ربات تریدر
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ربات تریدر چیست؟ همه چیز در مورد Trader Botها

از دیرباز تاکنون در بازارهای سرمایه گذاری ارز دیجیتال، فارکس و… از ربات تریدر یا معامله گر استفاده می شده، اما در حال حاضر ۸۰ درصد بازار سهام را این ربات‌ها اداره می‌کنند. استفاده از ربات ها مدتی است که به بازار ارز دیجیتال راه پیدا کرده و به دلیل سهولت استفاده از آن ها استفاده می‌شود. در بازار سنتی مالی، زمان های مشخصی برای فعالیت وجود دارد؛ در زمانهای مشخص نوسانات محدودی دارند و در این زمان‌ها تریدر ها می‌توانند معاملات خود را مدیریت کنند. اما بازار رمز ارز در تمامی ساعات شبانه روز فعالیت می‌کند و زمان تعطیلی ندارد.

معامله گران در تمام طول شبانه روز باید پای سیستم باشند تا بتواند معاملات خود را با حداکثر سود و کمترین زیان انجام دهند. حضور ۲۴ ساعته در این بازار قطعاً برای هیچ کسی ممکن نیست. پس در این زمان ربات ها به کمک انسان می آیند و این ربات ها به عنوان یک دستیار معاملاتی عمل می‌کنند.

در ادامه با پارسیان بورس همراه باشید تا ربات تریدر یا ربات معامله‌گر را کامل بررسی کنیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه مقاله، درصورت علاقه‌مندی به صفحه دوره آموزش فارکس در مشهد آکادمی مراجعه نموده و اگر ساکن مشهد هستید در این دوره ثبت نام کنید، چراکه صفر تا صد مطالب مورد نیاز برای کسب درآمد از بازار فارکس در این دوره به شما آموزش داده خواهد شد.

آنچه در این مقاله می خوانید پنهان

تاریخچه استفاده از ربات تریدر  چیست ؟

این مفهوم ترید خودکار، برای اولین بار توسط فردی به نام ریچارد دونچیان در سال ۱۹۴۹ هنگامی که او برای فروش وجوه استفاده می‌کرد، عنوان شد. ترید مبتنی بر الگوریتم در دهه ۱۹۸۰ و در زمانی که تریدرهای مشهوری مانند جان هندی از آن استفاده می کردند، عنوان شد. در گذشته ما از ربات تریدر در معاملات سهام فارکس استفاده می‌کردیم و استفاده از ربات تریدر در بازار ارزهای رمزنگاری پدیده های نوظهور است. پیش از ادامه پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین ربات های فارکس، مقاله ربات فارکس را نیز پس از این مطلب بخوانید.

در بازارهای سنتی، دامنه نوسان قیمت در یک روز معمولاً حداکثر ۵ درصد می‌باشد ولی در ارزهای رمزنگاری‌شده نوسان قیمت ممکن است در یک روز به ۵۰ درصد هم برسد؛ بنابراین به دلیل ریسک زیاد این بازار نیاز به نظارت و پیگیری بیشتری دارد.

ربات تریدر ارز دیجیتال

امکانات ربات‌های تریدر چیست؟

ربات تریدها این امکان را برای تریدرها به وجود آوردند که در تمامی ساعات شبانه روز بدون آنکه با دستگاه روند معاملات را تعقیب کنند، بتوانند شرایط طلایی معامله و بهترین معامله را در بازار رمز ارز ها داشته باشند.

برخی از این ربات ها به صورت رایگان در اینترنت قرار داده شده‌اند اما اگر بخواهید رباتی با شرایط مناسب خود فراهم کنید، ممکن است لازم باشد که هزینه های بالایی را صرف کنید. قیمت و ویژگی یک ربات تریدر از طریق عوامل زیر تعیین می شود:

  • میزان کارایی
  • سطح تحلیل ها
  • تعداد سفارشات

اگر شما ربات تریدر رایگان را تهیه و در انجام معاملات خود از آنها استفاده کنید، ممکن است علاوه بر اینکه کارایی لازم را نداشته باشد، حتی منجر به ضرر و زیان در معامله شود. تریدرهای حرفه‌ای و کارآزموده از ربات‌هایی استفاده می کنند که برنامه نویسان کاربلد به صورت اختصاصی آنها را تهیه کردند. از قابلیت این ربات ها می‌توانیم به ترید کردن معاملات بر پایه متغیر ورودی تریدرها اشاره کرد. همچنین ربات ها قابلیت کپی کردن معاملات معامله‌گران ماهر و  استفاده از آنها را در معاملات دارند.

ربات ترید اتوماتیک ارز دیجیتال

ربات تریدرها چگونه برنامه ریزی می شوند؟

معامله گران با تجربه‌ای که در بازارهای ارز دیجیتال حضور دارند، برای انجام معامله، بازار را تحلیل کرده و سپس با استفاده از تحلیل های  خود معامله را انجام می‌دهند.

از طرفی ربات ها بر پایه الگوریتم ها و به وسیله برنامه نویسان نوشته شده اند. میزان موفق شدن ربات تریدر، بستگی به میزان کار بلدی توسعه‌دهندگان و افرادی دارد که آنها را تولید می‌کنند. هر اندازه که آشنایی این افراد با بازارهای مالی بیشتر باشد، سود به دست آمده برای تریدر بیشتر است. اگر چه ربات هایی که از نظر برنامه نویسی در مرحله ساده تری قرار دارند، برای معامله گران حرفه ای کارایی ندارند، زیرا تنها سبب محدود شدن آنها می‌شود. این ربات ها قابلیت خرید در لحظه را ندارند و طبق اندیکاتور تکنیکال کار خود را انجام می‌دهند.

برای مثال شما یک ربات را به گونه ای برنامه ریزی می‌کنید که با رفتن شاخص RSI به زیر 30 خرید ارز دیجیتال را  انجام دهد. اگر ربات تریدر در این موقعیت قرار گیرد، طبق برنامه ارز دیجیتال را می‌خرد. اگر شما ربات خود را با یک تریدر حرفه‌ای ارتباط دهید، ربات از کارت تریدر کپی کرده و با استفاده از آن معامله را انجام می‌دهد. این روش که “کپی تریدینگ” نامیده می شود، طرفداران خاص خود را دارد. البته در هنگام فروش زمانی که از سود دهی ارز اطمینان یافتید، باید موقعیت فروش را فعال کرده و همچنین در هنگام سقوط بازار برای معامله خود توقف ضرر یا stop loss تنظیم کنید تا از ضرر بیش از حد جلوگیری کنیم.

ربات ترید اتوماتیک ارز دیجیتال

وظیفه اصلی ربات تریدر چیست؟

استفاده از ربات تریدر در معاملات بازار ارز دیجیتال از گذشته تا کنون قانونی بوده و تمامی صرافی ها از وجود آنها استفاده می‌کنند. از آنجایی که حجم کم  معاملات بازار، نه برای تریدر ها مناسب است و نه سود مناسبی را به صرافی ها ایجاد می‌کندو از طرف دیگر استفاده از ربات تریدر سبب انجام شدن تعداد زیادی از معاملات در روز یک می شود، پس به همین دلیل صرافی های ارز های رمزنگاری برای مشتریان خود مجوز به کار گرفتن رابط API را ساده می کنند.

ربات تریدر ها می‌توانند یک سری از اطلاعات را از صرافی ها بگیرند که عبارت است از:

  • قیمت لحظه ای
  • حجم معاملات
  • میزان دارایی در گردش صرافی
  • بهترین قیمت خرید
  • بهترین قیمت فروش
  • آخرین قیمت

به دست آوردن این اطلاعات توسط تریدر ها با استفاده از حساب کاربری و همچنین نرم افزارهای معاملاتی خرید و فروش خود انجام می‌شود. نرم افزارهای مورد استفاده در این معاملات که توسط API در صرافی به معامله می‌پردازند در حقیقت همان ربات تریدر ها می‌باشند. برای ربات تریدرها یا ربات معامله گر سه وظیفه اصلی را بیان می‌کنیم که عبارتند از:

  • تولید سیگنال
  • بررسی ریسک
  • انجام معامله

برای تولید سود توسط یک ربات معامله گر لازم است ابتدا حرکت بازار پیش بینی شود. یک ربات تریدر در ابتدا بر پایه اطلاعات موجود و همچنین با بررسی الگوریتم های تعریف شده ضمن بررسی داده های بازار، سیگنال‌هایی را برای خرید و فروش تولید می‌کند. ربات هایی که توسط برنامه نویسان حرفه ای و کاربلد راه اندازی شده‌اند توانایی این را دارند که گروهی از شاخص ها را ترکیب و همچنین بر مبنای آنها سیگنال معاملاتی خرید و فروش را ارائه دهند. این گروه معاملات با استفاده از ربات تریدر ها رواج بسیار زیادی دارد و توصیه می‌شود از این ربات تریدرها در مورد معاملات خود استفاده نکنید.

یکی از سوال هایی که ممکن است پیش بیاید این است که ربات معامله چگونه زمان معاملات را تشخیص می‌دهد؟

پس از انجام مرحله یک توسط ربات و تولید سیگنال، در مرحله دوم میزان ریسک معامله مورد توجه و بررسی ربات تریدر قرار می‌گیرد. پس از اتمام کامل دو مرحله قبل، ربات تریدر اقدام به انجام معامله می کند. این مراحل تماماً بر اساس برنامه های از پیش تعریف شده، می‌باشد.

بهترین ربات تریدر ارز دیجیتال

آیا کار ربات تریدرها قابل اعتماد است؟

نمی‌توانیم بگوییم که استفاده از ربات تریدر ها در معاملات سبب سود قطعی می‌شود اما گاهی اوقات ممکن است که کار با ربات ها برای شما ضرری نیز به همراه داشته باشد. هیچ‌گاه برنامه ربات ها نمی‌تواند با خرد انسان رقابت کند. اگر مایل به انجام معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از ربات ها هستید، لازم است که ابتدا با سرمایه کم آزمایش کنید.

در انتخاب رباتی که می خواهید با آن معاملات خود را انجام دهید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • قابل اعتماد باشد
  • خطای برنامه نویسی نداشته باشد
  • به روز باشد

اگر شما ربات معامله گری با این خصوصیات انتخاب کنید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که از ریزش سرمایه شما جلوگیری می‌کند. البته باید به این نکته هم توجه کنید که نمی‌توان به هر رباتی اعتماد کرد. زیرا گاهی اوقات یک ربات بسیار ایمن معرفی می‌شود، در صورتی که از طرف کلاهبرداری تولید شده که فقط قصد سرقت سرمایه شما را دارد.

توصیه ما به شما این است که در استفاده از ربات ها صحت انجام کار توسط آنها را بررسی کنید. معامله گران مشهور در سراسر جهان بیان می‌کنند که برای داشتن یک درآمد ثابت از راه معامله، شما نباید تمام وظایف را به دوش ربات تریدر ها بیاندازی، بلکه فقط از این ربات ها باید به عنوان گزینه‌های کمکی در امر معاملات کمک گرفت. از آنجایی که ربات ها با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و به اطلاعات زیادی دسترسی پیدا کرده‌اند اما هنوز هوش و درک انسانی از ربات ها بالاتر است.

این ربات ها قادر به تشخیص تهدید های بزرگ علیه بازار رمز ارزها نیستند و نمی‌توانند به تنهایی تصمیماتی درست بگیرند. از طرفی اگر تمامی معامله گرانی که با استفاده از ربات تریدر ها در بازارهای رمز ارز حضور دارند بخواهند از یک الگوریتم برای انجام معامله استفاده کنند دیگر سوددهی برای آنها امکان پذیر نخواهد بود.

مزایای ربات تریدر ها عبارت است از:

  • نرم افزار یا اپلیکیشنی که، بر اساس الگوریتمی که تریدر تعیین می‌کند یک معامله را بدون حضور تریدر انجام داد.
  • ربات معامله گر این توانایی را دارد که بر اساس الگوریتم های گوناگون، در شرایطی که مورد نظر تریدر است، خرید و فروش را به صورت کاملاً اتوماتیک انجام دهد.
  • هر اندازه که برنامه نویسان مجرب تر باشند، ربات ساخته شده در این حوزه حرفه ای تر است.
  • هر اندازه که ربات قوی تر و حرفه ای تر باشد، کارایی آن بیشتر است. ربات های رایگان عموماً کارایی لازم را ندارند و سبب ضرر معامله گران می‌شوند. معامله گران حرفه ای از ربات های اختصاصی برای انجام معاملات خود استفاده می کنند.
  • یکی از مزایای ربات های معامله گر، زیاد کردن حجم معاملات روزانه است.

بهترین ربات تریدر ارز دیجیتال

دلایل استفاده از ربات تریدر چیست؟

تا اینجای مقاله تمامی مزایا و معایب استفاده از ربات های معامله گر را برای شما توضیح دادیم. اگرچه سپردن تمامی کارها به ربات های معامله گر کاری پر ریسک و اشتباه است، اما کمک گرفتن از این ربات ها در انجام معاملات قطعاً کاری اشتباه نیست. در زیر برای شما تعدادی از دلایلی که ما را به سمت استفاده از ربات تریدر ها سوق می‌دهد بیان می‌کنیم.

  • توسعه زمان معامله: حضور ۲۴ ساعته انسان در بازار ارزهای دیجیتال کاری غیر ممکن است، اما یک ربات توانایی این را دارد که در تمامی ساعات شبانه روز و تمام روزهای هفته معاملات را بدون تعطیلی انجام دهد. پس شما با کمک این ربات‌ها می‌توانید بدون حضور خود تمامی موقعیت ها را رصد کرده و در زمان مناسب تصمیم درست را عملی کنید.
  • بالا بردن سرعت پردازش داده ها: ربات ها قابلیت پردازش داده‌های بسیار زیادی را در زمان کمتر در مقایسه با مغز انسان دارند.
  • جلوگیری از ورود احساسات به معامله: ربات ها با استفاده از برنامه نوشته شده برای آن ها و الگوریتم خاصی که برای آن برنامه ریزی شده‌اند، معامله را انجام می‌دهند. اما در مورد انسان ممکن است در هنگام معامله احساساتی از جمله طمع یا ترس بر تصمیم گیری او تاثیر گذاشته و سبب انجام خطا در معامله شود.
  • امکان پردازش داده های با حجم زیاد: یکی دیگر از دلایلی که باید از ربات های معامله گر استفاده کرد این است که، انسان برای پردازش داده ها با محدودیت مواجه است اما استفاده از هوش مصنوعی قابلیت چندین پردازش گیری در زمان بسیار کوتاهی را دارد.

trade robot

بهترین ربات تریدر کدام است ؟

بهترین ربات های فارکس در موقعیت های مختلف تست و بررسی شده اند و هرکدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند پس در هنگام خرید باید به ویژگی ربات های فارکس توجه نمایید. در ادامه به انواع ربات تریدر فارکس می‌پردازیم.

انواع ربات تریدر

از ویژگی‌های ربات‌های معاملاتی کریپتو می‌توانیم به قابل تنظیم بودن و همچنین تنظیم بر اساس الگوریتم های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت اشاره کنیم.

ربات آربیتراژ

یکی از محبوب ترین ربات های معاملاتی رمز ارز می‌باشد که توانایی مقایسه قیمت‌های مختلف در صرافی های مختلف را دارد. این ربات پس از مقایسه قیمت ها اقدام به انجام معامله می‌کند تا از بهترین اختلاف قیمت در بین صرافی ها بهره مند شده و سود مناسب را کسب کند. این ربات می‌تواند به تنظیم خودکار سفارش های خرید و فروش در زمانی که برای کسب سود لازم است کمک می کند.

ربات های معاملات روند

از آنجایی که از نام این ربات مشخص است، معاملات روند محور دارای یک سری حرکات خاص قبل از سفارش، خرید و فروش در نظر گرفته و اگر روند انتخاب شده نشان دهنده افزایش قیمت باشد. ربات در پوزیشن خرید قرار گرفته و اگر موقعیت نشان دهنده کاهش قیمت باشد یک موقعیت کوتاه را ایجاد کرده.

ربات تریدر کریپتو

ربات های وام دهنده سکه

از قابلیت‌های این ربات ها می‌توانیم به وام دادن سکه به معامله‌گران و بازپس گرفتن آن با بهره را عنوان کرد. ربات های وام دهنده سکه می تواند این امکان را برای شما فراهم کند که، فرآیند را خودکار کند شما با استفاده از این ربات می توانید زمان کمتری را صرف جستجوی نرخ بهره کرده  و همین روش به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید

باید توجه داشته باشید که، ربات تریدر ها تنها ابزار هایی در دنیای ارزهای دیجیتال هستند که، می‌توانند معاملات را به صورت خودکار برای شما انجام دهد اما ممکن است که تمامی امکانات برای آنها در نظر نگرفته نشده باشد.

مهم است که شما قبل از انتخاب ربات خود تحقیق کنید چرا که انتخابی اشتباه ممکن است شما را با خطر مواجه کند.

ربات های بازار ساز

این ربات ها با استفاده از اردر بوک گردش مالی سعی در رساندن شما به سود بالاتر دارند.  بدین شکل که با افزایش حجم معاملات یک دارایی در گردش مالی ارد بوک صرافی نیز بیشتر خواهد شد در نتیجه سودی که، ربات برای شما کسب می‌کند نیز بیشتر می‌شود.

در واقع چگونگی عمل ربات ها اینگونه است که، ربات ها به گونه ای برنامه ریزی شده که، زمانی که یک دارایی را بتوانند، با قیمت بالاتر ازقیمت اصلی عرضه کننده ان ها را می فروشند. زمانی که یک اردر با قیمت بالاتر از قیمت بازار بر روی یک سرهم گذاشته می شود این ارد توسط ربات به اردر بوک اضافه می شود و از این طریق سبب ساخته شدن روند بازار می شود و میتواند برای مالکین نرم‌افزار کسب سود کند. این ربات ها ۲۴ ساعته و بدون توقف به دنبال گردش مالی وسیع‌تر در بازار هستند تا بتوانند همه جوره به مالک اپلیکیشن سود برساند.

ربات معامله گر الگوریتمی

منظور از این ربات، رباتی است که برنامه های الگوریتم خاصی به آن ها داده شده و همچنین به صورت خودکار آن ها را انجام می‌دهد. در این روش معامله گر یک استراتژی را برای ربات تعریف کرده و از آن به بعد به دنبال بهترین فرصت های معاملاتی بر حسب آن الگو و الگوریتم است و پس از پیدا کردن آن در طی چند ثانیه معامله را انجام می دهد.

یکی از فاکتورهای لازم برای سپردن معاملات خود به ربات، داشتن استراتژی مناسب برای انجام معامله بوده در غیر این صورت نمی‌توان هیچ‌گونه برنامه ای را برای ربات تعریف کرد. یک نکته حائز اهمیت در استفاده از ربات های الگوریتمی آشنا و مسلط بودن به زبان برنامه ریزی است که می‌توانید با استفاده از آن نرم افزار های آماده معادلات الگوریتم را تهیه و از آنها استفاده کنید.

ربات های الگوریتمی برای معامله گران بسیار سودمند بوده و توانسته به بازارهای ارز دیجیتال کمک کند تا در این مسیر روند کارآمدتری را داشته باشند. این ربات با استراتژی که دارد توانسته نقدینگی مورد نیاز بازار را به دست آورد و این یکی از دلایلی بود که معامله گران از آنها برای حضور در بازارهای ارز دیجیتال استفاده می‌کردند. درگذشته این ابزارها تنها در اختیار موسسات مالی بزرگ و مهم بود.

اما امروزه تقریباً تمامی افراد می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنند. در این سیستم از معاملات خودکار و پرتکرار استفاده شده که همین می تواند کل بازار را کارآمدتر کرده و اختلاف قیمت موجود در بین صرافی ها را از بین ببرد. شما می‌توانید با استفاده از ربات‌های معامله گر تفاوت قیمت را سریع تر از دیگران کشف کرده و با آنها معامله کنید.

از مزایای ربات های الگوریتم می توان به:

  • دور بودن از احساسات انسانی
  • خستگی ناپذیر بودن و ۲۴ ساعته بودن ان
  • تکیه بر شاخص های تکنیکال و استفاده از هوش مصنوعی برای انجام معاملات
  • توانایی تحلیل تعداد زیادی از داده ها در کسری از ثانیه
  • توانایی استفاده از تجربه معامله‌گران حلبی در انجام معاملات

ربات تریدر ارز دیجیتال

ربات‌های اتوماسیون پرتفوی

این ربات قابلیت انجام معاملات شما را به صورت خودکار و از طریق یک برنامه از پیش نوشته شده دارد. همچنین این ربات ها توانایی متعادل سازی معاملات شما  و تنظیم تعادل برای معامله ای که مدنظر شما است را فراهم می‌کنند. فرایند متعادل سازی از طریق ربات های اتوماسیون ممکن است هر ۳۰ دقیقه، یک ساعت یا بیشتر باشد. همین مدیریت ساده سبب می‌شود که زمان بیشتری را داشته باشید و در‌نتیجه بتوانید به یک معامله دیگر بپردازید.

ربات های معاملاتی تحلیل تکنیکال

این ربات های معاملاتی ارز دیجیتال تکنیکال با استفاده از شاخص های فنی که از پیش توسط برنامه نویسان برای آن تنظیم شده است، برای انجام و استفاده از فرصت های معاملاتی استفاده می‌شوند. از آنجایی که تحلیل بازار امروزه می‌تواند یک تا دو روز و حتی دوره های طولانی تر زمانبر باشد، ربات های تجاری قادر به ارائه تجارت اجتماعی و تجارت سیگنال به شما هستند و تمامی این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید شاخص های درستی را به دست آوردید.

ربات گرید نقطه‌ای Stop Grid

یکی از ربات‌های پرکاربرد بازار ربات معامله‌گر گرید نقطه‌ای می‌باشد که از محبوب‌ترین ربات‌های معاملاتی بازار است و در انجام ترید روزانه بسیار مناسب می‌باشد. استفاده از این ربات دارای یکسری مزایا از جمله کارمزد ۰.۱ درصد برای انجام معاملات می‌باشد.

ربات گرید بی‌نهایت Infinity Grid

این ربات نیز یکی از ربات‌های پرکاربرد بازارهای معاملاتی محسوب می‌شود و برای ترید روزانه بسیار مفید است و همچنین دارای یک کارمزد مناسب مانند ربات گرید نقطه‌ای برای انجام معاملات می‌باشد.

اتصال ربات معامله‌گر به صرافی‌های ارز دیجیتال

ربات معامله‌گر به منظور تسهیل روند معاملاتی شما به صرافی‌های ارز دیجیتال متصل می‌شود. به منظور اتصال ربات به صرافی ارز دیجیتال شما باید از نرم‌افزار رابط برنامه‌نویسی یا همان Application Programming Interface استفاده کنید در واقع این نرم‌افزار به منظور ارسال و دریافت اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کاربری خود و رمز عبور ربات تریدر را به حساب صرافی متصل کنید و بعد از اتصال به صرافی ربات تریدر قابلیت انجام معامله به صورت ۲۴ ساعته را دارد.

تفاوت ربا‌ت‌ معامله‌گر ارز دیجیتال با انسان

 بسیاری از افراد فکر می‌کنند انسان قابلیت بهتری برای انجام معاملات در بازارهای سرمایه‌گذاری را دارد و ربات‌ها نمی‌توانند معاملات را به صورت اصولی انجام دهند، درست است که ربات‌ها از منطق انسانی برخوردار نیستند اما دارای یکسری تفاوت‌ها هستند که این نوع تفاوت‌ها به نوعی مزیت محسوب می‌شود.

سرعت

ربات‌ها به دلیل اینکه از هوش مصنوعی برخوردار می‌باشند دارای سرعت بالایی هستند و در پردازش دچار محدودیت نمی‌باشند. ربات‌ها به دلیل برخورداری از هوش مصنوعی می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را در مدت زمان کوتاهی پردازش کنند که انسان از این قابلیت برخوردار نمی‌باشد.

احساس

معامله‌گران در بسیاری از موارد درگیر احساسات خود می‌شوند و از روی ترس یا طمع تصمیمات نادرستی می‌گیرند که در نهایت این تصمیمات منجر به ضرر آن‌ها در بازار می‌شود. ربات‌ها بر خلاف انسان‌ها درگیر احساسات نیستند و طبق یک الگوریتم از پیش تعیین شده معاملات را انجام می‌دهند.

ظرفیت پردازش

ربات‌ها به دلیل برخورداری از هوش مصنوعی می‌توانند چند گیگابایت داده را تنها در کسری از ثانیه پردازش کنند اما انسان‌ها دارای این قابلیت نمی‌باشند.

زمان معامله

ربات تریدر به دلیل اینکه طبق یک الگوریتم مشخص شده پیش می‌رود دچار خطا نمی‌شود و معاملات را دقیقا در زمان تعیین شده انجام می‌دهد در حالی که انسان‌ها ممکن است به دلیل مشکلات مختلف از جمله اشکالات سیستمی نتوانند در زمان تعیین شده معاملات را انجام دهند.

مزایای استفاده از ربات معامله گر

حضور همیشگی و ۲۴ ساعته

ممکن است شما به عنوان یک معامله‌گر گاهی اوقات از حضور در بازار خسته شده و یا فرصت حضور را برای یک روز در این بازار نداشته باشید. از مزیت‌های  ربات معامله گر می‌توانیم به حضور ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته اشاره کنیم. شما با استفاده از این قابلیت ایجاد فرصت معاملاتی را در بازار از دست نمی‌دهید.

خواب بودن

یکی از نیازهای اساسی هر انسانی نیاز به استراحت است. اگر شما بخواهید تمام وقت در بازارهای ارز دیجیتال حضور داشته باشید، قطعاً اتفاقی نشدنی است. با استفاده از ربات های معامله گر شما می‌توانید با تنظیم برنامه از پیش تعیین شده برای ربات، تمام وقت در بازار ارز دیجیتال حضور داشته باشید.

دسترسی نداشتن به کامپیوتر و اینترنت

اگر کسی در شرایطی قرار بگیرد که به وسایل الکتریکی مانند کامپیوتر و یا حتی اینترنت دسترسی نداشته باشد، ربات معامله گر می‌تواند با استفاده از برنامه هایی که برای او قرار داده شده، فرصت های معاملاتی را بررسی کرده و از این طریق بتواند به جای تریدر در بازارهای ارز دیجیتال حضور داشته باشد.

قدرت تحلیل و خستگی

میزان بازده انسانی که به صورت ۲۴ ساعته در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت می‌کند، بسیار پایین است و در صورت خستگی زیاد ممکن است تصمیماتی بگیرد که به نفع سرمایه و دارایی‌اش نباشد.

بهترین ربات تریدر

هیجانات، شک و استرس

تمامی احساسات انسانی قابلیت این را دارند که بر روی تصمیم گیری موثر واقع شده و سبب شود که فرد نتواند در موقعیت‌های حساس تصمیم های درست گرفته و در زمان مناسب اقدام به بستن معاملات کند. بازار رمز ارزها دنیای پر از منطق و استراتژی است و باید با تمام آمادگی خود، در آن حضور پیدا کنید.

معایب استفاده از ربات های معاملاتی

نیاز به دانش کاربر

یک از معایب ربات تریدر نیاز به دانش کاربر است، استفاده مفید و موثر از ربات تریدر احتیاج به دانش عمیق از بازارهای ارز دیجیتال و همچنین داشتن برنامه و استراتژی مناسب برای سرمایه گذاری دارد. ربات می تواند ابزار مفید و موثری برای معاملات ارز دیجیتال باشد، اما اگر بدون دانش و آگاهی از آن استفاده کنید می‌تواند خطرناک باشد.

لزوم نظارت دائمی

از آنجایی که ربات های معامله گر ارز دیجیتال یک سری کارهای از پیش تعیین شده را به صورت تکراری انجام می‌دهند، باید دائماً آن را بررسی کرده و از عملکرد آن‌ها اطمینان کافی حاصل شود. در این حالت شما می‌توانید معاملات خود را به ربات معامله گر سپرده و آن را رها کنید تا به صورت مستقل کار کند. برای تنظیم موثر و اطمینان از عملکرد و چگونگی کار با ربات تریدر لازم است که درک عمیقی از معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشید.

ضعف های امنیتی

تشخیص نحوه عملکرد ربات های معامله گر از طریق چگونگی برنامه نویسی آن‌ها است. هکرهای سایبری به دلیل امنیت بالای بلاک چین ها قادر به سوء استفاده از آن‌ها نیستند اما احتمال اینکه ربات ها و یا حتی صرافی‌های ارز دیجیتال را مورد هدف قرار دهند، وجود دارد. شما باید برای افزایش امنیت ربات تریدر، پرداخت و برداشت خودکار را غیر فعال کرده و از این طریق میزان حملات را کاهش دهید.

همه ربات های تریدر سودآور نیستند!

اعتماد صددرصدی به ربات ها برای انجام معاملات کاری اشتباه و پرریسک است. شما باید ابتدا با سرمایه کم از این ربات ها استفاده کنید و اگر از ربات ها اطمینان حاصل کرده اید سرمایه خود را افزایش دهید.

trader bot

چند ربات تریدر معروف ارز دیجیتال سال ۲۰۲۰

تکنولوژی و همچنین برنامه نویسی ربات تریدرها هر سال دستخوش تغییرات زیادی می‌شود و ما شاهد پیشرفت این ربات تریدرها هستیم. در زیر تعدادی از اسامی ربات های معروف در سال ۲۰۲۰ برای شما آورده شده است:

  • تری کاماز (۳Commas)
  • کریپتو هاپر (Cryptohopper)
  • شِرِمپی (Shrimpy)
  • هاس بات (Hassbot)
  • ترید سانتا (TradeSanta)
  • کریپتو تریدر (cryptotrader)
  • گکو (GEKKO)
  • گان بات (Gun bot)
  • مارجین (Margin)
  • زیگنالی (Zignaly)
  • بیتس گپ (Bitsgap)
  • لایو تریدر (Live Trader)
  • زِن بات (Zen bot)
  • کَپ کلاب (cap.club)
  • پروفیت تریلر (Profit Trailer)
  • بوتی ترید (Botee.Trade)

چگونه از کلاهبرداری ربات تریدر جلوگیری کنیم؟

  1. به صرافی های متمرکز اعتماد کنید.
  2. از ربات های رایگان استفاده نکنید.
  3. بر روی پلتفرمی که پشتوانه ندارد کد نویسی نکنید.
  4. راه های تماس با پشتیبانی را چک کنید.
  5. اگر رویای یک شبه پولدار شدن را تبلیغ می‌کند حتما شک کنید.
  6. در وبسایت های نقد و بررسی از افراد مختصص مشورت بگیرید.

آیا از ربات ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلف در استفاده از ربات تریدر مردد هستند، باید بدانید ربات ارز دیجیتال به دلیل یکسری تفاوت‌های خاص در مقایسه با انسان‌ها می‌توانند ابزار معاملاتی مناسبی محسوب شوند که بتوانید به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید ربات‌ها دارای یکسری ویژگی‌های خاص می‌باشند اما در کنار این ویژگی‌های خاص دارای یکسری محدودیت‌ها نیز هستند و قابلیت استفاده از منطق و تجزیه تحلیل در معاملات را ندارند. شما به عنوان یک معامله‌گر موفق نباید تمامی سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال را به یک ربات واگذار کنید اما می‌توانید در بخشی از معاملات روزانه خود از ربات تریدر استفاده کنید و در کنار تحلیل‌های خود از این ربات‌ها استفاده کنید.

مقالات مرتبط

سخن آخر

در این مطلب به‌طور کامل و جامع در مورد ربات تریدر صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. فراموش نکنید که درصورت علاقه‌مندی می‌توانید در دوره ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس شرکت کنید و صفر تا صد کل مطالب لازم برای کسب درآمد در بازار ارز دیجیتال را آموزش ببینید!

4.3/5 - (6 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی