آموزش استخراج بیت کوین
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش استخراج بیت کوین از 0 تا 100

یکی از ارزهای دیجیتال که به تازگی طرفداران بسیار زیادی در میان عموم پیدا کرده است بیت کوین است. افراد بسیاری دوست دارند تا نسبت به خرید و فروش و یا نگهداری این رمز ارز اقدام نموده و از این طریق سودهایی برای خود کسب کنند. علاوه بر خرید یکی از روش هایی که میتوان به وسیله‌ی آن برای خود بیت کوین در اختیار داشته باشیم استخراج بیت کوین به وسیله‌ی دستگاه های ماینینگ است و افراد زیادی این سوال را دارند: چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟ اگر شما هم تاکنون چیزی در مورد استخراج بیت کوین، ماین کردن آن، دستگاه های ماینر و سایر مواردی از این دست نشنیده اید و اطلاعاتی در این مورد ندارید و در عین حال هم علاقمند به بازارهای مالی ارزهای دیجیتال هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این آموزش استخراج بیت کوین ما را همراهی کنید.

آموزش استخراج بیت کوین و معرفی بهترین دستگاه های ماینینگ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
استخراج بیت کوین
آنچه در این مقاله می خوانید پنهان

استخراج بیت کوین چیست؟

 امروزه افراد بسیار زیادی از طریق استخراج بیت کوین کسب درآمد می‏کنند. استخراج بیت کوین به صورت دقیق و اصولی می‏تواند درآمد و سود بسیار خوبی داشته باشد. یکی از سؤالات متعددی که بسیاری  از افراد با آن مواجه می‏شوند، این است که استخراج بیت کوین چیست؟ استخراج یا ماینینگ بیت کوین، به عملی گفته می‏شود که از طریق یک تریدر یا یک ربات با تجهیزاتی خاص انجام می‏شود. استخراج ارز دیجیتال بیت کوین از طریق دستگاه‏های مخصوص ماینر انجام می‏شود و تحت اختیار شبکه‏های رمز ارز قرار می‏گیرد و از طریق آن‏ها، بیت کوین استخراج می‏کند.

پس از آن که با استخراج بیت کوین آشنا شدید، می‏بایست مراحل و فعالیت‏های اصلی را در زمان ماینینگ به خوبی بشناسید تا بتوانید این فعالیت را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به طور کلی، سه فعالیت اصلی هستند که می‏بایست در هنگام استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، به آن‏ها توجه ویژه‏ای داشته باشید.

 در مرحله اول باید منتظر تأیید تراکنش‏های بیت کوین از طریق شبکه باشید. در چنین مواقعی اگر مشکلی در شبکه به وجود بیاید، بیت کوین‏های استخراج شده مورد تأیید قرار نمی‏گیرند. در مرحله دو، می‏بایست به حفظ امنیت شبکه بیت کوین توجه داشته باشید. برای انجام این کار می‏توانید از پسوردهای سخت و دشوار استفاده کنید. در مرحله آخر باید به تولید واحدهای جدید بیت کوین به صورت غیر متمرکز توجه ویژه‏ای داشته باشید.

شروط لازم برای تایید اعتبار تراکنش های استخراج بیت کوین

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن به وسیله‌ی استخراج بیت کوین، بیت کوین هایی برای خود در اختیار داشته باشید تعداد تراکنش هایی است که در این زمینه انجام می‌دهید. ناگفته نماند در ابتدا معتبر بودن تراکنش های شما چک می‌شوند که برای تایید تراکنش ها و اعتبار آنها به دو شرط نیاز دارید. شرط اول و در عین حال راحت این موضوع این است که شما می‌بایست اعتباری برابر با یک مگابایت از تراکنش های خود در اختیار داشته باشید و آن را به تایید برسانید.

شرط دوم که کمی سخت تر بوده و تا حدودی می‌توان آن را وابسته به شانس هر فرد به شمار آورد این است که شما می‌بایست اولین استخراج کننده‌ای باشید که به معادله و یا مسئله‌ی موجود که عموماً در زمینه‌ی اعداد و ارقام است پاسخ صحیح می‌دهید. به این کار پروسه‌ی اثبات انجام کار گفته می‌شود که آن را با نام Proof of Work می‌شناسند.

حتما بازدید کنید: دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد

امنیت شبکه بیت کوین

یکی از مهم‏ترین مسائلی که باید در هنگام استخراج بیت کوین به آن توجه ویژه‏ای داشته باشید، امنیت شبکه است. امروزه با پیشرفت علم و فناوری روش‏های هک جدید ظاهر می‏شوند تا هکرها بتوانند شبکه شما را هک نموده و بیت کوین‏های شما را به کیف پول دیگری انتقال دهند. به همین دلیل، برای آن که با چنین مشکلی مواجه نشوید و بتوانید فعالیت ماینینگ بیت کوین را به بهترین شکل ممکن انجام دهید می‏بایست پیش از انجام هر کاری به فکر امنیت شبکه بیت کوین خود باشید تا بابت هرگونه معامله استرس هک را از خود دور کرده باشید.

برای تأمین امنیت شبکه بیت کوین، ابتدا می‏بایست یک کیف پول بسیار ایمن را انتخاب نمایید. پیشنهاد می‏شود برای امنیت بیشتر، از کیف پول‏های فیزیکی تراست والت استفاده کنید. پس از آن، برای شبکه‏ای که از طریق آن بیت کوین استخراج می‏کنید، یک پسورد انتخاب کنید. برای انجام این کار، پیشنهاد می‏شود یک پسورد دشوار شامل حروف، علائم نگارشی و حروف الفبا لاتین انتخاب کنید. این امر سبب می‏شود تا امنیت شبکه بیت کوین شما به طور دقیق و برای همیشه حفظ گردد.

ماینر بیت کوین به چه چیزی و یا چه کسی اطلاق می شود؟

گفتیم یکی از روش‌هایی که برای در اختیار داشتن بیت کوین موجود است علاوه بر خرید آن استخراج بیت کوین است که با نام ماینینگ بیت کوین هم شناخته می‌شود. این کار به وسیله‌ی دستگاه های ماینینگ صورت می‌پذیرد. افرادی که برای این کار داوطلب می‌شوند را با نام ماینر یا همان استخراج گر می‌شناسند. کاری که ماینرها می‌کنند این است که توانایی پروسس کردنی که دستگاه های ماینینگشان دارد را در یک شبکه ارائه می‌دهند و به آن وسیله تراکنش هایی که با آن شبکه صورت گرفته باشد همگی مورد تایید قرار می‌گیرند.

آموزش استخراج بیت کوین و معرفی بهترین دستگاه های ماینینگ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
دستگاه های ماینینگ

نحوه ی استخراج بیت کوین چگونه است؟

افرادی که ماینر هستند این کار را رایگان و برای خوشحالی افراد و محض رضای خدا به انجام نمی‌رسانند. بلکه برای انجام این کار به آنها اصطلاحاً پاداشی داده می‌شود که چیزی نیست جز بیت کوین. به بیانی دیگر وقتی شما برای یک شخص مثلا برادرتان بیت کوین می‌فرستید ماینرها با کارهایی که انجام می‌دهند کمک می کنند تا تراکنش مربوطه که برای شما است تاییدیه‌ی لازم را دریافت نماید. به ازای این کار خود هم پاداش آن را از شبکه‌ی مربوطه دریافت می‌کنند. با توجه به آنچه که گفتیم در پروسه‌ی ماینینگ یا همان استخراج بیت کوین سه فعالیت مهم صورت می‌گیرد. این کارها به شرح زیر هستند:

  1. دادن تاییدیه به کلیه ی تراکنش هایی که برای بیت کوین در شبکه‌ی مربوطه موجود هستند.
  2. کمک به تامین و حفاظت از ایمنی شبکه ی مورد نظر برای بیت کوین
  3. به وجود آوردن و تولید توکن های بیت کوین جدید که این امر به شکلی کاملاً غیرمتمرکز صورت می‌پذیرد.

حال دیگر تا حدودی با استخراج بیت کوین آشنا شده‌اید و در مورد آن اطلاعات کسب کرده‌اید. در قسمت بعدی می‌خواهیم کمی حرفه‌ای تر به موضوع استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش استخراج بیت کوین و معرفی بهترین دستگاه های ماینینگ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
دستگاه استخراج بیت کوین

مفهوم استخراج بیت کوین از منظر حرفه ای

اگر شما هم یک کاربر مبتدی در دنیای کریپتوکارنسی باشید این امکان وجود دارد که نخستین چیزی که از استخراج بیت کوین به ذهنتان می‌رسد استخراج از دل زمین و به صورت فیزیکی باشد. اما قطعاً اینگونه نیست و با توجه به این که بیت کوین مفهومی است که به صورت دیجیتالی مطرح می‌شود لذا ماین کردن آن هم در همین بستر صورت می‌پذیرد. این کار به وسیله‌ی دستگاه های ماینینگ انجام می‌شود به این شکل که بیت کوین ها به صورت دیجیتالی در دل کدها و طراحی ها و پروتکل های بیت کوین قرار دارند اما هنوز نمی‌توان به آنها دسترسی داشت چرا که کسی آنها را بیرون نکشیده است.

دقیقاً مانند طلا که در معدن های طلا پنهان شده‌اند و هنوز استخراج آنها انجام نشده است. در پروتکل های مخصوص بیت کوین که در وایت پیپر آن به وسیله‌ی طراح آن یعنی ساتوشی ناکاموتو آورده شده اند ذکر شده است که فقط و فقط بیست و یک میلیون واحد از این ارز دیجیتال موجود است و زمانی که این تعداد استخراج شده و به اتمام برسند دیگر بیت کوینی وجود نخواهد داشت. همین امر یعنی محدود بودن در تعداد یکی از ویژگی های مهم بیت کوین بوده که سبب ارزشمندی آن شده است. پروسه‌ای که برای استخراج بیت کوین وجود دارد از یک الگوریتم دریافت شده که آن را به نام الگوریتم اثبات کار یا Proof of Work  می‌شناسند. در ادامه به این الگوریتم و سازوکار آن می‌پردازیم.

آموزش استخراج بیت کوین و معرفی بهترین دستگاه های ماینینگ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ماین کردن

آشنایی با الگوریتم اثبات کار و ارتباط آن با ماین کردن بیت کوین

این الگوریتم که به وسیله‌ی فردی به نام آدام بک طراحی شده به این شکل بود که برای این که کاربری بتواند در فضای آن نسبت به ارسال پیام اقدام کند می‌بایست تعدادی محاسبات ریاضی با سیستم خود به انجام برساند. این امر نیازمند استفاده از قسمت زیادی از نیروی CPU یا همان پردازنده‌ی سیستم بود. در مورد ماین کردن بیت کوین هم پروسه‌ی اثبات کار به این شکل است که افراد ماینر یا استخراج کننده فعالیت هایی را به انجام می‌رسانند که در ازای آن‌ها می‌توانند بیت کوین داشته باشند. یعنی اصطلاحاً بلاک هایی را به وجود می‌آورند که حاوی تعدادی تراکنش های دارای اعتبار بوده و این بلاک ها را به بلاک چین ارائه می‌دهند. در ازای این بلاک ها به این افراد پاداشی داده می‌شود که همان بیت کوین است.

آموزش استخراج بیت کوین و معرفی بهترین دستگاه های ماینینگ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
مزرعه های ماینینگ

آموزش استخراج بیت کوین

برای این که بتوانید برای ماین کردن بیت کوین اقدام کنید لازم است تا برخی تجهیزات را در اختیار داشته باشید. این تجهیزات عبارت هستند از:

  1. دستگاه مخصوص ماینینگ که به نام آی سیک (ASIC) شناخته می شود.
  2. والت دیجیتال بیت کوین
  3. اینترنت پرسرعت که می‌بایست از نوع ثابت بوده مانند ADSL و یا پروتکل TD-LTE
  4. در اختیار داشتن امکانات برقی مورد نیاز و مناسب و کابل های آن و خود برق
  5. امکاناتی برای تهویه نظیر فن

لیست تجهیزات مورد نیاز استخراج بیت کوین

همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، برای استخراج بیت کوین نیاز به تجهیزاتی دارید تا بتوانید این فعالیت را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. فرض کنید که به یک معدن رفته‏اید و می‏خواهید ماده‏ای ارزشمند را استخراج کنید؛ اگر تجهیزات مورد نیاز را نداشته باشید قطعاً در استخراج آن ماده ارزشمند به مشکل بر می‏خورید. همراه داشتن تجهیزات قطعاً کارایی بیشتری برایتان ایجاد خواهد کرد.

 استخراج بیت کوین نیز به همین صورت است. برای استخراج بیت کوین شما نیاز به تجهیزاتی نظیر دستگاه استخراج، کیف پول بیت کوین، اینترنت، برق و تجهیزات الکتریکی و سیستم تهویه برای دستگاه استخراج دارید. البته پیشنهاد می‏شود پیش از آن که هر اقدامی جهت تهیه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال بیت کوین انجام دهید، ابتدا برای دریافت مجوزات اقدام نمایید تا مشکل حقوقی و قوانین نداشته باشید.

دستگاه استخراج مخصوص

یکی از مهم‏ترین تجهیزات استخراج بیت کوین، دستگاه استخراج مخصوص است. امروزه آوازه دستگاه استخراج بیت کوین یا همان ماینر در همه جا پیچیده است. دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین قادر است با استفاده از اینترنت به شبکه‏های تراکنش جهانی متصل شود و از آن‏ها بیت کوین استخراج کند.

 البته فراموش نکنید که دستگاه‏های ماینر دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن‏ها دارای قیمت متنوعی هستند. به همین دلیل، پیشنهاد می‏شود پیش از خریداری دستگاه ماینر با افراد متخصص و کاربلد در این زمینه مشورت نمایید و بهترین را انتخاب کنید.

کیف پول بیت کوین

پس از آن که دستگاه استخراج مخصوص بیت کوین را آماده نمودید، می‏بایست به فکر ساخت یک کیف پول بیت کوین باشید. کیف پول بیت کوین به دو صورت فیزیکی و مجازی وجود دارد. کیف پول‏های مجازی تنها دارای یک نام کاربری و پسورد هستند. اما کیف پول فیزیکی همانند یک تلفن همراه هوشمند عمل می‏کند و شما می‏توانید آن را در هر مکانی به همراه داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که متخصصان و تریدرهای حرفه‏ای برای استخراج بیت کوین پیشنهاد می‏کنند که از کیف پول‏های فیزیکی استفاده کنید تا بتوانید امنیت فعالیت خود را بالا ببرید.

اینترنت

از دیگر تجهیزات مورد نیاز استخراج بیت کوین، می‏توان به اینترنت اشاره نمود. اینترنت از مهم‏ترین عناصر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین محسوب می‏گردد و از اهمیت بسزایی برخوردار است. دستگاه ماینر شما  برای آن که بتواند به آسانی بیت کوین استخراج کند نیازمند اینترنت بسیار قوی و پر سرعت با پهنای باند حداقل 16 مگابایت بر ثانیه است.

به همین دلیل پیشنهاد می‏شود برای تأمین اینترنت پرسرعت دستگاه ماینر خود، از مودم‏های فیبر نوری پر سرعت یا مودم‏های اختصاصی ماینر استفاده کنید. لازم به ذکر است، هر چقدر سرعت اینترنت بالاتر باشد دستگاه قادر به استخراج بیت کوین‏های بیشتری است و مسلماً به سوددهی بهتری ختم خواهد شد.

برق و تجهیزات برقی مناسب

متأسفانه، دستگاه‏های استخراج بیت کوین، برای آن که بتوانند بیت کوین را به بهترین شکل ممکن استخراج کنند نیاز به برق بسیار زیادی دارند. از این رو می‏بایست به فکر یک منبع تأمین‌کننده برق برای دستگاه ماینر خود باشید. بهترین گزینه برای شما اینورتر و ژنراتورهای سوختی است. اما خوشبختانه امروزه ماینرهایی طراحی و تولید شده‌اند که کمترین مصرف برق را دارند. البته فراموش نکنید که قیمت این نوع ماینرها نسبت به ماینرهای قدیمی پر مصرف بسیار گران‌تر است.

تجهیزات تهویه

دستگاه‏های استخراج بیت کوین، در زمان استخراج این رمز ارز حرارت بسیار زیادی را تولید می‏کنند. ماینرها دارای پردازنده‏هایی هستند که در هنگام کار به شدت داغ می‏شوند. متخصصان فن‏های دمنده‏ای را برای خنک کردن قطعات داخلی ماینرها، در بخش داخلی ماینر قرار داده‏اند. اما برای آن که حرارت دستگاه توسط فن‏ها خارج شود می‏بایست از لوله‏هایی با نام اگزوز ماینر استفاده نمود.

اگزوز ماینر از لوله‏های گالوانیزه به همراه یک فن مکنده بسیار قوی تشکیل شده است که هوای داغ درون ماینر را به بیرون می‏کشد. استفاده از سیستم تهویه و اگزوز ماینر، سبب افزایش طول عمر آن می‏گردد. فراموش نکنید که سیستم تهویه ماینر از لوله‏های گالوانیزه‏ای (اگزوز ماینر)، فن مکنده و اتصالات لوله‏ای تشکیل شده است.

تفاوت دستگاه های ماینینگ مختلف (ASIC) با هم در چیست؟

گفتیم بهترین و به صرفه ترین شیوه برای ماین کردن استفاده از دستگاه‌های استخراج آی سیک (ASIC) است. این دستگاه‌ها هم مانند دستگاه‌های الکترونیکی متنوع هستند و این تنوع از قابلیت‌های آنها سرچشمه می‌گیرد. تفاوت این دستگاه‌ها با هم می‌تواند در موارد زیر باشد:

  1. شرکتی که این دستگاه را طراحی و عرضه کرده است. علاوه بر برند دستگاه مدل و سری آن هم می تواند سبب تفاوت شود.
  2. توانایی پروسس کردن دستگاه مربوطه که عموماً با معیار تراهش بر ثانیه (TH/S) مشخص می‌شود.
  3. میزان برقی که دستگاه استفاده می‌کند که برحسب وات مشخص می‌شود.

آشنایی با بهترین دستگاه های ماینینگ بیت کوین

در قسمت قبلی گفتیم دستگاه هایی که برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند یک نوع و یک مدل نبوده و متنوع هستند. در زیر لیستی از بهترین و محبوب ترین دستگاه های ماینینگ آورده شده اند (البته ما در مقاله‌ای تحت عنوان بهترین دستگاه ماینر، بهترین ماینرها را به طورکامل معرفی و بررسی کرده ایم!):

  1. دستگاه انت ماینر Antminer که به وسیله‌ی کمپانی بیت مین Bitmain به تولید رسیده است. یکی از مدل های آن Bitmain Antminer S۱۹ Pro است.
  2. دستگاه آوالون Avalon که به وسیله‌ی کمپانی کنان Cannan به تولید رسیده است. مدل Canaan AvalonMiner ۱۰۶۶ هم یکی از محبوب ترین تولیدات این برند است.
  3. دستگاه ترمیناتور Terminator که به وسیله‌ی کمپانی اینوسیلیکون Innosilicon به تولید رسیده است.
  4. دستگاه واتس ماینر Whatsminer که به وسیله‌ی کمپانی میکرو بی تی MicroBOT به تولید رسیده است. نمونه های MicroBT Whatsminer M۳۰S ، MicroBT Whatsminer M۳۱S ، MicroBT Whatsminer M۲۰S  و MicroBT Whatsminer M۲۱S از مدل های محبوب آن هستند.
  5. دستگاه ای بیت Ebit که به وسیله‌ی کمپانی ای بنگ Ebang به تولید رسیده است. Ebang Ebit E۱۲+ نمونه ای از دستگاه های این تولید کننده است.
آموزش استخراج بیت کوین و معرفی بهترین دستگاه های ماینینگ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ماینینگ (mining)

آیا می‏توانم با دستگاه استخراج بیت کوین، ارزهای دیگر را هم استخراج کنم؟

یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از کاربران دستگاه ماینر به وجود می‏آید، این است که آیا می‏توان با دستگاه استخراج بیت کوین، ارزهای دیگر را استخراج نمود؟ همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، بسیاری از کاربران از دستگاه ماینر برای استخراج رمز ارز بیت کوین استفاده می‏کنند.

 ماینرهای قدیمی و ابتدایی تنها برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین مورد استفاده قرار می‏گیرند. اما امروزه متخصصان ماینرهایی را طراحی و تولید نموده‌اند تا کاربران بتوانند با استفاده از آن‏ها، به بهترین شکل ممکن ارزهای دیجیتال دیگر را نیز استخراج نمایند.

حال سؤال اینجاست که استخراج ارز دیجیتال به‌جز بیت کوین با ماینر چگونه است؟ برای آن که بتوانید بجای بیت کوین با دستگاه ماینر خود، آلت کوین استخراج کنید می‏بایست برخی قطعات درونی دستگاه استخراج بیت کوین را تعویض کنید. یکی از مهم‏ترین قطعاتی که می‏بایست در دستگاه ماینر برای تعویض روش ماینینگ تعویض شوند، کارت گرافیک است.

امروزه هر آلت کوین و ارز دیجیتالی یک کارت گرافیک مخصوص و انحصاری دارد. برای آن که بتوانید یک ارز دیجیتال مورد نظر خود را استخراج کنید باید کارت گرافیک همان ارز را خریداری نمایید و بر روی ماینر خود قرار دهید و برنامه نویسی آن را آپدیت کنید. البته پیشنهاد می‏شود این کار را فقط به دست افراد متخصص و کاربلد بسپارید.

محاسبه سود آوری استخراج بیت کوین

یکی از مهم‏ترین مسائلی که می‏بایست در هنگام استخراج بیت کوین به آن توجه ویژه‏ای داشته باشید، محاسبات سود آوری است. همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، دستگاه ماینر حجم انبوهی از انرژی الکتریکی و اینترنت را مصرف می‏کند تا بتواند بیت کوین استخراج کند.

به همین دلیل شما می‌بایست مقدار سود خود را حساب کنید و هزینه ماینینگ را از آن کسب کنید. برای محاسبه سود آوری استخراج رمز ارز بیت کوین، می‏توانید از ماشین‌حساب‌های استخراج کمک بگیرید. ماشین حساب‏های استخراج این امکان را به شما می‏دهند تا بتوانید سود ماینینگ خود را به بهترین شکل ممکن محاسبه کنید.

شروع استخراج با پیوستن به استخر استخراج

یکی از روش‏های بسیار مؤثر و پرسود استخراج بیت کوین، استخراج با پیوستن به استخر استخراج است. به‌عنوان‌مثال، شما می‏خواهید یک خودرو را هل بدهید؛ اگر یک نفر باشید ممکن است نتوانید. اما اگر چندین نفر باشید می‏توانید به آسانی خودرو را هل بدهید. استخر استخراج نیز به این صورت است. توانایی‏های شما با افراد دیگر همانند یک تیم بر روی یکدیگر قرار می‏گیرند. پس از آن شما به همراه تیم خود وارد سرورهای مختلف می‏شوید و برای استخراج بیت کوین اقدام می‏نمایید. این امر سبب افزایش سود شما می‏گردد.

آیا استخراج بیت کوین بدون دستگاه ممکن است؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه می‏شوند، این است که آیا استخراج بیت کوین بدون دستگاه ماینر ممکن است؟ همان‌طور که در بخش‏های قبل گفته شد، دستگاه ماینر از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل برخی از افراد توانایی خرید این دستگاه را ندارند. اما این امر بدان معنی نیست که شما نمی‏توانید بیت کوین بدون دستگاه استخراج کنید. شما می‏توانید با استفاده از وب‌سایت‏های مختلف ماینینگ پول‏ها، در کمترین زمان ممکن مقدار زیادی بیت کوین استخراج کنید و به سود بسیار خوبی برسید.

برای آن که بتوانید بدون دستگاه ماینر، ارز دیجیتال بیت کوین را استخراج کنید می‏بایست یک تلفن همراه هوشمند داشته باشید. شما می‏توانید بازی‏های استخراج بیت کوین را بر روی تلفن‌های همراه هوشمند خود نصب کنید و به کمک آن‏ها، ارز بیت کوین را استخراج کنید و به سود خوبی برسید.

از طرفی دیگر، شما می‏توانید با استفاده از یک سیستم یا لپ تاپ نسبتاً قوی با استفاده از جی پی یو و سی پی یو به استخراج  ارز دیجیتال بیت کوین بپردازید و در کمترین زمان ممکن به در آمد بسیار بالایی دست یابید. البته پیشنهاد می‏شود پیش از انجام هر کاری، با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

وضعیت قانونی استخراج بیت کوین در ایران

در گذشته‏ استفاده از دستگاه ماینر به منظور استخراج بیت کوین در کشور حرام و ممنوع بود. اما امروزه نمایندگان مجلس این فعالیت را طی شرایطی آزاد و قانونی اعلام نموده‌اند. برای آن که بتوانید در ایران به استخراج رمز ارز بیت کوین بپردازید می‏بایست ابتدا یک محل مناسب را انتخاب کنید و یک ژنراتور قوی داشته باشید. پس از آن باید تأییدیه را از نهادهای مختلف دریافت نمایید و فعالیت خود را شروع کنید. لازم به ذکر است اگر برای ماینینگ از برق شهر استفاده کنید کار شما غیرقانونی و جرم خوانده می‏شود.

همان‌طور که در قسمت‏های قبل گفته شد، استخراج بیت کوین یکی از مشاغل بسیار پر سود و پر در آمد است. شما می‏توانید با استفاده از این روش، در کمترین زمان ممکن ثروتمند شوید. اما پیش از آن باید تجهیزات مورد نیاز استخراج رمز ارز بیت کوین نظیر ماینر، مودم و … را فراهم سازید.

برای فراهم ساختن وسایل اولیه استخراج بیت کوین نظیر ماینر، مودم، تجهیزات الکتریکی و غیره پیشنهاد می‏شود به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید آن‏ها را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید و به استخراج رمز ارز دیجیتال بیت کوین بپردازید.

پیشنهاد می‏شود برای آن که بتوانید این فعالیت را به شیوه بهتری انجام دهید، با افراد متخصص و با تجربه در این زمینه مشورت نمایید و راهنمایی‏های لازم را دریافت کنید تا بتوانید این کار را بهترین شکل ممکن انجام دهید و از سود کلان خود لذت ببرید.

نتیجه گیری

به غیر از خرید و فروش بیت کوین افراد می توانند به وسیله‌ی استخراج بیت کوین هم این ارز دیجیتال را به دست آورند. البته که پروسه‌ی استخراج نیازمند امکاناتی نظیر دستگاه های ماینینگ و … بوده و پروسه‌ی آسانی نیست. در این مطلب به آموزش استخراج بیت کوین پرداختیم تا کامل به جواب پرسش خود (چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟) برسید. در پایان از شما بابت مطالعه این مقاله تا پایان متشکریم، در صورتی که قصد دارید دنیای ارزهای دیجیتال را کامل یاد بگیرید، می‌توانید در دوره‌های حضوری یا غیرحضوری پارسیان بورس، مثل دوره‌های تخصصی آموزش ارز دیجیتال و یا دوره آموزش ارز دیجیتال در اصفهان شرکت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی