ثبت نام غیر حضوری سجام
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش احراز هویت غیر حضوری سجام از صفر تا 100

قبل از ثبت‌نام در کارگزاری‌ها باید اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کنید. این اطلاعات را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت سجام ثبت کنید و پس از آن وارد مرحله احراز هویت خواهید شد. در قدیم برای انجام مراحل احراز هویت نیاز به مراجعه به دفاتر مربوطه بود. اما در حال حاضر احراز هویت غیر حضوری سجام به کمک پیشرفت تکنولوژی و توانایی تشخیص چهره توسط هوش مصنوعی به صورت غیر حضوری نیز انجام می‌گیرد. در نتیجه کار احراز هویت برای سرمایه‌گذاران جدید بسیار ساده‌تر شده است.

سرمایه‌گذاران می‌توانند احراز هویت را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری انجام دهند. شیوه انجام احراز هویت حضوری مانند قدیم است. فرد متقاضی باید به دفاتر مربوطه مراجعه کند و اطلاعات خود را ثبت و مراحل احراز هویت را با در دست داشتن کارت شناسایی و شناسنامه انجام دهد. اما کار احراز هویت به صورت غیر حضوری بسیار ساده‌تر شده است. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزار کننده دوره جامع آموزش بورس در مشهد نیز ما به آموزش احراز هویت غیر حضوری سجام پرداخته‌ایم تا افراد به کمک این آموزش بتوانند به‌سادگی در سامانه سجام مراحل احراز هویت خود را انجام دهند.

مراحل احراز هویت غیر حضوری سجام

کلیه سرمایه‌گذاران باید مرحله احراز هویت را در سامانه سجام طی کنند از این رو انجام این کار بسیار اهمیت دارد که می‌توان آن را به صورت حضوری و غیرحضوری انجام داد. در احراز هویت حضوری باید متقاضی به کمک اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) و مراجعه به کارگزاری‌ها و یا دفاتر پیشخوان منتخب دولت مراحل احراز هویت حضوری را انجام دهد. اما در این مقاله به احراز هویت غیر حضوری سجام می‌پردازیم و مراحل آن را در این بخش به طور مفصل شرح می‌دهیم.

ثبت نام غیر حضوری سجام
ثبت نام غیر حضوری سجام

قبل از انجام احراز هویت باید توجه داشته باشید که این سن فرد متقاضی باید بالا 18 سال باشد و این کار برای هر کد ملی فقط یک بار انجام می‌پذیرد. در این روش احراز هویت، تصویر فرد متقاضی با تصویر وی در سامانه ثبت‌احوال مقایسه می‌شود و در صورت مشابه نبودن این دو تصویر و رد مراحل باید احراز هویت به صورت حضوری انجام پذیرد. بسترهای زیادی در سامانه سجام برای انجام احراز هویت غیر حضوری معرفی شده است که افراد می‌توانند از هر یک از سامانه‌های زیر استفاده کنند:

  • کارگزاری مفید
  • کارگزاری بانک انصار
  • کارگزاری بانک پاسارگاد
  • سامانه 724
  • آپ
  • بانک سامان
  • کارگزاری دانا
  • سیگنال

موارد ذکر شده بخشی از سامانه‌ها و کارگزاری‌هایی است که می‌توانید از طریق آن‌ها احراز هویت غیر حضوری را انجام دهید. اما مراحل در تمامی سامانه‌ها مشابه است که در ادامه قصد داریم به آموزش احراز هویت غیر حضوری سجام بپردازیم.

آموزش مراحل احراز هویت

در این بخش قصد داریم نحوه احراز هویت با اپلیکیشن آپ را آموزش دهیم. روند احراز هویت با سایر سامانه‌ها نیز مشابه نرم‌افزار آپ است.

برای انجام احراز هویت در نرم‌افزار آپ ابتدا باید وارد بخش احراز هویت در این سامانه شوید.

احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

سپس باید کد ملی، سریال کارت ملی و کد پیگیری سجام خود را که از قبل دریافت کرده‌اید در این بخش وارد کنید. اگر کد پیگیری سجام در دسترس نیست می‌توانید با ورود به سامانه سجام کد خود را بازیابی کنید.

احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

سپس وارد کردن اطلاعات در مرحله بعد کد تأیید ورود به شماره موبایل شما (شماره موبایلی که در مرحله ثبت‌نام سجام وارد کردید) پیامک می‌شود؛ بنابراین شما باید کد پیامک شده را در جای مربوطه وارد کنید و سپس وارد مرحله بعد شوید.

احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

پس از وارد کردن کد تأیید، در مرحله بعد از احراز هویت غیر حضوری سجام، مشخصات شخصی شما نمایش داده می‌شود. اگر مشخصات شخصی شما با مشخصات درج شده مطابقت داشت؛ تیک تأیید و سپس گزینه تأیید را بزنید.

احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

پس از آن به صفحه پرداخت وجه منتقل خواهید شد و باید مبلغی جهت انجام مراحل احراز هویت بپردازید. توجه کنید که در صورت مطابقت نداشتن تصویر حال حاضر شما با تصویر ثبت شده از شما در ثبت‌احوال، ممکن است احراز هویت شما لغو شود و در صورت لغو مبلغ پرداخت شده بازگردانده نمی‌شود.

احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

پس از پرداخت وجه، در مرحله بعد باید بر روی یک کاغذ سفید امضا خود را وارد کرده و تصویر آن را برای سامانه بارگذاری نمایید.

احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

در مرحله بعد دوربین شما فعال خواهد شد و شما باید صورت خود را در کارد تعبیه شده قرار دهید و دکمه شروع را فشار دهید. باید توجه کنید صورت شما کاملا در کادر قرار گیرد همچنین باید نور محیط و زاویه صورت شما مناسب باشد و صورت خود را با چیزی نپوشیده باشید.

احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

در نهایت پس از تأیید اطلاعات، احراز هویت غیر حضوری سجام شما تکمیل شده است و دیگر نیاز به مراجعه به دفاتر برای احراز هویت نیست.

مزایای احراز هویت

یکی از بزرگ‌ترین مزایای احراز هویت غیر حضوری این است که احتیاج به مراجعه حضوری به دفاتر و کارگزاری‌ها نیست. در مراجعه حضوری شما باید فرم‌های زیادی برای انجام مراحل احراز هویت پر کنید که در احراز هویت غیر حضوری، نیازی به صرف وقت زیاد نیست.

همچنین برای تغییر اطلاعات، دیگر نیاز به مراجعه نیست و شما می‌توانید به راحتی وارد سامانه سجام شده و اطلاعات خود را ویرایش کنید. اما در مراجعه حضوری برای تغییر اطلاعات وارد شده باید تعداد زیادی فرم برای این کار پر کنید.

پس از احراز هویت غیر حضوری سجام چه کاری باید انجام دهیم؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید به این نکته اشاره نماییم که احراز هویت سجام تنها زمانی برای ما کاربرد دارد که بتوانیم از آن در معاملات بورس استفاده نماییم. برای این کار نیز به آموزش نیاز داریم تا بتوانیم با بازار بورس به صورت کامل آشنا شده و روش‌های درآمدزایی از آن را بیاموزیم. شما با شرکت در دوره آموزش بورس آکادمی پارسیان بورس می‌توانید با تمامی مبانی و روش‌های تحلیلی در بازار بورس آشنا شوید. طبیعتاً باید بتوانید تحلیل تکنیکال را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید تا درآمد خوبی از این بازار به دست آورید. این همان چیزی است که در این دوره آموزش خواهید دید.

پس از احراز هویت غیر حضوری سجام باید منتظر باشید تا اطلاعات هویتی شما توسط کارشناسان بازدید و تأیید شود. این فرایند ممکن است تا دو روز کاری از شما زمان ببرد. پس از تأیید توسط کارشناسان، باید در کارگزاری مورد نظرتان برای انجام معاملات ثبت نام کنید. از این رو لازم است قرارداد‌های مربوط به کارگذاری را امضا کنید که فرایند ثبت‌نام در بسیاری از کارگزاری‌ها نیز به صورت غیر حضوری انجام می‌پذیرد و برای این کار نیز نیاز به مراجعه حضوری نیست.

پس از ثبت‌نام در کارگزاری‌ها می‌توانید به راحتی معاملات خود را در بازار بورس تهران انجام دهید. برخلاف قدیم تمامی مراحل ثبت‌نام در کارگزاری و ثبت‌نام و احراز هویت غیر حضوری سجام به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. مراحل غیرحضوری ثبت‌نام را برای سرمایه‌گذاران بسیار ساده‌تر کرده است. ‌

نکات مهم در خصوص احراز هویت

در این بخش قصد داریم نکات مهمی در خصوص احراز هویت بیان کنیم که باید به آنها توجه شود:

  • قبل از احراز هویت باید مراحل ثبت‌نام را در سامانه سجام تکمیل کنید و سپس مراحل احراز هویت را انجام دهید.
  • در مراحل قبلی ثبت‌نام مدارک فرد متقاضی دریافت شده است از این رو هنگام احراز هویت نیاز به آپلود مدارک نیست.
  • برخی اوقات ممکن است به علت زاویه نامناسب و یا کیفیت دوربین و… مراحل احراز هویت غیر حضوری سجام شما لغو شود که در چنین مواردی، مشکلات ذکر شده و آن را رفع کرده و مجدداً ویدئو بگیرید.
  • هر کاربر می‌تواند 3 بار آپلود ویدئو را برای احراز هویت انجام دهد. اگر در 3 تلاش، ویدئو معتبر تشخیص داده نشود آنگاه فرد متقاضی باید احراز هویت را به صورت حضوری انجام دهد.

نتیجه‌گیری

احراز هویت غیرحضوری، فرایند احراز هویت را برای سرمایه‌گذاران بسیار ساده‌تر از قبل کرده است. اما به دلیل جدید بودن این شیوه ممکن است مراحل آن برای برخی از سرمایه‌گذاران سخت باشد از این رو ما در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس به آموزش احراز هویت غیر حضوری سجام پرداختیم. سرمایه‌گذاران با کمک این مقاله می‌توانند به راحتی احراز هویت خود را به کمک نرم‌افزار آپ انجام دهند. احراز هویت به کمک نرم‌افزارهای دیگر نیز انجام (در این مقاله به نام برخی از سامانه‌ها اشاره شده است) می‌شود که مراحل مشابهی دارند و سرمایه‌گذاران می‌توانند از بقیه سامانه‌ها نیز استفاده کنند.

مقالات مرتبط:

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی