استخراج بایننس کوین
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

استخراج بایننس کوین، ممکن یا غیرممکن؟

استخراج بایننس کوین، این موضوعی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. یکی از صرافی‌های بزرگ دنیای ارز دیجیتال، صرافی بایننس است و سکه مورد استفاده در این صرافی، بایننس کوین یا BNB نام دارد. هدف ایجاد این ارز دیجیتال جایگزین شدن آن در سیستم‌های مالی است که با پیشرفت‌هایی که تا کنون این صرافی داشته است این امکان دیگر دور از انتظار نیست. اکنون می‌توانید با استفاده از کارت این صرافی در بسیاری از فروشگاه‌ها خرید انجام دهید و یا پرواز و یا هتل خود را رزرو کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این رمزارز به وجود آورده است قابلیت سرمایه‌گذاری و کسب پول در ازای قفل کردن سرمایه است. از آنجایی که امکان استخراج بایننس کوین وجود ندارد و این ارز از قبل استخراج شده است؛ می‌توان با قفل کردن این ارز در کیف پول یا سایت صرافی کسب درآمد کرد (این درآمد از سود بانکی خیلی بیشتر است) . در ادامه اطلاعاتی کامل در مورد بایننس کوین و بحث استخراج آن به شما ارائه خواهیم کرد. برای دریافت آموزش‌های جامع و کامل، می‌توانید در دوره آموزش آنلاین ارز دیجیتال پارسیان بورس نیز شرکت نمایید.

سازنده بایننس کوین کیست؟

چانگ پنگ ژائو ملقب به CZ، مدیرعامل و مؤسس ارز دیجیتال بایننس است. او در سال 2001 به مدت 4 سال سرپرست بخش توسعه معاملات فیوچرز شرکت بلومبرگ (Bloomberg) بود. سپس او در سال 2013 با رشد بیت‌کوین با فناوری بلاک‌چین و ارز دیجیتال آشنا شد و در این زمینه فعالیت کرد. پس از مدتی او به‌عنوان رئیس بخش توسعه بلاک‌چین ‌شد و در سال 2015، BijieTech را تأسیس کرد. سپس در سال 2017 او به طور رسمی بایننس کوین را معرفی و راه‌اندازی کرد. او تا کنون مدیرعامل این ارز است.

ژائو به کمک He Yi که یکی از بنیان‌گذاران صرافی OKCOIN (صرافی تبدیل پول معمولی به ارز دیجیتال) در چین بود؛ یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های بازار ارز دیجیتال به نام صرافی بایننس را تأسیس کرد. او با این کار معامله و خریدوفروش را برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال بسیار تسهیل بخشید. رمزارز اختصاصی این صرافی، بایننس کوین است که برخلاف اتریوم و بیت‌کوین قابلیت استخراج بایننس کوین وجود ندارد.

استخراج بایننس کوین

هدف از ساخت بایننس کوین چه بود؟

بایننس ‌کوین برای اولین بار در سال 2017 به بازار عرضه شد. در آن سال نصف کل عرضه بایننس که 100 میلیون توکن می‌شد به فروش گذاشته شد. در آن زمان با یک اتریوم و یک بیت‌کوین می‌توانستیم 2700 و 20000 تا از توکن BNB خریداری کنیم. (قیمت آن حدود 0.11 دلار یا 11 سنت بود) اما اکنون قیمت این کوین بسیار افزایش یافته است.

زمانی که صرافی بایننس ایجاد شد، توکن بایننس یا BNB به هدف کارمزد تراکنش و پول رایج در صرافی بایننس  به وجود آمد که این ارز از ابتدا توسط خود صرافی استخراج شده بود و قابلیت استخراج بایننس کوین وجود نداشت. این توکن ابتدا بر روی بستر اتریوم به وجود آمد اما بعد از مدتی بلاک‌چین اختصاصی خودش را به وجود آورد و کاربران را تشویق به خریدن سکه این ارز بر روی بستر محلی خودش کرد. اگر از طریق بایننس کوین در صرافی بایننس خریدوفروش انجام دهید صرافی به شما در پرداخت کارمزد تخفیف می‌دهد.

صرافی بایننس به هدف ایجاد تحولی در سیستم مالی جهان به وجود آمد که اولویت فعالیت‌های مالی در سراسر جهان باشد. بایننس تاکنون پیشرفت‌های زیادی کرده است و امکانات بسیار زیادی برای کاربران خود در نظر گرفته است. به عنوان مثال شبکه بایننس شامل زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)، آکادمی بایننس برای یادگیری و کیف پولی به نام تراست ولت (Trust Wallet) موجب شده که این صرافی را در بین کاربران بسیار محبوب شود. امکان استخراج رمزارز در سایت بایننس وجود دارد ولی امکان استخراج بایننس کوین وجود ندارد.

بایننس اسمارت چین یا زنجیره هوشمند بایننس نیز به وجود آمد تا بستری برای ایجاد قرارداد‌های هوشمند باشد. باینس اسمارت چین جایگزینی برای اتریوم است. همچنین توسعه‌دهندگان میم کوین‌ها به دلیل ارزانی این شبکه تمایل به سرمایه‌گذاری در آن را دارند. توجه شود که شبکه باینس اسمارت چین با شبکه باینس متفاوت است.

استخراج ارز بایننس کوین

امکانات باینس کوین

هدف از ایجاد بایننس تبدیل شدن آن به پول برای خریدوفروش است و کاربران می‌توانند با استفاده از این کوین در صرافی بایننس، ارز دیجیتال خریداری کنند. به جز این قابلیت بایننس در موارد زیر نیز استفاده می‌شود:

  • پرداخت از طریق کارت اعتباری بایننس
  • پرداخت هزینه سفر (در سایت‌های منتخب)
  • خرید هدیه‌های مجازی
  • سرمایه‌گذاری (سرمایه‌گذاری از طریق استیک کردن چون قابلیت استخراج بایننس کوین وجود ندارد)
  • وام و انتقال پول

استخراج بایننس کوین با گوشی

سوزاندن سکه بایننس  

به بیان ساده سوزاندن یک سکه یعنی آن سکه از چرخه سکه‌های آن ارز دیجیتال حذف می‌شود و عرضه کل سکه کم خواهد شد. در خصوص ارز دیجیتال بایننس این کار هر سه ماه یک بار تکرار می‌شود و مقداری از این ارز خریداری و سوزانده می‌شود. این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که نیمی از این ارز از بین برود.

فرایند سوختن به این صورت انجام می‌شود که دارنده ارز دیجیتال با فراخوانی تابع سوختن اقدام به سوزاندن آن ارز می‌کند. سپس یک قرارداد هوشمند تعداد سکه را تأیید کرده و این سکه‌ها برای همیشه سوزانده شده و دیگر قابل برگشت نیست و از تعداد عرضه کل کم می‌شود.

چطور می‌توان بایننس کوین رایگان دریافت کرد؟

از آنجایی که راه استخراج بایننس کوین وجود ندارد (در ادامه به آن پرداختیم)؛ می‌توان از طریق استیک کردن از بایننس کسب درآمد کرد و باینس در ازای استیک کردن ارزش به شما پاداش می‌دهد.

به طور خلاصه اگر بخواهیم راجع به استیک کردن صحبت کنیم در کل ارزها به دو دسته POW و POS  تقسیم‌بندی می‌شوند. ارزهایی که POW هستند از طریق ماینرها فرایند اعتبارسنجی انجام می‌شود. اما در ارزهای POS ماینری وجود ندارد و کار اعتبارسنجی تراکنش توسط نودهای اعتبارسنج انجام می‌شود. این نود‌ها از طریق استیک کردن به معنی نگهداری ارز به وجود می‌آیند. یعنی صاحبان ارز، دارایی خود را بلوکه می‌کنند و از طریق این کار کسب درآمد می‌کنند.

برای استیک کردن این رمزارز راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌های استیک کردن از طریق تراست ولت که کیف پول خود باینس است، انجام می‌شود. توجه کنید که برای استیک کردن این رمزارز باید حداقل یک بایننس کوین داشته باشید.

نحوه استخراج بایننس کوین

استخراج بایننس کوین چگونه انجام می‌شود؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم استخراج را توصیف کنیم. تراکنش‌هایی که بر روی یک ارز دیجیتال انجام می‌شود از طریق ماینرها بر روی بلاک‌ها ثبت می‌شود که به این کار ماینیگ گفته می‌شود. این کار در سیستم بانکداری توسط بانک‌ها انجام می‌شود ولی در سیستم غیرمتمرکز رمز ارزها توسط ماینرها انجام می‌شود.

سؤال اینجاست که چگونه استخراج بایننس کوین انجام می‌شود؟ از آنجایی که بایننس کوین یک ارز POS است یعنی نمی‌توان آن را استخراج کرد. همچنین در وایت پیپر این ارز اشاره شده که تمامی سکه‌های این ارز از قبل استخراج شده است؛ بنابراین تمامی سکه‌های این ارز در دسترس هستند و قابلیت استخراج از طریق ماینر وجود ندارد. اما امکان استخراج ارزهای دیگر در صرافی باینس از استخرهای ماینیگ بایننس وجود دارد.

پیشنهاد ویژه:

نتیجه‌گیری

ارز دیجیتال باننس در ابتدا به هدف کارمزد تراکنش در صرافی بایننس شروع به کار کرد و بر روی بستر اتریوم قرار داشت. اما اکنون بلاک‌چین مخصوص به خود را دارد و امکانات زیادی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده که سرمایه‌گذاری بر روی این ارز را جذاب می‌کند. سرمایه‌گذاران با کمک این ارز می‌توانند به‌راحتی خریدوفروش خود را از سایت‌های تعریف شده در سایت باینس انجام دهند که این سایت‌ها در حال توسعه و پیشرفت هستند.

همچنین با این ارز می‌توانید ارزهای دیگر را در صرافی باینس خریداری کرده و از کارمزدی کمتر استفاده کنید. این ارز با معرفی زنجیره هوشمند باینس امکاناتی برای توسعه‌دهندگان Dapp نیز به وجود آورده است. از آنجایی که امکان استخراج بایننس کوین وجود ندارد؛ سرمایه‌گذاران با بلوکه کردن دارایی‌های خود می‌توانند کسب درآمد کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی