استیک در تراست ولت
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش استیک در تراست ولت از 0 تا 100

اگر قصد دارید در مورد نحوه استیک در تراست ولت بدانید، اینجا همان جایی است که باید باشید! در بازار ارزهای دیجیتال روش های مختلفی برای درآمدزایی وجود دارد، یکی از رایج ترین روش ها ترید رمزارزهاست که با شرکت در یک دوره خوب آموزش ارز دیجیتال می‌توان آن را یاد گرفت، اما یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی، استیک کردن ارزهای دیجیتال است! تراست ولت به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، یکی از راه های استیکینگ ارز دیجیتال است، پس تا انتها همراه ما باشید تا نحوه استیک در تراست ولت را یاد بگیرید!

استیک در تراست ولت

استیکینگ ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

تمامی ارزهای دیجیتال روی بستر بلاک‌چین ایجاد شده‌اند. تمامی بلا‌ک‌چین‌ها دارای یک نقطه مشترک هستند که از آن به عنوان اعتبار سنجی معاملات یاد می‌شود. بیت کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده توسط فرآیندی به نام ماینینگ یا همان استخراج  اعتبارسنجی خود را انجام می‌دهد. پروسه استخراج برق زیادی مصرف می‌کند و الگوریتم آن اثبات کار می‌باشد که در مقاله‌های قبلی به معرفی الگوریتم اثبات کار پرداختیم. شکل دیگری برای اعتبار سنجی وجود دارد که از آن به عنوان الگوریتم اجماع یا اثبات سهام یاد می‌شود.

استیک کردن ارزهای دیجیتال نوعی اعتبارسنجی در الگوریتم اجماع شناخته می‌شود که به عنوان یک راهکار جایگزین فرآیند استخراج می‌باشد و مصرف برق و منابع پردازشی در آن بسیار به صرفه است. استیک کردن به عنوان یک روش دیگر اعتبار سنجی در الگوریتم اجماع شناخته می‌شود و به معنی نگهداری رمزارز در کیف پول شما می‌باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استیک در مقایسه با استخراج ارز دیجیتال امکان ورود با سرمایه به مراتب کمتر می‌باشد. برای استخراج ارز دیجیتال شما نیازمند دستگاهی  با پردازش قوی و سرمایه‌ زیادی هستید اما در استیک کردن بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین ارزدیجیتال بدست می‌آورید.

وقتی به استیک کردن ارز دیجیتال اقدام می‌کنید به یک نود در شبکه تبدیل می‌شوید که وظیفه اعتبارسنجی شبکه را برعهده دارید. با استیک کردن ارز دیجیتال به بررسی تراکنش‌ها و اضافه کردن بلاک‌های جدید به بلاک‌چین می‌پردازید. این کار مانند کار دستگاه‌های ماینر در شبکه‌هایی نظیر بیت کوین می‌باشد. در استیک کردن ارزهای دیجیتال به جای ماینر یا استخراج کننده ولیدیتور یا همان اعتبارسنج فعالیت می‌کند.

 با روش استیک کردن ارزدیجیتال و اعتبارسنجی شبکه شما به عنوان پاداش ارز دیجیتال دریافت می‌کنید. استیک کردن از الگوریتم Proof of Stake پیروی می‌کند و تنها استیک کردن ارز دیجیتال در شبکه‌های که از این الگوریتم پیروی می‌کنند میسر می‌باشد.

استیک ارز دیجیتال به معنی خرید یک ارز دیجیتال و نگهداری آن در یک والت می‌باشد. هدف این فرآیند تامین امنیت و پشتیبانی از شبکه بلاک‌چین می‌باشد درست مانند وظیفه ماینرها در استخراج بیت کوین. Stake به معنی قفل کردن یک ارز دیجیتال در والت برای دریافت پاداش می‌باشد. اگر بخواهیم به صورت کاملا واضح فرآیند استیکینگ را معرفی کنیم می‌توانیم آن را به سپرده گذاری در بانک‌های سنتی و دریافت سود از این طریق تشبیه کنیم. در مقایسه با استخراج بیت کوین و اتریوم استیک کردن ارزهای دیجیتال کار بسیار راحتی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در تراست ولت استیک کنید و در ازای این نگهداری به عنوان پاداش از شبکه ارز دیجیتال دریافت کنید. با استیک کردن شما به امنیت و پایداری شبکه بلاک‌چین نیز کمک کرده‌اید.

هدف سرمایه‌گذاران از استیک در تراست ولت دریافت سود می‌باشد. برای استیک کردن رمز ارز دو راه برای سرمایه‌گذار وجود دارد روش اول نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول می‌باشد که به این روش استیکینگ سرد گفته می‌شود. روش دوم استیک کردن در دل یک صرافی کریپتوکارنسی است و این روش به دو صورت Locked و Flexible قابل انجام می‌باشد. برای بهتر متوجه شدن نحوه دریافت سود از استیک کردن باید با مکانیزم اثبات سهام آشنایی کامل داشته باشید. مکانیزم اثبات سهام و اثبات کار به صورت مفصل در مقاله‌های پیشین آکادمی پارسیان بورس معرفی شده است.

شاید برای خیلی از سرمایه‌گذاران سوال باشد که میزان پاداش استیکینگ چه مقدار است. در واقع مقدار مشخصی نمی‌توان تعیین کرد اما عوامل مختلفی پاداش استیکینگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عامل اول دوره و مدت زمانی است که شما ارز دیجیتال را در تراست ولت خود استیک می‌کنید در مدتی که شما رمزارز را استیک می‌کنید نمی‌توانید آن را جابه‌جا یا معامله کنید.

 نقدینگی و نوسانات بازار در میزان پاداش تاثیر گذار می‌باشد. نوسانات بازار برای سرمایه‌گذاران قابل کنترل نیستند و در هنگامی که توکن‌های شما استیک می‌شود شما در مقابل این نوسانات بی‌دفاع هستید. همچنین میزان کل ارز دیجیتالی که در شبکه موردنظر استیک شده است در میزان پاداش شما تاثیر گذار می‌باشد  اما در حالت کلی استیکینگ ارز دیجیتال نیاز به زحمت خاصی ندارد و در اخر سود نسبتا خوبی نصیب سرمایه‌گذاران می‌شود.

برای کسب اطلاعات جامع در این مورد، پیشنهاد می کنیم مقاله، استیکینگ ارز دیجیتال را نیز مطالعه فرمایید.

استیکینگ تراست ولت

چرا استیک در تراست ولت؟

یکی از مزایای استیک در تراست ولت این است که سرمایه‌گذاران دیگر نیازی به خرید سخت‌افزارهای مختلف و مصرف انرژی زیاد ندارند و در مقابل سیستم اثبات کار که بسیار سخت است و دریافت پاداش در آن کم می‌باشد استیک در تراست ولت یک درآمد تضمین شده به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهد. یکی دیگر از مزایای استیک در تراست ولت این است که ارزش سکه‌های استیک شده کاهش نمی‌یابد و تنها تحت تاثیر نوسانات قیمتی بازار قرار می‌گیرند.

تراست ولت یک نرم‌افزار موبایلی می‌باشد که برای سرمایه‌گذاران امکان ارسال،دریافت و ذخیره سازی هرمقدار از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌سازد.هدف ایجاد این پلتفرم ایجاد یک بستر مناسب برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال بوده است. تراست ولت دارای یکسری ویژگی‌های خاص می‌باشد که باعث می‌شود استیک در تراست ولت از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد این پلتفرم به صورت رایگان در اختیار همه سرمایه‌گذاران می‌باشد و قابلیت ذخیره سازی و پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را دارد. پلتفرم تراست ولت دارای یک رابط کاربری ساده و قابل فهم می‌باشد و همچنین برای دو سیستم عامل اندورید و ios در دسترس می‌باشد.

برای آشنایی کامل با تراست ولت، مقاله آموزش تراست ولت را مطالعه کنید!

آموزش تراست ولت

آموزش گام به گام استیک در تراست ولت

مراحل استیک کردن در تراست ولت را در پایین مشاهده می کنید:

  • برای استیک در تراست ولت در ابتدا باید وارد پتلفرم تراست ولت شوید و در بالای صفحه قسمت وسط گزینه Finance را انتخاب کنید. در قسمت Staking گزینه More را انتخاب کنید و در صفحه جدید فهرست تمامی ارزهایی که قابلیت استیک کردن را دارند برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از این رمزارزها را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود سه نقطه سمت راست را بزنید و در منویی که از پایین صفحه باز می‌شود گزینه Stake را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی باید مقدار را برای استیک در تراست ولت مشخص کنید. اگر قصد دارید کل موجودی توکن‌های خود را استیک کنید گزینه Max را انتخاب کنید. شما می‌توانید اعتبارسنج‌های مدنظر خود را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض گزینه Trust Wallet Staking انتخاب شده است. اما در صورت داشتن اطلاعات کافی شما قادر هستید از فهرست گزینه دیگری را انتخاب کنید. توجه داشته باشید سود استیک کردن اعتبارسنج‌ها با یک دیگر متفاوت می‌باشد اما مقدار این تفاوت زیاد نیست.
  • بعد از بازگشت به صفحه قبل Continue را انتخاب کنید. در هر زمان برای خارج کردن توکن‌های خود از استیک کافی است مراحل بالا را انجام دهید تنها تفاوت آن این است که بعد از باز شدن منو به جای Stake گزینه Unstake را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

کلام نهایی

امروزه انجام ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال پر هزینه می‌باشد و انرژی زیادی مصرف می‌کند به همین دلیل سرمایه‌گذاران به دنبال راهی دیگر برای سودآوری در حوزه ارز دیجیتال هستند. استیک کردن ارز دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام می‌باشد و راهی مناسب برای درآمد زایی در حوزه ارز دیجیتال محسوب می‌شود. با استیک در تراست ولت شما مقداری توکن نگهداری می‌کنید و امنیت شبکه بلاک‌چین را تامین می‌کنید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به توضیح روش استیک در تراست ولت پرداختیم.

2/5 - (4 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی