بایننس دکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

صرافی بایننس دکس (Binance Dex) چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال در ابتدا هر معامله‌گر نیازمند انتخاب یک صرافی می‌باشد. یک صرافی غیرمتمرکز برای معامله‌گران باعث افزایش دارایی می‌شود و در نهایت واسطه را در معاملات شما حذف می‌کند. در بین صرافی‌هایی که امروزه فعالیت دارند صرافی بایننس دکس یک مورد بسیار مناسب برای معامله‌گران محسوب می‌شود و کارمزد کمتر و امنیت بهتری را نسبت سایر صرافی‌ها به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی این صرافی می‌پردازیم.

بایننس دکس چیست؟

بایننس دکس در سال ۲۰۱۹ توسط بایننس ایجاد شد و اکنون بیش از ۱۰۰ نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد معاملات خود را با دارایی‌هایی انجام دهند که در بلاک‌چین و در بایننس توسط BNB پشتیبانی می‌شوند. در حال حاضر متاسفانه ۲۹ کشور از جمله ایالات متحده به دلیل محدودیت‌های تجارتی قابلیت استفاده از این صرافی را ندارند.  این صرافی به عنوان یک پلفترم معاملاتی غیرمتمرکز امنیت بالاتری را برای کاربران فراهم کرده است و در عین حال میزان کارمزد در این صرافی غیرمتمرکز پایین می‌باشد. افرادی که علاقه‌مند به وجود واسطه در معاملات خود نیستند می‌توانند از این صرافی غیرمتمرکز برای سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.

در اصل دکس این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند که بدون هیچ واسطه‌ای با یکدیگر تبادل داشته باشند. بایننس دکس باعث می‌شود کاربران کنترل مستقیم بر دارایی خود داشته باشند و بدون هیچ واسطه‌ای با یکدیگر معامله کنند. یکی از مزایای این صرافیکنترل دارایی می‌باشد و در نهایت امنیت و حریم خصوصی شما در این پلتفرم حفظ می‌شود. سیستم این صرافی از ثبات بالاتری برخوردار است و خرابی بسیار کمتری دارد.

صرافی بایننس دکس

تفاوت بایننس با بایننس دکس چیست؟

در واقع بایننس دکس یک انشعاب از صرافی بایننس معرفی می‌شود.این صرافی یک فورک از بایننس محسوب می‌شود که حدود ۳ سال پیش در بازار ارز دیجیتال ایجاد شد.

مهم‌ترین تفاوت بایننس و بایننس دکس در متمرکز بودن و نبودن آن‌ها می‌باشد. بایننس به عنوان یک واسطه متمرکز در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کند و به عنوان یک شخص سوم در معاملات ارزی نقش دارد و دارایی معامله‌گران را نظارت می‌کند. اما این صرافی به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند و تفاوت اصلی آن با بایننس همین موضوع است. بایننس دکس برای معامله‌گران شرایطی را ایجاد می‌کند که بتوانند بدون واسطه و با اختیار خود به معامله بپردازند. در این پلتفرم واسطه و نقش سوم معامله حذف می‌شود و معاملات شما به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود. به دلیل غیرمتمرکز بودن، بایننس دکس از محبوبیت زیادی میان معامله‌گران برخوردار است.

ممکن است برای شما سوال باشد که چرا بایننس دکس از اهمیت زیادی برخوردار است. binance dex دارای یکسری مزایای ویژه می‌باشد که آن را نسبت به سایر صرافی‌ها متمایز کرده است.

غیرمتمرکز بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی بایننس دکس غیرمتمرکز بودن آن می‌باشد. صرافی‌های دیگر به صورت متمرکز عمل می‌کنند و نقش واسطه بین خریدار و فروشنده را دارند در حالی که صرافی binance dex به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کنند و کاربران می‌توانند بر دارایی خود کاملا نظارت داشته باشند.

امنیت بالا

یکی دیگر از مزایای مهم  بایننس دکس امنیت بالای معاملات در این صرافی می‌باشد. در این نوع صرافی شخص ثالث و بانک‌ها حذف می‌شوند اما همچنان امنیت معاملات به شکل کاملی تامین می‌شود. همه معاملات به صورت شفاف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و هر فرد می‌تواند روند خرید و فروش روزانه خود را پیگیری کند.

ثبات

یکی از دیگر مزایای مهم صرافی binance dex ثبات می‌باشد که نشان‌دهنده قدرت بالای معاملات می‌باشد. وجود چند سرور در مقابل یک سیستم مرکزی نشان می‌دهد که قدرت معاملات در این بستر تا چه اندازه گسترده می‌باشد.

چطور با Binance DEX کار کنیم؟

شروع فعالیت سرمایه‌گذاری در این صرافی با صرافی‌های دیگر کمی متفاوت‌تر می‌باشد، ابتدا از طریق آدرس binance.org وارد صرافی بایننس می‌شوید و در صفحه اصلی گزینه Trade on binance DEX انتخاب می‌کنید بعد از این مرحله شما وارد محیط binance dex می‌شوید و در قسمت بالای صفحه سمت راست گزینه Unlock Wallet  انتخاب می‌کنید.

شما در اینجا با چند گزینه مواجه می‌شوید اگر یک کیف پول دارید که از WalletConnect پشتیبانی می‌کند می‌توانید به سادگی کد          QR   را اسکن کنید تا کیف پول خود را به صرافی بایننس دکس متصل کنید. این ساده‌ترین راه برای متصل کردن کیف پول به صرافی binance dex می‌باشد. اگر یک کیف پول سخت‌افزاری مانند ledger یا Trezor دارید می‌توانید به راحتی آن‌ها به صرافیbinance dex متصل کنید.

برای متصل کردن یک کیف پول جدید به صرافی بایننس در قسمت Unlock Wallet گزینه keystore انتخاب کنید. برای ایجاد یک کیف پول جدید این گزینه را انتخاب کنید رمز عبور ایجاد کنید و در نهایت فایل Keystore  را دانلود کنید. بعد از مدتی باید فایل    Keystore   را از کامپیوتر خود بارگذاری کنید و قبل از دسترسی باید رمز عبور را وارد کنید. توجه داشته باشید که از فایل keysotre  در چند محل متفاوت بک آپ بگیرید.

binance dex

شروع معاملات در Binance DEX

استفاده از صرافی بایننس دکس بسیار راحت می‌باشد و حتی افرادی که دانش محدودی در زمینه صرافی‌ها دارند به راحتی می‌توانند ازbinance dex برای معاملات خود استفاده کنند. کارمزدها در صرافی binance dex بسیار کم می‌باشد. شما می‌توانید جفت معاملاتی خود را از ستون سمت چپ انتخاب کنید و سفارشات خرید و فروش را به راحتی انجام دهید.

این صرافی به دلیل غیرمتمرکز بودن با صرافی‌های دیگر کمی متفاوت می‌باشد و ممکن است برای خرید دارایی در این صرافی با چالش رو به رو شوید. ساده‌ترین راه برای شروع این است که حساب خود را BNB شارژ کنید.

اگر از قبل در کیف پول دیجیتالی خود BNB ندارید می‌توانید با انتخاب گزینه Buy Crypto در سمت راست بالای صفحه موجودی مقداری ارز دیجیتال را با ارز رسمی کشورهای منتخب خریداری کنید.

مقالات مرتبط

کلام نهایی

بایننس دکس در واقع یک انشعاب از صرافی اصلی بایننس محسوب می‌شود که دارای یکسری از ویژگی‌های خاص از جمله غیرمتمرکز بودن می‌باشد که از محبوبیت ویژه‌ای میان کاربران برخوردار می‌باشد. شما به راحتی بدون نیاز به واسطه و شخص ثالث می‌توانید در این صرافی سرمایه‌گذاری کنید و دارایی خود را کنترل کنید.

بر حوزه ارز دیجیتال مسلط شوید

اگر می‌خواهید بدون نگرانی در حوزه ارز دیجیتال درآمد کسب کنید، می‌توانید در کلاس ارز دیجیتال، که توسط پارسیان بورس برگزار می‌شود، شرکت کنید. در این کلاس شما تمام آنچه را که برای سرمایه گذاری در حوزه کریپتو لازم است یاد می‌گیرید و یک گواهینامه معتبر نیز دریافت می‌کنید. اگر هم به دوره‌های حضوری علاقه دارید، می‌توانید به صفحات زیر مراجعه کنید:

برای اطلاع از شهرهای دیگر با ما در ارتباط باشید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی