مارتینگل در فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

مارتینگل در فارکس چیست؟ + آموزش بهترین استراتژی مارتینگل

استراتژی مارتینگل در فارکس یکی دیگر از استراتژی‌های محبوب در بین معامله‎گران به‌حساب می‌آید. معامله‌گران در این استراتژی پول خود را به چند قسمت تقسیم‌بندی می‌کنند که اگر بازار برخلاف پیش‌بینی آنها حرکت کرد به‌صورت پله‌ای خریدهای خود را انجام دهند. در این مقاله راجع به این استراتژی صحبت کردیم و روش تقسیم سرمایه را بیان کردیم. این استراتژی به شما کمک خواهد کرد که ریسک معاملات خود را کاهش دهید. برای این که بیشتر با این استراتژی پرکاربرد آشنا شوید با ما همراه باشید.

پس از پایان مقاله، درصورتی که دوست دارید می‌توانید با شرکت در دوره آموزش فارکس در مشهد پارسیان بورس، در یک دوره حضوری بهترین شیوه معاملاتی در بازار فارکس را جهت کسب سود یاد بگیرید.

مارتینگل در فارکس چیست؟

استراتژی مارتینگل در اصل یک استراتژی شرط‌بندی بود که در قرن 18 ‌ام توسط ریاضی‌دانی به اسم پال پیر رایج شد. این استراتژی بر پایة دوبرابر کردن شرط قبلی عمل می‌کند. درواقع اگر بخواهیم درباره مفهوم پشت این استراتژی صحبت کنیم باید گفت که فرد با یک مبلغ اولیه شروع کرده و با هر بار باختن مبلغ را دوبرابر می‌کند در انتها فقط با یک‌بار برنده‌شدن او تمام ضررهای قبلی را جبران می‌کند.

در این مطلب کاملا در مورد استراتژی مارتینگل در فارکس صحبت می‌کنیم، اما در مقاله استراتژی فارکس، به‌طورکامل به معرفی بهترین استراتژی‌های فارکس می‌پردازیم.

استراتژی مارتینگل در فارکس هم وجود دارد؛ اما برای این که با مفهوم این استراتژی بیشتر آشنا شوید بهتر است با یک مثال آن را بیشتر راجع به مفاهیم اولیه آن توضیح دهیم. فرض کنید شما روی پرتاب سکه شرط‌بندی می‌کنید و اگر بازنده شوید پولی که شرط بسته‌اید را می‌بازید و اگر برنده شدید به اندازه‌ای که شرط بسته‌اید برنده می‌شوید.

میزان شرط‌بندی نتیجه‌ای که رخ‌داده نتیجه‌ای که بیان کردید
1 شیر خط
2 خط شیر
4 شیر خط
8 شیر خط
16 خط شیر
32 خط خط

 

در بازی انجام شده شما 5 مرتبه پشت‌سرهم باختید و در مجموع 31 دلار از دست دادید؛ اما در مرحله آخر 32 دلار برنده شدید و تمام ضرر قبلی را جبران کردید و 1 دلار هم سود بردید. چیزی شبیه همین مثال به‌صورت استراتژی در بازارهای مالی نیز وارد شده و معامله‌گران از این روش به‌عنوان یک استراتژی کارآمد استفاده می‌کنند.

مارتینگل در فارکس نیز وجود دارد؛ معامله‌گران هرچقدر که در تحلیل‌ها دقیق باشند ممکن است بهترین نقطه خرید را به‌اشتباه تشخیص دهند و ضرر کنند. یک استراتژی‌ در زمان ضرر این است که دوبرابر مبلغ اولیه خرید؛ دوباره خرید کنید و این روند را ادامه دهید و میانگین خرید خود را به‌مرورزمان کم کنید. این استراتژی به‌سادگی چیزی که بیان شد نیست و در این مقاله قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین استراتژی مارتینگل

آموزش بهترین استراتژی مارتینگل در فارکس

اکنون وقت آن رسیده که بهترین استراتژی مارتینگل را در فارکس آموزش دهیم، برای یادگیری بهترین شیوه های تریدینگ در فارکس، بهترین کار شرکت در دوره آموزش فارکس است که پیشنهاد ویژه ماست، اما اکنون به معرفی شیوه مارتینگل خواهیم پرداخت.

در بخش‌های قبلی سعی کردیم راجع به استراتژی مارتینگل صحبت کنیم و مفهوم پشت آن را بیان کنیم؛ اما در این بخش قصد داریم درباره آموزش استراتژی مارتینگل در فارکس صحبت کنیم. معامله‌گران همیشه در تلاش هستند بهترین نقطه را برای ورود پیدا کنند و انتظار دارند از یک حد مشخص بیشتر ضرر نکنند و پس از آن روند بازار طبق پیش‌بینی‌هایشان عمل کند و سود کنند. اما همیشه این‌طور نیست و ممکن است از یک حد مشخص بیشتر ضرر کنند از این رو یک استراتژی خوب استفاده از این روش است.

معامله‌گران در این استراتژی معمولاً پول خود را به سه پله تقسیم می‌کنند (می‌تواند تعداد این پله‌ها بیشتر یا کمتر باشد بسته به میزان پول و نوع استراتژی متفاوت خواهد بود). در پله اول به میزان x از پول خود خرید می‌کنند و در پله دوم 2x و در پله سوم 4x خرید می‌کنند. پس کل پولی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی یک جفت ارز خاص دارند برابر x+2x+4x است. این پله‌های خرید نقاطی هستند که معامله‌گر برای خرید مشخص کرده است و احتمال این که بازار از این نقاط به نفع معامله‌گر حرکت کند زیاد است.

در استراتژی مارتینگل در فارکس درواقع معامله‌گر با کم کردن میانگین خرید خود پس از برگشت بازار سریعا وارد سود می‌شود. می‌توان خلاصه‌ای از صحبت‌های گفته شده را در شکل زیر خلاصه کرد:

مارتینگل در فارکس

 

نحوه مارتینگل زدن

برای توضیح دادن نحوه مارتینگل زدن در فارکس بهتر است با یک مثال آن را بیان کنیم.

فرض کنید قصد دارید 100 دلار بر روی جفت ارزی سرمایه‌گذاری کنید. همچنین استراتژی شما این است که در 3 پله خرید خود را انجام دهید. پس از محاسبه x به x=14.28 می‌رسید. یعنی پله اول 14.28، پله دوم 28.56 و پله سوم 57.14 دلار خواهد بود. اگر قیمت جفت ارزی که قصد خرید آن را دارید در حال حاضر 1.2 باشد. پس از تحلیل پله اول خرید را در قیمت 1.2، پله دوم را در قیمت 1.1 و پله سوم را در قیمت 0.95 تشخیص داده‌اید. پله اول خود را در قیمت 1.2 خریداری می‌کنید اگر قیمت بالا رفت که با همین میزانی که خرید کردید سود خواهید کرد.

در استراتژی مارتینگل در فارکس اگر برخلاف پیش‌بینی شما قیمت بازار نزولی بود روی قیمت 1.1 یک خرید 25 دلار انجام می‌دهید. در این مرحله میانگین خرید شما 1.13 خواهد بود و اگر روند در این نقطه برگردد شما سریع‌تر سود خواهید کرد. اگر باز هم قیمت پایین‌تر بیاید در قیمت 0.95 دوباره خرید را انجام می‌دهید. حال میانگین خرید شما 1.02 دلار است. اگر قیمت در این نقطه برگردد شما سریع‌تر سود می‌کنید؛ ولی اگر برنگردد استراتژی شما شکست خورده است.

تشخیص نقاط خرید اهمیت زیادی دارد و باید تجربه و دانش کافی در تحلیل تکنیکال داشته باشید تا بتوانید نقاط خرید مناسب را بیابید.

مزایای استراتژی مارتینگل

در این بخش قصد داریم راجع به مزایای استراتژی مارتینگل صحبت کنیم. با استفاده از این روش شما می‌توانید همیشه میانگین خریدتان را در قیمتی پایین نگهدارید. یکی دیگر از مزیت‌هایی که این روش دارد کاهش ریسک است شما ریسک ضرر خود را با این روش خیلی کاهش می‌دهید. هرچه دانش شما در پیدا کردن نقاط خرید مناسب بیشتر باشد این استراتژی کمک بیشتری به شما خواهد کرد.

معایب استراتژی مارتینگل

در بخش‌های قبل به طور مفصل راجع به استراتژی مارتینگل در فارکس و دیگر بازارهای مالی مفصل صحبت کردیم و مزایای آن را بیان کردیم. اما این روش معامله هم مثل هر روش دیگری معایبی نیز دارد. در این بخش قصد داریم راجع به  معایب استراتژی مارتینگل صحبت کنیم.

پول و سرمایه زیاد اولین عیبی است که به این استراتژی وارد است. چون که مبلغ سرمایه‌گذاری هر بار دوبرابر می‌شود پس از چندین بار استفاده از این روش مبلغی که برای سرمایه‌گذاری نیاز است خیلی زیاد می‌شود و عملاً شما به‌جای سود کردن ورشکست خواهید شد.

در  استراتژی مارتینگل در فارکس مبلغ کارمزدی که به‌ازای هر خرید به بروکر پرداخت می‌شود در نظر گرفته نمی‌شود شما با هر بار خرید باید مبلغ بیشتری کارمزد بپردازید.

مارتینگل در فارکس

نکات مهم روش مارتینگل در فارکس

در این بخش قصد داریم نکات مهم روش مارتینگل در فارکس صحبت کنیم. قبل از استفاده از این روش باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • شما باید از لحاظ بنیادی جفت ارزی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید.
  • دانش تکنیکال کافی برای پیدا کردن نقاط ورود داشته باشید.
  • ممکن است درصورت نداشتن دانش کافی این روش زیان ده باشد و حتی پله آخر هم کمکی به شما نکند.
  • باید در این استراتژی هم حد ضرر داشته باشید اگر با خرید پله آخر هم ضرر کردید و میزان ضرر شما به حد ضرر برخورد کرد بهتر است با ضرر خارج شوید.

نتیجه‌گیری

با استفاده از استراتژی مارتینگل در فارکس می‌توانید ریسک ضرر کردن را خیلی کم کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که با هر بار خرید اگر ضرر کنید چون سرمایه اولیه شما زیادتر شده، میزان بیشتری ضرر خواهید کرد. این استراتژی نیز همانند هر استراتژی دیگری ممکن است شکست بخورد. این دانش شما از بازار و تحلیل‌های مختلف است که به کمک شما می‌آید تا نقاط ورود مناسب را پیدا می‌کنید و شانس شکست استراتژی را کاهش می‌دهید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام.لطفا از مارتینگل صحبت نکنید.چون فقط یک خودکشی احمقانه است.کسی که مارتینگل می زند یعنی اصلا خلاف روند دارد معمله می کند و استاپ ندارد.یکی از اصول معامله گری در مدیریت سرمایه این است که باید از ضرر زیاد جلوگیری کرد و به امید برگشت روند نبود.همیشه بازار موقعیتهای بی شماری در اختیار شما قرار می دهد.پس لطفا قمار نکنید.

    پاسخ
    • محمد پارسیامهر
      30 اردیبهشت 1402 01:34

      سلام با احترام خدمت شما عرض کنم کنم خیلی از معامله‌ گران روش مارتینگل را اشتباه متوجه میشن حتی اینجا هم من خوندم کاملا اشتباه توضیح داده روش مارتینگل این که شما فکر می‌کنید نیست دوست عزیز اصل روش مارتینگل را اگه بخوام خلاصه وار بگم اینه که مثلا شما معامله‌ تونو با یک صدم درصد زدید و حد ضرر شما فعال شد ديگه نباید همون معامله‌ را خلاف روند انجام بدید بلکه باید صبر کنید در یه معامله منطقی دیگه که بقول خودتون فرصت های زیادی هم در بازار هست معامله تونو با دو صدم بزنید که هم ضرر قبلی جبران بشه و هم سود کنید موفق و سربلند باشید

      پاسخ
  • روش خوب ولی خطرناکیه .تا به استراتژی قابل اعتماد در کم کردن میانگین نرسی احتمال مارجین کال شدن بسیار بالاست ولی با تمرین مستمر قابل اجراست .البته این روش برای کسب سود اصلا روش مناسبی نیست ولی برای کاهش ضرر در صورت اشتباه و خروج با سود اندک یا کم کردن ضرر مناسبه .

    پاسخ
  • محمد پارسیامهر
    30 اردیبهشت 1402 01:44

    بنده خودم سالهاست که با استراتژی مارتینگل در فارکس کار میکنم تا حالا هم نه کال شدم نه ورشکست شدم اگه روش مارتینگل را درست و صحیح انجام بدی و خیلی از قوانین معامله‌ را رعایت کنی روشی بسیار خوب در معامله‌ است روش من اینه که وقتی معامله‌ را مثلا با یک صدم لات بزنم و در این معامله شکست بخورم دیگه اون معامله‌ را کلا فراموش میکنم ولی در یه معامله‌ منطقی دیگه که از نقطه ورود مطمئن شدم درصد لات را بالا میبرم که هم ضرر معامله‌ قبلی جبران بشه هم سود کنم و یه توصیه به همه معامله‌ گران بعنوان‌ یه تریدر دارم که هرگز و هرگز موقعی که لیمیت میزارید با کمترین حجم لات بزارید بعد که معامله‌ تون فعال شد و کاملا مطمئن شدید که نقطه ورودتون درست بوده دوباره با حجمی که در توان مالیتون هست وارد بشید یه معامله‌ را اگه تصمیم دارید با حجم یک لات بزنید لیمیت اونو یک صدم بزارید مطمئن که شدید با یه لات سوار قطارش بشید موفق و پرسود باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی