پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش و راهنمای ساخت کیف پول بیت کوین

آینده دنیای سرمایه گذاری به سمت ارزهای دیجیتال با سرعت هرچه‌ تمام‌تر در حرکت است، شاید در سال 2008 زمانی که بیت کوین ایجاد شد، هیچ‌کس فکر نمی­‌کرد روزی چنین پیشرفت‌های قابل‌ توجهی و استقبال عمومی از رمزارزها صورت گیرد. در چند سال اخیر توجه گسترده‌ای به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در کشور ما نیز صورت گرفته است، دیگر کمتر کسی است که درباره رمزارزها نداند و یا در آن فعالیت نداشته باشد.

ما در آکادمی پارسیان بورس به دنبال پاسخ و همراهی هر چه تمام‌تر شما در این مسیر هستیم، و در این قسمت در نظر داریم درباره نحوه ساخت کیف پول بیت کوین اطلاعاتی جامعی را به شما بدهیم. کیف پول بیت کوین و یا کیف پول ارز دیجیتال ابزار لازم و ضروری برای ادامه فعالیت شما در بازار رمزارزها است. با ما همراه باشید تا به زبان ساده و آسان چگونگی ساخت یک کیف پول را به شما آموزش دهیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

قبل از توضیح درباره نحوه ساخت کیف پول، شاید اولین پرسش ساده و ابتدایی این باشد که به ‌راستی اصلاً کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ در جواب باید بگوییم کیف پول یا والت (Wallet) ارز دیجیتال، مکانی برای نگهداری و ذخیره اطلاعات شما در دنیای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال است. اگر کیف پول نباشد شما نمی‌توانید به معامله بپردازید و خرید و فروش کنید. کیف پول های مختلفی برای وجود دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع کیف پول ارز دیجیتال:

کیف پول رمزارزها حالت‌های مختلفی دارند، شما بسته به نیاز و شرایط خودتان می‌­توانید کیف پول متناسب خودتان را انتخاب کنید، که بر این اساس انواع کیف پول‌ها عبارتند از:

 

انواع کیف پول

 

ویژگی و مشخصات کیف پول ارز دیجیتال

 

کیف پول سخت افزاری

 

 

–         دارای امنیت زیاد

–         به شکل فلش مموری و USB

–         این کیف پول اطلاعات را به شکل آنلاین دریافت می­‌کند و به شکل آفلاین ذخیره می‌­کند.

 

کیف پول نرم افزاری

 

–         کیف پول نرم افزاری با استفاده از اینترنت کار می‌­کند و یک کیف پول آنلاین است.

–         کیف پول‌های آنلاین فقط روی یک دستگاه کار می‌­کنند و همزمان نمی­‌توان روی دستگاه دیگر نیز با آن کار کرد.

–         کیف پول آنلاین شامل: نسخه دسکتاپ و نسخه موبایل است.

–         گفتنی است کیف پول موبایل به دلیل قابل حمل بودن، و در دسترس بودن همیشگی، بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

 

کیف پول کاغذی

 

 

–         این والت‌ها با استفاده از اینترنت، پرینت می‌­شوند و حالت آفلاین دارند.

 آموزش و راهنمای ساخت کیف پول بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
انواع کیف پول ارزدیجیتال

6 کیف پول معتبر و مشهور ارز دیجیتال که باید بشناسیم:

برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال، در این قسمت می‌خواهیم کیف پول یا والت‌های مشهوری که طرفداران بسیاری دارند را معرفی کنیم که عبارتند از:

1. کیف پول لجر والت (Ledger Wallet):

ویژگی‌ها:

  • از نوع سخت افزاری
  • به‌صورت فلش مموری
  • قابل‌حمل
  • قابلیت حمایت از 1000 توکن و کوین

 

2. کیف پول My Celium (مای سلیوم):

ویژگی‌ها:

  • از نوع نرم افزاری
  • دارای نسخه اندروید و ios
  • قابلیت اتصال به دسکتاپ

 

3. کیف پول Trezor wallet (ترزور والت):

ویژگی‌ها:

  • از نوع سخت افزاری
  • دارای امنیت زیاد
  • حمایت از بیش 1000 توکن و کوین

 

4. کیف پول Electrom (الکتروم):

  • از نوع نرم افزاری
  • قابلیت پشتیبانی از نسخه دسکتاپ و موبایل
  • امنیت زیاد
  • سرعت فوق‌العاده

 

5. کیف پول Coinomi (کوینومی):

ویژگی‌ها:

  • از نوع نرم افزاری
  • پشتیبانی از نسخه دسکتاپ و موبایل
  • پوشش 125 ارز دنیا

 

6. کیف پول Blockchain (بلاک چین):

ویژگی‌ها:

  • معروف‌ترین، قدیمی‌ترین کیف پول
  • امنیت بسیار زیاد
  • ساده و آسان

بعد از معرفی کیف پول‌های مشهور و معتبر، در این قسمت می­‌خواهیم درباره  ساخت کیف پول بلاک چین توضیحاتی کاملی را ارائه دهیم. گفتیم که کیف پول بلاک چین معروف‌ترین، مشهورترین و قدیمی‌ترین کیف پول در دنیا است. این کیف پول بعد از آغاز پیدایش بیت کوین در دنیا شروع به فعالیت کرد و سابقه آن به سال 2011 برمی‌­گردد. بلاک چین علاوه بر بیت کوین، امروزه از ارزهای دیجیتال اتریوم، بیت کوین هش و استلار نیز حمایت می­‌کند.

کیف پول بلاک چین سیستم امنیتی بسیار قوی و خوبی دارد و به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می­‌دهند به جای سایر کیف‌ها از کیف پول بلاک چین برای خرید و فروش بلاک چین استفاده کنند.

کیف پول بلاک چین، سیستم غیرمتمرکزی دارد و در دست شخص خاصی اداره نمی‌­شود. شفافیت زیاد و امنیت تمام آن چیزی است که یک کاربر می‌خواهد. علاوه بر دریافت و ذخیره اطلاعات ارزهای دیجیتال بلاک چین امکانات دیگری نیز در حوزه بورس، اینترنت اشیا، بستن قراردهای هوشمند و… دارد.

کیف پول بلاک چین بیشترین تعداد کاربر را دارد، بااین‌حال تنها از 22 ارز فیات حمایت می­‌کند و از طرفی امکان ذخیره تنها 4 نوع ارز را دارد که از این‌ حیث ضعف دارد، ولی با این حال مورد اعتماد‌ترین امن‌ترین و بهترین کیف پول در دنیا شناخته می­‌شود.

 آموزش و راهنمای ساخت کیف پول بیت کوین | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
6 کیف پول معتبر و مشهور ارز دیجیتال که باید بشناسیم

در چند ثانیه کیف پول بیت کوین بسازید

برای ساخت کیف پول بیت کوین، چند دقیقه به‌راحتی می­‌توانید این کار را انجام دهید و اصلا سختی خاصی در آن وجود ندارد برای این کار کافی است گام‌های زیر را طی کنید:

  1. به سایت blockchain.com بروید.
  2. وارد قسمت Sign up شوید.
  3. در این قسمت جهت ثبت‌نام ایمیل معتبر و پسوورد قوی برای خودتان انتخاب کنید.
  4. گزینه creat wallet را بزنید.
  5. در مرحله بعدی ایمیل خودتان را چک کنید، تا ایمیل تایید را که برایتان ارسال شده است را تایید کنید.

با تایید ایمیل به‌سادگی شما صاحب یک کیف پول بلاک چین شدید، و می‌­توانید با دادن آدرس آن به دیگران معامله را شروع کنید و به خرید و فروش بیت کوین و یا سایر ارزهای تحت حمایت بلاک چین بپردازید.

البته پیشنهاد می کنیم درصورتی که قصد دارید کیف پولی مناسب و امن برای بیت کوین های خود انتخاب کنید، مقاله بهترین کیف پول بیت کوین را بخوانید!

چگونه آدرس کیف پول بیت کوین خود را به دیگران بدهیم؟

برای اینکه با دیگران معامله کنید لازم است دیگران آدرس کیف پول شما را داشته باشند، اما برای این کار باید به 2 نکته بسیار مهم توجه کنید:

نکته اول: شما در کیف پول بلاک چین خودتان یک ” کلید عمومی” دارید، که مانند شماره حساب شما عمل می­‌کند و در ازای پرداخت پول، دیگران می‌­توانند به شما بیت کوین ارسال کنند.

نکته دوم: علاوه بر کلید عمومی شما یک ” کلید خصوصی” نیز در کیف پول بلاک چین خودتان دارید که باید مراقب باشید! تا اطلاعات آن دست خودتان باشد زیرا هرکس اطلاعات آن را داشته باشد می‌­تواند وارد حساب شما شود و مالک سرمایه و دارایی شما شود.

پس چگونه باید آدرس آن را به دیگران بدهیم؟

برای این کار شما بایستی گزینه Request را فعال کنید تا آدرس عمومی کیف پول ارسال شود، شما با فرستادن این آدرس عمومی کیف پول به دیگران می‌توانید به معامله بپردازید.

گفتنی است که حتما wallet ID یا نام کاربری و عبور خودتان را حتما در جای امنی نگهداری کنید، تا فراموش‌تان نشود، زیرا در صورت فراموشی و عدم بک‌آپ‌گیری از کیف پولتان تمام سرمایه شما از دست می‌رود.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله به بررسی و آموزش ساخت کیف پول کوین پرداختیم، و انواع کیف پول‌های معروف و معتبر را برایتان شرح دادیم، شما می‌توانید با مطالعه و بررسی کیف پول خودتان را انتخاب کنید و معامله را شروع کنید، زیراکه بدون کیف پول معامله‌ای صورت نمی‌­گیرد. گفتیم که کیف پول بلاک چین بهترین و قدیمی‌ترین و معتبرترین کیف پول برای خرید بیت کوین است، پس اگر تمایل داشته باشید می­‌توانید از کیف پول بلاک چین به‌عنوان کیف پولی امن استفاده کنید، و در عرض چند ثانیه برای خودتان در کیف پول بلاک چین، یک والت بسازید.

اگر احساس می­‌کنید برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، ما در آکادمی پارسیان بورس همراه شما هستیم، و صفر تا صد آموزش ارزهای دیجیتال، اصول، فوت‌وفن و تمام آن چیزی که نیاز دارید بدانید را برایتان شرح خواهیم داد.

آکادمی پارسیان بورس همراه شما است.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در  اصفهان استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
آموزش خرید و فروش NFT در سایت Rarible
ادامه

مقاله‌های پیشنهادی


با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
رضا کریمی
1401/01/02
پاسخ دهید

دیدگاه