بروکر آرانته چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بروکر آرانته چیست؟ مزایا و معایب Errante Broker

تاییدشده توسط: استاد علی پهلوان

اگر شما هم به دنبال بهترین بروکر برای شروع کار در بازار فارکس هستید، باید با بروکر آرانته آشنا شوید. بهتر است در ابتدا با تمامی بروکر‌ها آشنا شوید و سپس یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله بروکر آرانته را معرفی کرده ایم.

این بروکر، کارگزار آنلاین و پلتفرم معاملاتی است که می‌توانید به بازارهای مختلفی مانند فارکس و رمزارز دسترسی داشته باشید. این بروکر  ویژگی‌های جذاب مانند اسپرد محدود، زمان‌های پردازش سریع برای سپرده‌ها/ برداشت‌ها و محدوده‌ای دارد.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی ها، انواع حساب، مزایا، معایب و پلتفرم‌های معاملاتی که می‌توانید از طریق آن دسترسی داشته باشید را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با بروکر آرانته

بروکر آرانته (Errante) یک کارگزار بین المللی است که در سال 2019 راه اندازی شده است. از مارس 2020 توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) این بروکر رگولاتوری شده است. همچنین، این بروکر یک شرکت تابعه در سیشل است که مجوز اداره خدمات مالی سیشل (FSA) را نیز دارد.

آرانته شریک بانک‌های پیشرو و عضو صندوق‌های جبران خسارت و بیمه قابل اعتماد است. همچنین در سال 2021، Errante در Ultimate Fintech، جایزه دریافت کرد و در سال 2022 به عنوان بهترین کارگزار ECN/STP معرفی شد.

نوع ارز یورو، دلار آمریکا
حداقل سپرده 50 یورو / 50 دلار
هرم برای بازرگانان اتحادیه اروپا – تا 1:500
اسپرد از 1.8 پیپ (استاندارد)، از 1 پیپ (Premium)، از 0.8 پیپ (VIP)، از 0.0 پیپ (تخفیف)
نوع بازار مالی فارکس، سهام، فلزات، انرژی، کالاها، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال (از طریق بخش تحت نظارت FSA موجود است)
ماریجین کال / استاپ CySEC — 100%/50%

FSA — 100%/20%

شرایط معامله، سپرده و برداشت برای مشتریان Errante بسته به کشور محل اقامت آنها متفاوت است.

انواع حساب در بروکر آرانته

در جدول زیر انواع حساب‌هایی که می‌توانید در بروکر آرانته افتتاح کنید را آورده‌ایم:

ویژگی استاندارد پرمیوم VIP سفارشی (Tailor Made)
حداقل سپرده 50 دلار 1000 دلار 5000 دلار 15000 دلار
گسترش می‌یابد از 1.5 پیپ 1 پیپ 0.8 پیپ 0.0 پیپ
کمیسیون ندارد ندارد ندارد دارد
قدرت نفوذ تا 1:500 تا 1:500 تا 1:500 ممکن است اهرم کمتری اعمال شود
حداقل اندازه لات 0.01 0.01 0.01 0.01
ارزهای پایه دلار، یورو دلار، یورو دلار، یورو دلار، یورو

آموزش ثبت نام در بروکر آرانته

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با روش ثبت نام در این بروکر صحبت کنیم باید به این نکته اشاره نماییم که تا قبل از اینکه شما راه و روش معامله در بازار فارکس را ندانید، آشنایی با هیچ بروکری برایتان مفید نخواهد بود. بروکر یک ابزار است و این شما هستید که باید با تحلیل درست، بهترین موقعیت معاملاتی را پیدا کنید. برای این کار نیاز دارید تا از تجربه افراد حرفه‌ای استفاده نمایید. علاوه بر آن باید با اصول اولیه ترید نیز آشنایی داشته باشید.

بهترین راه برای به دست آوردن این موارد، گذراندن دوره آموزشی مناسب است. شما باید به دنبال دوره‌ای باشید که از 0 تا 100 شما را با این بازار مالی آشنا کرده و همه چیز را به صورت عملی به شما بیاموزد. دوره آموزش فارکس آکادمی پارسیان بورس دقیقاً همان دوره‌ای است که شما به آن نیاز دارید. در این دوره علاوه بر مواردی که گفتیم، می‌توانید از پشتیبانی دائمی نیز بهره‌مند شوید.

برای ثبت نام در بروکر آرانته مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به آدرس https://errante.com/ بروید و روی دکمه «Register» کلیک کنید و حساب جدید خود را باز کنید.

آموزش ثبت نام در بروکر آرانته

  1. صفحه‌ای باز می‌شود که در آن فرم را با نام، کشور محل سکونت، تاریخ تولد پر کنید و رمز عبور را تمکیل کنید.

آموزش ثبت نام در بروکر آرانته

  1. سپس از شما می‌خواهد که ملیت و شماره موبایل و همچنین آدرس محل سکونت خود را مشخص کنید.
  2. از شما خواسته می‌شود که شغل و سطح تحصیلات خود را مشخص کنید.
  3. برای درک بهتر نیازهای شما، باید در مورد وضعیت مالی و برنامه‌های سرمایه گذاری شما بیشتر بدانیم.

تا این مرحله شما حساب اولیه خود را افتتاح کرده اید. اما برای شروع فعالیت باید احراز هویت انجام دهید.

آموزش احراز هویت در بروکر آرانته

برای احراز هویت Errante باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. بلافاصله پس از پر کردن فرم ثبت نام، باید کپی از اسناد مورد نیاز را جهت تأیید هویت آپلود کنید.
  2. سپس ایمیل خود را چک کنید. تیم Errante یک ایمیل برای تایید حساب ارسال می‌کند.
  3. هنگامی که حساب خود را تایید کردید، می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را برای شروع تجارت به آن واریز کنید.

مزایای بروکر آرانته

در ادامه لیستی از مزایای بروکر آرانته آمده است که عبارتند از:

  • تعیین تمامی قوانین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC).
  • حفاظت از سپرده‌های مشتریان از طریق برنامه بیمه و صندوق جبران خسارت سرمایه گذاران.
  • حداقل سپرده 50 دلار / 50 یورو.
  • دسترسی به بهترین جفت ارزها.
  • داشتن اهرم پویا.
  • دسترسی به طیف گسترده‌ای از حساب‌های تجاری.
  • منطبق بودن شرایط معامله با مقررات مالی محلی.

معایب بروکر آرانته

معایب بروکر ارانته عبارتند از:

  • سرویس CopyTrade آرانته فقط برای اتباع غیر اتحادیه اروپا در دسترس است.
  • این کارگزاری، حساب‌های سنتی ارائه نمی‌دهد.
  • معامله گران اتحادیه اروپا نمی‌توانند ارزهای دیجیتال را سپرده گذاری یا معامله کنند.

میزان اعتبار بروکر آرانته

نهاد اتحادیه اروپا بروکر آرانته توسط CySEC رده بالا و نهاد سیشل توسط FSA سیشل تنظیم یا رگولاتوری می‌شود. تمام وجوه مشتری از وجوه شرکت جدا می‌شود و همه حساب‌ها دارای ویژگی محافظت از موجودی منفی هستند.

CySEC یک صندوق غرامت تا سقف 20000 یورو برای پوشش خسارت مشتریان در صورت ورشکستگی کارگزار است. حساب‌هایی که در نهاد سیشل هستند، توسط بیمه نامه لویدز لندن تا سقف 1,000,000 یورو بیمه می‌شوند. در زیر این دو رگولاتور را دقیق تر معرفی کردیم که عبارتند از:

  • Notely Trading Ltd: توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) تنظیم شده است. CySEC را می‌توان به عنوان یک تنظیم کننده سطح 1 رتبه بندی کرد.
  • Errante Securities (Seychelles) Ltd: توسط اداره خدمات مالی سیشل (FSA) تحت مجوز شماره SD038 تنظیم می‌شود. FSA سیشل را به عنوان یک تنظیم کننده ردیف 3 رتبه بندی کرده است. درست است که حمایت‌های تجاری این نهاد به طور قابل توجهی ضعیف است، اما بروکر آرانته برنامه بیمه 1 میلیون یورویی را تحت مجوز سیشل ارائه می‌دهد.

از طرفی، از دید وب سایت tradersunion.com،‌ بروکر آرانته یک کارگزاری پرخطر با امتیاز کلی TU 2.84 از 10 است. با بررسی فرصت‌های معاملاتی ارائه شده توسط شرکت و نظرات مشتریان، آنتوان خاریتونوف، کارشناس اتحادیه معامله گران، کار با این کارگزار را توصیه نمی‌کند. طبق نظرات، اکثر مشتریان از این کارگزار راضی نیستند. بروکر آرانته رتبه 277 را در بین 350 شرکت برجسته در رتبه بندی TU دارد که این امتیاز با ارزیابی بیش از 100 معیار و آزمایش نحوه افتتاح حساب به آن تعلق گرفته است.

پلتفرم‌های معاملاتی در بروکر آرانته

بروکر آرانته مجموعه کاملی از پلتفرم‌های متاتریدر و همچنینcTrader  به عنوان دو پلتفرم پیشرفته را ارائه می‌دهد. متاتریدر دارای ویژگی‌های عالی است، اما از نظر تجربه کاربری چندان مناسب نیست. در عین حال، cTrader رابط کاربر پسندتری دارد و ویژگی‌های پیچیده‌تری مانند معاملات خودکار را ارائه می‌کند.

1. متاتریدر

متاتریدر

بروکر Errante متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را برای دسکتاپ ارائه می‌دهد که شامل عملکردهای پیشرفته‌ای مانند تجارت کپی و معاملات خودکار است.

متاتریدر 4 به 39 زبان از عربی تا ویتنامی در دسترس است. این پلتفرم ویژگی‌های محبوبی مانند:

  • هشدارها: این ویژگی به معامله گران اجازه می‌دهد تا زمانی که یک ابزار به سطح قیمت خاصی می‌رسد، فرد را مطلع کند. هشدارها را می‌توان از طریق صدا، ایمیل یا اعلان در دستگاه تلفن همراه فهمید.
  • لیست‌های پیگیری: معامله گران می‌توانند لیستی از ابزارهای مورد علاقه خود را تنظیم کنند و توصیه‌های لایو را در پنلی به نام Market Watch دنبال کنند.
  • تجارت با یک کلیک: این ویژگی به معامله گران اجازه می‌دهد تا سفارشات را تنها با یک کلیک و بدون تایید ثانویه اجرا کنند. امکان انجام معامله با یک کلیک باعث صرفه جویی در زمان می‌شود که برای معامله گران کوتاه مدت مفید است.
  • معامله از روی نمودار: MT4 همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که تجارت مستقیم از نمودار را بتوانند به راحتی انجام دهند.

برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم و آموزش روش کار با آن، به مقاله متاتریدر مراجعه نمایید. در این مقاله می‌توانید 0 تا 100 متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را بیاموزید.

2. اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل ارائه دهنده بروکر آرانته

برای معامله با موبایل، بروکر آرانته برنامه موبایل MetaTrader 4 را ارائه می‌دهد که برای اندروید و iOS قابل نصب است. این برنامه ویژگی‌های محبوبی مانند هشدار، تجارت با یک کلیک و تجارت از نمودار را دارد.

همچنین، برنامه موبایل MetaTrader 4 طیف گسترده‌ای از انواع سفارش‌ها از جمله سفارشات در حال انتظار و توقف را ارائه می‌دهد. با این حال، سفارشات توقف ضرر، فقط در نسخه دسکتاپ در دسترس هستند. برای تغییر زبان برنامه MT4، باید زبان کل گوشی خود را تغییر دهید.

3. cTrader

بروکر آرانته، پلتفرم cTrader را نیز ارائه می‌دهد که از طریق دسکتاپ، وب و موبایل در دسترس است. این پلتفرم یک رابط بصری دارد و می‌تواند برای مبتدیان و معامله گران پیشرفته و همچنین الگوریتمی مناسب باشد. این پلتفرم برای محیط تجاری سازمانی، با ویژگی‌هایی مانند سطح 2 DoM (عمق بازار) طراحی شده است. عمق بازار نقدینگی ورودی از LP (ارائه دهندگان نقدینگی) را نشان می‌دهد.

در این پلتفرم معاملات با یک کلیک برروی نمودار در دسترس هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب این پلتفرم، هشدارهای آن است. این پلتفرم می‌تواند زمانی که بازار به یک قیمت تعیین شده رسید، به شما هشدار دهد.

علاوه براین، به داده‌های احساسات بازار نیز دسترسی دارید که در زیر دکمه‌های QuickTrade نمایش داده می‌شود. احساسات بازار نشانشان دهنده درصدی از حساب‌های مشتری است که طولانی (خریداران) یا کوتاه (فروشندگان) هستند. اطلاعات از تمام سرورهای cTrader موجود در چندین کارگزار جمع آوری می‌شود.

cTrader

به انواع مختلف سفارش نیز دسترسی دارید، از جمله بازار، توقف ضرر، حد توقف و توقف پایانی. برای سفارش‌های معلق، به ویژگی‌هایی مثل Good ‘Til Cancelled (GTC) نیز دسترسی دارید.

نمودارگیری از طریق پلتفرم دسکتاپ بسیار کامل است، چراکه 26 تایم فریم، چهار نوع نمودار، 76 نشانگر و بیش از ده ابزار طراحی دارد. در نهایت به فید خبری و تقویم اقتصادی یکپارچه نیز در این پلتفرم تعبیه شده است.

cTrader

4. Order Execution

بروکر آرانته یک کارگزار بازارساز است، به این معنی که قیمت‌های پیشنهادی (خرید) و پیشنهاد (فروش) را به صورت داخلی تعیین می‌کنند و به طور خودکار طرف دیگر معامله مشتری را می‌گیرند.

آیا بروکر آرانته گزینه خوبی برای استفاده در معاملات فارکس است؟

در این مقاله به معرفی بروکر آرانته پرداختیم. مزایا، معایب، نحوه افتتاح حساب و بسیاری از اطلاعات مورد نیاز برای فعالیت در آن را بررسی کردیم. ولی چیزی که باید بدانید این است که شما با توجه به نیازی که دارید باید تمامی این ویژگی‌ها را بررسی کرده و انتخاب کنید که آیا این بروکر برای شما مناسب است یا خیر؟

قبل از تمامی این موارد باید آموزش کامل را بگذرانید تا بتوانید به راحتی بهترین و بدترین بروکر را انتخاب نمایید. در این سفر می‌توانید از آموزش‌های پیشرفته و در عین حال ساده آکادمی پارسیان بورس استفاده کنید. فقط کافی است که در وب سایت پارسیان بورس، به بخش دوره‌ها سر بزنید تا از آموزش‌ها آنلاین و حضوری آن باخبر شوید.

سوالات متداول

  1. Errante چگونه پول در می‌آورد؟
    Errante از اسپرد، کارمزد تامین مالی و کارمزدهای مربوط به حساب ها، کسب درآمد دارد.
  2. حداقل سپرده برای Errante چقدر است؟
    حداقل مبلغ سپرده 50 دلار یا 50 یورو است.
  3. برداشت پول از حساب Errante چقدر طول می‌کشد؟
    برای وایرهای بانکی، کل زمان پردازش 2-5 روز کاری است.
  4. چگونه می‌توانم با بروکر ارانته حساب باز کنم؟
    فرآیند افتتاح حساب کاملا دیجیتالی است و می‌تواند در وب سایت منطقه خود ثبت نام کنید.
  5. آیا بروکر آرانته برای مبتدیان مناسب است؟
    Errante یک حساب آزمایشی نامحدود و تجارت در لات‌های خرد ارائه می‌دهد که به معامله گران مبتدی کمک می‌کند تا بتوانند با حداقل ریسک فعالیت خود را انجام دهند.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی