چندین ارز دیجیتال برتر
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با 50 ارز دیجیتال برتر

آشنایی با 50 ارز دیجیتال برتر

در سال 2008 بود که برای نخستین بار بیت کوین به وسیله‌ی وایت پیپر آن به دنیا معرفی شد و توانست نظرهای بسیاری را به خود جلب کند. با توجه به این که از این ارز دیجیتال استقبال زیادی به عمل آمد سایر افراد هم بر آن شدند تا در این زمینه ارزهای دیگری را تولید و معرفی کنند چرا که بیت کوین نمی‌توانست برای همیشه تنها رمز ارز بازار کریپتوکارنسی باقی بماند. البته هنوز هم که هنوز است بعد از گذشت 13 سال از معرفی این رمزارز لیدر این گروه و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است. در ادامه قصد داریم تا به ارزهای دیجیتال پرداخته و 50 ارز دیجیتال برتر را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی 50 ارز دیجیتال برتر | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین

ظهور ارزهای دیجیتال جدید پس از بیت کوین

بعد از این که بیت کوین به صورت عمومی معرفی شد و با اقبال عمومی هم مواجه شد افراد بر آن شدند تا از این موقعیت فراهم شده بهره برده و آنها نیز ارز دیجیتال جدیدی را به بازار معرفی کنند. پروسه‌ی تولید رمزارزهای جدید پس از بیت کوین استارت خورد و هر یک از این ارزها تلاش کردند تا کار جدیدی را به انجام رسانده و امکانات و قابلیت هایی که نیاز به آنها احساس می‌شد را فراهم آورند. برای نمونه ارز دیجیتال اتریوم یکی از نخستین رمزارزهای بود که پس از بیت کوین به وجود آمد. این ارز با این قابلیت عرضه شد که می‌توانست امکان بهره گیری از قراردادهای هوشمند (Smart Contract) را برای افراد تامین کند.

نتیجه‌ی این قابلیت اتریوم این بود که کاربران توانستند به وسیله‌ی این اسمارت کانترکت نرم افزارهای خود که در دسته‌ی غیرمتمرکز قرار می‌گرفتند را بهبود بخشید و توسعه بدهند. در همین راستا شاخه هایی از خود بیت کوین به نام‌های بیت کوین کش، بیت کوین اس وی و … هم روی کار آمدند تا انجام تراکنش ها را برای کاربران با صرفه‌ی اقتصادی بیشتر و نیز سرعت بالاتر فراهم آورند. سپس انواع مختلف رمز ارزها طراحی شده و به بازار آمدند. حتی در این میان پروژه های شوخی هم بودند که توانستند وارد دنیای رمز ارزها شوند و افراد آن‌ها را خریداری کنند.

آشنایی 50 ارز دیجیتال برتر | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
50 ارز دیجیتال برتر

ارز دیجیتال های موجود چه اهدافی از طراحی در سر داشتند؟

به طور کلی توسعه دهندگان ارز دیجیتال از همان ابتدا اهدافی را از طراحی و عرضه‌ی این رمز ارزها در نظر داشتند که از جمله این هدف ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابلیت منتقل کردن ارزش به شکلی سریع تر و در عین حال با کارمزد کمتر که سبب صرفه‌ی اقتصادی شود. از جمله‌ی رمز ارزها با این هدف می‌توان به لایت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین اس وی اشاره کرد.
  2. ساپورت کردن Smart Contract ها. از جمله ارزهای دیجیتال با این مشخصه می‌توان به اتریوم و ایاس اشاره کرد.
  3. به وجود آوردن ثبات و پایداری در بازار کریپتو کارنسی. از جمله‌ی این اسیبل کوین‌ها می‌توان به سکه هایی از جمله تتر (Tether) و یا USDCoin (یو اس دی کوین) اشاره کرد.
  4. ساده تر کردن پرداخت هایی که قرار است در سطح بین المللی صورت پذیرند. ریپل و استلار از جمله‌ی کوین هایی هستند که این مهم را برآورده می‌کنند.
  5. فراهم آوردن قابلیت تعامل داشتن برای بلاک چین ها. رمزارزهایی نظیر پولکادات و کازماس (Atom cosmos) از این دسته هستند.
  6. گاهاً هدف این رمز ارزها کمتر کردن کارمزدی است که قرار است به صرافی پرداخت شود. ارزهای دیجیتال FTT, HT برای این منظور به وجود آمدند.
  7. برخی از آنها به منظور منتقل کردن اطلاعات از دنیای ما به بلاک چین ها به وجود آمده اند مانند چین لینک.
  8. قابلیت انجام کارهای مالی به شکلی غیر متمرکز که به ان دیفای کردن هم گفته می شود. از جمله ی این رمز ارزها می توان به میکردائو و کامپاند اشاره کرد.
  9. تامین امنیت و حریم خصوصی که ارز مونرو برای این کار طراحی شده است.
آشنایی 50 ارز دیجیتال برتر | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز

معرفی 50 ارز دیجیتال برتر

در این قسمت قصد داریم تا به 10 ارز دیجیتال معروف تر از 50 ارز دیجیتال برتر موجود در دنیای کریپتو کارنسی پرداخته و علاوه بر این که آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم یک کیف پول معتبر برای آن را نیز ذکر کرده و شیوه‌ی خرید آن به بهترین صورت را نیز بیان می‌کنیم. این 10 ارز دیجیتال برتر به شرح زیر هستند:

  1. بیت کوین (BTC):

 کیف پول مناسب تراست والت (Trust wallet)

خرید از صرافی های ایرانی مشغول به کار در زمینه‌ی ارز دیجیتال

  1. اتریوم (Ethereum):

کیف پول مناسب آن مشابه بیت کوین تراست والت

خرید هم مانند بیت کوین از صرافی معتبر کریپتوکارنسی

  1. تتر (USDT):

کیف پول و شیوه‌ی خرید مشابه دو مورد قبلی

  1. پولکادات (DOT):

کیف پول مناسب تراست والت

برای خرید می توان با خرید خود بیت کوین، لایت کوین و یا تتر از صرافی های ایرانی اقدام کنید و سپس این ارز دیجیتال را به صرافی های بین المللی منتقل کرده و پولکادات خریداری کنید.

  1. کاردانو (ADA):

کیف پول یورویی (Yoroi) مناسب آن است.

برای خرید هم می توانید از صرافی های ایرانی که خدمات کریپتو ارائه می‌دهند بهره مند شوید.

  1. ریپل (XRP):

کیف پول و نحوه‌ی خرید مشابه بیت کوین و اتریوم و سایر ارز دیجیتال های ذکر شده در بالا است.

  1. بایننس کوین(BNB):

کیف پول و شیوه‌ی خرید مشابه بیت کوین

  1. لایت کوین (LTC):

کیف پول و نحوه‌ی خرید مشابه مورد قبلی

  1. چین لینک (LINK):

کیف پول مناسب آن تراست والت است.

برای خرید پروسه ی مورد نظر مشابه پولکادات است.

  1. دوج کوین (DOGE):

روش خرید و کیف پول مناسب آن مشابه بیت کوین است.

آشنایی 50 ارز دیجیتال برتر | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز برتر دنیا

آشنایی با سایر 50 ارز دیجیتال برتر دنیا

در قسمت قبلی به 10 تا از معروف ترین رمزارزهای دنیای کریپتوکارنسی پرداختیم که به احتمال زیاد دست کم نام یک یا دو تای آنها برای شما آشنا بودند. در این قسمت قصد داریم تا 40 ارز دیجیتال برتر باقیمانده را به شما معرفی کنیم. این رمز ارزهای برتر به شرح زیر هستند:

11. بیت کوین کش (BCH)

12. استلار (XLM)

13. یو اس دی کوین (USDC)

14. آوی (AAVE)

15. یونی سواپ (UNI)

16. رپد بیت کوین (WBTC)

17. بیت کوین اس وی (BSV)

18. ایاس (EOS)

19. الراند ((EGLD

20. ترون (TRX)

21. کازماس (ATOM)

22. نم (NEM/XEM)

23. مونرو (XMR)

24. تتا (THETA)

25. تزوس (XTZ)

26. ترا (LUNA)

27. میکر (LUNA)

28. سینتتیکس (SNX)

29. اَوَلنچ (AVAX)

30. وی چین (VET)

31. کامپاند (COMP)

32. آیوتا (MIOTA)

33. نئو (NEO)

34. سولانا (SOL)

35. دای (DAI)

36. توکن هوبی (HT)

37. سوشی ‌سواپ (SushiSwap)

38. دلار بایننس (BUSD)

39. اف‌تی‌ایکس توکن (FTT)

40. کوین کریپتو‌ دات کام (CRO)

41. فایل کوین (FIL)

42. اوما (UMA)

43. لئو (UNUS SED LEO – LEO)

44. بیت تورنت (BTT)

45. سلسیوس (CEL)

46. الگورند (ALGO)

47. دش (DASH)

48. دیکرد (DCR)

49. گراف (GRT)

50. یرن.فاینانس (YFI)

چند نکته راجع به بازار ارزهای دیجیتال

جالب است بدانید علاوه بر ارزهای دیجیتال ذکر شده تعداد بسیار زیادی ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی موجود هستند و همچنان هم این تعداد در حال افزایش است. لذا این نوشتار تنها به منظور آشنایی افراد علاقمند به ارزهای دیجیتال جمع آوری شده و برای خرید و فروش و سرمایه گذاری نمی توان تنها به آن اکتفا نمود. هر فرد می بایست خود به جمع آوری اطلاعات در مورد رمز ارزها پرداخته و سپس اقدام به خرید و  فروش کند. لذا به این نوشته به هیچ عنوان چشم پیشنهادات خرید و فروش و سرمایه گذاری نباید نگاه کنید و آن را تنها یک منبع کسب اطلاعات بیشتر به شمار آورید.

نکته‌ی دیگر این که بازار کریپتوکارنسی ها بازاری فوق العاده نوسانی است و این مکان و جایگاه این رمز ارزها خیلی راحت می‌تواند تغییر کرده و حتی ممکن است آن‌ها از بین بروند.

علاوه بر این روش های خرید و فروش و نیز کیف پول‌های معرفی شده هم می‌توانند همانند خود ارزها دستخوش تغییر شوند. پس زمانی که قصد دارید برای ورود به این بازار اقدام کنید می‌بایست اطلاعات خود را به روز کنید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید از صرافی های بین المللی و خارجی بهره ببرید با این ریسک مواجه هستید که حساب کاربری شما مسدود و بلوکه شود و سرمایه‌ای هم که در این صرافی دارید تا اطلاع ثانوی در وضعیت بلوکه باقی خواهد ماند. این امر به علت این است که متاسفانه کشور ما تحت تحریم های بسیار سختی قرار دارد و همین امر سازوکارهای مالی جهانی را برای ایرانیان به شدت دشوار کرده است. پس بهترین کار این است که تا اطلاع ثانوی که این محدودیت ها موجود هستند از صرافی های آنلاین ایرانی استفاده کنید.

آشنایی 50 ارز دیجیتال برتر | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
سرمایه گذاری

نتیجه گیری

در حال حاضر دنیای ارز دیجیتال با اقبال عمومی افراد در همه‌ی جوامع مواجه شده است و بسیاری از افراد دوست دارند تا با حضور در این بازارها برای خود درآمد کسب کرده و سودهای خوبی را در اختیار داشته باشند. رمز ارزها بسیار متنوع و متعدد هستند که در این مطلب سعی کردیم به 50 ارز دیجیتال برتر بپردازیم.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

فروش بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ممنون ولی این مطالب رو از کوین مارکن کپ هم میشه دید دیگه لطفا اطلاعات مفید ارز ها رو (کارشون چیه. برا چی اومدن. قراره چی کار کنن) از اینجور اطلاعات رو لطفا قرار بدید

    پاسخ
    • مدیر سایت
      26 دی 1400 10:09

      با سلام و وقت بخیر
      پیشنهاد میکنم برای اطلاع از پروژه ارزهای دیجیتال به پیج اینستاگرام آکادمی مراجعه نمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی