کیل زون فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کیل زون فارکس چیست؟ 0 تا 100 kill zone در فارکس

در نمودارهای قیمتی جفت‌ارزها و یا سایر دارایی‌ها، همیشه نقاط مهم و کلیدی به اسم کیل زون فارکس وجود دارد در آن نقاط معامله‌گران همیشه انتظار یک حرکت قیمتی قابل‌توجه و یا برگشت قیمتی دارند. از این رو این نقاط برای سرمایه‌گذاران اهمیت زیادی دارد. در این مقاله نیز تلاش شده که این نقاط را معرفی و راه‌های شناسایی و کسب سود از این نقاط کلیدی را بیان کنیم. برای آشنایی بیشتر در این مقاله با پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش فارکس در مشهد همراه باشید.

کیل زون فارکس چیست؟

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کیل زون فارکس چیست. در معاملات فارکس، کیل زون شامل سطوح یا محدوده قیمتی خاصی است که معامله‌گران در آن انتظار دارند تغییرات قیمت رخ دهد. این نقاط بر اساس تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی یا ترکیبی از هر دو مشخص می‌شود.

برخی از معامله‌گران از کیل زون به‌عنوان راهی برای شناسایی نقاط ورود و خروج احتمالی برای معاملات خود استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر یک معامله‌گر معتقد باشد که یک جفت‌ارز خاص احتمالاً پس از رسیدن به یک سطح قیمت مشخص، ممکن است تغییر وضعیت داده و نوسانات قابل‌توجهی داشته باشد؛ در این صورت با توجه به پیش‌بینی که انجام شده یک سفارش خرید یا فروش را در آن سطح ثبت می‌کند.

بازگشت قیمت چیست؟

در این بخش قصد داریم در خصوص این موضوع که بازگشت قیمت چیست و ارتباط آن با کیل زون فارکس را بیان کنیم. بازگشت قیمت اصطلاحی است که در معاملات فارکس برای وضعیتی به کار می‌رود که در آن سطح حمایت به سطح مقاومت تبدیل می‌شود و یا برعکس.

در تحلیل تکنیکال، حمایت و مقاومت سطوح قیمتی هستند که در این نقاط فشار خرید یا فروش وارد بازار می‌شود. هنگامی که قیمت یک جفت‌ارز به سطوح حمایتی می‌رسد، ممکن است ورود خریداران به بازار، موجب افزایش و برگشت قیمت شود. این در حالی است که اگر قیمت به سطوح مقاومتی برسد، ممکن است به دلیل ورود فروشندگان به بازار، دوباره قیمت بازگردد. سطوح حمایت و مقاومت توسط معامله‌گران برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی بالقوه و تصمیم‌گیری در خصوص واردشدن به پوزیشن‌های خرید و یا فروش استفاده می‌شود.

کیل زون فارکس در زمان تغییر سطوح نیز اتفاق می‌افتد. سطح حمایتی که قبلاً قیمت یک جفت‌ارز را حفظ می‌کرد، شکسته شده و همان سطح اکنون به‌عنوان یک سطح مقاومت عمل می‌کند و از افزایش مجدد قیمت به بالای آن جلوگیری می‌کند. همچنین سطح مقاومتی که قبلاً مانع بالارفتن قیمت یک جفت‌ارز می‌شد، اکنون شکسته شده و همین سطح به‌عنوان سطح حمایت عمل می‌کند و از سقوط مجدد قیمت به زیر آن جلوگیری می‌کند.

برخی از معامله‌گران از بازگشت قیمتی به‌عنوان یک سیگنال برای معاملات خود استفاده می‌کنند؛ این در حالی که برخی از آن به‌عنوان مبنایی برای تعیین نقطه توقف ضرر یا اهداف سود استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر یک معامله‌گر سطح حمایتی را که شکسته شده شناسایی کند احتمالاً به یک موقعیت فروش با یک دستور توقف ضرر باشد که بالاتر از سطح مقاومت قرار گرفته است؛ ورود می‌کند.

آموزش شناسایی کیل زون فارکس

در این بخش قصد داریم به آموزش شناسایی کیل زون فارکس بپردازیم. یکی از رویکردهای رایج برای شناسایی این نقاط، تلاقی بین خطوط کلیدی است. برای مثال تقاطع خطوط روند، میانگین متحرک و سطوح اصلاح فیبوناچی را در نظر بگیرید. این سطوح و تقاطع آنها می‌توانند به‌عنوان نقاط مهمی برای شناسایی کیل زون باشند که معامله‌گران با وارد شدن یا خارج شدن از آنها ممکن است تغییرات قیمت زیادی را تجربه کند.

از دیگر رویکردها برای شناسایی می‌توان به نقاطی اشاره کرد که در آنها چندین اندیکاتور برعکس یک حرکت قیمت عمل می‌کنند. برای مثال، اگر یک جفت‌ارز یک حرکت صعودی را نشان دهد و اندیکاتور حرکت برعکس آن را نشان دهد؛ این نشان دهنده واگرایی است. در نتیجه اگر یک واگرایی مثبت باشد با خرید، و اگر واگرایی منفی باشد می‌توان با فروش کسب سود کرد. واگرایی‌ها نیز نقاط مهمی برای شناسایی کیل زون در فارکس هستند.

توجه به این نکته مهم است که کیل زون‌ها به کمک تحلیل‌های تکنیکال شناسایی می‌شوند و ممکن است یک خبر بنیادی روند بازار را تغییر دهد. از این رو در کنار شناسایی این نقاط توجه به این اخبار بنیادی نیز ضروری است. همچنین کیل ‌زون‌هایی که در تایم فریم‌های بالاتر مثل تایم فریم روزانه شناسایی می‌شوند اعتبار و دوام بیشتری دارند.

کمین کردن

معامله‌گران باتجربه هنر کمین کردن را بلد هستند و پس از شناسایی کیل زون‌ در فارکس شتاب زده و هیجانی خرید و فروش انجام نمی‌دهند. درست است که کیل‌ زون‌ها مکان‌های بالقوه‌ای هستند که پس از آنها احتمال حرکت شدید جفت‌ارزها زیاد است؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد که به جز کیل زون‌ها باید تحلیل‌های دیگری مثل تحلیل بنیادی و اخبار را از تقویم‌های اقتصادی فارکس دنبال کرد.

همچنین باید تکنیک مدیریت سرمایه‌ و مدیریت ریسک را در هر زمان در نظر داشت. یکی از تکنیک‌های معروف مدیریت ریسک تعیین حد سود و حد ضرر است که به کمک‌ آن معامله‌گران جلوی ضرر بیش از حد را گرفته و طمع را پس از سود از بین می‌برند.

کسب سود در کیل زون فارکس

علاوه بر روش‌هایی که در بخش قبل برای شناسایی کیل زون در معاملات فارکس ذکر شد؛ چند شاخص فنی دیگر نیز وجود دارد که معامله‌گران برای کسب سود در کیل زون فارکس از این مناطق استفاده کنند:

باندهای بولینگر (Bollinger Bands): این باند‌ها خطوطی مهم هستند که معامله‌گران کمک می‌کند تا سطوح حمایت و مقاومت مهم را شناسایی کنند. درواقع این باند‌ها شامل یک خط میانگین متحرک و دو خط انحراف استاندارد است که در بالا و پایین خط میانگین متحرک قرار گرفته است. زمانی که قیمت یک جفت ارز به این دو باند بالا یا پایین می‌رسد؛ می‌تواند یک کیل زون باشد که معامله‌گران می‌توانند در آن زمان معامله کنند.

میانگین های متحرک: میانگین متحرک نیز به تنهایی یک کیل زون معروف به حساب می‌آید. همچنین این خط می‌تواند همانند یک خط مقاومت یا حمایت عمل کرده و تقاطع این خط با خطوط اصلی حمایت و مقاومت می‌تواند برای معامله‎گران بسیار مفید باشد. همچنین زمانی که قیمت یک جفت ارز به میانگین متحرک نزدیک می‌شود نیز می‌تواند یک نقطه کیل زون فارکس باشد.

الگوهای کندل استیک: این الگو‌ها اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران دارند. الگوهای کندل استیک به معامله‌گران کمک کنند تا تغییر روند یا حرکات قوی قیمتی را شناسایی کنند. برای مثال اگر یک الگوی چکشی شکل گیرد، می‌تواند نشان‌دهنده یک نقطه مهم باشد که معامله‌گران را ترغیب به خرید یا فروش می‌کند.

مثال کیل زون فارکس

در این بخش قصد داریم چند مثال کیل زون فارکس را بیان کنیم تا بیشتر با مفهوم آن آشنا شوید. برای مثال در شکل زیر با نزدیک شدن قیمت جفت ارز دلار و یورو به سطح مقاومت 1.189، معامله‌گر ممکن است این منطقه را به عنوان یک کیل زون در نظر بگیرد که در آن می‌تواند جفت ارز را فروخته و در صورت معکوس شدن بازار دوباره کسب سود کند. معامله‌گر همچنین برای مدیریت ریسک دستور توقف ضرر را درست بالاتر از سطح 1.189 قرار می‌دهد که در صورت حرکت برعکس بازار سرمایه زیادی از دست نرود.

کیل زون فارکس

کندل انگلفینگ خرسی

در این بخش قصد داریم در خصوص کندل انگلفینگ خرسی برای کیل زون فارکس صحبت کنیم. این الگو یک الگوی دو کندلی است در طول یک‌روند صعودی رخ می‌دهد. درواقع کندل اول یک کندل صعودی است و به دنبال آن یک کندل نزولی بزرگ‌تر شکل می‌گیرد که کندل قبلی را می‌پوشاند. این الگو نشان می‌دهد که فشار خریدی که در اولین کندل وجود داشت، با فشار فروش از بین رفته و نشان دهنده بازگشت احتمالی روند به سمت نزولی است.

معامله‌گران برای کارایی بیشتر این الگوها، آنها‌ را همراه با سایر اندیکاتورهای موجود و محبوب استفاده می‌کنند. هدف از این کار شناسایی نقاط بالقوه و مهم‌تر برای خرید و فروش است که شانس پیش‌بینی را افزایش می‌دهد.

کندل انگلفینگ گاوی در کیل زون فارکس

در این بخش قصد داریم به کندل انگلفینگ گاوی در کیل زون فارکس صحبت کنیم. این الگو در طول یک‌روند نزولی رخ می‌دهد. این الگو به این صورت است که ابتدا یک کندل نزولی است و به دنبال آن یک کندل صعودی بزرگ‌تر است که کندل قبلی را کاملاً در بر می‌گیرد. تحلیل این الگو به این صورت است که فشار فروش که در اولین کندل وجود داشته؛ اما با فشار خرید، غلبه کرده و نشان‌دهنده بازگشت احتمالی روند است.

کیل زون فارکس

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در این مقاله متوجه شدید کیل زون‌ها نقاطی هستند که امکان پیش‌بینی حرکت به سمت دلخواه بسیار زیاد است. از این رو این نقاط برای معامله‌گران اهمیت زیادی دارد. در این مقاله نیز برای آشنایی بیشتر شما به این موضوع پرداختیم که کیل زون فارکس چیست؛ اما نباید از این نکته نیز غافل شد که در کیل زون نیز همانند دیگر تحلیل‌های فارکس احتمال شکست وجود دارد. پس مدیریت سرمایه و ریسک را باید در معاملات فارکس در نظر داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی