دنیای کوین و توکن بزنیم و به بررسی تفاوت‌های توکن و کوین بپردازیم.

کوین چیست؟

Coin همان واژه ساده و مصطلحی است که همگی با آن آشنایی نسبی و یا کافی داریم، بلکه کوین همان‌طور که می­‌دانید به معنای سکه و پول است. با توجه به اینکه ما در دنیای رمزارزها به دنبال تعریف coin هستیم پس کوین را این گونه می‌­شود تعریف کرد:

کوین یا همان coin معروف پول‌های دیجیتالی هستند که رمزنگاری شده‌اند و قابلیت استخراج، ذخیره و ارسال دارند. (پس دانستیم که کوین مانند همین پول ها و سکه‌های فیزیکی است، با این تفاوت که از نوع دیجیتالی است).

اولین کوین و به عبارتی معروف‌ترین کوینی که هم‌اکنون در بازار کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد، بیت کوین است، سیستمی که بیت کوین بر روی آن بستر ارائه شده است بلاک چین نام دارد. بعد از بیت کوین همان‌طور که می­‌دانید کوین‌های بسیار زیادی به بازار ارائه شدند، ولی همچنان بیت کوین از نظر سهم بازاری و ارزش بازاری یکه‌تازی می‌­کند.

از کوین تا توکن: کوین همان توکن است؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کوین چیست؟

توکن چیست و چه تفاوتی با کوین دارد؟

کوین و توکن یک دسته‌بندی مهم و بزرگ از دنیای کریپتوکارنسی هستند. بعد از آنکه معنای کوین را به‌درستی یاد گرفتیم، حتما این پرسش در ذهن شما ایجاد می‌شود که پس توکن چیست؟ برای تعریف توکن باید بگوییم:

Token یا توکن یک مدل روش پرداخت در یک فعالیت و یا پروژه خاص است، از بعضی ابعاد عملکردی شبیه به کوین دارد، و در واقع token نوعی دارایی دیجیتال به‌حساب می‌­آید، و در واقع مانند دارایی یک شرکت به حساب می­‌آیند. توکن از پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌­کند، به طور مثال اتریوم اولین پلتفرمی است که در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته است، و گفتنی است بیش از 80 درصد توکن‌ها بر روی بستر اتریوم ارائه می‌­شوند.

از طرفی باید گفت توکن‌هایی که بتوانند به رشد قابل توجهی در دنیای کریپتوکارنسی‌ها دست یابند بعد از مدتی می­‌توانند بلاک چین اختصاصی خود را طراحی کنند و تبدیل به کوین بشوند.

بزرگ‌ترین توکن در حال حاضر بازار تتر است.

از جمله تفاوت‌های کوین و توکن به نکات زیر می‌­توان اشاره نمود:

  • ایجاد و ارائه token به نسبت آسان‌تر و راحت‌تر از ایجاد یک coin است، زیرا به کد نیاز ندارد و هزینه ایجاد آن نیز کمتر از ارائه و ایجاد یک کوین است.
  • از دیگر تفاوت کوین و توکن می‌­توان به این نکته اشاره کرد که، کوین یک زنجیره بلوک مستقل دارد، اما توکن‌ها بلاک چین مستقلی ندارند.

7 ویژگی مهم کوین چیست؟

کوین‌ها ویژگی‌های مختص خودشان را دارند که در این قسمت به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

  1. کوین‌ها را همانند سکه و پول معمولی می­‌توان به دیگر افراد ارسال و یا دریافت کرد.
  2. کوین‌ها را با تکنولوژی خاص خودش می­توان استخراج و یا ماینینگ کرد.
  3. کوین‌ها از بلاک چین عمومی استفاده می­‌کنند.
  4. کوین‌ها قابلیت تقسیم و انتقال به غیر را دارند.
  5. کوین‌ها قابلیت ماندگاری در طی زمان را دارند.
  6. میزان کوین‌ها با محدودیت مواجه است.
  7. کوین‌ها را می­توان تقسیم و یا تعویض کرد.

کوین ها چه کارکردهایی دارند؟

کارکردهای coin را به طور کلی به صورت زیر می‌­توان دسته‌بندی نمود:

1. استفاده‌های پولی:

از کوین‌ها جهت پرداخت و خرید کالاها و خدمات می­‌توان استفاده کرد، به طور مثال شما می­‌توانید در قبال دادن بیت کوین کالایی را بخرید و یا از خدماتی استفاده کنید.

2. استفاده بر روی شبکه اتریوم:

جهت انجام معاملات شما می‌­توانید از شبکه اتریوم استفاده کنید.

3. امکان رأی‌دهی:

به طور مثال اگر شما ارز Dash داشته باشید، می­‌توانید در خصوص تصمیمات شبکه Dash نظر بدهید و مشارکت کنید.

از کوین تا توکن: کوین همان توکن است؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کوین‌ها چه کارکردهایی دارند؟

توکن ها چند نوع هستند؟

1. توکن‌های کاربردی:

بیشتر توکن‌ها از نوع توکن کاربردی هستند، و باعث دسترسی شما به کالا و یا خدماتی در یک حوزه، پروژه و یا فعالیتی خاص می‌­شوند.

2. توکن‌های امنیتی:

این نوع از توکن‌ها همانند شراکت در منابع فیزیکی، درآمد و… در یک شرکت هستند، و در حقیقت نوعی روش تامین مالی هستند، توکن امنیتی مانند اوراق قرضه است.

3. توکن پرداختی:

هدف توکن‌های پرداختی حفظ و ذخیره ارزش است، و کارکردی شبیه به یورو و دلار و… دارند.

معروف‌ترین توکن ها و کوین ها کدام‌اند؟

بعد از این همه توضیح شاید بخواهید بدانید که بهترین و معروف‌ترین کوین‌ها و توکن‌ها کدام‌اند؟

ازجمله معروف‌ترین کوین‌ها و توکن‌ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین کوین‌ها بهترین توکن‌ها
 بیت کوین تتر
اتریوم بایننس USD
کاردانو USD کوین
بایننس کوین چین لینک
ریپل ماتیک نتورک
نتیجه‌گیری:

همانطور که در بالا گفتیم، قبل از ورود به بازارهای مالی بایستی بدانیم قرار است در کجا و چه چیزی سرمایه‌گذاری کنیم و آینده آن سهام، ارز دیجیتال و یا توکن و کوین تقریباً قرار است به کدام سمت رود، درست است که ما از احتمالات و اتفاقات و رویدادهای آینده بی‌خبر هستیم ولی بایستی با برنامه، و هدف وارد دنیای ارزهای دیجیتال شویم، و اطلاعات کافی در این زمینه به دست بیاوریم، باید بدانیم توکن و یا کوین‌هایی که قصد خرید آن را داریم از امنیت خوبی برخوردار است یا نه؟

رسالت آکادمی پارسیان بورس کمک به شما در مسیر سرمایه‌گذاری است، اگر فکر می­‌کنید برای ورود به این دنیای شگفت‌انگیز نیاز به راهنمایی و کمک و مشاوره دارید، اطلاعات تماس خودتان را در سایت وارد کنید تا کارشناسان و مشاوران ما راهنمای عمل شما در این مسیر باشند.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی