چگونه می‌توانیم بلاک چین برای nft انتخاب کنیم؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

چگونه می‌توانیم بلاک چین برای nft انتخاب کنیم؟

NFT در سالیان اخیر یکی از خبرسازترین پدیده‌های دیجیتالی بوده است و واردشدن به این بازار و کسب درآمد از NFT از ترندترین موضوعات امروز در شبکه‌های اجتماعی است. به طور کلی، روش‌های کسب درآمد از NFTها به دو بخش ساخت NFT و معامله آن تقسیم‌بندی می‌شود.

هنرمندان می‌توانند با ساخت NFT و انتخاب یک بلاک چین برای آن، پروژه خود را شروع کرده و با برنامه‌ریزی و شیوه ارائه آن به کسب درآمد بپردازند. معامله‌گران نیز می‌توانند بر بستر بلاک چین NFT مدنظر، خرید و فروش این توکن بی‌همتا را انجام دهند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب بلاک چین برای NFT یکی از مهم‌ترین نکات در ساخت این توکن بی‌همتاست.

در این مطلب از بلاگ آکادمی پارسیان بورس قصد داریم به بررسی موضوع انتخاب بلاک چین برای NFT بپردازیم و بلاک چین‌های مناسب فعلی را به شما عزیزان معرفی کنیم. در صورتی که علاقه‌مندید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورید، تا پایان همراه ما باشید.

بلاک چین برای NFT چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تعداد بلاک چین‌هایی که می‌توان بر بستر آن‌ها NFTها را مینت و ارائه کرد، بسیار زیاد شده و از این رو، هنرمندان و کاربران باید انتخابی هوشمندانه در این زمینه داشته باشند. در این بخش خصوصیات مهم بلاک چین برای NFT را بررسی می‌کنیم:

1. سرعت تراکنش

یکی از مهم‌ترین معیارها در میزان اقبال عمومی نسبت به بلاک چین‌ها، سرعت تراکنش در آن‌هاست. سرعت بیشتر انجام تراکنش‌ها باعث کاهش میزان کارمزد تراکنش‌ها شده و این موضوع در افزایش تعداد کاربران بلاک چین تأثیر بسزایی دارد. هر چه تعداد افراد حاضر در بلاک چین بیشتر باشد، شرایط برای سرمایه‌گذاری و مینت NFT در آن بلاک چین بهتر خواهد بود.

2. میزان کارمزد تراکنش‌ها

بلاک چین برای NFT چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

از آنجایی که ممکن است قیمت تمامی NFTها چندان بالا نباشد، اگر میزان کارمزد تراکنش بالا باشد، ممکن است پول چندانی به دست هنرمند یا کاربر سازنده نرسد. پایین‌بودن میزان کارمزد تراکنش‌ها هم از نظر کسب درصد بیشتری از درآمد و هم از نظر افزایش تعداد کاربران بلاک چین از اهمیت بالایی برخوردار است.

3. قراردادهای هوشمند در بلاک چین مدنظر

تمامی معاملات در بلاک چین‌ها بر اساس قراردادهای هوشمند بوده و مکانیسم این قراردادها می‌تواند در امنیت پلتفرم و تعداد کاربران مؤثر باشد. شما باید در هنگام انتخاب بلاک چین برای NFT خود، پلتفرمی را انتخاب کنید که دارای قراردادهای هوشمند امن و کارآمدی باشند.

4. مکانیسم اجماع

بلاک چین‌هایی که مکانیسم اجماع آن‌ها به شکل گواه اثبات سهم یا PoS است، نسبت به گواه اثبات کار یا PoW از نظر امنیت در شرایط بهتری قرار دارند. از این رو، پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام انتخاب بلاک چین برای NFT، شبکه‌ای را انتخاب کنید که مکانیسم اجماع آن PoS یا انواع مرتبط آن مانند LPoS یا DPoS باشند. همین نکته باعث شده شبکه اتریوم نیز در ارتقا به اتریوم 2.0، مکانیسم اجماع خود را به PoS تغییر دهد.

معرفی بهترین و مناسب‌ترین بلاک چین‌ها برای NFT

در این بخش نگاهی گذرا به بهترین و مناسب‌ترین بلاک چین برای NFT خواهیم داشت.

البته قبل از هر چیزی باید این را بدانید که برای کار کردن در این فضا نیازمند به آموزش هستید. شاید فکر کنید تنها کاری که نیاز است انجام دهید، خلق ایده جذاب و فروش آن در بستر nft است ولی این موضوع فراتر از این بحث‌ها بوده و به همین دلیل باید برای آموزش اقدام کنید.

اگر به بازار ارز دیجیتال و NFTها علاقه‌مندید، می‌توانید در دوره آموزش ارز دیجیتال در تهران پارسیان بورس شرکت کنید.

1. بلاک چین اتریوم

بلاک چین اتریوم

بلاک چین اتریوم که در سال 2015 راه‌اندازی شد، با حضور تعداد قابل‌توجهی از توسعه‌دهندگان، امروزه یکی از برترین بلاک چین‌های برای NFT است. در حال حاضر اغلب پروژه‌های NFT بر بستر اتریوم ساخته و ارائه می‌شوند.

پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند در این شبکه بر اساس زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی انجام می‌شود. رمزارز بومی این شبکه ETH بوده و در حال حاضر نزدیک به 500 هزار توکن بر اساس استاندارد ERC20 توسط این شبکه میزبانی می‌شوند. شبکه اتریوم با ارتقا به اتریوم 2.0 قصد دارد مشکلات پلتفرم خود اعم از میزان تراکنش نسبتاً بالا و سرعت کم تراکنش‌ها را برطرف نماید.

تعداد بالای کاربران و رفع باگ‌ها به شکل روزانه و ماهانه توسط توسعه‌دهندگان باعث شده امروزه پروژه‌های مشهور و بزرگ NFT در شبکه بلاک چین اتریوم ارائه شوند. از جمله پروژه‌های NFT بزرگ بر بستر اتریوم می‌توان به کریپتوپانک با بیش از 10 هزار اثر اشاره کرد.

2. بلاک چین فلو

بلاک چین فلو

بلاک چین فلو که در سال 2020 راه‌اندازی شده، قصد دارد با بهبود شرایط نسبت به بلاک چین اتریوم، کاربران را به سمت خود جذب کند. این شبکه مقیاس‌پذیری و ترکیب‌پذیری بالاتری نسبت به اتریوم داشته و با افزایش سرعت تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و ارائه تجربه کاربری بهتر توانسته تعداد کاربران خود را در چند سال اخیر افزایش دهد.

امکان انجام 10000 تراکنش در هر ثانیه بیانگر عملکرد مناسب توسعه‌دهندگان بلاک چین فلو است. بخش اساسی در فرایندهای مدیریتی در این بلاک چین بر اساس نود چندگانه و نقش چندگانه است. این ویژگی‌ها سبب شده امروزه شاهد حضور پروژه‌های بزرگ و موفق‌تری بر بستر فلو باشیم.

3. بایننس اسمارت چین Bianance Smart Chain

بایننس اسمارت چین Bianance Smart Chain

بایننس اسمارت چین BSC، شبکه مربوط به صرافی بایننس است که کاربران می‌توانند با نقدینگی خود در این صرافی به خرید و فروش NFTها بپردازند. شرایط کسب درآمد به‌خوبی در این پلتفرم برای هنرمندان فراهم شده و خالق اثر می‌تواند پس از فروش، 90 درصد مبلغ را مستقیماً دریافت کند و پس از آن، با هر بار خرید و فروش اثر، یک درصد از مبلغ نیز به خالق اثر تعلق خواهد گرفت.

کارمزد کم و پشتیبانی صرافی بایننس از این شبکه، باعث شده بایننس اسمارت چین BSC از بلاک چین‌های مناسب برای مینت و عرضه NFTها باشد.

4. بلاک چین کاردانو

بلاک چین کاردانو

کاردانو یکی از بابرنامه‌ترین بلاک چین‌های فعلی است که توسط بنیان‌گذار اتریوم چارلز هاسکینسون طراحی شده است. معاملات در این شبکه بر اساس رمزارز بومی یا همان ADA انجام می‌شود و مقیاس‌پذیری این بلاک چین نسبت به سایر رقبا مانند اتریوم بسیار بالاتر است.

شبکه کاردانو از دو لایه CSL (لایه استقرار کاردانو) که با استفاده از ADA عمل می‌کند و از لایه CCL (لایه محاسبه کاردانو) که بر اساس قراردادهای هوشمند کار می‌کند، تشکیل شده است. Haskell بستری است که کاردانو بر روی آن ساخته شده و این بستر برای تقویت زبان‌ برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند مالی یعنی Marlowe انتخاب شده است. سرعت بالای تراکنش‌ها و میزان پایین کارمزد آن‌ها از مزایای این بلاک چین است و می‌توان کاردانو را پلتفرمی مناسب برای پروژه‌های NFT دانست.

5. بلاک چین وکس

وکس با توجه به انجام 4000 تراکنش در هر ثانیه و مصرف انرژی کمتر برای پردازش تراکنش‌ها، نام خود را در بازار خرید و فروش NFTها مطرح کرد. از دیگر موارد مهم در مورد بلاک چین وکس می‌توان به سازگاری این بلاک چین با محیط‌زیست اشاره کرد.

به این شکل که انرژی که برای پردازش تراکنش‌ها در بلاک چین وکس مصرف می‌شود، 125 هزار برابر کمتر از مصرف انرژی در بلاک چین‌هایی مانند اتریوم است. طبق الگوریتمی که وکس برای خرید و فروش NFTها در نظر گرفته است، در صورت خرید توکن‌های Carbon Offset vIRL با خرج هر یک دلار، یک نهال توسط بنیاد ملی جنگل کاشته می‌شود.

زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی در بلاک چین وکس به کار گرفته شده‌اند و این موضوع سبب شده سرعت پردازش تراکنش‌ها در این بلاک چین فوق‌العاده باشد. با احتساب این ویژگی‌ها، بلاک چین وکس یکی از بازارهای مهم خرید و فروش NFT هاست و شما می‌توانید این بلاک چین را برای NFT خود انتخاب کنید.

با گسترش بازار ارز دیجیتال و NFT، یادگیری چگونگی تریدکردن و سرمایه‌گذاری در این بازارها به امری ضروری تبدیل می‌شود، از این رو، پیشنهاد می‌شود آموزش آنلاین ارز دیجیتال پارسیان بورس را از دست ندهید. چرا که در این دوره آموزش خواهید دید که چگونه خرید و فروش nft را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

6. بلاک چین تزوس

بلاک چین تزوس

اگر دنبال بلاک چینی سازگار با محیط‌زیست برای NFT خود هستید، بلاک چین تزوس می‌تواند جزو گزینه‌های مناسب شما باشد. در این بلاک چین بهینه‌سازی پردازنده‌ها به گونه‌ای انجام شده که انرژی مصرفی 2 میلیون برابر کمتر از سایر بلاک چین‌هایی مانند اتریوم است.

بلاک چین تزوس به‌عنوان یکی از پایه‌های بازارهای مشهور NFT مانند OneOf (توکن NFT مربوط به پلتفرم موسیقی)، Objkt، Hic et Nunc (پلتفرم مینت‌کردن و بازار خرید و فروش NFT) و… شناخته شده و در حال حاضر می‌تواند مناسب‌ترین بلاک چین برای NFT باشد.

7. بلاک چین سولانا

بلاک چین سولانا

سولانا را می‌توان یکی از بابرنامه‌ترین بلاک چین‌های فعلی دانست و با حضور 400 پروژه مهم در زمینه‌های NFT، نسل سوم وب و دیفای، سولانا در حال حاضر از جدی‌ترین رقبای اتریوم است. مکانیسم اجماع در این بلاک چین ترکیبی از گواه اثبات تاریخچه PoH و گواه اثبات سهم PoS است.

در این بلاک چین از زبان‌های برنامه‌نویسی C، C++ و Rust استفاده شده است. در کنار این ویژگی‌های مثبت می‌توان به سرعت تراکنش مطلوب و میزان کارمزد نسبتاً پایین سولانا اشاره کرد. از جمله پروژه‌های NFT بزرگ حاضر در سولانا می‌توان به Degenerate Ape Academy، Solana Monkey Business، SolPunks، Frakt و… اشاره کرد. اگر به دنبال بلاک چین برای NFT می‌گردید که میزبان پروژه‌های بزرگ باشد و به شما در راستای جاه‌طلبی‌هایتان کمک کند، سولانا انتخابی مناسب برای شماست.

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی پارسیان بورس مانند دوره آموزش پرایس اکشن با تکنیک‌های تریدکردن در بازار ارز دیجیتال و فارکس آشنا شوید.

نتیجه گیری

در این مطلب از پارسیان بورس شما را با بهترین بلاک چین برای nft آشنا کردیم و ویژگی‌های تمامی آن‌ها را بیان کردیم تا شما بتوانید با توجه به این ویژگی‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر همچنان برای انتخاب بلاک چین برای nft تردید دارید و سوالاتی در مورد بلاک چین مورد نظر خود دارید، می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های همین صفحه با کارشناسان ما در ارتباط بوده و تمامی سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات متداول

  1. بهترین بلاک چین برای NFT کدام است؟
    با شرایط فعلی و تعداد کاربران بسیار بالا، اتریوم؛ اما با توجه به ویژگی‌های سایر بلاک چین‌ها، سولانا، کاردانو و… نیز گزینه‌های خوبی هستند.
  2. کدام بلاک چین‌ها با محیط‌زیست سازگار است؟
    وکس و تزوس در دسته بلاک چین‌های سازگار با محیط‌زیست قرار می‌گیرند.
  3. کدام بلاک چین میزبان پروژه‌های NFT بزرگ بوده و پتانسیل بالایی در خرید و فروش NFT دارد؟
    بلاک چین‌های اتریوم و سولانا

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی