آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | آموزش تحلیل بنیادی در مشهد | آموزش تحلیل تکنیکال در مشهد | ثبت نام کد بورسی رایگان | پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش اندیکاتور CCI

در این آموزش که توسط تیم تولید محتوای آکادمی تخصصی پارسیان بورس تهیه شده است، به آموزش و بررسی یک ابزار بسیار کاربردی و مفید می پردازیم، که برای شناسایی حرکت و جهت روند و همچنین تعیین صحیح نقاط  ورود و خروج کاربرد دارد. درصورتی که قصد دارید تبدیل به یک تکنیکالیست حرفه‌ای در هر بازار مالی، از جمله بورس، فارکس یا ارز دیجیتال شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره آموزش صفر تا صد پرایس اکشن شرکت کنید و پیش از شروع مقاله، این صفحه را بازدید کنید.

اندیکاتور شاخص کانال کالا (Commodity Channel Index) یا به اختصار اندیکاتور CCI در سال 1980 توسط دونالد لامبرت (Donald Lambert) ارائه شد. هر چند اسیلاتور شاخص کانال کالا در اصل برای بورس کالا طراحی شده است اما امروزه در بازار اوراق بهادار، بازارهای بهره باز و بازارهای ارز نیز کارایی دارد.

مزیت های اندیکاتور CCI

1- سرمایه گذار کمک می کند تا نقاط اشباع خرید و اشباع فروش را در روند سهم به خوبی شناسایی کند.

2- تغییرات مسیر حرکت قیمت دارایی را بررسی می کند.

3- CCI زمانی که بازار روند صعودی دارد مثبت است ، و هنگامی که بازار نزولی است ، منفی است به جز در مواردی که در روند سهم واگرایی وجود دارد.

میانگین متحرک در اندیکاتور CCI

در طراحی cci ابتدا میانگین متحرک ۲۰ روزه در نظر گرفته شد اما امروزه بازه دوره زمانی میانگین متحرک در اسیلاتور cci را معمولا ۱۴ روزه استفاد می کنند.

آموزش اندیکاتور CCI

همانند دیگر میانگین متحرک ها اگر این عدد کوچکتر در نظر گرفته شود اسیلاتور cci نوسانات بیشتری می کند و سیگنال های اشتباه بیشتری را صادر می‌کند و هر چقدر عدد بزرگتر در نظر گرفته شود اسیلاتور cci حساسیت کمتری دارد و کند تر عمل می کند و با نوسانات کمتر و سیگنال های کمتر ممکن است موقعیت‌های مناسب خرید و فروش زیادی از دست برود پس بهترین انتخاب یک عدد متوسط و مناسب است.

سیگنال های خرید و فروش در اندیکاتور CCI

سیگنال خرید در cci زمانی صادر می‌شود که نمودار بالای حد +۱۰۰ برود و به امید ایجاد روند صعودی قوی این سیگنال صادر می‌شود.

سیگنال فروش در cci زمانی صادر می‌شود که نمودار از حد پایین یعنی -۱۰۰ پایین تر رود و از پیش بینی ایجاد روند نزولی قوی صادر می‌شود.

واگرایی در اندیکاتور CCI

واگرایی در اندیکاتور cci بسیار قدرتمند است. واگرایی ها نشان دهنده ی تایید و ادامه روند و یا بازگشت روند است که برای معاملات بسیار مهم است.

آموزش اندیکاتور CCI

برای آموزش کامل ویدیو زیر را مشاهده کنید

آموزش بورس – آکادمی تخصصی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار بورس و برگزاری کلاس های آموزشی بورس به شما پیشنهاد میکنیم با شرکت در ورکشاپ های رایگان  آشنایی با بورس ، اولین گام های ورود به بورس را بردارید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید ، در صورت تمایل می توانید برای ثبت نام دوره های جامع حضوری به صفحه آموزش بورس در مشهد مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در دوره‌های غیرحضوری پارسیان بورس نیز در صورت تمایل شرکت نمایید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس بورس در مشهد
4.5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی