بازیابی کیف پول ترون لینک
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بازیابی کیف پول ترون لینک

بسیاری از افراد که در حوزه ارز دیحیتال فعالیت می‌کنند سوالاتی در مورد بازیابی کیف پول ترون لینک و سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال دارند. گم شدن کیف پول‌های ارزهای دیجیتال یک مشکل شایع است که ممکن است به از دست دادن دارایی‌ها منجر شود. بنابراین، آگاهی از روش‌های بازیابی بسیار مهم است.

کیف پول ترون لینک به عنوان وسیله‌ای معتبر برای ورود به دنیای غیرمتمرکز و دیفای در بلاکچین ترون شناخته می‌شود و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. ترون لینک یک کیف پول کارآمد است که دسترسی به بلاکچین ترون را آسان می‌کند.

اکثر دارایی‌های کاربران در این کیف پول، دارای امنیت بالایی هستند. اما آیا می‌دانید که اغلب دلایل از دست رفتن دارایی‌ها به خاطر فراموشی رمزعبور و اقدامات نادرست کاربران است؟ اگر همچنان از کاربران ترون لینک هستید و به هر دلیلی از دسترس خارج شده‌اید، می‌توانید در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس راه‌های بازیابی کیف پول ترون لینک خود را مطالعه کنید و مشکلتان را به راحتی حل کنید.

آیا بازیابی کیف پول ترون لینک امکان پذیر است؟

گم شدن کیف پول‌های دیجیتال، یکی از رایج‌ترین علل از دست دادن دارایی‌های رمزارزی به‌شمار می‌آید. البته واژه “گم کردن” برای ولت‌های دیجیتال به دلیل آنکه در واقعیت گم نمی‌شوند، مناسب نمی‌باشد. به جای آن، ما معمولاً به هر دلیلی امکان دسترسی به حساب خود را نداریم. حتی بر اساس تحقیقی که تازه توسط Money Tips  انجام شده، بیش از ۶۲٪ از افرادی که با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند، حداقل یکبار کیف پول خود را از دست داده‌اند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که این مشکل از حملات سایبری و مشکلات دیگر بیشتر می‌تواند دارایی‌های شما را در خطر قرار دهد و باید برای آن اقداماتی انجام دهید.

همانطور که می‌دانید، برای دسترسی به تمامی کیف پول‌های دیجیتال، نیاز به یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی دارید. در واقع، با فراموش کردن یکی یا هر دوی این رمزها، شما دیگر قادر به دسترسی به ولت خود نخواهید بود. اما نکته‌ای که باید برای بازیابی کیف پول ترون لینک یا هر ولت دیگری بدانید، این است که کیف پول‌ها با توجه به این که آیا کلید خصوصی را در خود ذخیره می‌کنند یا خیر، به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. اطلاعاتی از قبیل بازیابی کیف پول، آشنایی با انواع کیف پول‌ها و اطلاعات مربوط به بازارهای مالی را می‌توانید به راحتی در کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال آموزش ببینید تا با اطلاعات بیشتری وارد دنیای ارز دیجیتال شوید.

عبارات بازیابی به چند شکل ارائه می شود؟

عبارات بازیابی به چند شکل ارائه می شود؟

تقریباً سه نوع کلید وجود دارد که کیف پول‌ها از آن‌ها برای دسترسی به مالک ولت استفاده می‌کنند و همه این کلیدها بسیار حیاتی هستند. این کلیدها و ویژگی‌های آن‌ها به شرح زیر ذکر شده است:

1. کلید خصوصی Private key

کلید خصوصی در اصل توسط کیف پول بلاکچین تولید می‌شود و با استفاده از تکنیک‌های رمزنگاری ایجاد می‌گردد. این کلیدها برای هر کسی منحصر به فرد بوده و دقیقا مشابه اثر انگشت‌هایی که برای هر فرد منحصر به فرد می‌باشد، عمل می‌کند. این کلید برای دسترسی به ولت قبلی شما بسیار حیاتی است، بنابراین باید به درستی آن را نگه دارید.

2. عبارات امنیتی Mnemonic key

عبارات امنیتی نیز کلید مهمی هستند که به صورت یک عبارت ارائه می‌شوند. نکته مهم در این کلید، مدیریت دقیق کلمات در این عبارت است. هر کلمه باید در مکان مناسب خود باشد. اگر کلمات را تغییر دهید، دیگر نمی‌توانید از کلیدهای حافظه‌ای خود استفاده کنید. گذرواژه‌های امنیتی نیز عامل مهمی در بازیابی کلیدها و کیف پول محسوب می‌شوند. اگر نیاز به تنظیم مجدد گذرواژه خود دارید، این کلید ممکن است برای بازنشانی کیف پول شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد آدرس‌های جدید کیف پول استفاده کنید.

3. Key store

هنگامی که کیف پول خود را در هر بلاکچینی ایجاد می‌کنیم، یک رمز عبور دستی تنظیم می‌کنیم تا به راحتی در آن زمان به آن دستگاه دسترسی داشته باشیم. همچنین امکان پشتیبانی از کلیدهای کیف پول وجود دارد. این موارد به نام keystore شناخته می‌شوند، و اگر از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه و آن را ذخیره کرده باشید، می‌توانید به راحتی با آن به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید.

آموزش مرحله به مرحله بازیابی کیف پول ترون لینک

آموزش مرحله به مرحله بازیابی کیف پول ترون لینک

بازیابی کیف پول ترون لینک در دو حالت اپلیکیشن و افزونه مرورگر قابل انجام می‌باشد:

1. بازیابی کیف پول ترون لینک در اپلیکیشن

ابتدا باید وارد اپلیکیشن آن شوید. از نوار پایین صفحه، روی نماد سمت راست کلیک کنید و به تنظیمات بروید.

در تنظیمات، به Reset Wallet بروید و پین خود را وارد کنید. پس از تأیید پین و صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی، دو گزینه برای ادامه دارید:

  1. ایجاد کیف پول (create wallet)
  2. بازیابی کیف پول (Restore wallet)

برای بازیابی، بر روی گزینه بازیابی کیف پول کلیک کنید.

در این مرحله، باید عبارت یا کلید خصوصی ۱۲ کلمه‌ای که هنگام ثبت‌نام و اولین ورود به شما داده شده را وارد کنید. درصورت موفقیت‌آمیز بودن، پیام ورود موفقیت‌آمیز را مشاهده خواهید کرد و به صفحه اصلی هدایت می‌شوید؛ جایی که می‌توانید با استفاده از کیف پول بازیابی شده، فعالیت‌های خود را در برنامه از سر بگیرید.

2. بازیابی کیف پول ترون لینک در افزونه مرورگر

برای بازیابی کیف پول ترون لینک در افزونه مرورگر آن، ابتدا روی افزونه کلیک کرده و یک پسورد جدید وارد کنید و آن را تکرار کنید. سپس بر روی گزینه continue کلیک کنید تا گزینه‌های Create و Restore را مشاهده کنید.

روی گزینه Restore کلیک کنید تا به صفحه ورود نام حساب کاربری هدایت شوید. در اینجا، باید یک نام برای ولت خود انتخاب کنید و continue را بزنید. در این صفحه، شما سه گزینه دارید:

  1. عبارت حفظی (mnemonic phrase) که یک پین، الگو، مکان یا سوال است که قبلاً در والت وارد کرده‌اید.
  2. کلید خصوصی (private keys) که همان عبارت ۱۲ کلمه‌ای است.
  3. Import keystore file

آسان‌ترین راه در صورت داشتن کلیدهای خصوصی، انتخاب گزینه دوم است که می‌توانید کلید خود را به‌صورت دستی وارد کنید یا با استفاده از گزینه سوم فایل کلید خصوصی خود را بارگذاری کنید.

نتیجه گیری

ترون لینک یک کیف پول دیجیتال غیرمتمرکز است که امنیت بسیار بالایی را برای دارایی‌های کاربرانش ارائه می‌دهد. امنیت این کیف پول بیشتر از همه به معنای منتقل کردن مسئولیت کامل از حفاظت از دارایی‌ها به سرمایه‌گذاران می‌باشد. اما به همان اندازه که خوانده‌اید، کلیدهای خصوصی که در ابتدا و هنگام ثبت‌نام والت به شما داده می‌شوند، بسیار اهمیت دارند.

بنابراین، بازیابی کیف پول ترون لینک بدون رمز عبور امکان پذیر است، اما بدون کلیدهای خصوصی دیگر امکان بازگرداندن کیف پول وجود ندارد و با از دست دادن سرمایه مواجه می‌شوید. آشنایی با انواع کیف پول‌ها و نحوه بازیابی آن‌ها از جمله اطلاعات مهمی می‌باشد که سرمایه‌گذاران باید درباره این موارد اطلاعات کاملی داشته باشند، توصیه می‌شود تنها به خواندن مقالات آموزشی کفایت نکرده و در کلاس‌های آموزشی بازارهای مالی مانند آموزش بورس، ارز دیجیتال و آموزش آنلاین فارکس شرکت کنید تا اطلاعات کافی در مورد بازارهای سرمایه‌گذاری را بدست آورید.

سوالات متداول

  1. کیف پول ترون لینک به چند روش قابل بازیابی می‌باشد؟
    بازیابی کیف پول ترون لینک از طریق سه روش کلید خصوصی, عبارات امنیتی و key store قابل بازیابی می‌باشد.
  2. آیا کیف پول ترون لینک در افزونه مرورگر قابل بازیابی است؟
    بله، کیف پول ترون لینک در افزونه مرورگر و اپلیکیشن قابل بازیبابی می‌باشد.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی