صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بررسی صرافی های جایگزین بایننس

این روزها با توجه به محدودیت هایی که برای استفاده از صرافی بایننس به وجود آمده است بر آن شدیم تا با بررسی دقیق صرافی های موجود، بهترین صرافی های جایگزین بایننس را بررسی و انتخاب کنیم.

در این مقاله ۴ صرافی مناسب برای جایگزینی صرافی بایننس بررسی و معرفی شده است؛ پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

بهترین صرافی های جایگزین بایننس

  1. صرافی FTX:

اولین گزینه در بین صرافی های جایگزین بایننس، صرافی FTX می‌باشد. این صرافی در 2019 در شهر هنگ کنگ تاسیس شد و از نظر حجم معاملات در بین 10 صرافی برتر هست، در بخش فیوچر 80 ارز فعال دارد که مناسب است اما در اسپات ارز های زیادی ندارد.

طبق تجربه ای که از کار کردن با FTX داشتیم حجم معاملات خوبی داشت و چارت ها تقریباً مطابق با بایننس بودند خصوصاً در ارز هایی که ولیوم (حجم) بیشتری دارند.

     ♦ احراز هویت KYC:

بطور مشخصی در بخش Term Of Service گفته شده است که به کشور های آمریکا، کوبا، ایران، سوریه و کره شمالی سرویس نمی‌دهد علاوه بر این اخیراً به کاربرهای وریفای نشده هم خدمات نمی‌دهد.

شما در حالت Unverfied فقط قادر به دیدن سایت هستید و نه می‌تونید ترید کنید و نه دیپازیت داشته باشید؛ اما اگر احراز هویت سطح یک رو انجام بدید می‌تونید روزانه بین 2k تا 9k برداشت داشته باشید و می‌تونید ترید کنید. احراز هویت آسونی ندارد و نیاز به تایید شماره یا وارد کردن آدرس دقیق داره و عملاً برای ما ایرانی ها غیر قابل استفاده است و بهتره که از لیست تون خط بزنید.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
احراز هویت KYC

     2. صرافی Kucoin:

یکی دیگر از صرافی های جایگزین بایننس، صرافی کوکوین است. این صرافی در سال 2017 تاسیس شده است و از نظر حجم معاملات جزو 10 صرافی برتر می‌باشد.

کوکوین حجم معاملات مناسبی دارد و از تعداد ارزهای زیادی در اسپات پشتیبانی می‌کند اما در فیوچر 50 تا 60 عدد ارز را ساپورت می‌کند و کارمزدش مثل بایننس 0.1 درصد است و یکی از مناسب ترین پلتفرم ها برای ایرانیان می‌باشد.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی کوکوین

این صرافی فعلا اجباری در احراز هویت ندارد و بدون احراز تا روزانه 5 بیت برداشت داره اما ایران جزو کشور های ممنوعه این صرافی هم هست و حتما با VPN های معتبر یا VPS ثبت نام و ترید کنید، چون اگر هویت ایرانی شما لو برود ممکن است مثل صرافی بایننس به راحتی اجازه برداشت به شما ندهد.

      3. صرافی Bybit:

سومین گزینه در بین صرافی های جایگزین بایننس، صرافی بای بیت می‌باشد. این صرافی سنگاپوری است که بصورت تخصصی روی مارکت مشتقات یا فیوچر کار می‌کند و گزینه های اسپات زیادی ندارد.

از مزیت های این صرافی این است که پلتفرم پیشرفته ای برای مارجین تریدینگ و فیوچر دارد که کپی بایننس است و رابط کاربری خیلی خوبی دارد. همچنین بدون KYC و تنها با یک ایمیل می‌شود از خدماتش استفاده کرد (اما ایران جزو کشور های ممنوعه است و نباید آی پی تون لو برود).

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی بای بیت

اما معایب این صرافی اینه که فقط 4 ارز اصلی برای اسپات دارد و برای فیوچر هم از 21 ارز پشتیبانی می‌کند. اگر روی ارز های اصلی فیوچر ترید می‌کنید و نیاز به رابط کاربری خوب و روان به اضافه نقد پذیری بالا دارید این صرافی گزینه مناسبی است.

       4. صرافی MEXC:

چهارمین گزینه در بین صرافی های جایگزین بایننس، صرافی MEXC است. این صرافی یکی از صرافی های کوچک و کمتر شناخته شده است که در حالی که دارای رتبه پایینی می‌باشد، اما سرویس دهی خوبی دارد و گفته می‌شود رفتار مناسب تری با کاربر های ایرانی دارد.

در قسمت اسپات از تعداد مناسبی ارز اصلی پشتیبانی می‌کند و علاوه بر اون مثل کوکوین از ارز ها و پروژه های جدید هم ساپورت می‌کند و نیازی به پرداخت کارمزد های هنگفت یونی سواپ نیست. در بخش فیوچر هم در حدود 70 تا 80 عدد ارز پشتیبانی می‌کند که تعداد مناسبی است. فقط چیزی که ما موقع کار کردن باهاش حس کردم این بود که ممکن است نقد پذیری فیوچر آن به اندازه صرافی های دیگر نباشد و اردر های سنگین به این راحتی پر نشوند. این وضعیت برای ارز های کمتر شناخته شده مثل ICP بدتر از اینا بود و حتی چارت 1 دقیقه ای هم مغایرت داشت؛ پس نتیجه می‌گیریم برای اسپات می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما برای فیوچر می‌شود صرافی های دیگه رو مد نظر قرار داد که لیکویدیتی (نقد پذیری) بیشتری داشته باشند.

برای KYC هم در ترمز این صرافی ذکر شده بود که به ایرانی ها سرویس نمی‌دهد و در زمان احراز هویت هم در لیست کشور ها ایران دیده نمی‌شود (نمی‌توانید با هویت ایرانی احراز کنید) اما با توجه به اینکه در حالت پایه نیاز به وریفای ندارد و محدودیت خاصی ندارد صرافی مناسبی برای ترید های اسپات می‌باشد.

5.صرافی Huobi Global‎:

یکی از بزرگ ترین صرافی ها از نظر حجم معاملات که همانند همتای دیگه اش بایننس اصالت چینی دارد.

این صرافی در قسمت اکسچنج از تعداد زیادی ارز پشتیبانی می‌کند و برای اسپات گزینه مناسبی است و حجم معاملات بالایی هم دارد اما در قسمت فیوچر متاسفانه بدون احراز خدمات نمی‌دهد و تا وریفای نکنید نمی‌توانید اکانت فیوچر باز کنید.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی Huobi Global

از نظر خدمات و حجم معاملات صرافی خوبی است و نظرمان را جلب کرد اما دو عیب باعث شد که پیشنهادی به عضویت در این صرافی ندهیم:

1-برای استفاده از بخش فیوچر باید وریفای کنید.

2-دوستانی که قبلاً تجربه استفاده داشتن می‌گفتند که در برخورد با ایرانی ها سخت گیر است و ممکنه دارایی ها را بلاک کند.

6. صرافی Okex:

توضیح زیادی ندارد چون برای برداشت شماره تلفن می‌خواهد تو بحث احراز حساس است و نقدینگی اش هم چنگی به دل نمی‌زند و تنها مزیتش محیط کاربریش بود. با توجه به این مسائل گزینه خوبی برای ایرانی ها نیست.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی OKEX

7.صرافی Ascendex:

صرافی که قبلاً با نام Bitmax فعالیت می‌کرد و رتبه 20 را در بین صرافی ها دارد. مزیتش این است که Kyc و احراز هویت اختیاری است اما حجم و لیکودیتی مناسبی ندارد.

این صرافی در بخش اسپات از تعداد ارز های نسبتاً زیادی پشتیبانی می‌کند اما در بخش فیوچر فقط از 23 ارز پشتیبانی می‌کند و حجم خیلی پایینی هم دارد، در کل برای کسایی که اسپات کار می‌کنند مورد نسبتاً مناسبی است اما برای فیوچر خوب نیست.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی AscendEX

*عکسی که گذاشتم مربوط به تایم یک دقیقه ای بیتکوین درقسمت اسپات هست که کندل ها حجم معاملات رو نشون میدن

8.صرافی Hoo:

این صرافی رتبه 97 و از نظر رتبه و حجم معاملات هم رده MEXC است.

بطور عجیبی اسم ایران در لیست شماره ها بود و برای تست با شماره ایران ثبت نام کردم و حتی داخل Kyc هم اسم ایران بود و اجازه ترید هم داشت. می‌توانید جهت اطمینان از ساپورت بپرسید اما توصیه نمی‌کنم با هویت ایرانی ثبت نام کنید.

در قسمت فیوچر فقط از 11 ارز پشتیبانی می‌کند اما حجم معاملات مناسبی دارد و در قسمت اسپات هم از 600 جفت ارز مختلف پشتیبانی می‌کند و حجم معاملات و تعداد ارز ها قابل قبول بودند.

واسه کسی که اولویتش بازار اسپات است مورد مناسبیه و می‌تواند این صرافی را با MXC از لحاظ ولیوم و تعداد ارز ها مقایسه کند.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی Hoo

9.صرافی Gate.io:

صرافی خوبی است و از 800 جفت ارز usdt پشتیبانی می‌کند، اما در مورد kyc شمشیر را از رو بسته است و احراز اجباریه و ایران هم جزو کشور ها ممنوع است. وقتی وارد سایت می‌شوید از ابتدا از شما احراز هویت می‌خواهد.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی Gate.io

10.صرافی CoinEx:

چون خیلی سوال کردین بررسیش رو می‌گذاریم، مشکوک به اسکمه چون:

  1. تارگت این صرافی کشورهای بن شده مثل ایران و آمریکا هستند (طبق الکسا 63% ایرانین).
  2. سئو سایت با Keyword های فارسی انجام شده و ایمیل و حتی زبان فارسی هم دارد که نشان می‌دهد هدف خاصی برای مارکت ایران دارد.
  3. تبلیغ و شیلینگ گسترده توسط سایت هایی مثل بورسینس و خانه سرمایه و اینفلوئنسرهایی مثل حسینی فایننس که مشکوک و غیر شفاف است.
  4. شایعاتی بابت ایرانی بودن مدیر های ارشد این صرافی وجود دارد و هویت مدیر و موسس کوینکس مشخص نیست.
  5. با توجه به اینکه ایران تحریم است و اگر دارایی ها دزدیده بشوند به سختی از طریق مراجع قانونی بین المللی پیگیر می‌شود و کوینکس و دفتر و ملیت مشخصی ندارند که بدانیم به کی جواب پس می‌دهند و طبق قوانین کدام کشور عمل می‌کنند و دست کاربرها هم به هیچ جا بند نیست.
  6. مشکوک به دستگاری در مارکت فیوچر با شادو های بلند که کاربرها می گویند استاپ را فعال می‌کند، همچنین حجم و لیکویدیتی بسیار پایینی دارد و جزو صرافی های درجه چهار قرار می‌گیرد.

صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس صرافی های جایگزین بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال در مشهد به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • صرافی okex از نظر حجم رتبه دوم و اینکه بیاید بگید از نظر حجم چنگی به دل نمی زند خیلی حرف حقی نیست.

    پاسخ
  • کوینکس بهترین جایگزینه برای ما ایرانی ها

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی