لباس دیجیتال یا wear to earn چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

لباس دیجیتال یا wear to earn چیست؟

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و فضای مجازی جایگاه ویژه‌ای را در این میان در اختیار دارد. شاید تا به امروز نام لباس دیجیتال را شنیده باشید. شرکت‌های زیادی بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تا به امروز روند رشد این پروژه در جهان چشمگیر بوده است. مبحث لباس‌های دیجیتال در دوران کرونا محبوب شد زیرا در آن دوران افراد بیشتر در فضای مجازی زندگی می‌کردند.

استفاده از فیلتر (اسنپ چت) در آن روز‌ها به کاربران کمک می‌کرد تا در تماس‌های تصویری ظاهری آراسته داشته باشند. در نهایت اگر تصمیم دارید با محبوب‌ترین پروژه‎‌ها و پیشگامان Wear to Earn آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با پارسیان بورس همراه باشید.

لباس دیجیتال یا wear to earn چیست؟

لباس دیجیتال یا wear to earn چیست؟

در این بخش از محتوا تصمیم داریم به بررسی کامل لباس دیجیتال بپردازیم. توجه داشته باشید اگر تا به امروز در دوره آموزش ارز دیجیتال شرکت کرده‌اید باید بدانید که دنیای NFT‌ها و لباس‌های دیجیتال آینده روشنی دارند. شایان ذکر است بدانید لباس‌های دیجیتال به مجموعه لباس‌هایی گفته می‌شود که در دنیای واقعی وجود ندارند.

این لباس‌ها به صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند و می‌توان آن‌ها را بر روی عکس یا ویدیوی کاربران اضافه کرد. لباس‌های دیجیتال معمولاً در بازی‌های ویدئویی، پلتفرم‌های اجتماعی و سایر محیط‌های مجازی استفاده می‌شوند.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم لباس‌های دیجیتال در دوره شیوع ویروس کرونا، به عنوان یک راه جدید برای کسب درآمد برای طراحان مد مطرح شدند. لباس دیجیتال یا wear to earn معمولاً به صورت توکن غیرقابل تعویض (NFT) فروخته می‌شوند.

لباس‌های دیجیتال مزایای زیادی دارند. آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر از لباس‌های فیزیکی هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا سبک شخصی خود را به راحتی تغییر دهند. در انتها بهتر است ذکر کنیم wear to earn یک دستاورد بزرگ را به نام صنعت مد ثبت کرد و آن را از ۱۰ صنعت آلوده‌کننده محیط زیست خارج نمود.

بزرگترین پروژه‌ها و پیشگامان Wear to Earn

بزرگترین پروژه‌ها و پیشگامان Wear to Earn

زمانی که نام لباس دیجیتال به گوش می‌رسد مطمئنا تصمیم خواهید گرفت که با بزرگترین پروژه‌ها و پیشگامان Wear to Earn آشنا شوید. در ادامه چندین پروژه را معرفی کرده و مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما اطلاعات بیشتری در این حوزه به دست آورید:

1. پروژه DressX

اولین پروژه‌ای که قصد معرفی آن را داریم، DressX است. در ابتدا بهتر است ذکر کنیم DressX یک پلتفرم آنلاین برای خرید و فروش لباس‌های دیجیتال می‌باشد که توسط ناتالیا مودنووا و داریا شاپووالووا تاسیس شد. شایان ذکر است بدانید این شرکت در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۲۲، ۳. ۳ میلیون دلار سرمایه از VC‌های تحت مدیریت The Artemis Fund جمع‌آوری کرد. DressX یکی از پیشگامان صنعت لباس‌های دیجیتال بوده و تا به امروز توانست نقش مهمی در محبوبیت لباس‌های دیجیتال ایفا کند. این شرکت به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی و با قیمت مناسب از مد دیجیتال لذت ببرند.

این لباس‌ها به صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند و می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مجازی مانند بازی‌ها، پلتفرم‌های اجتماعی و غیره استفاده کرد. لباس‌های دیجیتال DressX از طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و قیمت‌ها برخوردار هستند. کاربران می‌توانند لباس‌های مد روز را با قیمت‌های مناسب پیدا کنند.

اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان از DressX استفاده کرد بهتر است ذکر کنیم برای استفاده از DressX، کاربران باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنند. سپس می‌توانند لباس‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن‌ها را خریداری کنند. لباس‌های دیجیتال خریداری شده در حساب کاربری مشتری ذخیره می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مجازی مختلف استفاده کرد.

در نهایت بهتر است به این نکته اشاره کنیم که Dress قصد دارد در سال ۲۰۲۳ یک بازار NFT برای لباس‌های دیجیتال خود راه‌اندازی کند. این بازار به کاربران امکان می‌دهد تا لباس‌های دیجیتال خود را خرید و فروش کنند.

2. پروژه Space Runners

Space Runners، یک پروژه NFT است که توسط کایل کوزما و نیک‌یانگ، دو ستاره بسکتبال NBA، تاسیس شده است. این پروژه مجموعه‌ای از کفش‌های ورزشی دیجیتالی را ارائه می‌دهد که به صورت NFT عرضه می‌شوند. شایان ذکر است بدانید کفش‌های ورزشی Space Runners بر اساس کفش‌های واقعی قهرمانان NBA طراحی شده‌اند.

هر کفش ورزشی دارای یک کد منحصربه‌فرد است که به دارنده آن اجازه می‌دهد تا آن را به متاورس یا بازی‌های واقعیت افزوده منتقل کند. علاوه بر قابلیت انتقال به فضای واقعیت افزوده، Space Runners مزایای انحصاری دیگری را نیز برای دارندگان خود به همراه دارد.

از جمله این مزایا می‌توان به مواردی همچون ارتباط با افراد مشهور مرتبط با هر NFT، دسترسی به محتوای انحصاری، مانند مصاحبه‌ها و پشت‌صحنه‌ها و امکان شرکت در رویداد‌های ویژه اشاره کرد.

3. دولچه و گابانا (D&G)

دولچه و گابانا (D&G)

D&G یکی از برند‌های معروف در صنعت مود به شمار می‌رود این شرکت در سپتامبر ۲۰۲۱، با انتشار اولین مجموعه NFT خو، وارد دنیای توکن‌های غیرقابل تعویض شد. این مجموعه شامل ۹ قطعه NFT است که هر کدام همتای فیزیکی خود را داشتند. این قطعات شامل یک تاج، یک لباس، یک جفت کفش، یک ساعت، یک عینک آفتابی، یک کیف دستی، یک قاب عکس و یک نقاشی دیجیتالی بودند.

حراج این مجموعه توسط UNXD، یک بازار NFT لوکس در شبکه Polygon، برگزار شد. حراج در نهایت با قیمت ۶ میلیون دلار به پایان رسید، که بالاترین قیمت برای یک NFT مد در آن زمان بود. تاج Doge، که توسط دومینیکو دولچه و استفانو گابانا، بنیانگذاران برند D&G، طراحی شده بود، بالاترین قیمت را با 3.1 میلیون دلار به دست آورد. در نهایت بهتر است ذکر کنیم موفقیت این حراج نشان دهنده پتانسیل سودآوری NFT‌های مد و امکاناتی است که می‌توانند ارائه دهند.

4. برند GAP

در این بخش تصمیم داریم به سراغ یکی دیگر از برندهای معتبر برویم. برند GAP یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که بعد از بروز بیماری کرونا با کاهش مشتری و سقوط تراز مالی مواجه شد. این مجموعه در ادامه مسیر تصمیم گرفت برای نجات از بحران با بلاکچین Tezos همکاری کند و برای طراحی یک مجموعه توکن بی‌همتا با برند Brandon Sines همکاری نماید. برند GAP‌ امیدوار بود بتواند نسل جوان را جذب توکن‌های خود کند، حتی یک بخش بازی‌سازی شده را اضافه کردند تا کاربران بتوانند از طریق آن هودی فیزیکی به دست بیاورند.

5. پروژه Burberry و بازی‌های افسانه‌ای

پروژه Burberry و بازی‌های افسانه‌ای

شاید قابل باور نباشد اما برند معتبر Burberry با دنیای بازی ارتباط برقرار کرده است. این شرکت باعث شگفت زندگی بسیاری از افراد شد زیرا برای حفظ موقعیت خود و همگام شدن با نسل جوان توانست یک همکاری خوب با Blankos Block Party داشته باشد. در ادامه بهتر است به این نکته اشاره کنیم که نام توکن‌های بی‌همتای این شرکت Sharky B است که شما می‌توانید آن‌ها را از بازار Blankos Block Party خریداری کنید.

6. لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون، برند لوکس فرانسوی، در سال ۲۰۲۲، به مناسبت دویستمین سالگرد تاسیس خود، بازی ویدیویی Louis: The Game را منتشر کرد. این بازی، اولین تلاش لویی ویتون برای ورود به دنیای NFT محسوب می‌شود.

در این بازی، Vivienne، طلسم خوش‌شانسی این شرکت، در جستجوی ۲۰۰ شمع است. این شمع‌ها، که نمادی از سال‌های تاسیس این برند هستند، در شهر‌های مختلف دنیا یافت می‌شوند. در ادامه بهتر است ذکر کنیم هر شمع، یک کارت پستال دیجیتالی دارد که برخی از آن‌ها NFT‌های کلکسیونی هستند.

لویی ویتون، معمولاً برای بزرگسالان جذاب است و برای نسل جوان جذابیت چندانی ندارد. این بازی، می‌تواند راهی برای تأثیرگذاری بر نسل جوان باشد. Vivienne، یک شخصیت جذاب و دوست‌داشتنی است که می‌تواند با مخاطبان جوان ارتباط برقرار کند. همچنین، قرار دادن NFT‌های کلکسیونی در این بازی، می‌تواند انگیزه‌ای برای کاربران جوان باشد تا این بازی را انجام دهند.

در انتها این بخش بهتر است ذکر کنیم از ۳۰ NFT که در این بازی وجود دارد، ۱۰ مورد توسط Beeple، هنرمند معروف NFT، ساخته شده است. این NFT‌ها، ارزش زیادی دارند و می‌توانند به محبوبیت این بازی کمک کنند.

7. بازی Fortnite و Balenciaga

بازی Fortnite و Balenciaga

همکاری Fortnite  و Balenciaga، یکی از موفق‌ترین پروژه‌های مد و بازی در سال‌های اخیر بوده است. این همکاری، یک تجربه خرید آنلاین جدید و هیجان‌انگیز را برای بازیکنان Fortnite فراهم کرد. لازم به ذکر است بدانید در این همکاری، Balenciaga یک فروشگاه مجازی در Fortnite راه‌اندازی کرد که شبیه به فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی این برند بود. بازیکنان می‌توانستند در این فروشگاه، اقلام مد Balenciaga را خریداری کنند و آواتار خود را با این اقلام شخصی‌سازی کنند.

این همکاری، چندین مزیت برای Balenciaga داشت. اول اینکه، به این برند کمک کرد تا به مخاطبان جوان‌تری دسترسی پیدا کن. دوم اینکه، این همکاری به Balenciaga کمک کرد تا برند خود را در دنیای دیجیتال تقویت کند. همکاری Fortnite x Balenciaga، همچنین تاثیر مثبتی بر محبوبیت NFT‌های مد داشت.

برخی از اقلام مدی که در این همکاری عرضه شدند، به عنوان NFT فروخته شدند. این امر باعث شد تا بازیکنان بیشتر با NFT‌های مد آشنا شوند و به این فناوری علاقه‌مند شوند.

نتیجه گیری

در این محتوا اطلاعات دقیقی در مورد لباس دیجیتال در اختیار شما قرار دادیم ، پس مطمئنا در حال حاضر میدانید لباس دیجیتال یا wear to earn چیست؟ و با بزرگترین پروژه‌ها و پیشگامان Wear to Earn آشنا شده‌اید.

سوالات متداول

  1. لباس دیجیتال چیست؟
    لباس دیجیتال، یک لباس است که در دنیای مجازی وجود دارد. این لباس‌ها معمولاً به صورت سه‌بعدی طراحی می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در بازی‌های ویدیویی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کرد.
  2. آینده لباس دیجیتال چیست؟
    انتظار می‌رود که لباس‌های دیجیتال در آینده محبوبیت بیشتری پیدا کنند. با توسعه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کاربران می‌توانند تجربه‌های مجازی واقعی‌تری داشته باشند. این امر باعث افزایش تقاضا برای لباس‌های دیجیتال می‌شود.
  3. مزایای لباس دیجیتال چیست؟
    لباس دیجیتال مزایایی همچون قالبت شخصی سازی، دسترسی پذیری و ماندگاری را برای کاربر به همراه دارد.
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی