آموزش ماینینگ ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش ماینینگ ارز دیجیتال

با پیشرفت و گسترش دنیای ارزهای دیجیتال و من جمله بیت کوین تب و تاب استخراج ارزهای دیجیتال و یا همان ماینینگ هم بیشتر شده است. همه دوست دارند بدانند استخراج رمز ارزها به چه شکلی است، و دقیقل چگونه می‌­شود یک ارز دیجیتال را استخراج کرد؟

آیا استخراج رمز ارزها چیزی همانند استخراج طلا است؟ آیا با دستگاه های استخراج ارز دیجیتال می‌­توانیم به طور فیزیکی پول استخراج کنیم؟ یا نه استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال مفهوم دیگری دارد؟

در این مقاله می­‌خواهیم به همه سوالات احتمالی و مهم شما در این زمینه پاسخ دهیم و ابهامات شما را بر طرف کنیم.

پس پیش به سوی استخراج ارز دیجیتال!

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

بیایید همین ابتدا این ذهنیت را از ذهنمان پاک کنیم که وقتی صحبت از استخراج ارز دیجیتال می­‌کنیم، قرار نیست سکه و پول برداشت کنیم و برداریم و آن را داخل جیبمان بگذاریم!

بطور کلی و ساده اگر بخواهیم بیان کنیم:

استخراج ارز دیجیتال (مانند استخراج بیت کوین) به معنای افزایش امنیت شبکه و تایید تراکنش‌های بیت کوین است، که در حقیقت باعث می‌­شود ماینرها یا استخراج کننده‌ها در ازای افزایش و فراهم سازی این امنیت، پاداشی به اسم بیت کوین دریافت کنند.

فرآیند استخراج یا ماینینگ به یک سری سخت افزارها و نرم افزارها و تجهیزاتی نیاز دارد، ولی در حقیقت خیلی به دانش تخصصی و سختی نیاز ندارد!

هر فردی که امکانات لازم را داشته باشد، می‌­تواند اقدام به استخراج ارز دیجیتال نماید. شاید از این جهت واژه ” استخراج” برای ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود که همانند طلا برای ارز دیجیتالی مانند بیت کوین محدودیت وجود دارد. گفتنی است ماینرها از طریق مکان های فیزیکی بنام ” استخر استخراج” و یا (mining pool) به هم وصل هستند.

3 کار هسته ای که در حقیقت در استخراج رمز ارز و بیت کوین انجام می‌­پذیرد به شرح زیر است:

  • تایید تراکنش
  • حفظ امنیت شبکه
  • تولید بیت کوین جدید
آموزش ماینینگ ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ماینینگ ارزهای دیجیتال

برای ماینینگ ارز دیجیتال به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

بطور کلی برای استخراج ارزهای دیجیتال به تجهیزات زیر نیاز داریم:

1. کامپیوترهای قدرتمند و پیشرفته

کامپیوترهای معمولی نمی‌­توانند کارایی لازم برای استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین را داشته باشند، پس ضروری است که از کامپیوترهای قدرتمند استفاده کنیم. این کامپیوترها می‌­توانند شامل موارد زیر باشند:

  • پردازنده مرکزی یا همان CPU
  • پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیکی GPU
  • مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر FPGA
  • مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا ASIC

2. کیف پول

کیف پول برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتال ضروری است، و شما بطور رایگان می‌­توانید کیف پول رایگان برای خود فراهم کنید.

3. اینترنت ثابت

اینترنت خوب و بدون قطعی و ثابت از جمله مواردی است که لازمه انجام مایننیگ است.

4. برق زیاد

برای انجام فرآیند ماینینگ به برق بسیار زیادی نیاز است. لازم به ذکر است که برای استخراج قانونی بیت کوین نیاز به مجوز از سمت وزارت صمت وجود دارد، و نمی‌توان با برق خانگی اقدام به استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال نمود.

5. دستگاه ماینینگ

شاید یکی از دغدغه های هر فردی این باشد که از چه نوع دستگاهی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کند، ما در این مقاله نکات لازم جهت خرید دستگاه ماینینگ را برایتان توضیح خواهیم داد.

چه نوع دستگاه ماینینگی خوب است؟

باید در ابتدا به این نکته توجه کنیم، که برای خرید دستگاه استخراج ارز دیجیتال نبایستی از منابع و افراد ناشناس آن را خرید، زیرا امکان کلاهبرداری آن بسیار زیاد است، پس بایستی بعد از کسب اطمینان در خرید دستگاه ماینینگ نکات زیر را مد نظر قرار داد:

1. قدرت پردازش دستگاه ماینینگ:

هرچه میزان پردازش دستگاه استخراج کننده بیشتر باشد، طبیعتاً کارایی و سرعت حل معادلات پیچیده ریاضی، و استخراج آن زیاد خواهد بود و بر قیمت آن نیز موثر است.

2. میزان مصرف برق دستگاه ماینینگ:

گفتیم که دستگاه استخراج ارز دیجیتال برق بسیار زیادی نیاز دارد، و گاهی حتی در کشور خودمان نیز قطعی های گسترده برق را شاهد بودیم، که به دلیل گسترش روزافزون استخراج بی رویه و غیرقانونی ارزهای دیجیتال بود.

پس از جمله عوامل موثر بر کیفیت و کارایی و هزینه های استخراج بیت کوین و سایر ارزها، میزان مصرف دستگاه استخراج کننده است.

جهت کاهش هزینه‌های ماینینگ بایستی از دستگاهی استفاده کرد که میزان برق کمتری مصرف کند.

3. وضعیت شبکه و قدرت دستگاه ماینینگ:

اگر سختی استخراج ارز دیجیتال افزایش یابد، سودآوری کاهش می‌­یابد و در نتیجه قیمت دستگاه ماینر نیز کاهش می­‌یابد.

4. وزن و اندازه دستگاه ماینینگ:

هرچقدر دستگاه ماینر کوچک و جمع و جور باشد، بیشتر مورد پسند تر است، تا اینکه یک دستگاه بزرگ‌تری باشد و فضای بیشتری اشغال کند.

5. برند دستگاه ماینینگ:

طبیعتاً ترجیح همه ما بر این است که در خرید هر کالایی از برندهای معروف و معتبری استفاده کنیم، در خرید دستگاه ماینر نیز برندهای خوبی وجود دارد عبارتند از:

  • برند بیت مین – Bitmain
  • برند انت ماینر – Antminer
  • برند واتس ماینر – Whats miner
  • برند میکروبیتی – Micro BT
آموزش ماینینگ ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
چه نوع دستگاه ماینینگی خوب است؟

چه نرم افزارهایی برای استخراج ارز دیجیتال لازم هستند؟

بطور کلی به نرم افزار خاصی برای ماینینگ نیاز نیست، و دستگاه ماینر خود مسلط به برنامه های استخراج رمز ارز است، ولی گاهی به دلایل خاصی افراد دوست دارند از طریق نرم افزارهای خاصی خود به طور مستقل اقدام به استخراج رمزارزها کنند، برخی از معروف ترین نرم افزارها عبارتند از:

  • CGminer
  • BF Gminer
  • Easy miner
  • Multi miner
  • Gu miner
نتیجه گیری:

آنچه گفتیم توضیحی درباره آموزش استخراج ارز دییجتال بود، برای استخراج رمزارزها ضروری است که حتما مجوزهای لازم را داشته باشیم، و سخت افزارهای مناسبی این کار را انجام دهیم؛ قیمت دستگاه‌های ماینر بسته به میزان عملکرد و کارایی آن متفاوت است، و دستگاه های ماینر با کیفیت و با قدرت هزینه کمتری را ایجاد می­کنند، از جمله دستگاه‌های مهمی که امروزه مورد استفاده قرار می­‌گیرد، دستگاه‌ای سیک است. آنچه مسلم است برای استخراج ارزدیجیتال و یا ماینینگ نیاز به دانش خاصی وجود ندارد، و آشنایی نسبی با آن‌ها کافی است، ولی بهتر است قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

به همین منظور برای کسب اطلاعات جامع و دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب پارسیان بورس می‌­توانید با ما در تماس باشید.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در اصفهان استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی