تفاوت Buy Limit و Buy Stop در چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

تفاوت Buy Limit و Buy Stop در چیست؟

برای درک تفاوت Buy Limit و Buy Stop لازم است که سفارش‌های موجود در بازار ارز دیجیتال را شناسایی کنیم. با توجه به گستردگی بازار ارز دیجیتال امکانات گوناگونی را طلب می‌کند که باعث شده ارائه‌کنندگان این امکانات را در اختیار کاربران قرار دهند. این سرویس‌ها معمولا با توجه به نیازها و سلایقی که در بازار ارز وجود دارد تنوع پیدا می‌کند. همان‌طور که گفتیم در این بازار گسترده برای انجام فرایندهای مختلف مانند خرید و فروش رمز ارزها امکانات متنوعی را ارائه داده است. یکی از پرطرفدارترین ابزارهایی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد صرافی‌ها هستند.

صرافی‌ها نمونه‌های گوناگونی از سفارش‌های خرید و فروش را جهت انجام معاملات در اختیار کاربران می‌گذارند که یادگیری آن‌ها برای کاربران دنیای ارز دیجیتال الزامی است. با توجه به اینکه پایه و اساس بازار ارز دیجیتال پایه و اساس ساده‌ای دارد. کافی است است با شیوه‌ی خرید و فروش رمز ارزها آشنایی کامل داشته باشید. درست است که این فرایند بسیار ساده است اما با وجود صدها میلیون کاربر و وسعت جهانی این بازار با وجود افکار و سلیقه‌های مختلف مسلما پیچیدگی‌های مخصوص به خود را خواهد داشت. با توجه به نوسانی که در دنیای رمز ارزها وجود دارد و معاملات ارزهای دیجیتال که به صورت شبانه روزی انجام می‌شود صرافی‌ها موظف هستند که براساس سیاست‌ها و احتیاجات کاربران خود امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

آشنایی با تفاوت Buy Limit و Buy Stop

تفاوت Buy Limit و Buy Stop در چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
تفاوت Buy Limit و Buy Stop

همان‌طور که در ابتدای امر اشاره کردیم برای درک بهتر تفاوت Buy Limit و Buy Stop باید با انواع سفارش‌ها آشنا شویم. در کل سفارشات در دنیای رمز ارزها به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل: Market Order یا سفارش بازار و سفارش‌های مشروط می‌شوند. در حقیقت سفارش‌های بازار ساده‌ترین شکل معامله در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. با استفاده از این نوع سفارش کاربران می‌توانند سفارش خرید یا فروش یک ارز دیجیتال خاص را ثبت نمایند به این ترتیب صرافی در همان لحظه براساس آخرین قیمت معامله بهترین گزینه‌ی موجود را انتخاب کرده و معامله را انجام می‌دهد.

معامله‌گران از این سفارش‌ها اغلب در زمان‌هایی استفاده می‌کنند که امکان ندارند به صورت مستقیم نمودارها و بازار را رصد کنند به این ترتیب زمانی که وارد شدن یا خارج شدن از بازار را تشخیص می‌دهد سریع نسبت به انجام معامله اقدام می‌کند. از دیگر کاربردهای سفارش‌های بازار و سفارش‌های مشروط این است که معامله‌گران قصد دارند نسبت به سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت مثلا چند ماهه و چند ساله اقدام کنند در این حالت نوسانات کوتاه مدت برای کاربران اهمیت چندانی ندارد.

در برخی موارد معامله‌گران به علت شرایط ویژه‌ای که دارند مجبور ثبت سفارش‌های مشروط هستند. به این دلیل که بازار رمز ارزها یک بازار شبانه‌روزی است که امکان دارد در زمانی که معامله‌گر در خواب باشد دارایی‌های او که به صورت ارزهای دیجیتال وجود دارند به صورت ناگهانی با یا سقوط ده‌ها درصدی روبرو بشود. همچنین در برخی موارد امکان دارد که معامله‌گر در تعطیلات یا مسافرت به سر ببرد و امکان دسترسی یا رصد بازار وجود نداشته باشد در این شرایط معامله‌گر برای اینکه از اخذ سود و افزایش قیمت‌ها باز نماند یا در هنگام ریزش‌های ناگهانی دچار ضررها و زیان‌های جبران ناپذیری نشوند. بنابراین افراد برای رهایی از این موقعیت ها اقدام به سفارش های مشروط می‌کنند.

سفارش‌های استاپ و لیمیت

تفاوت Buy Limit و Buy Stop در چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
تفاوت Buy Limit و Buy Stop

دسته‌ای دیگر از سفارشاتی که آشنایی با آن باعث درک بیشتر تفاوت Buy Limit و Buy Stop می شود سفارشات استاپ و لیمیت هستند. ابتدا قصد داریم سفارشات استاپ را معرفی کنیم.

سفارشات استاپ: این نوع سفارشات به این شکل است که معامله‌گر یک قیمت را به عنوان قیمت مشخص تعیین می‌نماید. هنگامی که ارز دیجیتال مورد نظر به قیمت تعیین شده رسید سفارش استاپ فعال می‌گردد و به سفارش بازار تبدیل می‌شود. معمولا از این نوع سفارش برای کاهش و جلوگیری از ضررها استفاده می‌کنند.

سفارش لیمیت: این دسته از سفارشات را به این شکل تنظیم می‌کنند که معامله‌گر برای محدود کردن سفارش خود یک قیمت را معین می‌کند. زمانی که رمز ارز مورد نظر به قیمت تعیین شده یا قیمت بالاتری رسید سفارش اجرا می‌گردد. در صورتی که این نوع سفارش را برای خرید ثبت کرده باشید زمانی اجرا می‌شود که قیمت ارز دیجیتال مساوی یا کمتر از قیمت لیمیت باشد. در صورتی که معامله‌گر سفارش را برای فروش ثبت کرده باشد زمانی اجرا می‌شود که قیمت رمز ارز با قیمت تعیین شده یکسان یا بالاتر از قیمت لیمیت باشد.

 تفاوت Buy Limit و Buy Stop به دو صورت اساسی است. تفاوت نخست این است که سفارش های Stop به شکل معمول در دفتر سفارش‌های مخصوص به صرافی ها مشاهده نمی‌شود تا هنگامی که ارز دیجیتال مورد نظر به قیمت مشخص شده برسد. در این زمان است که سفارش فعال می‌شود و به این ترتیب در دفتر سفارشات صرافی قابل مشاهده است. اما سفارش‌های لیمیت از زمانی که ثبت می‌گردد با عنوان سفارشات فعال در دفتر صرافی دیده می‌شود.

دومین تفاوت Buy Limit و Buy Stop این است که سفارش Stop از یک قیمت مشخص شده برای فعالسازی سفارش استفاده می‌کنند. یعنی هنگامی که رمز ارزها به قیمت معین شده می‌رسد این نوع سفارش به عنوان سفارش بازار فعالسازی می‌گردد. اما سفارشات Limit یک قیمت را به عنوان سفارش بازار فعالسازی می‌گردد. برای سفارش های Limit یک قیمت را به عنوان فیمت حداقلی مطلوب معین می‌کنند. یعنی زمانی که ارز دیجیتالی به قیمت معین شده یا بالاتر از آن رسید سفارش انجام می‌گیرد.

معرفی تفاوت Buy Limit و Buy Stop

تفاوت Buy Limit و Buy Stop در چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
تفاوت Buy Limit و Buy Stop

تفاوت Buy Stop و Buy Limit به عنوان دو سفارش به این شکل است که سفارش Buy Stop در حالت معمولی فعال نمی‌باشد. اما زمانی که قیمت به میزان تعیین شده می‌رسد توسط معامله گران می‌رسد، سفارش به صورت فعال در می‌آید و در نخستین معامله قابل دسترس خواهد بود.

سفارش بای لیمیت به این صورت است که هنگامی که معامله‌گر نسبت به تعیین قیمت لیمیت مورد نظر خود اقدام کنند سفارش ثبت خواهد شد و از همان لحظه به عنوان سفارش فعال محسوب می‌شود.

یک تفاوت عمده که در مورد این دو نوع سفارش وجود دارد این است که در سفارش stop ممکن است قیمتی که معامله در آن انجام می‌گیرد بیشتر از قیمت استاپ باشد. دلیل این موضوع این است که در حقیقت قیمت استاپ به عنوان فعال کننده‌ی سفارش است. یعنی زمانی که ارز‌های دیجیتال مورد نظر به قیمت معین شده برسد این سفارش به عنوان سفارش فعال بازار مشاهده می‌گردد.

امکان دارد از زمان فعالسازی سفارش‌های بای استاپ تا زمان انجام سفارش قیمت رمزارز مشخص شده کمی بالاتر برود. اما در مورد سفارش بای لیمیت مشروط به این است که قیمت ارز دیجیتال به سطح مشخص شده یا کمتر از آن برسد. یعنی هنگامی که قیمت رمزارز به سطح مشخص شده برسد یا به سطح پایین‌تر از آن سقوط کند در این موقعیت معامله انجام می‌گیرد در غیر این صورت معامله انجام نخواهد گرفت.

تفاوت دیگری که برای این دو سفارش وجود دارد وضعیت بازار است. سفارش بای استاپ هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این احتمال وجود داشته باشد که وضعیت بازار سیر صعودی را طی کند. معامله‌گر یک سطح از مقاومت را در نظر می‌گیرد که اعتقاد دارد که در صورتی که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر بتواند سطح را شکسته و سیر صعودی را طی کند احتمال دارد تا قیمت خاصی نیز بالاتر برود.

انواع سفارش‌های خرید Buy Limit و Buy Stop

تفاوت Buy Limit و Buy Stop در چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
تفاوت Buy Limit و Buy Stop

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم مطمئنا درک تفاوت Buy Stop و Buy Limit بهتر خواهد شد. برای اینکه مطلب را بهتر درک کنید باید به هدف سفارش خرید نیز دقت کنید. در کل خرید ارزهای دیجیتال با این هدف انجام می‌شود که معامله گران سود بیشتری را دریافت کنند. به این معنی که معامله گران با این هدف یک رمزارز را خریداری می‌کنند تا با قیمت بیشتری آن را بفروشند. به این شکل از تفاوت قیمتی که میان خرید و فروش وجود دارد سود می‌کنند.

با این تفاسیر متوجه خواهید شد که روند بازار ارزهای دیجیتال در تعیین قیمت‌ها تاثیر زیادی دارد. در صورتی که بازار سیر صعودی را طی کند نوع خرید معامله‌گر به یک شکل خاص می‌باشد و در صورتی که سیر نزولی را طی کند قاعدتاً شکل خرید متفاوت خواهد بود.

به این مفهوم که در صورتی که قیمت از سطح مقاومت افزایش پیدا کند احتمال دارد که بازار سیر صعودی خود را طی کند و در اصطلاح بازار در حالت گاوی است. در صورتی که قیمت‌ها از سطح مورد نظر کاهش یافته و بازار سیر نزولی خود را طی کند در اصطلاح آن را بازار خرسی می‌گویند.

پیشنهاد برای یادگیری عمیق ارز دیجیتال

اگر به دنبال کلاس ارز دیجیتال هستید تا به بهترین شکل از این حوزه درآمد کسب کنید، می‌توانید با شرکت در دوره آنلاین پارسیان بورس تسلط لازم را بدست آورید. همچنین کلاس حضوری در شهرهای زیر نیز قابل ثبت نام است:

و شهرهای دیگر.

3.7/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی