با ۳ وضعیت انتظار معاملاتی که شما را ناامید می‌کنند، آشنا شوید | آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

با ۳ وضعیت انتظار معاملاتی که شما را ناامید می‌کنند، آشنا شوید

در این مقاله از پارسیان بورس قصد داریم شما را با ۳ وضعیت انتظار معاملاتی که شما را ناامید می‌کنند، آشنا کنیم: انتظار کشیدن برای یک موقعیت، می‌تواند ابزاری فوق‌العاده برای معامله‌گران به شمار رود. در واقع منتظر موقعیت بودن، معیارهایی را برای کمک به ما فراهم می‌کند، شکست یا پیروزی را رقم می‌زند و اهدافی را برای حرکت رو به جلو ارائه می‌دهد. هنگام انتظار کشیدن برای یک موقعیت، معامله‌گر با سه وضعیت تصمیم مواجه می‌شود؛ اولین وضعیت، معامله بیشتر است. دومین وضعیت، ترک کردن دنیای تجارت و سومین وضعیت، همه چیز را پول دیدن است. اگر معامله‌گر نتواند این تصمیم‌های احساسی را کنترل کند، دچار ناامیدی می‌شود. در این مقاله به بررسی تصمیمات عاطفی یک معامله‌گر می‌پردازیم و ۳ وضعیت انتظار معاملاتی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

۱) معامله بیشتر برابر است با یادگیری سریع‌تر

درست است که انجام معامله‌های فراوان، تجربه‌ بیشتری را به همراه دارد، اما همیشه بدان معنا نیست که با انجام معامله‌های کم، اطلاعات معاملاتی کمتری به دست خواهید آورد. این ذهنیت خطرناک به خصوص در سرمایه‌گذاران تازه‌کار می‌تواند باعث انجام معاملات بیش از اندازه گردد و آنها را در معرض معاملات عاطفی غیر ضروری قرار دهد. نکته‌ کلیدی برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری، تمرکز بر کیفیت معاملات است، نه کمیت آن‌ها. در این صورت، تصمیم‌گیری‌های معاملاتی، به شیوه‌ای هوشمندانه صورت می‌گیرند.

با ۳ وضعیت انتظار معاملاتی که شما را ناامید می‌کنند، آشنا شوید

اگر از ابتدا تا انتهای معاملاتتان را با فکر انجام دهید، تجربه نیز کسب خواهید کرد. توصیه می‌کنیم که یک نشریه معاملاتی دقیق داشته باشید تا بتوانید تجربیات معاملاتی خود را بازبینی کرده و نکته‌های تازه‌ای یاد بگیرید.

۲) می‌توانم از معامله خارج شوم

هر کسی، رویایی برای تجارت دارد و این رویا بدون شایستگی میسر نخواهد شد. اگر تصور کنید که می‌توانید به رویای خود در بازار معاملات، تنها ظرف چند ماه جامه عمل بپوشانید، شاید خیلی زود نا امید شوید؛ حتی ممکن است حرفه معاملات تجاری را رها کنید. مانند هر حرفه دیگری به سال‌ها تمرین و تجربه برای توسعه مهارت‌هایتان نیاز دارید. درست مثل آن که دانشجویان پزشکی، یک شبه جراحان ماهری نمی‌شوند و طی کردن آزمون وکالت، وکیل شایسته‌ای را تحویل جامعه نمی‌دهد.

با ۳ وضعیت انتظار معاملاتی که شما را ناامید می‌کنند، آشنا شوید | آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | پارسیان بورس

۳) همه چیز در مورد پول است

آخرین مورد از ۳ وضعیت انتظار معاملاتی، بیشترین محوریت و شایستگی را به همراه دارد. با این که در نهایت، کسب سود، اثربخشی استراتژی معاملاتی شما را تعیین می‌کند، اما این بدان معنا نیست که هر روز در معاملات خود پیروز می‌شوید. حتی بهترین معامله‌گران روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها زمانی که استراتژی‌های خود را آزمایش و امتحان می‌کنند به سود نمی‌رسند. به جای سنجش موفقیت روزانه در میزان سود خود، باید به دنبال موفقیت در فرآیند تصمیم‌گیری‌تان باشید.

با ۳ وضعیت انتظار معاملاتی که شما را ناامید می‌کنند، آشنا شوید

آیا طبق برنامه معاملاتی خود پیش رفته‌اید؟ آیا روی مدیریت ریسک کار کرده‌اید؟ اگر متوجه شده‌اید که بعد از یک سری اقدامات مطلوب، هنوز درآمد کسب نکرده‌اید، پس تغییر استراتژی بهترین کاری است که باید انجام دهید.

در آغوش کشیدن انتظارات ذکر شده در این مقاله، بزرگترین اشتباه شما در دنیای تجارت به شمار می‌رود. چون آنها به راحتی می‌توانند شما را ناامید کرده و به سوی شکست بکشانند. در محیطی که به تمرکز و دقت نیاز دارد، کوله‌باری از احساسات عاطفی غیر ضروری، جلوی تمرکزتان را می‌گیرد و از تبدیل شدن به یک معامله‌گر همیشه سودآور جلوگیری می‌کند.

با ۳ وضعیت انتظار معاملاتی که شما را ناامید می‌کنند، آشنا شوید | آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار بورس و برگزاری کلاس‌های آموزشی بورس به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در ورکشاپ‌های رایگان  آشنایی با بورس، اولین گام های ورود به بورس را بردارید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت نام دوره‌های جامع حضوری به صفحه آموزش بورس در مشهد مراجعه کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری پارسیان بورس شرکت نمایید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس – مرکز برگزاری کلاس بورس در مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی