تنظیمات اندیکاتور RSI
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش دسترسی به تنظیمات اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو

بیش از چهار دهه است که شاخص قدرت نسبی (RSI) یک ابزار بسیار ارزشمند برای همه تحلیلگران تحلیل تکنیکال به حساب می‌آید. به‌عبارت‌دیگر RSI یکی از بهترین ابزارها برای توسعه روش‌های معاملاتی در وب‌سایت تریدینگ ویو است. تریدینگ ویو را می‌توان، راه‌حل چالش‌های تریدرها در ایجاد نمودار، کد نویسی، افزودن میانگین متحرک در اندیکاتور RSI دانست؛ مانند هر ابزار معاملاتی دیگری، یک تریدر باید قبل از استفاده از اندیکاتور به‌عنوان تنها منبع اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری معاملاتی، نحوه دسترسی به تنظیمات آن را بیاموزد. در این مقاله در مورد افزودن اندیکاتور RSI به نمودار قیمتی در تریدینگ ویو، تنظیمات هشدار بر روی اندیکاتور RSI و نحوه اضافه کردن میانگین متحرک به RSI در تریدینگ ویو صحبت خواهیم کرد.

افزودن اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو به نمودار قیمتی

  • برای افزودن اندیکاتور RSI بر روی نمودار قیمتی، ابتدا وارد وب‌سایت اصلی تریدینگ ویو به نشانی tradingview.com می‌شویم.
  • در مرحله بعدی، ارز دیجیتال مدنظر خود را جستجو و سپس با انتخاب صرافی موردنظر، نمودار قیمتی مربوط به آن ارز را مشاهده می‌کنیم.
  • در ادامه صفحه جدیدی باز می‌شود که شامل نمودار قیمتی ارز دیجیتال انتخابی است.
  • حال برای افزودن اندیکاتور به نمودار قیمتی، بر روی عبارت indicator در بالای صفحه کلیک می‌کنیم و اندیکاتور RSI را جستجو می‌کنیم.
  • اندیکاتور RSI در تریدینگ ویوبا نوشتن عبارت RSI در باکس جستجو عبارت Relative strength index نمایان می‌شود.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
  • با کلیک کردن بر روی آن محبوب‌ترین اندیکاتور (آر اس آی) به نمودار قیمتی ما افزوده می‌شود.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو

تنظیمات پیش‌فرض اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو

  • برای استفاده از اندیکاتور RSI در مواجهه با شرایط مختلف، باید پارامترهای آن را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید تا به اهداف تحلیلی متناسب با وضعیت موجود دست یابید.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
  • دوره پیش‌فرض RSI چهارده روز است؛ اما ممکن است از RSI برای تشخیص شرایط خریدوفروش برای مدت محدوده زمانی دیگری استفاده کنیم. اکثر تریدرها به‌طور پیش‌فرض دوره 14 روزه برای اندیکاتور تنظیم می‌کنند؛ اما برخی از معامله گران که روزانه ترید می‌کنند هنگام استفاده از اندیکاتور RSI برای معاملات روزانه از تنظیمات 9 الی 11 روزه استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، برخی تریدرها ترجیح می‌دهند چارچوب زمانی خود را برای افزایش حساسیت نوسانگر، دوره RSI را کاهش می‌دهند. درحالی‌که برخی دیگر، ترجیح می‌دهند این دوره زمانی را افزایش دهند و تنظیمات آن را در محدوده 20-30 روزه قرار ‌دهند. تصویر نیز نحوه تنظیمات نوارهای بالا و پایین نمودار قیمتی را نشان می‌دهد.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو

تنظیمات هشدار بر روی اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو

استراتژی‌های معاملاتی زیادی وجود دارد که در RSI  استفاده می‌شود. معامله گران راه‌های سودآوری را برای استفاده از این اندیکاتور ارائه کرده‌اند که در هر پلتفرم معاملاتی در دسترس است. بااین‌حال، چیزی که در هر پلتفرمی در دسترس نیست، امکان دریافت هشدار هنگام رسیدن RSI به سطوح سیگنال تعیین شده است. مزیت استفاده از TradingView این است که هشدارهای شما بر روی سرور آن‌ها میزبانی می‌شود، بنابراین مجبور نیستید سیستم خود را تمام روز روشن نگه دارید. ممکن است سیستم شما بر روی حالت Sleep mood باشد و یا اتصال اینترنت شما قطع شود، با TradingView، لازم نیست نگران هیچ‌کدام از این موارد باشید.

پیشنهاد ویژه: دوره‌های تخصصی آموزش ارز دیجیتال

مراحل تنظیمات هشدار بر روی اندیکاتور RSI:

  • با باز کردن نمودار و کلیک بر روی دکمه Indicators شروع کنید.
  • همانند مراحل پیشین اندیکاتور Relative Strength Index را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
  • اکنون اندیکاتور را روی نمودار خود خواهید دید.
  • سپس روی خط RSI کلیک راست کرده و روی گزینه منوی Add alert on RSI کلیک کنید.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
  • سپس پنجره تنظیمات هشدار را خواهید دید.
  • هشدار را متناسب با دلخواه خود تنظیم کنید. کادرهای کنار هشدارهایی را که می‌خواهید دریافت کنید علامت بزنید و بر روی عبارت create کلیک کنید.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو

اکنون از طریق روش‌هایی که در تنظیمات انتخاب کرده‌اید، هشدارهای RSI را دریافت خواهید کرد.

آیا هشدار اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو جایگزین دیگری دارد؟

تریدینگ ویو یک پلتفرم پولی است و ممکن است در حد بودجه همه معامله گران نباشد. بنابراین اگر نمی‌خواهید برای TradingView  هزینه‌ای بپردازید، خوشبختانه گزینه‌های دیگری وجود دارد. جایگزین دیگر این مورد، متاتریدر است. متاتریدر نرم‌افزاری با دانلود رایگان می‌باشد ولی نکته منفی آن، این است که نمی‌توانید هشدارهای RSI را در سهام دریافت کنید

چندین استراتژی وجود دارد که از اندیکاتور RSI به‌عنوان شاخص اصلی استفاده می‌کنند:

  • RSI divergence
  • 50 line crossover
  • RSI overbought/oversold
  • Connors RSI 2

باوجود زندگی پرمشغله، به‌راحتی می‌توان سیگنال‌های معاملاتی را در RSI از دست داد؛ اما تنظیم یک هشدار در TradingView تضمین می‌کند که هیچ‌یک از سیگنال‌ها را از دست نخواهید داد.

 چگونه می‌توان میانگین متحرک Moving Average را در تریدینگ ویو به اندیکاتور RSI اضافه کرد؟

  • به نمودار قیمتی مراجعه کنید.
  • همانند مراحل پیشین روی افزودن اندیکاتورها کلیک کنید.
  • بر روی RSI کلیک کنید.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
  • علاوه بر اندیکاتور RSI، میانگین متحرک را نیز اضافه کنید.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
  • روی دکمه سمت راست روی میانگین متحرک در نمودار کلیک کنید.
  • بر روی گزینه move to کلیک کنید.
  • گزینه Existing Pane below را انتخاب کنید.
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو
  • اکنون می‌توانید تنظیمات RSI و میانگین متحرک را تغییر دهید، اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید. و اگر تمایل دارید می‌توانید شاخص‌های بیشتری را به RSI اضافه کنید.

اندیکاتورهای مورد استفاده در TradingView

درست مانند  RSI، چندین اندیکاتور دیگر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تصمیم‌گیری در معاملات خود استفاده کنید. برخی از این شاخص‌ها پولی هستند و برخی دیگر رایگان می‌باشند. بهتر است برای شروع از اندیکاتورهای رایگان استفاده کنید و درنهایت، در صورت نیاز می‌توانید با یک اکانت Pro+ کار کنید. در حین اینکه از ابزارهایی مانند RSI استفاده می‌کنید، همیشه می‌توانید ابزارهای کمکی دیگری را اضافه کنید تا عملکرد خود را در دسترس تر و مناسب‌تر کنید. استفاده از چند شاخص به شما کمک می‌کند تا به تاییدات بیشتر و بهتری برسید.

سخن آخر

RSI در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین اندیکاتورها تبدیل شده است. هنگامی‌که بینش درستی از اندیکاتور RSI داشته باشید، به شما کمک می‌کند تا درک رو به رشد قیمت‌ها را در خود توسعه دهید. این اندیکاتور یک پروتکل بسیار آسان برای استفاده است که می‌تواند با شاخص‌های مختلف دیگری ادغام شود. اگرچه استفاده از شاخص‌های RSI چندان دشوار نیست، اما باگذشت زمان، با شاخص‌های دیگری آشنا می‌شوید که ممکن است بخواهید چیزهای جدیدی را امتحان کنید.

ما در این مقاله به جنبه‌های مختلف تنظیمات اندیکاتور RSI در تریدینگ ویو پرداختیم و نحوه دسترسی به تنظیمات آن، افزودن هشدار و میانگین متحرک به اندیکاتور را آموزش دادیم. با استفاده از داده‌های لحظه‌ای بازار و بینش کارشناسان حرفه‌ای در آکادمی پارسیان بورس بدون به خطر انداختن سرمایه‌تان، معامله سودآوری داشته باشید. همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و فرصت یک سرمایه گذاری عالی را برای خودتان رقم بزنید.

پیشنهادی برای شما

اگر می‌خواهید با شرکت در یک دوره ارز دیجیتال به بهترین شکل بر مفاهیم ارز دیجیتال مسلط شوید و درآمد کسب کنید، می‌توانید از دوره غیرحضوری پارسیان بورس استفاده کنید. همچنین کلاس حضوری در شهرهای زیر در دسترس است:

و شهرهای دیگر.

4/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی