ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی و بررسی ارز دیجیتال کاردانو (ADA) + نحوه خرید

درست همین چند وقت پیش بود که با رشد یکباره‌ی بیت کوین همه‌ی توجه‌ها در سطح دنیا به بازار ارزهای دیجیتال معطوف شد. سرمایه گذارها و افرادی که علاقمند به این کار بودند و حتی بسیاری از افراد عادی به هوای کسب سودهای فوق العاده وارد این بازار شدند. اما خوب است بدانید به غیر از بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگری هم در دنیای کریپتو وجود دارد. یکی از این ارزها را می توان ارز دیجیتال کاردانو به شمار آورد. این رمزارز مبتنی بر یک شبکه است که خود بر پایه‌ی بلاک چین به وجود آمده است. اگر شما هم دوست دارید راجع به ارز دیجیتال کاردانو اطلاعاتی به دست آورید و با آن بیشتر آشنا شوید بهتر است مطالعه‌ی این نوشتار را از دست ندهید.

می‌توانید قبل از مطالعه این مقاله، ویدئو زیر را مشاهده نمایید تا به صورت کامل با این ارز دیجیتال آشنا شوید:

00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x

آشنایی با ارز دیجیتال کاردانو

در این پلتفرم ارز دیجیتالی ارائه شده است که عموم افراد آن را به نام ارز دیجیتال کاردانو می‌شناسند و نمادی که این ارز دیجیتال با آن به نمایش درمی‌آید Ada است. یعنی هر یک واحد از ارز دیجیتال کاردانو را با Ada نمایش می‌دهند. کاردانو در تعدادی که از آن موجود است دارای محدودیت بوده و تنها 45 میلیارد از آن وجود دارد. کاردانو کار خود را در سال 2017 و در دوم اکتبر همین سال آغاز نمود. به این صورت که نام آن در فهرست ارزهای دیجیتال در صرافی بیترکس به ثبت رسید و قیمت اولیه‌ی آن نیز معادل 0.02 دلار برآورد شد. کاردانو یا همان Ada توانست از همان ابتدای عرضه و تنها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی رشد خود را آغاز کرده و از نظر قیمتی روز به روز بالاتر برود.

در ژانویه‌ی سال 2018 و تنها پس از چهار ماه از زمان عرضه، ارز دیجیتال کاردانو توانست به سقف قیمتی خود رسیده و با قیمت تاریخی 1.22 دلار عرضه گردد. این به مفهوم افزایش قیمتی برابر با 6000 درصد بود که می توان آن را فوق العاده و رویایی تصور کرد. البته که این رشد و جهش کاردانو مدیون وضعیت بازار کریپتو در آن زمان بود که به نوعی همه‌ی ارزهای دیجیتال موجود در آن توانستند جهش های قیمتی فرای تصور را به ثبت برسانند و سرمایه گذاران خود را با سودهای هنگفتی مواجه کنند. اما پس از این رشد خیره کننده و رسیدن به بالاترین قیمت خود، کاردانو هم با توجه به آنچه که ذات بازار سرمایه گذاری است سیر نزولی را در پیش گرفت و قیمت آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرد.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال

نحوه‌ی خرید ارز دیجیتال کاردانو

برای خرید ارز دیجیتال کاردانو لازم است تا در یک صرافی آنلاین حساب کاربری داشته باشید. سپس به دو صورت می‌توانید برای خرید اقدام کنید: نخست خرید این ارز دیجیتال به صورت مستقیم از صرافی های ارز دیجیتال که ایرانی هستند و دیگری خرید از صرافی های خارجی مانند بایننس به کمک بیت کوین و یا تترهایی که از صرافی های داخلی خریداری کرده اید. کیف پول یا همان والت رسمی برای این ارز دیجیتال Daedalus نام داشته و به صورت نرم افزار قابل استفاده بر روی سیستم های کامپیوتری اعم از لینوکس، ویندوز و نیز مک است.

قیمت لحظه ای کاردانو

cardano
cardano

Cardano (ADA)

قیمت
ریال 21,815

با مراجعه به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، می‌توانید نرخ روز تمام رمزارزها را مشاهده کنید.

آشنایی با شبکه‌ی کاردانو

پلتفرم کاردانو را می‌توان یک شبکه محسوب کرد، که از انواع  شبکه‌هایی است که بلاک چین محور هستند. حال این پرسش به ذهن می‌آید که کاردانو چه کاری انجام می‌دهد؟ شبکه‌ی کاردانو عموماً به منظور جابجا کردن پول هایی که از نوع دیجیتالی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر استفاده‌های آن هم می‌توان به دو مورد دیگر اشاره کرد که عبارت هستند از نخست به ثبت رساندن قراردادهایی در این بسترها که به صورت هوشمند طراحی و نوشته می‌شوند و دیگری طراحی و ساخت انواع مختلف برنامه هایی که از انواع غیر متمرکز هستند.

با توجه به این کاربردهایی که شبکه‌ی کاردانو دارد افراد آن را به عنوان یک رقیب سرسخت برای اتریوم و نیز کلیه‌ی رمزارزهایی به شمار می‌آورند که در زمینه‌ی قراردادهایی که از انواع هوشمند هستند مشغول به فعالیت هستند. تفاوت شبکه کاردانو با اتریوم این است که کاردانو مدعی است که خود به عنوان پیشگام در زمینه‌ی بلاک چین های نسل سوم است. امنیت شبکه‌ی کاردانو به وسیله‌ی معماری های چندین لایه ای تضمین شده است. علاوه بر این هم تیم توسعه دهنده‌ی این شبکه بیان کرده اند که سرعت کلیه‌ی تراکنش هایی که در این بستر انجام می‌شود به شدت بالا بوده و در عین حال هم تراکنش ها با کارمزدهای مناسب تری در مقایسه با سایر شبکه های هم رده انجام می‌شوند و به این وسیله برتری خود را به نوعی اعلام کرده‌اند.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
شبکه ی کاردانو (Cardano)

هدف از شبکه‌ی کاردانو

بر اساس گفته های افرادی که در گروه توسعه دهنده‌ی ارز دیجیتال کاردانو و شبکه‌ی آن مشغول به کار هستند این پلتفرم را می‌توان نخستین شبکه بر پایه‌ی بلاک چین به حساب آورد که طراحی آن کاملاً منطبق بر فلسفه های علمی و نیز تحقیق هایی است که دانشمندان در حوزه های مربوطه انجام داده اند. برای بار نخست این پروژه در سال 2015 شروع به انجام کرد و سپس در نهایت در سال 2017 و در آخرین ماه از این سال بالاخره Ada یا همان ارز دیجیتال کاردانو به بازار معرفی شد و در صرافی ها امکان خرید و فروش به وجود آمد. قبلاً هم گفتیم به وسیله‌ی شبکه‌ی کاردانو قادر هستیم تا مشابه کاری که با پلتفرم اتریوم انجام می‌دهیم را صورت دهیم؛ یعنی می‌توانیم به وسیله‌ی آن قراردادهای هوشمند ایجاد کنیم و یا در بستر آن برنامه هایی طراحی کنیم که غیر متمرکز هستند.

منظور از برنامه‌های غیرمتمرکز این است که آنها تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شوند و هیچ شخصی قادر به انجام این کار نیست. تیم توسعه دهنده‌ی کاردانو تلاش کرده است تا هم احتیاج های کاربر را در نظر بگیرد و هم مقررات را به بهترین نحو ممکن اجرایی کند. یعنی این پلتفرم همواره در حال تلاش است تا بتواند یک تعادل مناسب و منطقی میان سیاست های حفظ حریم خصوصی کاربر و نیز مواد قانونی و مقررات موجود برقرار کند. جالب است بدانید اکثریت افراد حاضر در تیم کاردانو و نیز سرمایه گذارهای آنکه از ابتدا با این پروژه همراه بودند ملیت ژاپنی دارند. علاوه بر این هم این پروژه از نظر ساختاری بسیار شبیه به اتریوم است و حتی آن را به عنوان اتریوم ژاپنی هم می شناسند.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز کاردانو (Cardano)

تاریخچه‌ی پیدایش کاردانو

یکی از مهمترین موارد در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال تاریخچه‌ی پیدایش آنها است. بنیانگذار این پروژه ارز دیجیتال کاردانو فردی به نام چارلز هاسکینسون (Charles Hokinson) می‌باشد که خود به عنوان عضوی از تیم توسعه دهنده‌ی اتریوم مشغول به فعالیت بوده است. آغاز این پروژه در سال 2015 بود و تیم تحقیقاتی و توسعه دهنده به مدت دو سال تمام در حال کار کردن بر روی این پروژه بود.آنها در طی این دو سال در حال جستجوی روش هایی بودند که بتوان به وسیله های آن مشکل هایی که برای اتریوم و بیت کوین موجود بود را مرتفع کرده و یا حتی آن را بهبود ببخشند.

بالاخره هم آنها توانستند پروسه هایی را به وجود بیاورند که به کمک آنها نحوه‌ی گرفتن تاییدیه برای تراکنش‌ها را تغییر دهند و بهبود ببخشند. همچنین در طی این تحقیقات روش‌های به وجود آوردن بلاک ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و بر روی رفع مشکل های موجود در زمینه‌ی مقیاس پذیری شبکه و توکن ها هم اقداماتی انجام شد. علاوه بر این، این تیم توسعه دهنده بر آن شدند تا ایرادهایی که در زمینه‌ی قراردادهای هوشمند برای پلتفرم اتریوم وجود داشت را تا حد زیادی بهبود دهند.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کریپتوکارنسی

چه شرکت هایی بر روی توسعه‌ی کاردانو مشغول به فعالیت هستند؟

بنیان گذار ارز دیجیتال کاردانو بیت کوین را به عنوان نخستین نسل از بلاک چین ها به شمار می‌آورد. در حالی که هاسکینسون اتریوم را یک بلاک چین نسل دومی می‌داند. وی بر این عقیده است که برای رفع مشکل های نسل های اول و دوم بلاک چین ها نیاز به یک نسل سومی از بلاک چین ها است که آن هم چیزی نیست به غیر از کاردانو. سه شرکت اصلی که بر روی ارز دیجیتال کاردانو و پروژه‌ی آن مشغول به انجام فعالیت هستند و در راستای توسعه‌ی آن تلاش می‌کنند به شرح زیر هستند:

  1. Emurgo
  2. IOHK
  3. The Cardano Foundation

البته که این سه شرکت، شرکت های اصلی در این زمینه هستند و ده ها شرکت دیگر با تیم های توسعه دهنده شان به صورت مجزا مشغول به انجام فعالیت بر روی اپن سورس کاردانو بوده و در تلاش برای طراحی و ساخت برنامه هایی از نوع نامتمرکز در این بستر هستند.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کاردانو (ADA)

نتیجه گیری

یکی از ارزهای دیجیتالی که مبتنی بر بلاک چین است ارز دیجیتال کاردانو است. این رمزارز که با نماد Ada شناخته می شود در سال دو هزار و هفده در صرافی بیترکس عرضه شد.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در شیراز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس–مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
  • برای کسب اطلاعات در مورد سایر ارزهای دیجیتال، مقالات دسته معرفی ارز دیجیتال را مطالعه فرمایید.

اینستاگرام پارسیان بورس

4/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی