بورس تهران پربازده‌ترین بورس جهان / چطور شاخص یک ساله ۳ برابر شد؟ | پارسیان بورس | کلاس بورس در مشهد | آموزش تخصصی بورس در مشهد

بورس تهران پربازده‌ترین بورس جهان / چطور شاخص یک ساله ۳ برابر شد؟ علی‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایران، این کشور موفق شده عنوان پربازده‌ترین بورس طی یک سال گذشته را به خود اختصاص دهد. در ادامه با آکادمی پارسیان بورس همراه باشید تا دلیل این مطلب را بیشتر بررسی کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، موسسه تحقیقاتی و آماری استتیستا، در گزارشی عنوان کرده است که شاخص بورس تهران، شاهد بیشترین رشد در سال ۲۰۱۹، در مقایسه با سایر شاخص‌های بورس در جهان بوده است.

درحالی‌که در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ (بهمن-اسفند) شاخص بورس تهران در سطح ۱۵۹ هزار و ۸۵۵ واحد قرار داشته، در معاملات روز سه‌شنبه (۱۹ فوریه ۲۰۲۰) به سطح ۴۷۲ هزار و ۱۲۰ واحد رسیده است.

بورس تهران پربازده‌ترین بورس جهان / چطور شاخص یک ساله ۳ برابر شد؟ | آموزش تحلیل بنیادی در مشهد | پارسیان بورس
بورس تهران پربازده ترین بورس جهان

بورس تهران پربازده‌ترین بورس جهان / چطور شاخص یک ساله ۳ برابر شد؟

این در حالی است که طی یک دهه گذشته تحریم‌های ایالات متحده آمریکا اقتصاد ایران را هدف قرار داده است.

در ماه می ۲۰۱۸ و پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، موسوم به برجام، دونالد ترامپ اعلام کرد که قصد دارد با به صفر رساندن صادرات نفت ایران اقتصاد این کشور را فلج کند.

با افت قابل توجه صادرات نفت ایران، به‌نظر می‌رسد کسب‌وکارها بر روی صنایع دیگر از جمله پتروشیمی، معدن، کشاورزی و غیره متمرکز شده‌ و تا حدودی بازار را متنوع کرده‌اند.

همچنین بخوانید:

توصیه بورسی وزیر نفت: مردم باید بتوانند با چشم باز سرمایه‌گذاری کنند

دوره جامع آموزش بورس در مشهد

رشد ۱۹۵ درصدی شاخص بورس تهران در حالی رخ می‌دهد که تمامی شاخص‌ها حکایت از تضعیف وضعیت اقتصادی این کشور دارند.

برخی بر این باورند که رشد پرشتاب شاخص بورس، الزاما نشان‌دهنده سلامت اقتصاد ایران نیست. این روند صعودی بیش از آنکه ناشی از سودآوری شرکت‌ها و بهبود تولید و فروش آنها باشد، از افزایش انتظارات تورمی و رشد اسمی قیمت‌ها در این بازار نشات گرفته است.

5/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی