معرفی ارز دیجیتال سولار
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی و آموزش ارز دیجیتال سولار

با توجه به اینکه امروزه در بازار ارزهای دیجیتال روزانه چند ده یا چند صد ارز جدید معرفی می‌­شود و اغلب آن‌ها فاقد ساختار مناسب­ بوده و شت کوین محسوب می­‌شوند، آشنایی با ارزهای دیجیتال دارای ساختار مناسب مانند ارز دیجیتال سولار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این ارز یکی از معتبرترین گزینه‌ها بوده و شما می‌توانید با توجه به تحلیل قیمتی آن، معاملات خود را انجام دهید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس تصمیم داریم تا در رابطه با ارز دیجیتال سولار  به صورت کامل صحبت کرده و شما را با آن آشنا نماییم.

آشنایی با ارز دیجیتال سولار

سولار یکی از بلاک­چین‌­های مبتنی بر لایه اول است که با هدف رقابت با بلاک­چین­‌های بزرگ مانند اتریوم و بیت­کوین طراحی شده و با بازنگری بر روی اکوسیستم قبلی خود یعنی Swipe احیا شده است. از نظر تکنیکی سولار یک بلاک­چین منبع باز است که بر اساس مکانیسم اجماع اثبات سهام و تحت نظارت یک DAO اداره می‌­شود. بلاک­چین سولار غیرمتمرکز بوده و برای پرداخت‌­های همتا به همتا مورداستفاده قرار می­‌گیرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال سولار و بلاک­چین آن بپردازیم و چگونگی عملکرد و آینده این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

روش کار بلاک­چین سولار

روش کار بلاک­چین سولار

هسته بلاک­چین سولار مبتنی بر مکانیسم اثبات سهم بوده و می­‌توان آن را انشعابی از بلاک­چین آرک در نظر گرفت. بر اساس این مکانیسم عملکرد می‌توان انتظار داشت که این اکوسیستم دارای ویژگی­‌هایی همچون سریع بودن، ماژولار بودن، پایداری، کارآمدی و از همه مهم­تر کاملاً غیرمتمرکز باشد. با توجه به استفاده از امضاهای Schnorr و تفاوت آن با عملکرد بلاک­چین آرک، به شکل دقیق‌­تری از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌­شود.

مکانیسم اجماع در این بلاک­چین، شیوه 53 اعتبارسنج است و وظیفه ایمن­ سازی و حفظ بلاک­چین سولار بر عهده نماینده­‌ها قرار گرفته است. بلوک‌­های بلاک­چین سولار را می‌­توان به دور و بلوک تقسیم ­بندی کرد. شیوه عملکرد نماینده‌­ها در این سیستم به­ عنوان حافظ امنیت به این شکل است که هر نماینده یک بلوک در هر دور ارسال کرده و هر دور شامل 53 بلاک خواهد بود.

این مکانیسم سبب شده سرعت ارسال بلاک در بلاک­چین ارز دیجیتال سولار حدود هشت ثانیه باشد. این میزان زمان بیانگر این است که سرعت بلاک­چین سولار از سرعت بلاک­چین­‌های اتریوم و بیت­کوین بیشتر و از سرعت بلاک­چین سولانا کمتر خواهد بود. در بلاک­چین سولار مهم­ترین معیار برای انتخاب نمایندگان، وزن کیف پول اعتبارسنج‌­هاست.

در صورتی که یک اعتبارسنج وزن کیف پول بالاتری داشته باشد، شانس او برای تبدیل ­شدن به یک نماینده و دریافت جوایز بیشتر خواهد بود. پروتکل حاکم بر بلاک­چین سولار، SLP است که قابلیت ایجاد توکن‌­های غیرقابل تعویض و قابل ­تعویض در این بلاک­چین را فراهم می‌­کند. این پروتکل مشابه استاندارد ERC است که بر بلاک­چین اتریوم حاکم است.

تاریخچه ارز دیجیتال سولار

تاریخچه ارز دیجیتال سولار

همان­طور که در بخش­‌های قبلی نیز اشاره شد، منشأ بلاک­چین کنونی ارز دیجیتال سولار به اکوسیستم قدیمی آن یعنی Swipe باز می­‌گردد. می‌­توان اکوسیستم Swipe را یکی از اکوسیستم­‌های انقلابی در حوزه بلاک­چین و ارز دیجیتال معرفی کرد. پس از معرفی اکوسیستم Swipe، این زنجیره به سرعت به بیش از هزاران کاربر در سراسر جهان رسیده و موفق به جذب شرکای قدرتمندی در این بازار شد.

پیشرفت چشمگیر و ارائه خدمات این اکوسیستم به حدی قابل­ توجه بود که صرافی­‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند FTX و بایننس نیز از خدمات آن استفاده می‌­کردند. در سال 2020 صرافی بایننس موفق به خرید Swipe شد و پس از بازطراحی صورت­ پذیرفته بر روی این بلاک­چین، ارز دیجیتال سولار به بازار معرفی شد. هم ­اکنون امکان خرید و مبادله ارز دیجیتال سولار در معتبرترین صرافی­‌ها مانند بایننس وجود دارد و شما می‌­توانید با آموزش ارز دیجیتال در پارسیان بورس، از طریق صرافی‌­های معتبر با خرید و فروش این ارز سود قابل­ توجهی را به دست آورید.

آینده  بلند مدت ارز دیجیتال سولار

توسعه­‌دهندگان بلاک­چین و ارز دیجیتال سولانا پروژه جاه ­طلبانه و بلندمدت را برای این بلاک­چین در نظر گرفته­‌اند و در صورتی که موفق به اجرای تمامی برنامه­‌های خود در آینده شوند، می‌­توان آینده این ارز دیجیتال را بسیار درخشان دانست.

از جمله مواردی قابل­ توجهی که طراحان این اکوسیستم برای رمزارز و بلاک­چین آن در نظر گرفته‌­اند، می­توان به NFT، لانچ پد و راه‌­اندازی بازار متاورس اشاره کرد. از دیگر ایده­‌های بزرگ این بلاک­چین می­‌توان به تبدیل­ شدن به بلاک کربن خنثی اشاره کرد. این اکوسیستم به­ معنای حالتی است که در آن دی‌اکسید کربن تولید نشود. در کل می‌­توان آینده بلندمدت ارز دیجیتال سولار را جالب ­توجه و رو به پیشرفت توصیف کرد.

بررسی آینده کوتاه مدت و میان مدت ارز دیجیتال سولار

بررسی آینده کوتاه مدت و میان مدت ارز دیجیتال سولار

بازگشت سولار به قیمت تاریخی‌­اش و صعود قیمت کوتاه ­مدت و میان ­مدت این ارز دیجیتال نیز به موفقیت پروژه‌­های مذکور وابسته است. پروژه‌­ها و عملکرد بلاک­چین سولار به نحوی در سالیان اخیر جلو رفته که می‌­توان این بلاک­چین را یکی از رقبای بلاک­چین اتریوم در زمینه اجرای برنامه­‌های غیرمتمرکز دانست.

در صورتی که برنامه‌­های جامع و نوآورانه بلاک­چین سولار به ­خوبی به مرحله اجرا برسد، می‌­توان ارز دیجیتال سولار را یکی از مناسب‌­ترین رمزارزها برای سرمایه‌­گذاری در سال 2022 ارزیابی کرد. شما می‌­توانید با شرکت در دوره آموزش پرایس اکشن پارسیان بورس، نحوه تریدکردن و خرید و فروش با استراتژی صحیح ارزهای دیجیتال را بیاموزید و به‌­راحتی از نوسانات بازار نیز کسب درآمد کنید.

بازار متاورس و NFT سولار

همان­طور که اشاره شد، متاورس و عرضه NFT مخصوص، از سری برنامه­‌های طراحان و توسعه ­دهندگان بلاک­چین سولار است. بازار متاورس سولار، بازاری برای خرید و فروش توکن­‌های کاربران، مجموعه‌­های دیجیتالی و فعالیت‌­هایی از این دست خواهد بود. توسعه ­دهندگان این بلاک­چین قصد دارند با معرفی NFT مخصوص خود و با استفاده از توکن­‌های SXP به ­عنوان کارمزد تراکنش، شرایط را در جهت بهبود بهتر اکوسیستم سولار پیش ببرند.

توکن‌­های SXP در این اکوسیستم، ابزار حاکمیت شبکه هستند و افراد می‌­توانند با استفاده از آن به پیشنهادهای حاکمیتی رأی دهند. عرضه کلی توکن  SXP، 494445168.57 است که این توکن­‌ها به شکل BEP-20 و ERC-20 در دسترس هستند و می­‌توانید به همین میزان آن‌ها را به شبکه اصلی سولار انتقال دهید. شما می‌­توانید با شرکت در دوره­‌های آموزش متاورس مجموعه پارسیان بورس اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه عملکرد و کسب درآمد از متاورس را فرابگیرید و به این بازار جذاب وارد شوید.

لانچ پد سولار یا Solar Launchpad چیست؟

لانچ پد سولار یا Solar Launchpad چیست؟

لانچ پد ارز دیجیتال سولار این امکان را به افراد علاقه­‌مند به حوزه بلاک­چین که دانش برنامه‌­نویسی ندارند، می‌­دهد که برنامه‌­های تحت بلاک­چین خود را طراحی و اجرا کنند. توسعه ­دهندگان سولار پیش­ بینی می‌­کنند که با افزایش تعداد کاربران و محبوبیت لانچ پد سولار، تعداد برنامه­‌های مبتنی بر بلاکچین سولار افزایش یابد.

از جمله ویژگی­‌هایی که سولار برای لانچ پد سولار ارائه می­‌دهد می‌توان به هزینه لیست برای برنامه غیرمتمرکز جدید از 10 SXP تا 100 SXP، KYC اختیاری و ممیزی پروژه‌­های جدید و سوزاندن کارمزد تراکنش‌­ها و کارمزد فهرست­ بندی­‌شده در لانچ پد سولار اشاره کرد.

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب از وب ­سایت پارسیان بورس شما با کلیت و چگونگی عملکرد بلاک­چین و ارز دیجیتال سولار آشنا شدید. بلاک­چین سولار بر مبنای اثبات سهم فعالیت کرده و یک منبع باز جهت پرداخت همتا به همتاست. همان­طور که در میان متن اشاره شد، در صورت اجرای صحیح برنامه‌­های توسعه ­دهندگان، آینده درخشانی در انتظار این بلاک­چین و ارز دیجیتال آن است.

علاوه بر این، راه ­اندازی بازار متاورس و NFT خود و ایجاد شرایط برای خرید و فروش مجموعه‌­های دیجیتالی می‌­تواند منجر به پیشرفت فوق ­العاده این بلاک­چین و ارز دیجیتال آن شود. شما می­‌توانید با استفاده از خدمات مجموعه پارسیان بورس و یادگیری استراتژی‌­های مختلف از تریدکردن یا سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال سولار و حضور در بازار متاورس سولار درآمد کسب کنید.

سوالات متداول

  • ارز دیجیتال سولار چیست و چه کاربردی دارد؟

بلاک­چین سولار، بلاک­چینی منبع باز و غیرمتمرکز جهت پرداخت همتا به همتا به کار می‌­رود و ارز دیجیتال SXP مربوط به این بلاک­چین است. مکانیسمی که در این بلاک­چین به کار می‌­رود، اجماع اثبات سهم است که توسط یک DAO اداره می­‌شود.

  • آیا می­‌توان با سرمایه ­گذاری در ارز دیجیتال سولار کسب درآمد کرد؟

ارز دیجیتال سولار با توجه به برنامه‌­های بلندپروازانه و نوآورانه توسعه ­دهندگان می‌­تواند در آینده به یکی از برترین و ارزشمندترین توکن­‌های بازار تبدیل شود. شما می­‌توانید با استراتژی صحیح از سرمایه ­گذاری و تریدکردن ارز دیجیتال سولار به کسب درآمد بپردازید.

  • بازار متاورس سولار چه کاربردهایی دارد؟

افراد می­‌توانند در بازار متاورس سولار به خرید و فروش مجموعه دیجیتالی بپردازند یا سمینارها، جلسات و… را برگزار کنند.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی