صرافی کراکن
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با صرافی کراکن؛ 0 تا 100 معرفی صرافی kraken

اولین قدم برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس برگزار کننده دوره‌های آموزش ارز دیجیتال سعی می‌کنیم صرافی کراکن که یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه صرافی کراکن

صرافی کراکن یک صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی است که دفتر مرکزی آن در سان‌فرانسیسکوی آمریکا قرار دارد و خرید و فروش انواع توکن‌های معروف مثل بیت‌کوین، سولانا، اتریوم و غیره را برای کاربران خود میسر می‌سازد. از جمله مزایایی که برای این شرکت عنوان می‌شود، سطح نقدینگی بالا و زمان پردازش کم آن می‌باشد که موجب افزایش سرعت خرید و فروش ارز دیجیتال می‌گردد. صرافی کراکن بعنوان یکی از اولین پلتفرم‌های خرید و فروش رمزارز در سال 2011 تاسیس و در سال 2013 فعالیت خود را آغاز نمود. از اولین خدمات این مجموعه، خرید و فروش بیت‌کوین بود. اما در حال حاضر بالغ بر 120 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌نماید. از سال 2020 این صرافی در 176 کشور دنیا و ۴۸ ایالت آمریکا، به خدمات‌دهی مشغول است. در ژانویه 2021 اعلام شد که صرافی kraken چهارمین صرافی بزرگ در زمینه ارزهای دیجیتال در کل جهان است.

در این صرافی، قابلیت استیکینگ و کسب درآمد رمز ارزی وجود دارد. از دیگر خدمات این صرافی می‌توان پشتیبانی از ارزهای فیات، معاملات با حجم بالا، تعداد زیاد کاربران، ارائه خدماتی نظیر آموزش کاربران و همچنین پشتیبانی از تعداد زیادی از جفت‌ارزها اشاره نمود. کراکن با کارمزد‌های پایین، کاربری آسان و بهبود مداوم امنیت، یکی از صرافی‌های موفق در دنیای ارز دیجیتال و رمزارز می‌باشد. البته صرافی کراکن برای ایرانیان بدلیل اعمال تحریم، امکان خدمات‌دهی و افتتاح اکانت ندارد.

صرافی کراکن
صرافی کراکن

ویژگی های صرافی کراکن

از ویژگی‌های کراکن می‌توان موارد زیر را نام برد :

  • دارای بازاری بزرگ و فعال
  • پشتیبانی بیش از 80 ارز دیجیتال و همچنین امکان مبادله 250 جفت ارز (صرافی Kraken ، از کوین‌های معروف و محبوبی چون بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و بت پشتیبانی می‌کند)
  • حمایت و پشتیبانی از ارز فیات از جمله دلار، یورو، پوند و دلار کانادا
  • در دسترس بودن بیش از 300 مارکت مختلف
  • دارای حجم معاملات بیش از یک میلیارد دلار در یک روز
  • معامله سریع و وجود گزینه خرید و فروش سریع در صرافی کراکن برای مشتریان مبتدی
  • دارا بودن بیش از 6 میلیون کاربر
  • امکان ترید تا 100،000 دلار
  • انجام ترید با حداقل 10 دلار
  • داشتن کیف پول دیجیتال مطمئن، ایمن و حرفه‌ای
  • داشتن لایه‌های امنیتی چندگانه
  • امکان خرید و فروش ان‌اف‌تی
  • بهره‌گیری از پورتفوی یا سبد سرمایه‌گذاری
  • اپلیکیشن جامع موبایل برای ios و اندروید
  • قابلیت فیوچر و مارجین
  • امنیت بالا و حفاظت متعهدانه از سرمایه و حریم خصوصی کاربران صرافی کراکن
  • تیم پشتیبانی شبانه روزی
  • نمودار‌ها و ابزار‌های پیشرفته و ایجاد امکانات برای تجزیه و تحلیل بازار
  • استیکینگ ارز‌های دیجیتال و فیات و دریافت پاداش، متناسب با حجم و زمان استیکینگ (کراکن در این حوزه، حدودا 20 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند)
صرافی کراکن
صرافی کراکن

هزینه های صرافی کراکن

هزینه‌های صرافی کراکن بعد از اجرا شدن سفارش اعمال می‌شود. بدین معنی که سفارش شما باید با سفارش یک معامله‌گر دیگر مطابقت داشته باشد. بعد از اجرا شدن سفارش، هزینه‌ها بصورت سازنده (maker) و گیرنده (taker) اعمال می‌شود. در حقیقت زمانی که میزان نقدینگی بازار را افزایش می‌دهید، کارمزد کمتری خواهید پرداخت. هزینه یا کارمزد کراکن بستگی به سازنده یا گیرنده بودن سفارش و همچنین جفت ارز مورد معامله دارد.

اسپات: کارمزدهای اسپات برای میکر 0.16 درصد و تیکر 0.26 درصد می‌باشد. این کارمزدها با افزایش حجم معاملات بصورت پلکانی کاهش می‌یابد.

مارجین: با تغییرات بازار و در موقعیت‌های مختلف، کارمزدهای مارجین افزایش می‌یابند.

فیوچرز: در این  تبادلات، کارمزد میکرها از 0.02 درصد و تیکرها از 0.05 درصد شروع می‌شود. حجم بالای معاملاتی کاربران باعث کاهش کارمزد می‌گردد.

در این روش، میزان کارمزد معاملات یکسان نیست و این موضوع باعث می‌شود تا محاسبه سود و زیان برای معامله‌گر مشکل باشد.

کدام ارزهای دیجیتال در صرافی کراکن پشتیبانی می شوند؟

صرافیKraken  می‌تواند از ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند، که از آن جمله:

ارزهای فیات:

دلار آمریکا

یورو

پوند انگلیس

ین ژاپن

فرانک سوئیس

دلار کانادا

دلار استرالیا

ارزهای دیجیتال:

بیت‌کوین (BTC)

بیت‌کوین کش (BCH)

اتریوم (ETH)

Ethereum Classic (ETC)

Ox (ZRX)

Aave (AAVE)

Aavegotchi (GHST)

Algorand (ALGO)

آنکر  (ANKR)

آراگون (ANT)

Augur (REP)

Augur v2 (REPV2)

بالانس (BAL)

BAT

بانکور (BNT)

پیوند زنجیره‌ای (LINK)

ترکیب (COMP)

منحنی (CRV)

خط تیره (DASH)

چندضلعی (MATIC)

نمودار (GRT)

ATOM

کاردانو (ADA)

کاوا (KAVA)

کوساما (KSM)

گنوسیس (GNO)

DAI

MANA

Dogecoin (DOGE)

ENJ

EOS

Filecoin (FIL)

ICON (ICX)

Kyber (KNC)

لایت کوین (LTC)

Livepeer (LPT)

NANO

MINA

مونرو (XMR)

OMG

OXT

PAX

QTUM

REN

ریپل (XRP)

RARI

سیاکوئین (SC)

STORJ

TBTC

اتصال (USDT)

سوشی (SUSHI)

XTZ

ترون (TRX)

USD

Zcash (ZEC)

صرافی کراکن
صرافی کراکن

مقایسه صرافی کراکن و کوین بیس

دو صرافی kraken و coinbase ، بیش از80٪ سرمایه دیجیتال بازار را دارا میباشند. هر دو صرافی بیش از 80 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‎‌نمایند.

Coinbase  و Kraken هر دو صرافی‌های متمرکز برای خرید و فروش کاربران ایجاد نموده‌اند.

هر دو دارای قابلیت استیکینگ و ایجاد درآمد از این روش با سودهای متفاوت هستند.

عموما در صرافی کراکن، کارمزد معاملات نسبت به coinbase پایین‌تر است همین امر باعث محبوبیت آن بین کاربران و البته محبوبیت صرافی کراکن برای ایرانیان بوده است.

مقایسه صرافی کراکن و کوین بیس
مقایسه صرافی کراکن و کوین بیس

حتما بخوانید:

آیا صرافی کراکن برای ایرانیان مناسب است؟

اما در مورد نحوه خدمات‌دهی صرافی کراکن برای ایرانیان لازم است این نکته را یادآور شویم که صرافی کراکن برای بیش از 190 کشور دنیا خدمات‌دهی دارد. از آنجایی که این مجموعه، تحت قوانین آمریکا بوده و اجازه انجام معاملات با کشورهای تحریم شده را ندارد، این صرافی نیز اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را نمی‌دهد، البته در سال 2022، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام نمود که از سال 2019، صرافی کراکن برای ایرانیان و بعضی از کشورهای تحت تحریم، خدمات‌دهی داشته و اجازه افتتاح اکانت داده است. این موضوع با برخورد جدی قوانین روبرو شده و فعالیت کاربران ایرانی به حالت تعلیق درآمده است.

هرآنچه باید در مورد ووچر بایننس بدانید!
ادامه

اگر مایل به انجام معامله و ترید در این صرافی هستید، نباید صرافی متوجه هویت ایرانی شما شود، زیرا صرافی کراکن برای ایرانیان خدمات‌دهی نداشته و در صورتیکه این اتفاق بیوفتد، اکانت شما مسدود و دارایی‌های حسابتان بلوکه میگردد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از ایرانیان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، به صرافی‌هایی مثل هوبی و کوکوین که  که این محدودیت‌ها را نداشتند، روی بیاورند. اما در این صرافی‌ها نیز اجازه فعالیت ایرانی‌ها ملغی گردید.

در حال حاضر بسیاری از کاربران ایرانی از خدمات صرافی‌های غیرمتمرکز چون یونی سواپ برای شبکه اتریوم، آربیتروم و آپتیمیزم و سایر صرافی‌های غیرمتمرکز مثل پنکیک سواپ، تریدرجو و کوییک سواپ استفاده می‌کنند. در این پلتفرم‌ها نیاز به احراز هویت نیست و در نتیجه همه کاربران بدون محدودیت اجازه فعالیت خواهند داشت.

نحوه ثبت نام در صرافی کراکن

برای ثبت‌نام در صرافی کراکن به سایت kraken.com وارد شده و اکانت خود را بسازید.

برای این کار در گوشه سمت راست بالای صفحه، بر روی دکمه Create Account کلیک نمایید. با این دکمه شما وارد صفحه اطلاعات کاربری می‌شوید. اطلاعات خواسته شده شامل آدرس ایمیل، نام کاربری، پسورد و کشور محل سکونت خود را وارد نمایید. در این مرحله به قدرتمندی رمز عبور یا پسورد دقت نموده و در نظر داشته باشید که نام کاربری که در این مرحله انتخاب می‌شود، قابل تغییر نیست.

در مرحله بعد وارد آدرس ایمیل خود شده و ایمیل ارسالی از kraken را باز نمایید. بعد از کلیک روی لینک فعالسازی، نام کاربری و پسورد خود را وارد نموده و دکمه فعالسازی را بزنید تا  ثبت نام شما کامل شود.

به این صورت حساب کاربری شما ساخته شده و آماده برای شروع فعالیت می‌باشد. با توجه به اینکه در هنگام افتتاح حساب باید کشور خود را وارد نمایید، صرافی کراکن برای ایرانیان، اجازه افتتاح حساب نمیدهد.

صرافی کراکن
صرافی کراکن

نحوه تأیید حساب در صرافی ارز دیجیتال کراکن

قبل از شروع به معامله‌گری در صرافی کراکن، باید حساب خود را تأیید کنید. برای تایید سه سطح مختلف وجود دارد که از بین آنها میتوانید انتخاب نمایید:

  • سطح Starter بدون نیاز به ID
  • سطح Intermediate (برای این سطح تاییدیه اجباری است)
  • سطح Pro (نیاز به تاییدیه AML دارد)

بعد از تایید حساب، امکان شارژ، واریز وجوه و انجام معاملات وجود خواهد داشت. جهت شارژ و بودجه‌‌بندی محدودیت‌هایی از طرف کراکن با توجه به نوع تاییدیه اعمال می‌شود. اخذ تاییدیه‌های حرفه‌ای‌تر که قطعا نیاز به اطلاعات بیشتر دارد، باعث می‌شود تا در هنگام معامله، محدودیت‌های کمتری داشته باشید.

مراحل تأیید حساب عبارتند از:

  • ورود به حساب کراکن
  • کلیک روی گزینه Get Verified در گوشه بالا سمت راست صفحه
  • کلیک روی گزینه verify از حسابی که میخواهید توکن انتقال دهید

برای امنیت بیشتر می‌توانید از احراز هویت دوعاملی استفاده نمایید. در حقیقت تایید هویت دوعاملی یعنی ایجاد دومین لایه امنیتی که در آن برای ورود به برنامه و اکانت شخصی خودتان بجز وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، نیاز به یک کد تایید منحصر‌به‌فرد دارید تا اثبات نمایید که مالک قانونی این حساب کاربری هستید.

از آنجایی‌که ارزهای دیجیتال، در صورت سرقت قابل ردیابی و بازیابی نیستند، استفاده از تایید هویت دوعاملی امری بسیار مهم  در دنیای ارزهای دیجیتال می‌باشد و یک ضرورت به حساب می‌آید. برای تایید هویت دوعاملی ابتدا برنامه Google Authenticator را دانلود نمایید. برای راه‌اندازی این برنامه، نیاز به حساب جی‌میل دارید. بهتر است یک جی‌میل جدید بسازید، همینطور برای این کار از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده نمایید.

با استفاده از برنامه Google Authenticator، یک QR کد دریافت می‌کنید. این کد را در جایی امن ذخیره نمایید چرا که امکان نمایش دوباره آن برای شما وجود نخواهد داشت. از این کد در آینده، می‌توانید برای افزودن دستگاه‌های بیشتر استفاده نمایید.

برای فعال کردن گزینه تایید هویت دو عاملی 2FA ، از بالای صفحه کاربری، وارد پروفایل خود شده و سپس گزینه Security و بعد از آن گزینه FA setting 2 را انتخاب نمایید.

حالا گزینه Activate Now را انتخاب نموده و پس‌از‌ آن در این قسمت برای شما پنجره ای باز خواهد شد که کد QR نمایش داده شده را در فیلد مشخص شده وارد نمایید و بر روی دکمه Confirm  کلیک کنید. به این ترتیب، تایید هویت دو عاملی AF2 فعال می‌گردد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کراکن

برای خرید و فروش در صرافی کراکن لازم است در سایت ثبت نام کرده باشید بعد از شارژ حساب صرافی وارد بخش Trade شوید که چند حالت دارد:

کانورت: در این حالت شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را به ارزی دیگر تبدیل کنید و امکانات خاصی ندارید.

اسپات: در این حالت شما می‌توانید به صورت حرفه ای‌تر معامله انجام دهید.

لوریج توکن: استفاده از این توکن‌ها باعث می‌شود چندین برابر نوسانات از بازار استفاده کنید.

مارجین: در این قسمت شما از صرافی وام می‌گیرید و تا چند برابر دارایی تان معامله انجام می‌دهید.

قبل از هر چیز باید بدانید برای شارژ حساب کاربری خود دو راه دارید: ‌یکی حواله بانکی و دیگری کارت اعتباری که برای انجام آنها باید به قسمت فاندینگ مراجعه نمود. مرحله بعد انتخاب جفت معاملاتی می‌باشد که با کلیک روی گزینه ترید به آن دسترسی خواهید داشت. در اینجا امکان تغییر جفت ارز نمایش داده شده وجود دارد.

حالا وارد قسمت New Order شده و بر روی گزینه Simple  کلیک نمایید.

در قسمت Simple امکان انتخاب نوع مارکت وجود دارد. به این صورت که با انتخاب سفارش مارکت (Market)، کارمزد تیکر (Taker)  اعمال خواهد شد و با سفارش لیمیت (limit) کارمزد با توجه به زمان اجرای سفارش، میکر (Maker) یا تیکر (Taker) خواهد بود.

پس از تعیین نوع سفارش، درمرحله بعد برای ثبت سفارش با کلیک بر روی BUY CRYPTO، گزینه خرید (BUY) و یا فروش (SELL) و در قسمت بعدی، پس از بررسی مجدد اطلاعات، گزینه Submit Order را انتخاب نمایید.

در صورت انتخاب گزینه BUY می‌توانید رمز ارز مورد نظر خود را با وارد کردن مقدار ارز مورد نظر در قسمت Amount خرید نمایید.

در صورت انتخاب گزینه SELL قادر به فروش ارز دیجیتال خود خواهید بود و انتخاب گزینه Convert جهت تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر می‌باشد.  به این ترتیب با انتخاب یکی از گزینه‌ها و انجام مراحل، سفارش شما تکمیل می‌شود.

صرافی بیت برگ چیست؟ + آموزش کامل Bitbarg از 0 تا 100
ادامه
صرافی کراکن
صرافی کراکن

مزایا و معایب صرافی کراکن

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع

عموما معامله‌گرها تمایل به استفاده از پلتفرم‌هایی را دارند که ارزهای دیجیتال زیادی برای خرید و فروش دارند. صرافی کراکن برای ایرانیان و بیشتر معامله‌گران دنیا، بدلیل پشتیبانی از محدوده وسیعی از ارزها در دسته پلتفرم‌های محبوب قرار گرفته است. با توجه به اینکه تعداد رمزارزها بطور پیوسته در حال اضافه شدن است و بسیاری از معامله‌گران خواهان سرمایه‌گذاری در این ارزهای جدید هستند، در صرافی‌ها رقابت برای کار با ارزهای جدید وجود دارد. این امر با اولویت قرار دادن امنیت سرمایه کاربران باید انجام گیرد. کراکن در توسعه تعداد ارزهای قابل ارائه و همچنین ایجاد بالانس برای حفظ امنیت پلتفرم تا کنون موفق عمل کرده است.

امنیت دارایی در کراکن

این موضوع در طی ده سال فعالیت صرافی kraken نمایان شده که امنیت دارایی، در این پلتفرم بالا می‌باشد. کراکن با رعایت استانداردهای بانکی و قانونی و ایجاد امکان فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، جزء امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. از جمله اقداماتی که این صرافی برای ارتقا و حفظ امنیت دارایی کاربران انجام می‌دهد، موارد زیر را قابل ذکر است:

  • احراز هویت دوعاملی با استفاده از اپلیکیشن Google Authenticator
  • ارسال ایمیل‌های رمزنگاری شده به کاربران، بصورت PGP
  • رمزنگاری اطلاعات مهم و حساس
  • کلید API با قابلیت شخصی‌سازی
  • ایمیل‌های برداشت دارایی با استفاده از قفل حساب خودسرویس
  • نظارت لحظه به لحظه برای بررسی و جلوگیری از هرگونه فعالیت‌های مشکوک
  • امکان قفل کردن اکانت با تنظیم زمان
  • استفاده از رمزنگاری SSL در سایت صرافی کراکن

حسن شهرت

کراکن از طریق حسابرسی اثبات ذخایر، به جهانیان میزان امنیت سرمایه در این سایت را نشان داد. در حقیقت حسابرسی اثبات ذخایر، آزمایشی برای یک بانک یا صرافی است تا ایمن بودن سرمایه مشتریان خود را ثابت می‌کند. این موضوع در حسن شهرت کراکن نقش مهمی داشته است.

هزینه و کامزدهای مناسب

یکی دیگر از گزینه‌هایی که صرافی‌ها برای جلب مشتریان بیشتر در آن رقابت میکنند، بحث هزینه و دستمزد است. هزینه و کارمزد صرافی کراکن برای ایرانیان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. کراکن برای دستمزدها، چند سطح کاربری تعریف کرده که با توجه به افزایش تعداد تراکنش‌ها، میزان دستمزد کاهش خواهد داشت.

خرید با ارز فیات در کراکن

امکان خرید با ارز فیات یکی از ویژگی‌های مثبت صرافی kraken است که باعث راحتی کار با این صرافی می‌گردد. چراکه معامله‌گر بجای استفاده از پلتفرم‌های دیگر برای تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال، مستقیما از سایت کراکن استفاده نموده و از کارت‌های اعتباری خود در این سایت استفاده می‌نماید.

نمودارها و ابزارهای پیشرفته

کاربران برای تحلیل عملکرد خود و همچنین پیشینه عملکرد خود از ابزارهای پیشرفته و نمودارهای تحلیلی سایت کراکن استفاده می‌نمایند. این نمودارها باعث ایجاد دیدگاه بهتر برای انجام معاملات آتی و حرکت‌های بعدی می‌شود.

ارائه اپلیکیشن موبایلی

این صرافی نسخه‌های موبایلی اندروید و ios را ارائه نموده تا معامله‌گران در شرایط مختلف امکان ورود و سرمایه‌گذاری و انجام سفارشات را داشته باشند.

صرافی کراکن
صرافی کراکن

پشتیبانی ۲۴ ساعته

پشتیبانی 24 ساعته و ۷ روز هفته از مزایای این مجموعه است زیرا برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش در دنیای دیجیتال، گاهی نیاز به راهنمایی گرفتن از کارشناس خبره وجود دارد. همین امر اهمیت این پشتیبانی آن‌هم از نوع زنده نه بصورت سیستمی را مشخص می‌کند. شما می‌توانید هر ساعت از شبانه‌روز و در هر زمان، سوالات خود را از این مجموعه پرسیده و پاسخ دریافت نمایید.

استیک رمزارز

در واقع استیکینگ نوعی کسب سود از ارزهای داخل کیف پول دیجیتال خودتان است. استیک از راه‌های مطمئن سوددهی می‌باشد که در آن کاربر پول خود را در حساب صرافی بلوکه نموده و از آن سود دریافت می‌کند. این روش برای کسانی که امکان ترید کردن را ندارند روشی کم ریسک و سودده حساب می‌شود، اگرچه میزان سود استیک از ترید کمتر است.

معاملات مارجین و فیوچرز

در صرافی کراکن امکان انجام معاملات پرریسک مارجین فراهم است. در این صرافی در پوزیشن‌های کوتاه مدت و بلندمدت امکان معامله را خواهید داشت. همچنین معاملات فیوچرز با بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین و ریپل نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

مناسب نبودن برای مبتدی‌ها

با وجود آموزش‌های زیاد در سایت کراکن که شامل فیلم‌های آموزشی و راهنمایی‌ برای ارزهای مختلف است، همچنان بنظر می‌رسد که انجام معامله در این سایت برای افراد تازه‌وارد کمی مبهم بوده و صرافی kraken برای استفاده افراد حرفه‌ای طراحی شده است.

کارمزدهای بالا برای افراد با تراکنش کم و یا تازه‌واردان

با توجه به نوع محاسبات کارمزد در سایت کراکن، تازه‌واردان کارمزد بیشتر باید پرداخت نمایند. همچنین همانطور که قبلا اشاره شد افزایش میزان تراکنش باعث کاهش دستمزد و بالعکس خواهد بود.

بسته شدن صرافی

یکی از مشکلاتی که در طی این سالها برای این مجموعه ایجاد شد، حمله سایبری در سال 2017 بود که منجر به تعطیلی یک هفته‌ای سایت شد، البته که این مشکل با ارتقای امنیت سایت حل و فصل گردید.

عدم ارائه خدمات برای ایرانیان

همانطور که قبلا ذکر شد با وجود امتیازات و اعتبار این سایت، صرافی کراکن برای ایرانیان خدمات دهی ندارد.

آموزش ارز دیجیتال؛ بهترین روش کسب درآمد بالا در این حوزه

ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش آنلاین ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های حضوری ما شرکت کنید:

و دیگر شهرهای کشور.

کلام نهایی

در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس برگزار کننده دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال و همچنین دوره آموزش پرایس اکشن سعی کردیم معیارهای یک صرافی معتبر را برای شما توضیح دهیم و در نهایت صرافی کراکن را به عنوان یک صرافی قابل اطمینان به شما معرفی کنیم.

پارسیان بورس: آکادمی ارز دیجیتال در ایران

مقاله‌های پیشنهادی


با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است