کندل چکشی معکوس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کندل چکش معکوس چیست؟

یکی از راه‏های کسب درآمد در دنیای مدرن امروزی، ترید ارز دیجیتال است. ترید ارز دیجیتال یکی از راه‏های کسب درآمد بسیار بالا محسوب می‏گردد. اما برای آن که بتوانید این فعالیت را انجام دهید و موفق شوید، می‏بایست از فنون و ترفندهایی از جمله کندل چکشی معکوس استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به این روش بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش مؤثر و مفید ترید ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

الگوی چکش معکوس چیست؟

کندل چکش معکوس، یکی از الگوهای بسیار مهم تحلیل تکنیکال است که به صورت بازگشتی نقاط صعود و سقوط یک ارز را نشان می‏دهد. الگوهای کندل چکشی معکوس، به صورت یک خط کندلی می‏باشند و در انتهای بخش نزولی سهم دارایی قرار می‏گیرند. به بیانی دیگر، الگو چکشی به معنای نشان دهنده روند صعودی و افزایش ارزش یک ارز دیجیتال است. این الگو به سه صورت الگوی چکش معکوس سبز، سفید و قرمز روند صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال را نشان می‏دهد.

کندل چکشی معکوس
کندل چکش معکوس

ویژگی‏های الگوی چکش معکوس

یکی از مهم‏ترین عواملی که توسط متخصصان و تریدرهای با تجربه در زمان استفاده از این الگو مورد بررسی قرار می‏گیرد، رنگ الگوی چکشی معکوس است. البته طبق نظر برخی از تریدرها، رنگ این الگو از اهمیت بسزایی برخوردار نیست؛ اما درواقع این رنگ الگوهای چکش معکوس است که نشان دهنده صعود یا سقوط یک ارز دیجیتال می‏باشد. الگو کندل چکش معکوس سبز نشان دهنده روند صعودی یک ارز دیجیتال است و همیشه از سمت چپ به راست، به سمت بالا حرکت می‏کند. اما الگوی کندل چکش معکوس قرمز، نشان دهنده روند نزولی یک ارز دیجیتال است و از سمت چپ به راست، به سمت پایین حرکت می‏کند.

کندل چکشی معکوس
کندل چکش معکوس

تفاوت کندل چکش معکوس با شوتینگ استار

طبق نظر تریدرهای متخصص و با تجربه، کندل چکش معکوس با شوتینگ استار نسبتاً مشابه است؛ اما یکی از نکاتی که کندل چکش معکوس را با شوتینگ استار نسبت به یکدیگر متمایز می‏کند، نشان روند صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال است. کندل‏های شوتینگ استار همیشه در انتهای روند صعودی به وجود می‏آیند و دارای عملکردی برعکس الگوی کندل چکش معکوس هستند. اما الگو کندل چکش معکوس، همیشه در انتهای روند نزولی به وجود می‏آیند و جهت رشد ارز دیجیتال را به تریدرها نشان می‏دهند. جالب است بدانید، تریدرها بیشتر از الگوهای چکشی معکوس برای زمان خرید ارز دیجیتال و از کندل شوتینگ استار برای فروش دارای خود استفاده می‏نمایند.

کندل چکشی معکوس
کندل چکش معکوس

شروط تایید الگوی چکش معکوس

همان‌طور که در قسمت‏های قبل گفته شد، الگو چکش معکوس سبز و الگو چکش معکوس قرمز از مزایای فراوانی برخوردار هستند و می‏توانند احتمال ضرر را کاهش و سود تریدرها را افزایش دهند. اما این الگوی بسیار پرکاربرد و پر استفاده، دارای شروط ویژه‏ای است و تریدرها می‏بایست به آن‏ها توجه ویژه‏ای داشته باشند. یکی از مهم‌ترین شروط تأیید این الگو، بررسی آن پس از کاهش قیمت‏ها است. زمانی که قیمت‏ها کاهش می‏یابد، شما این الگو را به صورت وارونه مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد ویژه: دوره‌های تخصصی آموزش ارز دیجیتال

از دیگر شروط تأیید الگوی چکش معکوس، می‏توان به ظاهر آن اشاره نمود. طول و ارتفاع سایه کندل نقش بسزایی را در نشان روند ارزش یک ارز دارند؛ به همین دلیل پس از مشاهده دقیق الگو می‏بایست به طول سایه و بدنه آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و نسبت این دو را به دست آورید.

کندل چکشی معکوس
کندل چکش معکوس

بررسی میزان قدرت الگوی چکش معکوس

خوشبختانه، الگو چکش معکوس از بدو ورود تا به امروز توانسته اطلاعات و سیگنال‏های بسیار زیادی را در اختیار تریدرها برای افزایش سود و کاهش احتمال ضرر قرار دهد. طبق نظر تحلیل گران با تجربه و کاربلد، الگوی چکش معکوس از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و قادر است دقیق‌ترین و بهترین سیگنال‏های برگشتی را نشان دهد. این امر سبب شده تا بسیاری از تریدرها، الگوهای دیگر را کنار گذاشته و از این الگو برای تحلیل‏های تکنیکال و فاندامنتال خود استفاده نمایند.

کندل چکشی معکوس
کندل چکش معکوس

نمونه ‏هایی از الگوی چکش معکوس

همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، الگو چکش معکوس در سه حالت سبز، سفید و قرمز در جدول اندیکاتور قرار می‏گیرد. زمانی که الگو در حالت سبز قرار گیرد، زمان مناسبی برای فروش دارایی یا خرید ارز است و زمانی که در حالت قرمز قرار گیرد، خرید یا فروش دارای به طور کامل ممنوع می‏شود. از نمونه‏های پرکاربرد و بارز الگوی چکش معکوس، می‏توان به کندل مرد دار آویز اشاره نمود. این الگو به صورت یک نمودار شمعی است و نمایانگر حرکت بازگشتی ارزش یک ارز در روند صعودی می‏باشد.

سخن نهایی

همان‌طور که در قسمت‏های قبل گفته شد، امروزه الگوهای بسیار زیادی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارند که هر کدام از آن‏ها دارای مزایای فراوانی هستند. اما الگوی چکش معکوس نسبت به دیگر الگوها دارای قدرت بیشتی برای تحلیل است. از این رو، پیشنهاد می‏شود اگر قصد ترید ارز دیجیتال را دارید، ابتدا این الگو را به خوبی یاد بگیرید و ترید خود را به وسیله آن انجام دهید تا بتوانید احتمال ضرر را کاهش و سود خود را افزایش دهید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده آموزش ارز دیجیتال در مشهد به کندل چکشی معکوس پرداختیم.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی