صرافی پنکیک سواپ
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی صرافی پنکیک سواپ + آموزش ثبت نام و خرید و فروش

یکی از مشکلات اصلی که در بازار ارزهای دیجیتال سر راه ایرانیان قرار دارد، بحث احراز هویت در صرافی‌هاست؛ معروف‌ترین و بزرگترین صرافی‌های دنیا مثل بایننس، ایرانیان را تحریم کرده‌اند و در صورتی که هویت افراد ایرانی در این صرافی‌ها لو رود، اکانت آن‌ها می‌بندند. در چنین شرایطی، استفاده از صرافی‌های غیر متمرکزی همچون صرافی پنکیک سواپ بهترین راه حل است! امروز در این مقاله این صرافی را کامل معرفی می‌کنیم و نحوه ثبت نام، خرید و فروش، واریز و برداشت و انتقال ارز را در آن توضیح داده و امنیت آن را هم بررسی می‌کنیم، پس تا انتها با پارسیان بورس همراه باشید!

پیش از شروع به مطالعه مقاله، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما دوره آموزش ارز دیجیتال رایگان آکادمی پارسیان بورس را مشاهده کنید، در این مینی دوره رایگان، استاد علی اکبرزاده مطالب مهمی از رمزارزها را توضیح می‌دهد که لازم است حتماً بدانید!

معرفی صرافی پنکیک سوآپ

صرافی پنکیک سواپ (pancakeswap) در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط گروهی از افراد که هویت آنها ناشناس است راه اندازی شده و از آن موقع تاکنون از نظر تعداد کاربران و میزان پیشرفته بودن پلتفرم معاملاتی، همچنین از نظر میزان نقدینگی دارایی های پشتیبانی شده رشد بسیار قابل توجهی داشته است.

صرافی پنکیک سوآپ یک صرافی غیر متمرکز می باشد. غیرمتمرکز بودن این صرافی به این معنی است که تریدر ها بدون داشتن واسطه‌ای، امکان معامله ارزهای دیجیتال را دارند. این صرافی بر روی بلاک چین بایننس است. در چند وقت اخیر به علت ورود مقدار بسیار زیادی از نقدینگی، ویژگی های خاص این برنامه و تعداد استفاده کننده‌های بالای آن، توجه بسیاری از مردم به آن جلب شده است.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم صرافی پنکیک سواپ یک صرافی غیر متمرکز می‌باشد غیرمتمرکز بودن این صرافی به این معنی است که تحت نظارت هیچ ارگان یا نهاد خاصی نمی‌باشد به خاطر همین نه ثبت نام مشخصی دارد و نه احراز هویت خاصی. شما می‌توانید به صورت ناشناس به هزاران تریدر دیگر متصل شوید، این در حالی است که در صرافی های متمرکز شما نیاز به ارائه مدارک مختلفی هستید که هویت واقعی شما را برای آن صرافی مورد نظر تایید می‌کند و سپس به شما امکان معامله کردن را می‌دهد.

صرافی پنکیک سوآپ رابط کاربری خیلی خوبی دارد و امکانات مناسبی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. در یک سالی که از تاسیس این صرافی می‌گذرد شرکت سازنده آن چندین آپدیت برای پلتفرم این صرافی منتشر کرده است که در هر کدام از این آپدیت‌ها، ویژگی‌ها و دسترسی‌های جدیدی در اختیار تریدر ها قرار داده شده است تا معامله در بازار ارز دیجیتال را برای آنها راحت‌تر کند.

صرافی پنکیک سواپ برای ایرانیان

ویژگی‌های صرافی پنکیک سوآپ

یکی از ویژگی‌های شاخص پنکیک سواپ، پشتیبانی از 1647 کوین و 9152 جفت معاملاتی است. از جمله فلسفه‌های اصلی صرافی پنکیک سواپ، توانایی تبدیل مستقیم ارزها به یکدیگر می‌باشد که در صرافی‌های دیگر این روند به این صورت است که شما در ابتدا باید ارز مورد نظر خود را به تتر یا همان دلار تبدیل کنید و سپس با دارایی تتری یا دلاری خود اقدام به خرید ارز دیگر کنید. در مقابل این مقدار ارز های زیاد که در این صرافی قابل معامله است، باید بگوییم که صرافی پنکیک سواپ معاملات ارزهای فیات را پشتیبانی نمی‌کند.

از ویژگی‌های دیگر این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ایجاد استخرهای نقدینگی برای به دست آوردن توکن ها
  • حجم معاملات بیش از 600 میلیارد دلار
  • دارای ارزش بازار 4.730.213.938.00 دلاری
  • صرافی پنکیک سواپ دارای توکن اختصاصی CAKE می‌باشد که برای کارهایی همچون staking ،yield farming، سهامداری و شرکت در لاتاری این صرافی استفاده می‌شود علاوه بر این در ازای استیک کردن این توکن سهامداران می‌توانند پاداش دریافت کنند.
  • انجام تمام معاملات به صورت خودکار از طریق قراردادهای هوشمند
  • کاربری شبیه به پلتفرم‌های محبوبی همچون Ethereum DEX و صرافی یونی سواپ
  • پشتیبانی از پروتکل‌های کاهش قیمت مانند سوزاندن تعداد زیادی از توکن CAKE
  • شما در این صرافی می‌توانید ارز های جدید را قبل از عرضه عمومی خریداری کنید.
  • همانطور که بالاتر هم گفتیم یکی از توکن های اختصاصی که در این صرافی ارائه می‌شود توکن CAKE می‌باشد که شما با داشتن ۱۰ عدد از این توکن می‌توانید در لاتاری صرافی پنکیک سواپ شرکت کنید و در این قرعه کشی برنده جوایزی همچون تعداد بیشتری از این توکن یا NFT های مختلف شوید.
  • استیک کردن و معامله NFTها
  • پشتیبانی از انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال محبوب مانند تراست والت؛ متامسک، مث والت، WalletConnect ، TokenPocket.

آموزش ثبت نام در پنکیک سواپ

ثبت نام در صرافی پنکیک سوآپ برای ایرانیان

در ابتدای این مطلب باید یک نکته را ذکر کنیم که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پیامی به استفاده کننده‌های این صرافی فرستاده شد با این مضمون که امکان دسترسی و استفاده از این صرافی برای کشورهایی که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند محدود شده است کشور ما نیز ایران جزو لیست تحریم شدگان می‌باشد و در حال حاضر امکان استفاده از این صرافی برای تریدر های ایرانی وجود ندارد و فقط می‌توانیم با استفاده از فیلترشکن از این صرافی استفاده کنیم. البته به این نکته توجه کنید که دارایی های افراد در این صرافی ریز یا بلاک نشده است و فقط دسترسی افراد نسبت به آنها قطع شده است.

در ابتدای کار، وقتی که به سایت صرافی پنکیک سواپ مراجعه می‌کنید نحوه کار کردن با این صرافی بسیار سخت به نظر می‌رسد. این مشکل به این دلیل است که بسیاری از آپشن های ارائه شده در سایت این صرافی تنها بعد از متصل کردن یک کیف پول دیجیتال به صرافی برای شما باز می‌شود و شما پس از اینکه کیف پول دیجیتال خود را به این سایت متصل کنید امکان استفاده از تمامی ویژگی های این سایت را به دست می‌آورید و در نتیجه کار کردن با این سایت برای شما بسیار ساده تر می‌شود.

پس برای شروع ثبت نام در صرافی پنکیک سواپ شما نیاز دارید که یک کیف پول دیجیتال که مورد پشتیبانی و حمایت صرافی پنکیک سواپ باشد را افتتاح کنید. شما می‌توانید از کیف پول‌های  Trust Wallet یا Meta Mask استفاده کنید. پس از ساخت حساب کاربری در این برنامه‌ها شما باید کیف پول خود را از طریق توکن‌های BNB شارژ کنید. ما در یک مقاله جدا، به آموزش خرید از پنکیک سواپ با تراست ولت پرداخته‌ایم، اگر از تراست ولت استفاده می‌کنید، حتماً مطالعه کنید!

حال که کیف پول دیجیتال خود را افتتاح کرده‌اید، نوبت آن است که در صرافی پنکیک سواپ به کیف پول خود متصل شوید البته باید این نکته را هم بگویم که اگر شما از قبل کیف پولی در صرافی پنکیک سواپ داشته‌اید، می‌توانید آن کیف پول را بازیابی یا Recovery کرده و از آن استفاده کنید.

آشنایی با بهترین بازی‌های متاورس در سال 2022
ادامه

در مرحله بعدی، در سایت صرافی پنکیک سواپ به آدرس pancakeswap.finance وارد می‌شوید و گزینه connect wallet را که در گوشه‌ی بالا و سمت راست قرار گرفته است را انتخاب می‌کنید؛ آدرس کیف پول خود را در آنجا وارد کرده و از این طریق صرافی پنکیک سواپ به کیف پول شما اتصال پیدا می‌کند و تمام دارایی ها و توکن‌های موجود در کیف پول شما به این صرافی انتقال داده می‌شود و شما می‌توانید از آن پس با استفاده از دارایی‌های خود به معامله بپردازید.

آموزش پنکیک سواپ برای ایرانیان

احراز هویت در صرافی پنکیک سوآپ برای ایرانیان

همان‌طور که می‌دانید صرافی هایی که در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند به دو دسته صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم‌بندی می‌شوند. صرافی‌های متمرکز جهت اهداف خاصی همچون مبارزه با پولشویی و همچنین رعایت قوانین ارائه شده توسط برخی از ارگان‌ها و نهادها در مورد احراز هویت استفاده کنندگان شرایط و فرآیندهای بسیار سختی را برای ثبت نام و احراز هویت دارا می‌باشند و متقاضیان برای استفاده از این صرافی ها، باید تعداد بسیار زیادی از اسناد هویتی و اطلاعات شخصی خود را در اختیار صرافی قرار دهند.

فرآیند فوق با قانون عدم تعرض به حریم شخصی افراد تداخل دارد و بسیاری از افراد دوست ندارند که اطلاعات شخصی خود را در اختیار این صرافی‌ها قرار دهند و همین دلیل صرافی های غیرمتمرکز به وجود آمدند که افراد می‌توانند با حفظ حریم شخصی و خصوصی خود از هر کجای دنیا در این پلتفرم ها فعالیت کنند. صرافی پنکیک سواپ نیز جز همین صرافی های غیرمتمرکز می‌باشد و به همین دلیل است که این صرافی احراز هویت خاصی ندارد و افراد می‌توانند بدون ارائه اسناد هویتی خاصی در این صرافی فعالیت کنند.

روش خرید و فروش (ترید کردن) در صرافی پنکیک سوآپ

پس از انجام دادن کارهایی که در دو قسمت قبل به آن اشاره کردیم، شما قادر به انجام معاملات خود می‌باشید. همانطور که قبلاً گفتیم، پس از اتصال کیف پول دیجیتال خود به صرافی پنکیک سواپ امکانات و آپشن های ارائه شده در این سایت به صورت کامل برای شما فعال می‌شود که شما می‌توانید از قسمت چپ و بالای صفحه به این امکانات دسترسی داشته باشید. از جمله این امکانات می‌توان به قابلیت تامین نقدینگی (Liquidity)، خرید و فروش و فارمینگ (Farming) توکن‌ها اشاره کرد.

پس از اینکه دارایی های موجود در کیف پول دیجیتال شما به صرافی انتقال پیدا کرد، شما می‌توانید توکن های موجود در کیف پول خود را معامله کنید؛ برای این کار بر روی گزینه‌ی ترید کلیک کرده و سپس گزینه Exchange را انتخاب می‌کنید. حال از بین توکن‌های ارزهایی که در کیف پول متصل شده خود دارید، توکنی که می‌خواهید با آن معامله کنید را انتخاب می‌کنید. در اینجا شما دو قسمت را مشاهده می‌کنید: یک قسمت که نوشته شده است “From” و یک قسمت که نوشته شده است “To”.

در قسمت اول، شما توکنی که در کیف پول خود قصد معامله کردن آن را دارید انتخاب می‌کنید و در قسمت دوم، توکنی را که می‌خواهید توکن خود را به آن تبدیل کنید، وارد می‌کنید. پس از انجام مراحل فوق تراکنش انجام شده را در کیف پول خود تایید می‌کنیم و اینگونه است که ما می‌توانیم یک معامله را در صرافی پنکیک سواپ انجام دهیم.

swapcake

آموزش واریز و برداشت در صرافی پنکیک سوآپ

همانطور که قبلاً نیز گفتیم صرافی پنکیک سواپ قابلیت واریز ارزهای فیات را ندارد و به همین دلیل است که شما برای اضافه کردن نقدینگی باید رمزارزهای خود را در ابتدا به استخرهای صرافی پنکیک سواپ انتقال داده و سپس از آن استفاده کنید که فرایند این انتقال به شرح زیر می‌باشد:

در ابتدا وارد سایت صرافی پنکیک سواپ شده و از طریق داشبورد موجود در سمت چپ و بالای تصویر بر روی گزینه Trade کلیک می‌کنیم. سپس وارد بخش Liquidity می‌شویم؛ پس از ورود به این بخش بر روی گزینه Add Liquidity کلیک کرده و توکنی که قصد واریز آن را به صرافی دارید انتخاب می‌کنید (شما می‌توانید انواع مختلفی از توکن‌ها مانند BNB و CAS را انتخاب کنید). سپس گزارشی از تراکنش شما توسط سایت به شما ارائه می‌شود و می‌توانید پس از بررسی کردن جزئیات تراکنش و تایید آن‌ها بر روی گزینه Confirm Supply کلیک کنید تا روند واریزی شما به اتمام برسد.

نحوه انتقال ارز از صرافی پنکیک سواپ به والت

برداشت رمز ارز از صرافی پنکیک سواپ به والت روندی تقریباً مشابه واریز نقدینگی به این صرافی دارد.

به گونه‌ای که شما از طریق گزینه Trade در سمت چپ و بالای صفحه وارد بخش ترید شده، سپس در قسمت Liquidity میزان و نوع توکنی که قصد برداشت آن را دارید، انتخاب می‌کنید و بقیه روند آن را طی کرده تا به والت کانکت شده و دارایی خود را برداشت کنید.

پیشنهاد ویژه: دوره تخصصی آموزش ارز دیجیتال

کارمزد صرافی پنکیک سوآپ

صرافی‌هایی که به صورت غیر متمرکز و بدون واسطه کار می‌کنند از نظر دریافت کارمزد معاملات به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • بعضی از صرافی های غیرمتمرکز کارمزدهای متفاوتی از تریدر به ازای معاملاتی که انجام می‌دهند دریافت می‌کنند.
  • برخی از این صرافی های غیرمتمرکز هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت معاملات انجام شده توسط افراد دریافت نمی‌کند.

این ویژگی در این صرافی‌ها باعث میل بسیار زیاد کاربران به استفاده از این صرافی‌ها شده است و تعداد استفاده کنندگان این صرافی ها به صورت روز افزون در حال افزایش است.

همان‌طور که گفتیم صرافی پنکیک سواپ نیز نوعی صرافی غیر متمرکز می‌باشد و از صرافی‌هایی است که به ازای معاملات انجام شده از تریدرها هزینه زیادی دریافت نمی‌کند. هزینه دریافتی این صرافی به ازای هر معامله، صرف نظر از اینکه فرد از چه نوع روشی برای معامله خود استفاده می‌کند، کارمزد دو دهم درصد را به صورت ثابت از افراد دریافت می‌کند که در مقابل بسیاری از صرافی‌ها کارمزدی بسیار اندک و ناچیز می‌باشد و اگر ما را با صرافی‌های غیرمتمرکزی که بر روی بلاک چین اتریوم در حال فعالیت می‌باشند مقایسه کنیم می‌بینیم که کارمزد دریافتی توسط صرافی پنکیک سواپ در مقایسه با آنها بسیار کم و ناچیز است.

پنکیک سواپ مانند بیشتر صرافی‌های غیر متمرکز، غیر از کارمزدهای شبکه، هیچ کارمزد انتقال یا برداشتی از حساب کاربر کسر نمی‌کند. پرداخت کارمزدهای شبکه ضروری و در تمامی صرافی‌ها متداول است. این کارمزدها به صرافی پرداخت نمی‌شود و صرف پرداخت حقوق ماینرهای بلاکچین مربوطه می‌شود. هزینه شبکه بسته به ترافیک شبکه در ساعات یا روزهای مختلف متفاوت است.

پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت چیست؟
ادامه

صرافی pancakeswap

مقایسه صرافی پنکیک سوآپ و یونی سوآپ

در ادامه می‌خواهیم به مقایسه دو مورد از صرافی‌های محبوب در بین تریدرها یعنی صرافی پنکیک سواپ و یونی سواپ بپردازیم.

حجم معاملات و کارمزد

یکی از مهمترین معیارهای مقایسه بین صرافی های مختلف، حجم معاملات و کارمزد آنها می‌باشد. همانطور که می‌دانید صرافی یونی سواپ بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند که در گذشته کارمزد بسیار بالایی به ازای هر معامله از تریدرها دریافت می‌کرد. این در مقابل صرافی پنکیک سواپ که بر روی بلاکچین بایننس در حال فعالیت می‌باشد و کارمزد معاملات آن نسبت به بلاک چین اتریوم بسیار پایین‌تر است، یک عیب بزرگ محسوب می‌شود.

به همین دلیل است که چندی پیش تعداد بسیار زیادی از استفاده کننده‌های صرافی یونی سواپ به سمت صرافی پنکیک سواپ رفتند اما در چند ماه گذشته یونی سواپ به مقدار بسیار زیادی کارمزد های معاملاتی خود را کاهش داد این ویژگی جدید ایجاد شده در کنار پروژه های بسیار زیادی که بر روی اکوسیستم دیفای اتریوم در مقابله با اسمارت چین بایننس وجود دارد، باعث شد تمایل معامله گران دوباره به صرافی یونی سواپ افزایش پیدا کند و ما دوباره شاهد روند کاهش تعداد معامله گران در صرافی پنکیک سواپ و افزایش این مقدار در صرافی یونی سواپ بودیم.

حال صرافی پنکیک سواپ برای اینکه بتواند در این ماراتون رقابتی با صرافی یونی سواپ باقی بماند باید تلاش کند که دوباره خود را بازسازی کرده و با ویژگی‌های جدید و جذاب معامله گران را به سمت خود جذب کند.

تجربه کاربری

ویژگی دومی که می‌خواهیم این صرافی ها را از آن حیث مقایسه کنیم، تجربه کاربری می‌باشد. صرافی یونی سواپ صفحه معاملاتی با رنگ‌های تیره‌تر و نسبتاً شلوغی را در اختیار دارد و تمرکز خود را بیشتر بر روی مکانیسم معاملاتی متمرکز کرده است، این در حالی است که صرافی پنکیک سواپ در صفحه معاملاتی خود از رنگ های روشن استفاده کرده است.

انجام معاملات در هر دو صرافی یونی سواپ و پنکیک سواپ تقریباً مشابه می‌باشد به این صورت که شما در ابتدا باید کیف پول دیجیتال خود را به این صرافی‌ها متصل کرده و سپس با استفاده از دارایی های موجود در کیف پول خود معاملات خود را انجام دهید.

همانطور که در موضوع‌های پیش نیز گفتیم یکی از کیف پول هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن در این صرافی ها فعالیت کنیم کیف پول متامسک می‌باشد که هر دو صرافی از آن پشتیبانی می‌کنند، اما از آنجا که کیف پول متامسک به صورت پیش فرض با بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند، استفاده از آن در صرافی یونی سواپ که آن نیز بر روی بلاک چین اتریوم در حال فعالیت می‌باشد یک مزیت محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی های پنکیک سواپ نسبت به یونی سواپ سرعت معاملاتی بالای آن می‌باشد؛ گاهی وقت ها با توجه به هزینه گس پرداختی معاملات در یونی سواپ پنج دقیقه طول می‌کشد که در صرافی پنکیک سواپ این زمان بسیار پایین تر می‌باشد.

مقایسه پنکیک سواپ و یونی سواپ

بیلد فارمینگ

یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ نسبت به یونی سواپ این می‌باشد که، یونی سواپ خدمات مربوط به بیلد فارمینگ را ارائه نمی‌دهد و راه به دست آوردن سود کارمزدهای معاملاتی، توکن های استخر نقدینگی می‌باشد. این در حالی می‌باشد که صرافی پنکیک سواپ گزینه های فارمینگ دیفای بسیار زیادی را برای معامله گران ارائه می‌دهد.

توکن‌های UNI و CAKE

می‌خواهیم در مورد توکن های اختصاصی این دو صرافی صحبت کنیم:

توکن اختصاصی مورد استفاده در صرافی یونی سواپ توکن UNI می‌باشد. یونی سواپ از این توکن برای انجام پروتکل‌های خود استفاده می‌کند. تریدرها می‌توانند با نگهداری این توکن پیشنهاد دهند، مشارکت کنند و یا پیشنهادها را رد کنند که این اعمال در شکل گیری روند صرافی در زمان حال و آینده موثر می‌باشد. اما یکی از معایب توکن UNI این است که استفاده آن فقط به همین یک مورد محدود می‌شود و دارندگان این توکن نمی‌توانند این توکن را استیک کرده و یا با استفاده از آن کارمزد های شبکه را به دست بیاورند.

این در حالی است که در صرافی پنکیک سواپ که توکن اختصاصی آن CAKE می‌باشد، علاوه بر استفاده آن برای مسائل تصمیم گیری و حاکمیت تریدرها، قابلیت های دیگری نیز به آنها می‌دهد. برای مثال استفاده کنندگان این توکن می‌توانند با استفاده از آن برای به دست آوردن توکن های بیشتر تلاش کنند و یا می‌توانند با استفاده از آن سایر توکن‌ها را به دست بیاورند.

دارندگان این توکن می‌توانند بخشی از درآمد به دست آورده شده از کاربردهای معاملاتی صرافی را نیز داشته باشند. همچنین می‌توان به استفاده از آن به عنوان بخشی از جفت استخر نقدینگی در پنکیک سواپ اشاره کرد.

در نهایت ما نمی‌توانیم به صورت قطعی اعلام کنیم که کدام یک از صرافی ها از صرافی دیگر بهتر می‌باشد چون هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند و در واقع این بر عهده شماست که انتخاب کنید کدام صرافی برای شما بهتر می‌باشد.

pancakeswap

مزایا و معایب صرافی پنکیک سواپ

از جمله مزایای صرافی پنکیک سواپ می‌توان به حجم بالای نقدینگی در استخر های آن، استفاده از بایننس، ارزان‌تر بودن و سریع تر بودن نسبت به صرافی یونی سواپ و گزینه های نامحدود بیلد فارمینگ می‌باشد. و از معایب آن می‌توان به رابط کاربری ضعیف، حجم معاملات رو به کاهش و سوء استفاده های صورت گرفته در زمینه اسمارت چین بایننس اشاره کرد.

امنیت صرافی پنکیک سواپ

یکی از ویژگی‌های این صرافی این است که تمام فعالیت ها به صورت قراردادهای هوشمند انجام می‌شود و کسی توانایی سوء استفاده و دخالت در آن را ندارد و هیچ واسطه‌ای در این فعالیت ها وجود ندارد. همچنین دو شرکت مالی SlowMist security و Certik جریان های مالی صرافی پنکیک سواپ را بررسی و حساب کرده و امنیت آن را تامین می کند.

سخن پایانی

در این مقاله از سری مقالات آموزش صرافی ارز دیجیتال، سعی کردیم به همه سوالاتی که در مورد صرافی پنکیک سواپ وجود دارد پاسخ داده و به‌طورکامل به آموزش صرافی پنکیک سواپ بپردازیم. قطعاً شما باید برای آشنایی بیشتر با صرافی‌ها در دوره‌های مرتبطی همچون آموزش ارز دیجیتال در اصفهان یا آموزش ارز دیجیتال در مشهد شرکت کنید تا بتوانید به‌طور عملی آموزش کار با صرافی‌ها و کیف پول‌های مهم را ببینید و تنها به مطالعه مقالات اینترنتی اکتفا نکنید.

مقاله‌های پیشنهادی


با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است